jos sitä tavoittelet muista että ihminen ei ole täydellinen.
Jeesus oli täydellinen kun hän tuli isästään, jumalasta.
Meissä ihmisissä on vikoja, mutta en tarkoita nyt sitä että pettäminen olisi hyväksyttävää(!!!).
Kukin ihminen kokee pettämisen omalla tavallaan, toinen antaa anteeksi, toinen ei.
Mutta se pitäisi olla yksinkertainen juttu kun mennään yhteen niin sitä silloin ollaankin yhdessä hautaan asti.
Ennen oli asiat paremmin kun avioeroja ei tullut niin paljoa.
Mun vanhempani erosivat v 2000 mutta ei pettämisen vuoksi.
Heidän luonteensa kait eivät sitten täsmänneet, ei ollut pahemmin edes mitään suuria riitoja.
Isä ei koskaan lyönyt äitiäni.
Vaikea sanoa miksi erosivat loppujen lopuksi, kun äiti ei ole halunnut puhua asiasta sen enempää.
Mutta juuri tuo että toisen luonnetta pitäisi silti ymmärtää paremmin.
Meidän ihmisten pitäisi tulla paremmin toimeen toisiemme kanssa kaikkien vikojemme kera.
Anteeksi anto on tärkeää!!!
Itse oon semmoinen kaveri että jos havaitsen vähänkin riidan mahdollista syntyä niin menen ensinnäkin PANIIKKIIN(tunnen heikkoutta), vaisuksi, saatan sanoa hankalasti takaisin tai saatan lähteä karkuun jos on mahdollista.
Luulenpa että en pystyisi olemaan sellaisessa työpaikassa jossa olisi kireinen, negatiivinen ilmapiiri puhumattakaan henkisestä kiusaamisesta.
Jos jotakuta tai itseäni kiusattaisiin saattaisin hyvinkin lähteä vex työpaikasta seuraavana päivänä(vaikka olisi tenavia kasvatettavana).
Kyllä sitä pystyy jotain keksimään.
Tiedän Hesassa yhden naisen joka puolustaa kovasti kiusattuja työpaikassa.
Hän sanoi minulle näin; -En välitä vaikka menettäisin työpaikan koska menen puuttumaan aina kaikkiin konfliktitilanteisiin.
-Aion jatkossakin tehdä samalla tavalla, puolustaa heikompia.
-Yksi tapaus kuukausi sitten, puolustin työntekijää kun pomo tuntui niin pompottavan häntä joten menin väliin ja sanoin hankalasti pomolle.
En muista nyt tarkkaan mitä sen jälkeen tapahtui.
Että sopivatko he asian, he kaikki kolme tai se tuntemani hieno nainen ja pomo.
Mutta pääteemana tässä on täydellisyys.
Jos joku kuvittelee olevansa täydellinen, niin olkoon sitten mutta sehän on ihan varma juttu että täydellistä ihmistä ei olekaan.
Ja todellakin jotkut ihmiset meneävät liiallisuuksiin näissä horoskooppijutuissa.
Esimerkkinä yksi henkilö joka sanoi; -Ei ikinä härkiä.
Suomi on kuitenkin iso maa ja tänne mahtuu sekä hyviä että pahoja härkiä.
Jos joku sattuisi pettämään toista ei silti saisi mennä tuomitsemaan häntä heti helvettiin.
Jos ei kadu ollenkaan, se ei ole hyvä juttu.
täydellisyys
4
879
Vastaukset
- Juha82
on täysin syvältä!
Ihmisten kuvittelut itsestään että ollaan täydellisiä jne, TUOMITSEMINEN ON PAHA HOMMA.
Aatami ja Eeva missasivat pahemman kerran(Eeva söi kielletyn hedelmän), maailma voisi olla paratiisi. - i-cas
"Ja todellakin jotkut ihmiset meneävät liiallisuuksiin näissä horoskooppijutuissa.
Esimerkkinä yksi henkilö joka sanoi; -Ei ikinä härkiä."
^Omasta mielestäni tuo ei ainakaan ole minkäänlaista liiallisuuksiin menemistä...
jos kys. ihmisellä ehkäpä sattuu olemaan vain huonoja kokemuksia tästä merkistä, niinkuin minulla. Koskaan en ole luotettavaa Härkä miestä tavannut.
Tuosta pettämisestäkin ollaan niin montaa eri mieltä nykyään, sehän on täysin arkipäivää!
Lähipiirissä lähes kaikki ovat pettäneet/tulleet petetyksi. Itsekin olen pettänyt edellistä kumppania 2 kertaa KATUMATTA sitä, joten minulla ei ole paljoa varaa tuomita.
Ja kukaanhan ei täydellinen ole...- Juha82
??
tai tiedät kavereidesi suhteista jossa joku härkämies on mokannut?
Inhottavia asioita nuo pettämiset.
Minusta jos suhteeseen ruvetaan niin se pitää pitää vain kiinni omasta kullastaan.
Jos joku sattuisi himottamaan(mikä on ihan normaaliakin kait?) niin silloin suosittelen sitä toista juttua, oman käden kautta.
Mutta mieluusti vain oman kullan kaa.
Sekin on syntiä, kun teen niin(mulla ei oo kaveria) niin rukoilen jo kohta tunnin päästä tai illalla nukkumaan mennessä syntejäni anteeksi.
Suosittelen yhteydenpitoa taivaan isään ja jeesuksen kunnioittamiseen myös kun teki suurensuuria tekoja täällä.
On auttanut mua, aina silti oon ollut suht tasapainoinen ihminen huolimatta siitä vaikka on pahasti henkisesti koulukiusattu.
Jokainen tietenkin omalla tavallaan(: - Juha82
pitääkö ihmisten antaa toisilleen aikaa liikkua, olla harrastusten pareissa.
Antaa toiselle tilaa, ei kokonaan omistaa.
Entä riitatilanteet?
ihmettelen sitä kuinka herkkä oon näissä tilanteissa, tuntuu jotenkin oudolta vaikka kyseessä ei ole edes mikään iso riita.
Oon semmoinen ihminen että teen virheitä työssäni(unohdan jonkun jutun ja siitä tulee palautetta mutta yksinkertaisesti muistini on sellainen aamuaikaan että pätkii, kait oon sen verran aamu-uninen).
Joskus voi hermot olla kireällä ja sanoa hankalastikin.
Mutta eikö olekin hyvä asia jos ihmiset pystyisivät tulemaan hyvin toimeen toisen/toisien kanssa.
Että ymmärrettäisiin toisten heikkouksia.
Esim se että en ole kovin aktiivinen lähtemään juhlimaan kaupungille.
Juhlatilaisuuksissa tuppaa jännittämään mutta kyllä se siitä kun vain menee rohkeasti, mutta kerran en oikein pystynyt lähteen yhteen tilaisuuteen.
Mun kohdalla on semmoinen juttu kun harrastan urheilua niin en haluaisi heittää sitä ns "romukoppaan" mutta yhdessä olo on tärkeää.
Kuten sanoin toisten tunteita pitää ymmärtää mutta samalla itselläkin pitää olla ainakin yksi harrastus.
Suhdejutut ei ole mitään ihan niin helppoja juttuja, mutta ei niistä pitäisi tehdä vaikeitakaan.
Mun isä ja äiti erosivat v. 2001.
Oli kova paikka mulle ja veljelleni.
Eron syynä ei ollut pettäminen eikä perheväkivaltaan liittyvää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1344159Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3232116Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik31844Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481841- 1061760
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4411709Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4631568MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar531335Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441286Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4611280