Mun alapäässä on nyt joku vialla...

vielä 16v

En nyt tiedä, onko kyse sukupuolitaudista vai hiivatulehduksesta vai jostain haavaumasta/hiertymästä vai mistä ihmeestä ja oon ihan pyörällä päästäni. Oon siis vielä 16 vuotias ja neitsyys meni poikaystävälle viikko sitten. Me kuitenkin käytettiin kondomia, eli onko silti mahdollista, että mulla on joku sukupuolitauti?

Mulla on siis oireina ollu nyt jostain sunnuntaista alkaen (ja neitsyys meni pe) sellasta kirvelyä/polttelua alapäässä tai siinä emättimen aukolla lähinnä. Se ihme juttu siinä on tosi arka ja pissatessa kirvelee. Sitä aukon ympärillä olevaa arkaa aluetta tavallaan tekee mieli raapia, mutta sitten kun raapii, niin se tuntuu tosi ikävältä. Ja nyt en oo tän vaivan jälkeen pystynyt edes kostumaan, vaan oon ihan kuivana koko ajan ja polttelee tosi ikävästi.

Mistä tää voi johtua? :/ Poikaystävä tulee taas perjantaina, ja ois kiva ettei tarttis sitten tosta kostumisesta enää huolehtia?

6

7792

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menettämisen

jälkeen on aivan normaalia, että limakalvosi ovat ärtyneet eikä sinun tee mieli tehdä mitään mikä viittaa edes seksiin. On tärkeää, että tunnet saavasi olla rauhassa, sinulla tai teillä ei ole kiirettä tehdä samaa heti uusiksi. Ole rauhassa pari päivää, älä käytä kovin kireitä housuja jos mahdollista ja levitä emättimen aukon ympärille esim. bepanthen-salvaa, mikä sopii limakalvoillekin. Jos kuitenkin virtsaaminen alkaa kovasti kirvellä ja pissalla käynti tuntuu ihan mahdottomalta, sinulle saattaa olla tullut virtsatie-infektio, mikä tarvitsee antibioottikuurin. Uskoisin kuitenkin, että kyse on vain jostain hankaumasta, mikä menee voiteella ohi. Älä turhaan pelkää heti sukupuolitauteja tai hiivaa, olet ollut kuitenkin hienosti vastuullinen ja huolehtinut suojasta! Alapääongelmat ovat hyvin tavallisia, tulet huomaamaan kun ikää karttuu.

• ---------

Kukkaas peilin kautta näkyykö haavaumia/näppylöitä tms.
      Mahdollisesti immenkalvon repeytymisestä johtuvaa? Pidä alue puhtaana äläkä käytä hiertäviä alushousuja (stringejä!!). Jos ei ota parantuakseen niin kipin kapin lääkäriin!

• vielä 16v

Oon katsonut peilillä, niin ei oo mitään näppyjä tai ihottumaa kuitenkaan :)

Kiitos vastauksista, laittakaa lisääkin =)

Mä niin toivon, että tässä olis selityksenä tuo immenkalvon repeytyminen ja siitä johtuva ärtyminen... eikä mikään hiiva :/

• -x-
        vielä 16v kirjoitti:

Mä niin toivon, että tässä olis selityksenä tuo immenkalvon repeytyminen ja siitä johtuva ärtyminen... eikä mikään hiiva :/

Todennäköisesti kyseessä on vain hiertymä tai limakalvosi ovat kuivuneet,joka aiheuttaa tuota kutinaa.Hiivassa oireet ovat vaihtelevia eri ihmisillä.Hiivassa voi olla oireina juuri kuivuus,polttelua alakerrassa sekä lisääntynyt valkovuoto.Hiivan saa helposti hoidettua esim.Canesten puikoilla.Älä käytä mitään tekokuidusta tehtyjä alusvaatteita vaan suosi puuvillaa.Vältä liiallista alapesua ja älä pese muulla kuin pelkällä lämpimällä vedellä,sillä pesuaineet kuivattavat nopeasti limakalvot.Jos,kutina ei ala lähtemään,niin hae apteekista esim.Ceridal-Intime voidetta,jolla saat kuivuuden kuriin.Hyvää Kevään Odotusta:)

• -Ella-
        vielä 16v kirjoitti:

Todennäköisesti kyseessä on vain hiertymä tai limakalvosi ovat kuivuneet,joka aiheuttaa tuota kutinaa.Hiivassa oireet ovat vaihtelevia eri ihmisillä.Hiivassa voi olla oireina juuri kuivuus,polttelua alakerrassa sekä lisääntynyt valkovuoto.Hiivan saa helposti hoidettua esim.Canesten puikoilla.Älä käytä mitään tekokuidusta tehtyjä alusvaatteita vaan suosi puuvillaa.Vältä liiallista alapesua ja älä pese muulla kuin pelkällä lämpimällä vedellä,sillä pesuaineet kuivattavat nopeasti limakalvot.Jos,kutina ei ala lähtemään,niin hae apteekista esim.Ceridal-Intime voidetta,jolla saat kuivuuden kuriin.Hyvää Kevään Odotusta:)

• hiiva suositellaan
        -Ella- kirjoitti:

käydä näyttämässä lääkärille, mahdollisia seuraavia ei enää tarvitse käydä lääkärillä toteamassa. Ensimmäisen kohdalla lääkärissä on sen takia hyvä käydä, että hiivalääkkeet ovat aikamoisia "myrkkyjä" terveille limakalvoille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      514
      8765
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      152
      6056
    3. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      353
      5096
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      63
      4706
    5. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      96
      4307
    6. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      166
      4023
    7. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      181
      3883
    8. Sinun ja kaivatun nimikirjaimet

Mitkä ne on ? Meillä H❤️M 👩‍❤️‍👩
      Ikävä
      91
      1828
    9. Onko sinulla ja kaivatulla

joku yhteinen tärkeä paikka?
      Ikävä
      103