Ei sukulaisia

Ailamiina

Onko olemassa ketään muuta, jolla ei ole omia sukulaisia? Olen ainoa lapsi eikä itsellänikään ole lapsia.Olemassa tosin on kolme 6-10 v. vanhempaa miesserkkua, jotka eivät "pikkutytöstä" välitä. Eivät tulleet edes häihini. Nimi-tai synt.pnä kukaan ei onnittele, ei pääse koskaan mihinkään ns. perhejuhliin (sukulaisten synttärit, yo-juhlat, häät...)hautajaisiin kyllä - kukaan ei koskaan kysy kuulumisia, ja jos yrittää jotenkin itse kertoa, esim. sähköpostiin ei vastata. Joulukortit sentään vaihdetaan! Olen naimisissa, mutta miehen sukulaiset eivät ole minulle läheisiä, eikä heitäkään ole kuin muutama itsekin sairas.
Kun poden toisinaan masennusta tämän ja muidenkin asioiden takia, on raskasta miehellenikin, kun hän ei voi puhua minusta ja tilanteestani kenenkään kanssa.
Kenellekään terapeutillekaan en ole pystynyt tätä sanomaan, kun jatkuvasti kuulee, kuinka ihmiset seurustelevat sukulaistensa kanssa, ja se koskee. Ei ikäänkuin kehtaa tunnustaa... Tähän ikääni(53 v.) en ole kuullut kenestäkään vastaavassa tilanteessa.
Olenko todella ainoa? Mistä vertaistukea???

7

2373

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sukulaisia, mutta

enpä paljonkaan ole Heidän kanssaan tekemisissä. Tosin asuvatkin toisella puolen Suomea. Minä uskon, että on paljon ihmisiä, joilla sukulaisia on mutta eivät pidä mitään yhteyksiä. Tää maailma on mennyt semmoiseksi nykyään! Johan ne nuo ihmisten lisääntyneet masennus/ahdistus yms. ongelmat kertoo, ettei enää mitään ns. turvaverkostoa ole, vaikka suku ois suurikin.

• Kohtalotoveri

Ei minullakaan ole juuri sukulaisia. Ainut siskoni asuu satojen kilometrien päässä ja näemme muutaman kerran vuodessa.. Elämämme ovat erilaisia ja puheenaiheita ei juurikaan ole. Mieheni reissaa työkseen ja hänkin on paljon poissa. Elämä pyörii enimmäkseen työn ympärillä. Onneksi on sentään se..

• Ailamiina
        Kohtalotoveri kirjoitti:

Ei minullakaan ole juuri sukulaisia. Ainut siskoni asuu satojen kilometrien päässä ja näemme muutaman kerran vuodessa.. Elämämme ovat erilaisia ja puheenaiheita ei juurikaan ole. Mieheni reissaa työkseen ja hänkin on paljon poissa. Elämä pyörii enimmäkseen työn ympärillä. Onneksi on sentään se..

Miten menee miehen sukulaisten kanssa- onko heistä tullut läheisiä? Onko kanssakäymistä?

• sama täällä

olen 33v sinkku ja mullakaan ei sukulaisia ole,kuin äitini,muista biologisista sukulaisistani en juurikaan tiedä.......

• Ailamiina

Minullakin on äiti, jota en alkuperäisessä tekstissäni maininnut, kun seurustelu hänen kanssaan on pikemminkin "omaishoitoa". Olet siis ainoa lapsi. Miten menee äitisi kanssa - hän on varmaan vielä sen verran nuori, ettet ole joutunut tilanteeseen, että Sinun pitäisi yksin päättää jostain hänen asioistaan? Onko suunnitelmissasi joskus oman perheen perustaminen? Miten vietät juhlapyhät, esim. joulun, pääsiäisen...? Tuntuuko Sinusta pahalta kuunnella tuttavien juttuja sukulaisistaan ja perhejuhlistaan?

• Ailamiina

Jaa-a, niinpä se sitten olikin, että ei tästä edes keskustelua syntynyt.(Minä kun luulin, että tämä oli keskustelupalsta). Saati sitten että olisi saatu vaikka sukulaisettomille oma yhdistys tms. vertaistukihomma pystyyn.

• hei vaan...

Minulla on tuttava,jolla ei ole omia sukulaisia.Vaikka niitä omia sukulaisia ei olisikaan,niin voihan joistakin muista tulla niin läheisiä ystäviä,että ovat kuin sukulaisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      178
      6545
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      148
      1804
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1588
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1310
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      47
      999
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      40
      973
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      942
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      869
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      242
      851
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      819
    Aihe