ONKO TOTTA?!?

karvat tippuu?

Onko totta, että lapinkoirilta lähtee melkein kaikki karvat karvanlähtö-aikana?
(ainakaan ei lähde, tutun ruotsinlapinkoiralla..)
Monta kertaa vuodessa, niillä on karvanlähtö-aika?

Vastailkaa pian! :)

9

950

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lapparifani

No ei todellakaan ole totta! Koiralta lähtee ns. pohjavilla, pitkät karvat jäävät. Pohjavilla lähtee asteittain ja sitä mukaa tulee myös uutta tilalle.

• harvassa karvassa

Kyllä koiraan jää kauttaalleen turkki, mutta se on sellainen hyvin harva ja karkea. Kaikki aluskarva lähtee ja sitä on tosi runsaasti lähtemään. Kaksi kertaa vuodessa ainakin meillä koirilla on karvanlähtö.

• ei se nyt

niin harva ole, että iho näkyisi =)harva juu verrattuna kun koiralla on talvella koko turkki päällä, mutta kyllä sillä silti sitä karvaa riittää. Meillä on karvanlähtö keväällä(jolloin lähtee ihan pirusti karvaa) ja sitten syksyllä pienempi juoksujen jälkeen.

• karvat tippuu?

No sitten varmaan ne lappalais-ihmiset vain sanovat niin kun karvaa lähtee paljon..

Sitten vielä sellainen kysymys, että kuinka tuuheaksi se turkki oikeastaan tulee kun leikkaa koiran?

Kiitos etukäteen kaikille jotka vastaavat!! :)

• karvat tippuu?

Ja jos jollakin on kuvia leikatusta Suomenlapinkoirasta, niin voisko linkittää??

• trimmata eli saksita tosta ...
        karvat tippuu? kirjoitti:

Ja jos jollakin on kuvia leikatusta Suomenlapinkoirasta, niin voisko linkittää??

johan tuomarit nauraisi ulos kun olis trimmattu lappari:=)Turkkia siistitään ja takut selvitetään ei juuri muuta.

• n16
        trimmata eli saksita tosta ... kirjoitti:

johan tuomarit nauraisi ulos kun olis trimmattu lappari:=)Turkkia siistitään ja takut selvitetään ei juuri muuta.

Lapinkoiraa ei tosiaankaan leikellä :D tassuja voi hieman siistiä, ja turkkia harjata, mutta mitään ei leikata :D

Mulla ei kyllä kuvia ole "trimmatuista" lapinkoirista, mutta tuolla on nykyisiä ja entisiä koiriamme http://irc-galleria.net/archive.php?nick={Sar}&album_id=1482612

• karvat tippuu?
        karvat tippuu? kirjoitti:

Tarkoitin, että Sterilointi leikkauksen jälkeen kuvia!!

• ännu

Ei kyllä ole totta.Meidän nartusta kyllä lähtee sitä karvaa ja sisällä sen huomaa ja vaatteissa,mutta en mä nyt vois todellakaan sanoa: kaikki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      83
      1236
    2. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      121
      699
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      25
      645
    4. Eikös se mene niin että Jumala loi maailman ihmisille eikä päinvastoin

joten saatana yrittää vääristää ja jota nyt vouhotetaan??? https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/bovaer-tutkimuksissa-
      Maailman menoa
      88
      454
    5. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    6. Puuilo pittäis tulla Haapaveelle

Kaikki perskatti menee ylivieskaan ja ei Haapaveelle! Miksi ? Ylivieskaan on tullu monet liikkeet ja lissää tullee. Mitä
      Haapavesi
      38
      326
    7. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    8. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    9. 0
      90
    10. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    Aihe