Olen yksinäinen,

vaikka en yksin olekaan.

Nyt on tullut sellainen hetki elämässäni että tämä yksinäisyys alkaa olla jo liikaa käsiteltäväksi. Minulla on todella paljon kavereita ja ystäviä, mutta en usko että olen todella kenellekään heistä tärkeä. Kuuntelen mielellään heidän surunsa, huolensa ja ilonsa, mutta vastavuoroisuutta ei löydy. Jos minä tarvitsisin olkapäätä ja tukea, saan turvautua vain itseeni. Tästä syystä olen alkanut vetäytyä enemmän omiin oloihini.
Seurustelukumppaniakaan ei ole, olin muutama vuosi sitten pitkässä suhteessa. Suhde loppui koska toinen osapuoli petti. Silloin minulla meni lopullisesti luottamus ihmisiin. Olen alkanut epäilemään, että olenko itse itsekäs ja huono ystävä vai ovatko minun ystäväni huonoja kuuntelijoita. En tiedä. Monesti puoleeni käännytään kun tarvitaan neuvoa tai mielipidettä, ja kai sitten mielipiteitäni arvostetaan, mikä on tietysti hyvä asia. Olen henkisesti kuitenkin niin loppu, etten taida enää jaksaa tätä. En haudo itsemurhaa tai mitään sellaista, mutta haluaisin jonkin ratkaisun tähän tilanteeseen. Haluaisinkin kuulla teidän muiden mielipiteitä asiaan, onko ketään kuka olisi samanlaisessa tilanteessa? Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.

33

1910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on hyvin

      minulla ei ole edes kavereita.Asun yksin.Ulkona käyn vain kaupas.Ei tv.tä radio kylläkin.

      • kuivasuu

        oli kuin oma käsikirjoitus, vaikkakin olen aviosuhteessa. Yksinäisyyden tunne elää kuin piru ihmisessä, vaikka ympärillä pyörisi miljoonia ihmisiä. Olen jo vanha pieru ja samoja repimisen tuntemuksia olen kokenut koko ikäni, eli tarvitaan, mutta itse ei saa apua koskaan. Lohduttavalta tuntuu siten, että kokee itsensä tärkeäksi ja vaikka kokee yksinäisyyden tunnetta, niin parempi sekin, kuin ei kukaan välittäisi.


      • Alkup.

        kaikki hyvin, miksi sitten itken joka ilta kun ketään ei kiinnosta minun elämäni? Jokainen kokee oman pahan olonsa omalla tavallaan, eikä kukaan voi mitata tai verrata pahaa oloa tai yksinäisyyttä. Sehän on subjektiivinen käsite. Olen pahoillani sinun puolestasi, yksin ei ole kiva olla. Yksin olen minäkin. Asun yksin ja tapaan silloin tällöin kyllä ystäviä, mutta ei minulla ole sellaista luottehenkilöä kenelle voisin tuntojani purkaa. Minun mielestäni jokaisella tulisi olla joku joka kuuntelee ja välittää. Harmi, ettei niin ole.


      • Alkup.
        kuivasuu kirjoitti:

        oli kuin oma käsikirjoitus, vaikkakin olen aviosuhteessa. Yksinäisyyden tunne elää kuin piru ihmisessä, vaikka ympärillä pyörisi miljoonia ihmisiä. Olen jo vanha pieru ja samoja repimisen tuntemuksia olen kokenut koko ikäni, eli tarvitaan, mutta itse ei saa apua koskaan. Lohduttavalta tuntuu siten, että kokee itsensä tärkeäksi ja vaikka kokee yksinäisyyden tunnetta, niin parempi sekin, kuin ei kukaan välittäisi.

        juuri samalta kuin sinusta. Onko sinulla sama, että kun joku ystävä on kertonut huolistaan tai olet muuten häntä autellut, ei ystävästä sitten kuulukaan hetkeen mitään? Siitä tulee melko hyväksikäytetty tunne. Olen tullut siihen tulokseen, että mieluummin olen yksin kuin kainalokeppinä apua tarvitsevalle ystävälle.


      • kuivasuu
        Alkup. kirjoitti:

        juuri samalta kuin sinusta. Onko sinulla sama, että kun joku ystävä on kertonut huolistaan tai olet muuten häntä autellut, ei ystävästä sitten kuulukaan hetkeen mitään? Siitä tulee melko hyväksikäytetty tunne. Olen tullut siihen tulokseen, että mieluummin olen yksin kuin kainalokeppinä apua tarvitsevalle ystävälle.

        avun tarvitsevalta ja tyydyn kohtalooni, vaikka sisäisestä yksinolosta kärsin. En välitä siitä saanko vastapalkkion tai käyttääkö joku hyväkseen, sillä miksi myrkyttää itseään ja ympäristöään, sillä koen tärkeäksi itseni, jos joku puoleeni kääntyy huolissaan ja voin auttaa.


      • Alkup.
        kuivasuu kirjoitti:

        avun tarvitsevalta ja tyydyn kohtalooni, vaikka sisäisestä yksinolosta kärsin. En välitä siitä saanko vastapalkkion tai käyttääkö joku hyväkseen, sillä miksi myrkyttää itseään ja ympäristöään, sillä koen tärkeäksi itseni, jos joku puoleeni kääntyy huolissaan ja voin auttaa.

        ei suinkaan ole mistään palkkioista. Jokainen toki kokee asian niin kuin kokee, niinhän tuossa aiemmin sanoinkin. Jos haluat tyytyä siihen mitä saat, sehän on vain hyvä asia. Minä en ole tyytyväinen. Enkä ole kenellekään kääntänyt selkääni, vaan nyt autan itseäni olemalla omissa oloissani. Kuinka voisin muuten auttaa muita jos en itse tunne olevani kunnossa?


    • ei kavereita

      mitä oikein haluat kavereiltasi? että he eläisivät vain sinun vuoksesi? älä odota kavereilta elämääsi täyttymystä,koska se on vain typerää! henkilökohtaisesti en tajua tätä ns."yksinäisyyden tunnetta",sitä joko on yksinäinen tai ei ole,sinä et ole! "yksinäisyyden tunteesi" on jotain muuta epämääräistä pahaa oloa,joka sinun tulisi selvittää,mutta muista ettet ole yksinäinen! MENEEKÖ SE NYT SAATANA JAKELUUN!

      • Alkup.

        päätellen en yhtään ihmettele miksi sinä olet yksinäinen. Sisälukutaitosi on kaiken lisäksi melko pyöreä nolla, kun sinä et näköjään ymmärtäny mitä minä tarkoitan. Ja Saatana en mielestäni ole vielä tähän päivään mennessä ollut, mutta liekö sitten niin että olen väärässä. Ensimmäinen ja viimeinen kerta kun tälle palstalle kirjoitan, kun vastauksia saa vain ihmisiltä joiden lääkitys ei ole mitä ilmeisimmin ollenkaan kohdallaan. Hyviä jatkoja kaikille.


      • Kotivinkki

        Kuka tässä on täyttymyksestä puhunut?
        Ei yksinäisyyttä poista ympärillä pyörivät ihmiset, jos henkinen yhteys puuttuu.

        "Yksin kotona ollessani olin vielä yksinäinen, mutta nyt tässä kaupan jonossa en enää ole yksinäinen, sillä läheisyydessäni on muita ihmisiä. Hip hei!"


      • ei kavereita
        Kotivinkki kirjoitti:

        Kuka tässä on täyttymyksestä puhunut?
        Ei yksinäisyyttä poista ympärillä pyörivät ihmiset, jos henkinen yhteys puuttuu.

        "Yksin kotona ollessani olin vielä yksinäinen, mutta nyt tässä kaupan jonossa en enää ole yksinäinen, sillä läheisyydessäni on muita ihmisiä. Hip hei!"

        kun alkuperäinen valittaa yksinäisyyttä vaikka kavereita riittää. mietiskelin vain,että mitä hän mahtaa kavereiltaan odottaa.

        "kuka tässä on täyttymyksestä puhunut? ei yksinäisyyttä poista ympärillä pyörivät ihmiset,jos henkinen yhteys puuttuu."

        sanoin ja tarkoitin,että "täyttymystä" EI kannata kavereilta odottaa,koska se on vain typerää! sanoin tämän heittona,koska mietin mitä alkuperäinen kavereiltaan odottaa,kun on niin "yksinäinen" ja onneton vaikka niitä kavereita riittää vaikka muille jakaa! ja nimenomaan tämä "henkinen yhteys"...myönnän olevani huono sosiaalisessa kanssakäymisessä,joten voisitko tarkentaa mitä vittua tämä "henkinen yhteys"´tarkoittaa? jotain elämää suurempaa all night long jutustelu mutustelua? VITTU TYYTYKÄÄ VÄHEMPÄÄN JA ETTE SAATANA OLE YKSINÄISIÄ VAIKKA KUINKA SIELUNYSTÄVÄT PUUTTUISIVAT!!!!!


      • Seppri.
        ei kavereita kirjoitti:

        kun alkuperäinen valittaa yksinäisyyttä vaikka kavereita riittää. mietiskelin vain,että mitä hän mahtaa kavereiltaan odottaa.

        "kuka tässä on täyttymyksestä puhunut? ei yksinäisyyttä poista ympärillä pyörivät ihmiset,jos henkinen yhteys puuttuu."

        sanoin ja tarkoitin,että "täyttymystä" EI kannata kavereilta odottaa,koska se on vain typerää! sanoin tämän heittona,koska mietin mitä alkuperäinen kavereiltaan odottaa,kun on niin "yksinäinen" ja onneton vaikka niitä kavereita riittää vaikka muille jakaa! ja nimenomaan tämä "henkinen yhteys"...myönnän olevani huono sosiaalisessa kanssakäymisessä,joten voisitko tarkentaa mitä vittua tämä "henkinen yhteys"´tarkoittaa? jotain elämää suurempaa all night long jutustelu mutustelua? VITTU TYYTYKÄÄ VÄHEMPÄÄN JA ETTE SAATANA OLE YKSINÄISIÄ VAIKKA KUINKA SIELUNYSTÄVÄT PUUTTUISIVAT!!!!!

        Yritä säkin nyt rauhottua! Onko pojulla huono päivä tai jotain? Minkä me sille mahdetaan, että sulla ei ole yhtään kaveria. Kannattaa katsoa sinne peiliin.


      • ei kavereita
        Alkup. kirjoitti:

        päätellen en yhtään ihmettele miksi sinä olet yksinäinen. Sisälukutaitosi on kaiken lisäksi melko pyöreä nolla, kun sinä et näköjään ymmärtäny mitä minä tarkoitan. Ja Saatana en mielestäni ole vielä tähän päivään mennessä ollut, mutta liekö sitten niin että olen väärässä. Ensimmäinen ja viimeinen kerta kun tälle palstalle kirjoitan, kun vastauksia saa vain ihmisiltä joiden lääkitys ei ole mitä ilmeisimmin ollenkaan kohdallaan. Hyviä jatkoja kaikille.

        "Nyt on tullut sellainen hetki elämässäni että tämä yksinäisyys alkaa olla jo liikaa käsiteltäväksi. Minulla on todella paljon kavereita ja ystäviä"

        mitä vittua sitten tarkoitat yksinäisyydelläsi?

        "mutta en usko että olen todella kenellekään heistä tärkeä."

        tätäkö tarkoitat? haluaisitko olla tärkeämpi? en tosiaankaan ymmärrä mitä tarkoitat,mutta yksinäistä sinusta ei saa kirveelläkään! sinulle yksinäisyys on pelkkä tunne,jonka kuvailuun sopisivat varmasti muutkin adjektiivit!

        "kuuntelen mielellään heidän surunsa,huolensa ja ilonsa,mutta vastavuoroisuutta ei löydy. jos minä tarvitsisin olkapäätä ja tukea,saan turvautua vain itseeni."

        jaa,että sinä oot hyvä sun kaverit huonoja? no voihan se ollaki niin enhän mä tiedä,mutta epäilen,että tuo on myös pelkkä "kukaan ei rakasta mua" kategoriaan menevä tunne,jolla ei ole tekemistä todellisuuden kanssa. tuskin kaverisi sinua ristiinnaulitsevat jos vaikka puhuisit heille tästä asiasta.

        "olen alkanut epäilemään,että olenko itse itsekäs ja huono ystävä vai ovatko minun ystäväni huonoja kuuntelijoita."

        jälleen kerran ihmettelen missä pilvilinnoissa ystävyyssuhteitasi arvioit? ystäväsi ovat ihmisiä niin kuin sinä ja myös minä. voin tietysti olla väärässä,mutta vaikuttaa,että sinulla on rankasti romantisoitu kuva jostain tosiystävyydestä,jota et voi saavuttaa!!! ja näin ollen tunnet itsesi yksinäiseksi,vaikka et sitä SAATANA ole!

        en tosiaan ymmärrä mitä helvettiä sinä tarkoitat,MUTTA YKSINÄINEN ET VITTU SOIKOON OLE VAIKKA VOISSA PAISTETTAIS SULLA ON KAVERIT JOITTEN KANSSA SUPATTELET JA VITTU BILETÄT JA OOT SIIS NIIN SEKASIN ET VOI VITTU SAATANA KYRVÄNNUPPI SINÄ ET OLE YKSINÄINEN!!!!!!!!!!


      • ei kavereita
        Seppri. kirjoitti:

        Yritä säkin nyt rauhottua! Onko pojulla huono päivä tai jotain? Minkä me sille mahdetaan, että sulla ei ole yhtään kaveria. Kannattaa katsoa sinne peiliin.

        "Yritä säkin nyt rauhottua! Onko pojulla huono päivä tai jotain?"

        itse asiassa päiväni on normaali ja olen rauhallinen.

        "minkä me sille mahdetaan,että sulla ei ole yhtään kaveria."

        ette mitään ja nimimerkkini kuvastaa yksinäisyyttä ei pahaa oloa. valitsin tämän nimimerkin tehdäkseni eron itseni ja teidän välille,joilla puhelimet soi ja kaverit odottaa ja meno on päällä koko ajan ja bileet odottaa. olette parempia kuin minä,mutta yksinäisiä ette SAATANA ole.

        "kannattaa katsoa sinne peiliin."

        totta. sieltä löydän parhaan ja ainoan tosi ystävän...olen yksinäinen ja pyydän anteeksi.


      • Kotivinkki
        ei kavereita kirjoitti:

        kun alkuperäinen valittaa yksinäisyyttä vaikka kavereita riittää. mietiskelin vain,että mitä hän mahtaa kavereiltaan odottaa.

        "kuka tässä on täyttymyksestä puhunut? ei yksinäisyyttä poista ympärillä pyörivät ihmiset,jos henkinen yhteys puuttuu."

        sanoin ja tarkoitin,että "täyttymystä" EI kannata kavereilta odottaa,koska se on vain typerää! sanoin tämän heittona,koska mietin mitä alkuperäinen kavereiltaan odottaa,kun on niin "yksinäinen" ja onneton vaikka niitä kavereita riittää vaikka muille jakaa! ja nimenomaan tämä "henkinen yhteys"...myönnän olevani huono sosiaalisessa kanssakäymisessä,joten voisitko tarkentaa mitä vittua tämä "henkinen yhteys"´tarkoittaa? jotain elämää suurempaa all night long jutustelu mutustelua? VITTU TYYTYKÄÄ VÄHEMPÄÄN JA ETTE SAATANA OLE YKSINÄISIÄ VAIKKA KUINKA SIELUNYSTÄVÄT PUUTTUISIVAT!!!!!

        Minulle yksinäisyys on olemista yksin tunteiden ja ajatustensa kanssa ja "henkinen yhteys" on näiden asioiden jakamista jonkun kanssa joka kuuntelee ja ymmärtää.

        En tiedä sitten voiko paskanjauhanta "kavereiden" kanssa poistaa yksinäisyyden tunteen. Ehkä joltakin voi.


      • hyvänen aika!
        ei kavereita kirjoitti:

        "Nyt on tullut sellainen hetki elämässäni että tämä yksinäisyys alkaa olla jo liikaa käsiteltäväksi. Minulla on todella paljon kavereita ja ystäviä"

        mitä vittua sitten tarkoitat yksinäisyydelläsi?

        "mutta en usko että olen todella kenellekään heistä tärkeä."

        tätäkö tarkoitat? haluaisitko olla tärkeämpi? en tosiaankaan ymmärrä mitä tarkoitat,mutta yksinäistä sinusta ei saa kirveelläkään! sinulle yksinäisyys on pelkkä tunne,jonka kuvailuun sopisivat varmasti muutkin adjektiivit!

        "kuuntelen mielellään heidän surunsa,huolensa ja ilonsa,mutta vastavuoroisuutta ei löydy. jos minä tarvitsisin olkapäätä ja tukea,saan turvautua vain itseeni."

        jaa,että sinä oot hyvä sun kaverit huonoja? no voihan se ollaki niin enhän mä tiedä,mutta epäilen,että tuo on myös pelkkä "kukaan ei rakasta mua" kategoriaan menevä tunne,jolla ei ole tekemistä todellisuuden kanssa. tuskin kaverisi sinua ristiinnaulitsevat jos vaikka puhuisit heille tästä asiasta.

        "olen alkanut epäilemään,että olenko itse itsekäs ja huono ystävä vai ovatko minun ystäväni huonoja kuuntelijoita."

        jälleen kerran ihmettelen missä pilvilinnoissa ystävyyssuhteitasi arvioit? ystäväsi ovat ihmisiä niin kuin sinä ja myös minä. voin tietysti olla väärässä,mutta vaikuttaa,että sinulla on rankasti romantisoitu kuva jostain tosiystävyydestä,jota et voi saavuttaa!!! ja näin ollen tunnet itsesi yksinäiseksi,vaikka et sitä SAATANA ole!

        en tosiaan ymmärrä mitä helvettiä sinä tarkoitat,MUTTA YKSINÄINEN ET VITTU SOIKOON OLE VAIKKA VOISSA PAISTETTAIS SULLA ON KAVERIT JOITTEN KANSSA SUPATTELET JA VITTU BILETÄT JA OOT SIIS NIIN SEKASIN ET VOI VITTU SAATANA KYRVÄNNUPPI SINÄ ET OLE YKSINÄINEN!!!!!!!!!!

        Ihminen voi olla yksinäinen vaikka maailman kaikki ihmiset olisivat ympärilläsi. Henkinen yksinäisyys on todella paha asia, eikä siinä ystävät eikä sukulaiset paljoa ole lohduksi. Ilman muuta kyseessä on masennus, jota sinä et ole varmastikaan sairastanut, koska kehtaat noin jyrkkiä lausuntoja onnettomalle ihmiselle jakaa.


      • sinulle...
        ei kavereita kirjoitti:

        "Nyt on tullut sellainen hetki elämässäni että tämä yksinäisyys alkaa olla jo liikaa käsiteltäväksi. Minulla on todella paljon kavereita ja ystäviä"

        mitä vittua sitten tarkoitat yksinäisyydelläsi?

        "mutta en usko että olen todella kenellekään heistä tärkeä."

        tätäkö tarkoitat? haluaisitko olla tärkeämpi? en tosiaankaan ymmärrä mitä tarkoitat,mutta yksinäistä sinusta ei saa kirveelläkään! sinulle yksinäisyys on pelkkä tunne,jonka kuvailuun sopisivat varmasti muutkin adjektiivit!

        "kuuntelen mielellään heidän surunsa,huolensa ja ilonsa,mutta vastavuoroisuutta ei löydy. jos minä tarvitsisin olkapäätä ja tukea,saan turvautua vain itseeni."

        jaa,että sinä oot hyvä sun kaverit huonoja? no voihan se ollaki niin enhän mä tiedä,mutta epäilen,että tuo on myös pelkkä "kukaan ei rakasta mua" kategoriaan menevä tunne,jolla ei ole tekemistä todellisuuden kanssa. tuskin kaverisi sinua ristiinnaulitsevat jos vaikka puhuisit heille tästä asiasta.

        "olen alkanut epäilemään,että olenko itse itsekäs ja huono ystävä vai ovatko minun ystäväni huonoja kuuntelijoita."

        jälleen kerran ihmettelen missä pilvilinnoissa ystävyyssuhteitasi arvioit? ystäväsi ovat ihmisiä niin kuin sinä ja myös minä. voin tietysti olla väärässä,mutta vaikuttaa,että sinulla on rankasti romantisoitu kuva jostain tosiystävyydestä,jota et voi saavuttaa!!! ja näin ollen tunnet itsesi yksinäiseksi,vaikka et sitä SAATANA ole!

        en tosiaan ymmärrä mitä helvettiä sinä tarkoitat,MUTTA YKSINÄINEN ET VITTU SOIKOON OLE VAIKKA VOISSA PAISTETTAIS SULLA ON KAVERIT JOITTEN KANSSA SUPATTELET JA VITTU BILETÄT JA OOT SIIS NIIN SEKASIN ET VOI VITTU SAATANA KYRVÄNNUPPI SINÄ ET OLE YKSINÄINEN!!!!!!!!!!

        Vaikka kuinka raivoaisit tai huutaisit omaa "totuuttasi" absoluuttisena totuutena täällä palstalla, se on vain ja ainoastaan sinun totuutesi. Lainaamalla yksittäisiä pätkiä tekstistäni osoitat sen ettet kykene (tai todennäköisemmin et halua) hahmottamaan kokonaisuutta. Teet myöskin väittämiä ja omia johtopäätöksiä kirjoitukseni perusteella minusta. Voimasanojen käyttö tekstissäsi osoittaa myös sen, että et ole kykeneväinen väittelyyn millään muulla tavalla. En edes jaksa tai viitsi lainata tekstiäsi esimerkiksi tähän, mutta suosittelisin sinulle että kohdentaisisit vihasi ja turhautumisesi jonnekin muualle, vaikka tuonne viha- palstalle. Ikävää kun sinunlaiset ihmiset sotkevat täällä kunnollisia keskusteluja.


      • ei kavereita
        sinulle... kirjoitti:

        Vaikka kuinka raivoaisit tai huutaisit omaa "totuuttasi" absoluuttisena totuutena täällä palstalla, se on vain ja ainoastaan sinun totuutesi. Lainaamalla yksittäisiä pätkiä tekstistäni osoitat sen ettet kykene (tai todennäköisemmin et halua) hahmottamaan kokonaisuutta. Teet myöskin väittämiä ja omia johtopäätöksiä kirjoitukseni perusteella minusta. Voimasanojen käyttö tekstissäsi osoittaa myös sen, että et ole kykeneväinen väittelyyn millään muulla tavalla. En edes jaksa tai viitsi lainata tekstiäsi esimerkiksi tähän, mutta suosittelisin sinulle että kohdentaisisit vihasi ja turhautumisesi jonnekin muualle, vaikka tuonne viha- palstalle. Ikävää kun sinunlaiset ihmiset sotkevat täällä kunnollisia keskusteluja.

        hahmottamaan kokonaisuutta??? siis olet totaalisen kusessa teinix ongelmiesi kanssa! vai meneeks vieläki ohi? no,mutta pissiksen yksinäisyys on subjektiivinen käsite en sitä kiistä,kuhan vaan poraan. ja tuskin tulen koskaan ymmärtämään sinun "yksinäisyyttäsi",sillä eihän teinitytön yksinäisyyttä voi edes toinen yksinäinen ymmärtää,on se vaan niin kauheeta ku bilettäminen ei tuo onnee ja ystävien armeija ei poista helvetillistä yksinäisyyttä...SINÄ ET VITTU SOIKOON OLE YKSINÄINEN!!! MENEEKÖ SE NYT SINNE PILLUSILMIEN TAAKSE JA PERSKARVA KORVIEN VÄLIIN SINNE PASKAKIKKARE AIVOIHIN VAI PITÄÄKÖ TULLA POTKIMAAN SUT SAIRAALA KUNTOON SAATANAN BILEHILE!!!

        ET OLE YKSINÄINEN!!!


      • ei kavereita
        hyvänen aika! kirjoitti:

        Ihminen voi olla yksinäinen vaikka maailman kaikki ihmiset olisivat ympärilläsi. Henkinen yksinäisyys on todella paha asia, eikä siinä ystävät eikä sukulaiset paljoa ole lohduksi. Ilman muuta kyseessä on masennus, jota sinä et ole varmastikaan sairastanut, koska kehtaat noin jyrkkiä lausuntoja onnettomalle ihmiselle jakaa.

        olet täysin oikeassa! alkuperäinen kirjoittaja on masentunut! hän ei ole yksinäinen vaikka kuinka kiukuttelisi,hän on masentunut! oli yksinäisyys kuinka subjektiivista tahansa alkuperäinen ei ole yksinäisyyttä nähnytkään,hänelle se on pelkkä tunnetila,josta voisi aivan hyvin käyttää vain sanaa masennus!

        en siis tietenkään vähättele masennusta,mutta onhan se hauskaa :)...paremmin sanottuna surkuhupaisaa!


      • ei kavereita
        Kotivinkki kirjoitti:

        Minulle yksinäisyys on olemista yksin tunteiden ja ajatustensa kanssa ja "henkinen yhteys" on näiden asioiden jakamista jonkun kanssa joka kuuntelee ja ymmärtää.

        En tiedä sitten voiko paskanjauhanta "kavereiden" kanssa poistaa yksinäisyyden tunteen. Ehkä joltakin voi.

        minulle yksinäisyys on olemista yksin. ja minulle yksinäisyys ei ole mikään tunnetila,vaan kylmä tosiasia! tunteiden kuvailuun käytän muita adjektiiveja,joita nämä "henkisesti yksinäiset" bilettäjätkin voisivat kokeilla,sillä YKSINÄISIÄ HE EIVÄT OLE!!!!!! ps.mitäs tässä...sen ku poraan!


      • en yhtään
        ei kavereita kirjoitti:

        hahmottamaan kokonaisuutta??? siis olet totaalisen kusessa teinix ongelmiesi kanssa! vai meneeks vieläki ohi? no,mutta pissiksen yksinäisyys on subjektiivinen käsite en sitä kiistä,kuhan vaan poraan. ja tuskin tulen koskaan ymmärtämään sinun "yksinäisyyttäsi",sillä eihän teinitytön yksinäisyyttä voi edes toinen yksinäinen ymmärtää,on se vaan niin kauheeta ku bilettäminen ei tuo onnee ja ystävien armeija ei poista helvetillistä yksinäisyyttä...SINÄ ET VITTU SOIKOON OLE YKSINÄINEN!!! MENEEKÖ SE NYT SINNE PILLUSILMIEN TAAKSE JA PERSKARVA KORVIEN VÄLIIN SINNE PASKAKIKKARE AIVOIHIN VAI PITÄÄKÖ TULLA POTKIMAAN SUT SAIRAALA KUNTOON SAATANAN BILEHILE!!!

        ET OLE YKSINÄINEN!!!

        ihmettele jos sä oot yksinäinen. Mikä sä olet arvostelemaan ja tuomitsemaan toisen ihmisen tunteita ja tämän kokemaa tuskaa. Tekis mieli kyllä haistattaa sinulla iso PASKA! Ei ihme jos sulla ei ole ystäviä...et taida pystyä empaattisuuteen!


      • ei kavereita
        en yhtään kirjoitti:

        ihmettele jos sä oot yksinäinen. Mikä sä olet arvostelemaan ja tuomitsemaan toisen ihmisen tunteita ja tämän kokemaa tuskaa. Tekis mieli kyllä haistattaa sinulla iso PASKA! Ei ihme jos sulla ei ole ystäviä...et taida pystyä empaattisuuteen!

        "tolla asenteella en yhtään ihmettele jos sä oot yksinäinen"

        toisilla on toisilla ei,asenteeni tulee ja menee,yksinäisyys pysyy,koska se on kohtaloni,jonka olen hyväksynyt.

        "mikä sä olet arvostelemaan ja tuomitsemaan toisen ihmisen tunteita ja tämän kokemaa tuskaa."

        en sen pätevämpi kuin sinäkään,mutta ei alkuperäisellä ole mitään mainittavaa tuskaa(kirjoitusten perusteella),joten miksei hän voisi arvostaa ystäviään,jotka ovat antaneet hänelle aikaa ja vaivaa niin,että alkuperäinen itse heitä ystäviksi kutsuu. minkä takia valittaa yksinäisyyttä ja väkisin tekeytyä yksinäiseksi,kun asiat hänellä voisivat olla niin paljon paremmmin! minulla ei ihmissuhde rintamalla ole mahdollisuuksia asenteestani riippumatta.

        "tekis mieli kyllä haistattaa sinulla iso PASKA!"

        siitä vaan :)

        "Ei ihme jos sulla ei ole ystäviä...et taida pystyä empaattisuuteen"

        kaikelle on aika ja paikka,tässä ketjussa en näe empatiaa tarpeelliseksi,sillä aloittaja tarvitsee vain kunnolla munaa!!!


      • tyypillistä
        ei kavereita kirjoitti:

        "tolla asenteella en yhtään ihmettele jos sä oot yksinäinen"

        toisilla on toisilla ei,asenteeni tulee ja menee,yksinäisyys pysyy,koska se on kohtaloni,jonka olen hyväksynyt.

        "mikä sä olet arvostelemaan ja tuomitsemaan toisen ihmisen tunteita ja tämän kokemaa tuskaa."

        en sen pätevämpi kuin sinäkään,mutta ei alkuperäisellä ole mitään mainittavaa tuskaa(kirjoitusten perusteella),joten miksei hän voisi arvostaa ystäviään,jotka ovat antaneet hänelle aikaa ja vaivaa niin,että alkuperäinen itse heitä ystäviksi kutsuu. minkä takia valittaa yksinäisyyttä ja väkisin tekeytyä yksinäiseksi,kun asiat hänellä voisivat olla niin paljon paremmmin! minulla ei ihmissuhde rintamalla ole mahdollisuuksia asenteestani riippumatta.

        "tekis mieli kyllä haistattaa sinulla iso PASKA!"

        siitä vaan :)

        "Ei ihme jos sulla ei ole ystäviä...et taida pystyä empaattisuuteen"

        kaikelle on aika ja paikka,tässä ketjussa en näe empatiaa tarpeelliseksi,sillä aloittaja tarvitsee vain kunnolla munaa!!!

        miehen puhetta. Kunnolla munaa ja kaikki ongelmat ratkeaa. Varmaan saatana maailmanrauhakin ratkeaa siinä samassa.

        Ja mikä helvetin kohtalo kellään on jäädä yksin. Mä en tommosiin usko. Eiköhän kannattas katsoa peiliin siitä kuinka toisia ihmisiä kohtelee.

        Ole ystävä minulle - olen ystävä sinulle meininki saattaisi ehkä tuoda uusia ystäviä!


      • kuivasuu
        tyypillistä kirjoitti:

        miehen puhetta. Kunnolla munaa ja kaikki ongelmat ratkeaa. Varmaan saatana maailmanrauhakin ratkeaa siinä samassa.

        Ja mikä helvetin kohtalo kellään on jäädä yksin. Mä en tommosiin usko. Eiköhän kannattas katsoa peiliin siitä kuinka toisia ihmisiä kohtelee.

        Ole ystävä minulle - olen ystävä sinulle meininki saattaisi ehkä tuoda uusia ystäviä!

        siitä, että kannattaisiko kunnioittaa jokaisen omaa mielipidettä yksinäisyydestä, koska koemme sen jokainen eritavoin. Yksinäisyyden tunne on mielestäni henkilökhtainen kokemus ja sitä voi kokea ulkoisesti ja sisäisesti, jota ei toinen ihminen pysty arvioimaan, koska tunnemaailmamme ja ihmiskäsityksemme on erilainen. Mielestäni ei ole väärä tuntemus se, että massassa mukana oleminenkin tuntuu yksinäisyydeltä, koska minä muuri määrää sen mitä koemme.


      • ei kavereita
        kuivasuu kirjoitti:

        siitä, että kannattaisiko kunnioittaa jokaisen omaa mielipidettä yksinäisyydestä, koska koemme sen jokainen eritavoin. Yksinäisyyden tunne on mielestäni henkilökhtainen kokemus ja sitä voi kokea ulkoisesti ja sisäisesti, jota ei toinen ihminen pysty arvioimaan, koska tunnemaailmamme ja ihmiskäsityksemme on erilainen. Mielestäni ei ole väärä tuntemus se, että massassa mukana oleminenkin tuntuu yksinäisyydeltä, koska minä muuri määrää sen mitä koemme.

        on olemassa subjektiivista yksinäisyyttä,jota yleensä potevat puutteessa elävät,turhasta valittavat,juuri ne kännissä itkuiset pikkupillut,jotka voivat valita milloin tuntevat HELVETILLISTÄ yksinäisyyttä ja milloin bilettävät tissit pitkällä pintaliito baareissa tai viettävät mukavaa iltaa maailman ihanimman poikaystävänsä kanssa. tämä subjektiivinen yksinäisyys on siis pelkkä tunnetila,jota mielestäni voi vaikka pikkasen vähätellä.

        sitten on olemassa todellista,tasaisen paksua,24/7,hardcore yksinäisyyttä,jolla ei ole mitään tekemistä tunnetilojen kanssa! se on vain kylmä tosiasia!!!

        mutta yksinäisyys on jokaisen henk.koht.kokemus,jota kukaan meistä ei pysty kiistämään!!! asiallinen ja rakentava kritiikki on kuitenkin aina paikallaan,varsinkin jos joku ihminen ei itse ymmärrä tarvitsevansa vain ja ainoastaan kunnon panot ja mielellään jokaikiseen reikään,ilman mitään voiteita!!!


      • sitten minua
        ei kavereita kirjoitti:

        on olemassa subjektiivista yksinäisyyttä,jota yleensä potevat puutteessa elävät,turhasta valittavat,juuri ne kännissä itkuiset pikkupillut,jotka voivat valita milloin tuntevat HELVETILLISTÄ yksinäisyyttä ja milloin bilettävät tissit pitkällä pintaliito baareissa tai viettävät mukavaa iltaa maailman ihanimman poikaystävänsä kanssa. tämä subjektiivinen yksinäisyys on siis pelkkä tunnetila,jota mielestäni voi vaikka pikkasen vähätellä.

        sitten on olemassa todellista,tasaisen paksua,24/7,hardcore yksinäisyyttä,jolla ei ole mitään tekemistä tunnetilojen kanssa! se on vain kylmä tosiasia!!!

        mutta yksinäisyys on jokaisen henk.koht.kokemus,jota kukaan meistä ei pysty kiistämään!!! asiallinen ja rakentava kritiikki on kuitenkin aina paikallaan,varsinkin jos joku ihminen ei itse ymmärrä tarvitsevansa vain ja ainoastaan kunnon panot ja mielellään jokaikiseen reikään,ilman mitään voiteita!!!

        panemaan. Kun kerta siitä niin hehkutat. Josko tuo yksinäisyyteni häviäisi ;-)


    • LJ.

      Mun mielestä sun pitäisi vaan kommentoida suoraan tästä noille sun kavereille ja vaatia edes vähän sitä vastavuoroisuuttakin. Ihmiset kun on hölmöjä. Ei ne välttämättä huomaa tällaisia asioita.

    • se toisten olkapää

      Sinulla on varmaan se sama ongelma kuin minulla, ystävät kokevat niin luotettavaksi ja turvalliseksi, et kerro toisten asioita eteenpäin ja usein osaat lohduttaa toista niin että hän saa apua.
      Mutta se olkapää, johon sinä voisit nojata ja itkeä puuttuu, se tekee sen yksinäisyyden vaikka olisikin ystäviä.

    • Anonyymi

      Rakas ystävä ymmärrän yksinäisyyttäsi, mutta luin tuo kirjoituksesi ja mietin että kun sanoit että et löydä vastavuoroisuutta, oletko miettinyt että olet kirjoituksesi perusteella tasokkaampi kuin useimmat kanssa kulkijat. Koeta löytää sisäisellä tuntemuksellasi sellainen sinun polkusi, yksin olon tuntemus jää vähitellen pois itsestään, rupee käymään ulkona kävele, ulkona on aina hyvän tuulen energiaa, kävellessä se tarttuu sinunkin, olosi kohenee, Minulla on kokemus, ja käytän tuota ulkoista reippailua vieläkin. Sitten voisit lukea jotain mielenkiintoista kirjaa/kirjoja, vaikka et nyt pitäisikään suosituksestani niin lue jotain sellaista opettava tekstiä, siis ehkä jotain järkeis kirjallisuutta, tunnut aika kypsältä kuitenkin, kuin luin että muut kertovat sinulle tarinoitaan. Muista kuitenkin että on tietysti hyvä että et ylitä itseäsi, toisten tarinoita vain kuunnellen. Olen varma että olosi kohenee aikaa myöten, mutta tehdä asioita jossa asetat itsesi etusijalle, ymmärrä että olet oppimassa täällä asioita, niinkuin me kaikki. Hei KUULEHAN TEEN SINULLE HLÖKOHTAIDEN KYSYMYKSEN, MIETIHÄN KUN NIIN MONET IHMISET KÄRSIVÄT YKSINÄISYYDESTÄ, NIIN HUOM; kuinka paljon ja vakavammin ajateltuna otat itse todella OMAA OSUUTTASI ASKOIHIN JOITA SIIS TODELLA HALUAT. Katso tänään asia mitä halusit, voi puolen vuoden päästä olla aivan toisin sinun kohdallasi. Täällä ollaan siis kehittymässä, askel ja lenkki kerrallaan. VOIMIA JA RAKKAUTTA PÄISIISI, LOPPU SUOSITUS; LUEPPA KIRJA, KESKUSTELUJA JUMALAN KANSSA, tuo kirja sarja muutti koko minun elämäni. KOKEILEPPA!!

    • Anonyymi

      Lopeta olkapäänä olo muille ihmisille. Et ole huono ihminen jos et jaksa olla toisten murheiden kantaja aina. Sinulla on lupa kieltäytyä. Kilttikin saa rauhan kun oppii sanomaan EI. Nyt on kevät.Tietkö mieltä voi hoitaa ilmasella kävelyllä.Ulkona ihan mihin aikaan tahansa. Vastan jos tulee koiran ulkoiluttaja,kysy saatko silitää koiraa.Jos saat kysy koirasta jotain,rotu ymm.Huomat kuin mukava juttu hetki oli ja jatkat matkaa.Penkejä on siellä täällä.Istahda niihin.Saataa sinä jo istua joku vanhus. Puhu vaikka säästä hän ilahtuu, Vaikka on tuntematon ihminen.Olet jonkun päivän pelastanut. Voit pyytää itsellesi ystävän kirkon diakoni.Vaikka et kirkoon kuuluisi tai Punainen risti.Mene Punasen ristin sivuille. Voit todella itse valita seurasi.Itse oloiset. Samat arvot omaavan ihmisen tai ihmiset. sempiä

    • Anonyymi

      voin samaistua :(

    • Anonyymi

      kunnioitetaan toisten ajatuksia, eikö niin? en ole ketään vastaan ja toivon ettei kukaan raivoa kenellekään. tiedän todellakin miltä yksinäisyys tuntuu ja samaistun😌 pyydän rauhaa.

    • Anonyymi

      Joo, samanlaisessa tilanteessa minäkin olen ja tulevaisuus mietityttää ja huolettaa.

    • Anonyymi

      On ihan luonnollista, että sen kerran kun elämässä tarvitsisi henkistä tukea, potkitaan päähän. Sitä paranee itsekseen; hitaammin ja tuskallisemmin, mutta kuitenkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      220
      1883
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      67
      1699
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      68
      1485
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1179
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1100
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1065
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      4
      988
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      940
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      871
    Aihe