Kivesvika

yleistynyt

Näkyypä kivesvikaisuus yleistyneen. Eivätkö osaakaan jalostaa koiria?

5

1141

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rappion merkki

Kivesvikaisuus näkyy olevan tiettyjen linjojen riippakivi. Se on geneettisen sukurutsan ja rappion merkki. Sukurutsa mennyt yli äyräiden monissa linjoissa. Koko puhdarotuisuuden ihanne on tullut monien rotujen ja linjojen kohdalla tiensä päähän. On paljastavaa kun tietyt yhdistelmät tuottavat jatkuvasti kiveksittömiä uroksia. Kiveksittömyys on luonnon tapa hoitaa elinkelvottomat linjat pois päiviltä. Niissä on usein muitakin vakavia geenivirheitä. Kiveksitön uros voi olla pemholelu jollekin. Mutta rodun kannalta se on hälytysmerkki. Koiria on kasvatettu väärien periaatteiden pohjalta.

• kummaa

.. kiva kun löyty joku viisas; mulla kun kahessa pentueessa palliton uros (toisella ei laskeutunut kumpikaan)- emä sekalinjainen jolla 10 sukupolven sukusiitosaste 0,35% ja isät käyttölinjaisia, pentujen prosentti 1,5%:n luokkaa. Prosentit laskettu täydellisillä sukutauluilla kantakoiriin saakka. Voisitko nyt sitten selittää, mistä tämä johtuu?

• mahdollisesti..
        kummaa kirjoitti:

.. kiva kun löyty joku viisas; mulla kun kahessa pentueessa palliton uros (toisella ei laskeutunut kumpikaan)- emä sekalinjainen jolla 10 sukupolven sukusiitosaste 0,35% ja isät käyttölinjaisia, pentujen prosentti 1,5%:n luokkaa. Prosentit laskettu täydellisillä sukutauluilla kantakoiriin saakka. Voisitko nyt sitten selittää, mistä tämä johtuu?

Käytitkö esim. axiluria emällä kantoajan lopulla? Omasta mielestäni johtuvat matolääkkeen (=myrkkyjen) sivuvaikutuksista.

• Lappalaiskoiriensa ihminen

Katsos monet näyttävät olevan tietämättömiä siitä että se periytyy myös nartun puolelta...

• lääkkeet

viidellä nartulla eikä kolmessa muussa pentueessa kivesvikaa. eivät loishäädöt sellaisia myrkkyjä ole, kuin monet kuvittelevat.

Kivesvika periytyy pääasiassa narttulinjasta, siksi sitä minun kasvateissani luultavasti saman nartun kahdessa eri pentueessa on.
        en kuitenkaan pidä kivesvikaa "yhtään minään", se kun ei oikein hoidettuna haittaa muiden kuin omistajan elämää (ei valioksi, ei näyttelyihin.)

kyllä on paljon muita perinnöllisiä, vakavampia sairauksia joiden vuoksi koirat kärsivät ja niitä laitetaan monttuun pilvin pimein kuten esim. tietyt rodut jotka jalostetaan ryppykuonoisiksi, poimunahkaisiksi ja rintakehältään niin leveiksi etteivät emot kykene pentujaan luonnollisesti hoitamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      358
      1114
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      748
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      37
      696
    4. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      49
      590
    5. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      41
      588
    6. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      533
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      321
      501
    8. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      19
      491
    9. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      75
      471
    10. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      22
      459
    Aihe