Ehkä

Vähän tyhmä

..kysymys, mutta mistä saa tavallisia
postimerkkejä? Haluaisin aloittaa kirjeenvaihdon.

7

666

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ylänurkkainen

käyttämättömiä merkkejä saat postista. Käytettyjä saa postimerkkiliikkeistä, huutokaupoista ja vaihtamalla niitä muiden keräilijöiden kanssa. Helpoin tapa on ottaa merkit talteen itselle saapuvasta postista, merkkejä voi pyytää myös ystäviltä sekä sukulaisilta.

• ABC-huoltoasemilta sekä

asiamiesposteistakin merkkejä löytyy. 1-luokan kirjemaksu on nykyään 70 senttiä.

• vanhempia

postituoreita kotimaisia, niitä on ollut myös kirpputoreilla ainakin Piispanristillä ja Salossa.Postituoreet merkataan yleensä kahdella tähdellä, kute LaPe-luettelossakin ja niillä on arvonsa, joka ei perustu merkin nimellisarvoon. Postituoreessa merkissä ei siis ole leimaa ja liimapuoli on ehjä, kuten uusissa merkeissä pitääkin. Tarramerkeissä on pakko pitää aluspaperia postituoreina, etteivät ne tartu.

• käytettyjä

merkkejä joutuu jopa paperinkeräysastioihin kirjekuorten ja korttien mukana. Jos intoa riittää, voit vaikka illalla pimeässä mennä taskulampun avulla tutkimusretkelle lähimpään säiliöön. Jos säiliö on maanalainen ja syvä, ota köysi mukaan, että pääset sieltä ylöskin.

• merkit ovat vielä

käypää valuuttaa kirjeenvaihdossa, jos ne ovat ilmestyneet v.1963 tai sen jälkeen. Tosin ne alkavat ottaa tilaa kuoren päällä, jotta tuo valuuttakurssien määräämä 70 sentin ehto täyttyy. Onkohan se niin, että 60:n pennin merkkejäkin on oltava 7 kappaletta, jotta niiden summa 4,20 mk vastaisi nykyistä 1-luokan kirjemaksua.

• siinä niin monta

Nykäsen kuvaakin polkuhintaan, että oikein hirvittää, kun Matin mainekin taas kasvoi.

• postikortilla
        siinä niin monta kirjoitti:

Nykäsen kuvaakin polkuhintaan, että oikein hirvittää, kun Matin mainekin taas kasvoi.

esim. IS:n ristisanatehtäviin, olen käyttänyt korttina seinäkalenterin sivuja, jotka ovat puolet a4:stä. Tällöin mahtuu helposti kymmenenkin markkakauden merkkiä. On sekin hyöty, että onnetar suosii suuria kortteja?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe