Tokmannin asiakaspalvelusta

pettynyt

En tiedä mihin alueelle tämä aihe kuuluu, mutta kysytään nyt täältä.

Eli olen käynyt melko monessa Tokmannin myymälässä ja olen näissä kaikissa todennut saman; niissä on todella tympeän näköistä ja oloista henkilökuntaa, naisia vielä suurin osa. Miksi? Eikö Tokmanni panosta yhtään asiakaspalveluun? Asuinkaupungissani on Tokmannilla töissä melkoisia harppuja ja täytyy olla todella hyvä erikoistarjous jotta suostun menemään sinne ostoksille. Kassarouviltakaan ei hymyä heru helvetti vaikka miten yrität olla ystävällinen. Ajatelkaa, asiakas joutuu olemaan ystävällinen myyjälle!!

118

14211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-kassa

      No voi kalama, että asiakas ihan JOUTUU olemaan ystävällinen myyjälle! Molemminpuolisen kohteliaisuuden ja ystävällisyyden pitäisi olla itsestäänselvyys, ei vain Tokmannilla, vaan kaikissa asiakaspalvelutilanteissa. Ymmärrän kyllä myyjiä sen verran, että ei ole kauheen mukavaa jos itse sanoo iloisesti "hei" ja asiakas vastaa "muovipussi", ei se hirveästi motivoi hymyilemään, mutta totta on että toiset ihmiset olisivat voineet valita ammatin jossa ei ole kanssakäymistä muiden ihmisten kanssa.

      • pettynyt

        Tiedän miltä tuntuu palvella vittumaisia asiakkaita, en ole ollut ihan kassalla asti, mutta hyllyjen välissä kylläkin. Ja vielä peräti kaikenkarvaisia raksamiehiä palvelemassa, joiden kanssa herkillä ihmisillä menisi pupu pöksyyn. Kyllä sitä jämäkkyyttä ja ystävällisyyttä vaadittiin siinäkin, vaikka asiakas kuinka sylki päin naamaa.


      • entinenasiakkaasi
        pettynyt kirjoitti:

        Tiedän miltä tuntuu palvella vittumaisia asiakkaita, en ole ollut ihan kassalla asti, mutta hyllyjen välissä kylläkin. Ja vielä peräti kaikenkarvaisia raksamiehiä palvelemassa, joiden kanssa herkillä ihmisillä menisi pupu pöksyyn. Kyllä sitä jämäkkyyttä ja ystävällisyyttä vaadittiin siinäkin, vaikka asiakas kuinka sylki päin naamaa.

        Jaa, vai on raksamiehet sulle pohjasakkaa ? Mikä myymälä, että tiedän kiertää kaukaa? Olen tehnyt elämäntyöni raksamiesten kanssa eivätkä ole päälleni syljeskelleet. Yleensä metsä vastaa niin kuin sinne huutaa. Olisikohan heillä ollut jokin syy?


      • Anonyymi
        pettynyt kirjoitti:

        Tiedän miltä tuntuu palvella vittumaisia asiakkaita, en ole ollut ihan kassalla asti, mutta hyllyjen välissä kylläkin. Ja vielä peräti kaikenkarvaisia raksamiehiä palvelemassa, joiden kanssa herkillä ihmisillä menisi pupu pöksyyn. Kyllä sitä jämäkkyyttä ja ystävällisyyttä vaadittiin siinäkin, vaikka asiakas kuinka sylki päin naamaa.

        Vaihda ammattia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihda ammattia.

        HERTTONIEMEN TOKMANNISTA JÄÄNYT VÄLILLÄ TODELLA EPÄMIELLYTTÄVÄ KOKEMUS


    • monista

      Laita palautteesi nettisivujen kautta ko liikkeeseen suoraan ja varmaan saat paikanpäältä
      vastauksen siihen miksi heidän henkilökunta on juuri kuvailemasi tyyppistä.

      • työkalut hukassa

        Höh käy Kankaanpäässä veisin kaikki naismyyjät kotiini ellei vaimo pistäis niin kauheasti hanttiin !


      • Anonyymi

        Juu, ei tuu vastausta vaikka heille sähköpostia laittaakin. Täällä Savossa.


    • pettynyt

      Samanlaisia kokemuksia saman ketjun Robinhoodeista, mutta kannattaa antaa suoraa palautetta Tokmannin nettisivuilta. Onhan se parempi että kassat jaksaa hymyillä ja olla ystävällisiä - sehän asiakkaan oma asia jos on niin "juntti" ettei osaa olla ystävällinen ja tervehtiä.

      • ja voita?

        Jos tämmönen ongelma koskee jonkun ketjun toimipaikkoja yleisesti, niin syyt saattaa löytyä henkilökunnan kohtelusta, työolosuhteista, ehdoista... Olen asioinut säännöllisesti parissa erään ketjun toimipaikassa (toinen työpaikan, toinen ent. opiskelupaikan naapurissa) ja sielläkin se vittuuntunut asenne tuntuu olevan jonkinlainen oletustila. En lähtisi yksilöitä kassahihnan takana syyttelemään jos se huono asenne on enemmän sääntö kun poikkeus.


      • mkljöuo
        ja voita? kirjoitti:

        Jos tämmönen ongelma koskee jonkun ketjun toimipaikkoja yleisesti, niin syyt saattaa löytyä henkilökunnan kohtelusta, työolosuhteista, ehdoista... Olen asioinut säännöllisesti parissa erään ketjun toimipaikassa (toinen työpaikan, toinen ent. opiskelupaikan naapurissa) ja sielläkin se vittuuntunut asenne tuntuu olevan jonkinlainen oletustila. En lähtisi yksilöitä kassahihnan takana syyttelemään jos se huono asenne on enemmän sääntö kun poikkeus.

        jos on huonot työolot niin sitten vaihtaa työpaikkaa. vaikka menisi kuinka päin mettiä omassa elämässä niin sitä ei näytetä asiakkaalle. ne omat huolenaiheet jätetään sinne pukuhuoneeseen. ei se ole asiakkaan syy jos työnantajasi on sieltä ja syvältä. oikean asiakaspalvelijan tunnistaa siitä että ollaan hymyileviä ja kohteliaita asiakkaille vaikka pomosi olisi aamulla pissinyt kenkiisi.


      • Anonyymi
        ja voita? kirjoitti:

        Jos tämmönen ongelma koskee jonkun ketjun toimipaikkoja yleisesti, niin syyt saattaa löytyä henkilökunnan kohtelusta, työolosuhteista, ehdoista... Olen asioinut säännöllisesti parissa erään ketjun toimipaikassa (toinen työpaikan, toinen ent. opiskelupaikan naapurissa) ja sielläkin se vittuuntunut asenne tuntuu olevan jonkinlainen oletustila. En lähtisi yksilöitä kassahihnan takana syyttelemään jos se huono asenne on enemmän sääntö kun poikkeus.

        Voi olla näinkin. Kirjoitin kokemuksestani Porvoon Tokmannista toiseen keskusteluun (”tokmanni kusettaa”). Ja kyllä kun nyt ajattelen, niin kyllä Porvoossa ainakin ”se huono asenne on enemmän sääntö,kuin poikkeus”, ollut ainakin koko Tokmannin ajan, Robinhoodin ajalta en oikein muista….
        Itse asiassa, kun ajattelen, Porvoossa on ollut oikeastaan vain yksi oikein todella kiva myyjä, sellainen erittäin hoikka ja siro, valkeaihoinen ja kaunis nainen, jonka tummissa hiuksissa on aina kaunis kampaus. En tiedä, onko hän Porvoon-liikkeessä vielä, kun tosiaankaan en siellä tahdo käydä, en ole käynyt enää muutamaan vuoteen.. (Lukuunottamatta eilistä, puolison väärin ostaman tuotteen palautusvisiittiä, josta siis kerroin tuolla ”tokmanni kusettaa” -keskustelussa.) Viimeisimmillä kerroilla muutama vuosi sitten, kun Porvoon-liikkeessä olen käynyt, siellä oli myös joku kehitysvammainen nuorimies, joka oli ystävällinen ja avulias sekä innokas työntekijä. Yleensähän Tokmannin myyjät eivät todellakaan ole avuliaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla näinkin. Kirjoitin kokemuksestani Porvoon Tokmannista toiseen keskusteluun (”tokmanni kusettaa”). Ja kyllä kun nyt ajattelen, niin kyllä Porvoossa ainakin ”se huono asenne on enemmän sääntö,kuin poikkeus”, ollut ainakin koko Tokmannin ajan, Robinhoodin ajalta en oikein muista….
        Itse asiassa, kun ajattelen, Porvoossa on ollut oikeastaan vain yksi oikein todella kiva myyjä, sellainen erittäin hoikka ja siro, valkeaihoinen ja kaunis nainen, jonka tummissa hiuksissa on aina kaunis kampaus. En tiedä, onko hän Porvoon-liikkeessä vielä, kun tosiaankaan en siellä tahdo käydä, en ole käynyt enää muutamaan vuoteen.. (Lukuunottamatta eilistä, puolison väärin ostaman tuotteen palautusvisiittiä, josta siis kerroin tuolla ”tokmanni kusettaa” -keskustelussa.) Viimeisimmillä kerroilla muutama vuosi sitten, kun Porvoon-liikkeessä olen käynyt, siellä oli myös joku kehitysvammainen nuorimies, joka oli ystävällinen ja avulias sekä innokas työntekijä. Yleensähän Tokmannin myyjät eivät todellakaan ole avuliaita.

        Sen ystävällisen naisen Porvoon Tokmannilla voisi ulkonäöltään kuvailla Jenni Haukio -tyyppiseksi, todellakin, kasvot ja vartalo ja värit samat! Takavuosina hän oli oikeinkin hymyileväinen ja kiva, mutta vielä ajattelin, että kyllä hänkin viimeisinä vuosina, kun siellä itse kävin, oli hiukan enemmän kuin omissa oloissaan. Voisi hyvinkin viitata siihen, että siellä ei ole mukava työskennellä.


    • pettynyt

      Täällä Tokmannilla oli kesällä aika namun näköisiä tyttöjä kassalla, mutta valitettavasti tuo harppu-asenne oli tartutettu heihinkin. Kävin kerran ostamassa 12-päkin ja yritin olla oikein mukava asiakas ja kiittelin kohteliaasti, niin tämä neitokainen vain nakkeli niskojaan suupielen nurinpäin. Enkä sitten flirtannut, omakin eukko oli mukana..

      Ehkä hauskin tapaus oli eräs ainut miestyöntekijä. Erittäin jörön näköinen ja oloinen joka kyyläsi asiakkaita. Tällöin asioin useammin Tokmannilla ja huomattuani tuon kyylän, kyyläsin takaisin. Siinä sitten tuijotettiin pitkään toisiamme ja ennen pitkää tältä kaveriltä kantti petti. Pitkään se oli siellä hommissa, muttei ole enää.

      • LIDlissä

        Olen käynyt kerran LIDLissä ja se vasta oli kumma paikka. Käsinkosketeltava jäykkyys, ilmeettömyys ja totisuus. Kaiken kruunasi liikkeessä koko ajan kiertävä sinipukuinen vartija.Tuntui että koko ajan olisi epäilyksenalainen.

        Tokmanni on outo paikka, mutta ymmärrän fiilikset. Hymy ja kohteliaisuus ei maksa mitään.


      • pettynyt
        LIDlissä kirjoitti:

        Olen käynyt kerran LIDLissä ja se vasta oli kumma paikka. Käsinkosketeltava jäykkyys, ilmeettömyys ja totisuus. Kaiken kruunasi liikkeessä koko ajan kiertävä sinipukuinen vartija.Tuntui että koko ajan olisi epäilyksenalainen.

        Tokmanni on outo paikka, mutta ymmärrän fiilikset. Hymy ja kohteliaisuus ei maksa mitään.

        Onko ylipäänsä pitänyt paikkaansa se väite, että Lidl kohtelisi huonosti työntekijöitään Suomessa? Eli vessassa käyntiä valvotaan ja samoin taukoja..


      • miuku999

        Kassamyyjästä nimitys neitokainen ja omasta naisesta nimitys eukko! Just joo, way to go suomimies!


      • epäilevä

        ootko siis homo?


      • mauku1000
        miuku999 kirjoitti:

        Kassamyyjästä nimitys neitokainen ja omasta naisesta nimitys eukko! Just joo, way to go suomimies!

        Onkos noissa nimissä jotain pahaa, kumpikaan ei ole alentava tai loukkaava. Neitokainen kuvaa nuorekasta, positiivista, naaraspuolista henkilöä, ja eukko on perinteikäs lämminhenkinen ja tunteikas nimitys henkilöstä jota juridiikassa kutsutaan aviovaimoksi.


      • Anonyymi
        miuku999 kirjoitti:

        Kassamyyjästä nimitys neitokainen ja omasta naisesta nimitys eukko! Just joo, way to go suomimies!

        Kiinnitin huomioni samaan. Ja vielä ”namu” neitokainen. Oli vaimonsa kanssa, muttei kumminkaan ollut. Ei se mitään auttaa, jo# vieressä pönöttää, mutta mieli muualla.


    • vituttaisi!

      Olla nyt jossain varastohallin näköisessä halpakaupassa töissä palvelemassa kitupiikkejä ja luusereita.

      heh.

      • siitä

        Että tuohan on ihan ammatinvalinta kysymys minne hakeutuu töihin ja kuinkanhan monella työntekijällä tuolla Tokmannilla on edes kaupanalan koulutusta. Se on varmaan yksi iso syy etteivät osaa asiakaspalvelua parhaimmalla tavalla ja tuntuu monta kertaa niin että nuoret iltatyöntekivät ovat ystävällisempiä kuin itse vakituiset. Ja hehän ovat vain töissä työpaikallaan - näin olen kuullut sanottavan, mitäs väliä muulla kunhan palkka tulee tilipäivä.


      • Marutei
        siitä kirjoitti:

        Että tuohan on ihan ammatinvalinta kysymys minne hakeutuu töihin ja kuinkanhan monella työntekijällä tuolla Tokmannilla on edes kaupanalan koulutusta. Se on varmaan yksi iso syy etteivät osaa asiakaspalvelua parhaimmalla tavalla ja tuntuu monta kertaa niin että nuoret iltatyöntekivät ovat ystävällisempiä kuin itse vakituiset. Ja hehän ovat vain töissä työpaikallaan - näin olen kuullut sanottavan, mitäs väliä muulla kunhan palkka tulee tilipäivä.

        Mun mielestä kyllä on turha yleistää ja vetää mitään Tokmannia konsernina tällaiseen keskusteluun.
        Itse asun sellaisella alueella jossa löytyy kaikki mahdolliset ketjut edustettuina.
        Ja täällä on S-market ,Prisma ja Halpa-halli ne josta löytyvät ne tympeimmät ja yllätys yllätys myös iäkkäimmät työntekijät.
        Ainahan ei tietenkään voi yleistää mutta saattaahan tuo olla että mitä lähempänä on eläke sen enemmän homma kyrsii ;-P


      • ---
        siitä kirjoitti:

        Että tuohan on ihan ammatinvalinta kysymys minne hakeutuu töihin ja kuinkanhan monella työntekijällä tuolla Tokmannilla on edes kaupanalan koulutusta. Se on varmaan yksi iso syy etteivät osaa asiakaspalvelua parhaimmalla tavalla ja tuntuu monta kertaa niin että nuoret iltatyöntekivät ovat ystävällisempiä kuin itse vakituiset. Ja hehän ovat vain töissä työpaikallaan - näin olen kuullut sanottavan, mitäs väliä muulla kunhan palkka tulee tilipäivä.

        Niin kun sanottu, Tokmanni on köyhille ja kitupiikeille, ja ne ovat jo automaattisesti ikävin asiakaskunta.

        Jos Tokmanni on kerran heidät palkannut, niin sillä ei todellakaan ole väliä onko heillä kaupan alan koulutus vai ei. Tokmanni on katsonut heidän ominaisuutensa riittäväksi.

        Luuletko että se on niin iiiihanaa palvella tuota pohjasakkaa? Sitä jaksaa vain ja ainoastaan sen palkkapussin takia, ei se työ ole mikään kutsumusammatti.


      • naapuri kuntaan
        Marutei kirjoitti:

        Mun mielestä kyllä on turha yleistää ja vetää mitään Tokmannia konsernina tällaiseen keskusteluun.
        Itse asun sellaisella alueella jossa löytyy kaikki mahdolliset ketjut edustettuina.
        Ja täällä on S-market ,Prisma ja Halpa-halli ne josta löytyvät ne tympeimmät ja yllätys yllätys myös iäkkäimmät työntekijät.
        Ainahan ei tietenkään voi yleistää mutta saattaahan tuo olla että mitä lähempänä on eläke sen enemmän homma kyrsii ;-P

        Meillä täällä on siwassa tosi tympeitä myyjiä siksipä käynkin naapuri kunnassa.Siellä käydessäni saan mukavaa palvelua ja hymyn kaupanpäälle,kyllä kannattaa ajaa vajaa 10kilometria.Muuten olen saanut oman alueeni Tokmannilta hyvää palvelua että näin!


      • fgdgfgd
        --- kirjoitti:

        Niin kun sanottu, Tokmanni on köyhille ja kitupiikeille, ja ne ovat jo automaattisesti ikävin asiakaskunta.

        Jos Tokmanni on kerran heidät palkannut, niin sillä ei todellakaan ole väliä onko heillä kaupan alan koulutus vai ei. Tokmanni on katsonut heidän ominaisuutensa riittäväksi.

        Luuletko että se on niin iiiihanaa palvella tuota pohjasakkaa? Sitä jaksaa vain ja ainoastaan sen palkkapussin takia, ei se työ ole mikään kutsumusammatti.

        kyllä ne köyhät on niitä mukavimpia asiakkaita. toisin kuin ne rikkaammat, ne luulevat olevansa niiiiiiiiiiiin paljon parempia ihmisiä kuin muut ja myös näyttävät sen. köyhillä ei ole syytä pröystäillä millään ja ovat aidompia asiakkaita jotka osaavat myös ne käytöstavat!


      • Minäx
        --- kirjoitti:

        Niin kun sanottu, Tokmanni on köyhille ja kitupiikeille, ja ne ovat jo automaattisesti ikävin asiakaskunta.

        Jos Tokmanni on kerran heidät palkannut, niin sillä ei todellakaan ole väliä onko heillä kaupan alan koulutus vai ei. Tokmanni on katsonut heidän ominaisuutensa riittäväksi.

        Luuletko että se on niin iiiihanaa palvella tuota pohjasakkaa? Sitä jaksaa vain ja ainoastaan sen palkkapussin takia, ei se työ ole mikään kutsumusammatti.

        Ikävin asiakaskunta on rikkaat, ne vasta kitupiikkejä ovatkin 😑


      • Anonyymi
        siitä kirjoitti:

        Että tuohan on ihan ammatinvalinta kysymys minne hakeutuu töihin ja kuinkanhan monella työntekijällä tuolla Tokmannilla on edes kaupanalan koulutusta. Se on varmaan yksi iso syy etteivät osaa asiakaspalvelua parhaimmalla tavalla ja tuntuu monta kertaa niin että nuoret iltatyöntekivät ovat ystävällisempiä kuin itse vakituiset. Ja hehän ovat vain töissä työpaikallaan - näin olen kuullut sanottavan, mitäs väliä muulla kunhan palkka tulee tilipäivä.

        Gaitaa tosiaan puuttua koulutus, Myyjän pitää tuntea muutamia lakipykäliä joita kaupanala koskee ja ne puuttuu. Olen kerran ollut viemässä kuluttajaoikeuteen erään torimyyjän, Ei ole enää näkynyt markkinoilla. Tuomio tuli


      • Anonyymi
        --- kirjoitti:

        Niin kun sanottu, Tokmanni on köyhille ja kitupiikeille, ja ne ovat jo automaattisesti ikävin asiakaskunta.

        Jos Tokmanni on kerran heidät palkannut, niin sillä ei todellakaan ole väliä onko heillä kaupan alan koulutus vai ei. Tokmanni on katsonut heidän ominaisuutensa riittäväksi.

        Luuletko että se on niin iiiihanaa palvella tuota pohjasakkaa? Sitä jaksaa vain ja ainoastaan sen palkkapussin takia, ei se työ ole mikään kutsumusammatti.

        Ainoa paikka, missä itse olen ikinä törmännyt erääseen konsernijohtajaan, on juuri Tokmanni. Ei ole varsinaisesti minun tuttavani, vaan vanhempieni. Hassuinta on, että äitinikin tuli kerran maininneeksi, että X:n tapaa aina Tokmannilla. Se siitä ”pohjasakasta”.
        Eikä Tokmanni sitä paitsi ole halpa kauppa, vaikka sellaista imagoa ylläpitääkin. Kaiken kaikkiaan ns. halpahallit yleensäkin ovat liikkeitä, jotka maahantuojat kaikenlaista halpaa tavaraa, mutta katsokaapa niiden ns. merkkituotteita - jopa kalliimpia kuin muualla.

        Hentunen


      • Anonyymi
        siitä kirjoitti:

        Että tuohan on ihan ammatinvalinta kysymys minne hakeutuu töihin ja kuinkanhan monella työntekijällä tuolla Tokmannilla on edes kaupanalan koulutusta. Se on varmaan yksi iso syy etteivät osaa asiakaspalvelua parhaimmalla tavalla ja tuntuu monta kertaa niin että nuoret iltatyöntekivät ovat ystävällisempiä kuin itse vakituiset. Ja hehän ovat vain töissä työpaikallaan - näin olen kuullut sanottavan, mitäs väliä muulla kunhan palkka tulee tilipäivä.

        Kyllä, mitä nuorempi kassa, sitä ystävällisempi. Puhuin tuolla ylempänä niistä keski-ikäisistä, jotka lähinnä osastoilla pyörivät. Mutta tosiaan, kassoilla Porvoossakin on monta kertaa ollut ystävällisiä tyttöjä.


    • nlvkuj

      vaikka ilmajoen tokmanni myymälän myyjistä,oletteko samaa mieltä että sieltä hymyä löytyy ja palvelu on priimaa??

      • Anonyymi

        Ei toi. I ilmajlellakaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toi. I ilmajlellakaan!

        Ei toimi ilmajoellakaan!


    • kisupieni

      Kyllä meillä tokmannissa panostetaan asiakaspalveluun, juuri tämän vuoden puolella otettiin tuliterät keinot käyttöön: työntekijöiden kyttääminen. Onko muilla yrityksillä tapana? Meillä käy ns. "haamuasiakkaita" jotka tarkkailee meidän työntekijöiden puuhia ja tekee merkintöjä. Oon miettiny että onhan se ihan hyvä keino saada selville miten me myyjät siellä käyttäydytään, mutta korjaako sherlokit loppujen lopuks mahdollista ongelmaa. Muuta työmotivaatiota nostattavaa on henkilökunnan kassitarkastukset, epäreilut työvuorojen jaot, jaellaan asiakkaille tarjouslehtiä joka viikko eikä sitten lähetetä niitä tavaroita meille myymälään, tarjoushinnat ei IKINÄ koneella oikein niin kassalla on sata asiaa muistettavana, myymälät on niin täynnä tavaraa (lue: skeidaa) et asiakkaat meinaa jäädä tavaroiden alle jne jne jne... ja asiakkaat tietty valittaa.

      No lisäks meillä on myymäläpäällikkönä vanha kotka, ei ikinä tiedä millä tuulella se tulee töihin. Sit se istuu siellä kopissaan päivät tulostelemassa jotain papereita kun me muut hoidetaan viittä asiaa samaan aikaan myymälän puolella. Syyttelee ilman todisteita ties mistä, tekee vastoin omia sääntöjään, puhuttelee meitä myyjiä ja asiakkaita kuin oltais vähä-älysiä. Joskus vetää teatteria myymälän puolella ja halailee meitä.

      Ja palkka... no saa sillä sämpylän pöytään. Asiakkaat ihan ookoo, useimmat ei mua päin edes kato, moikkaa takas kun moikkaan, ovat usein omissa ajatuksissaan, puhutaan kännykkään. Yleensä monologia vetelen kassalla ja hymyilen muovipussille.

      Ihmiset sanoo että vaihda alaa jos ei miellytä, mutta ei näin opiskelijana oo paljon varaa valkata. Ohikulkumatkalla siellä moni on. Vaikka kyllä mä silti jopa tykkään tästä työstä (vielä) mutta ei tätä loppuelämäänsä tekis. Itekin varmaan muuttuisin sellaseks "harpuks" vuosien myötä tossa työssä. Ja miehet nyt tekee asvalttia mieluummin ja kaivaa maata, siks me myyjät ollaan naisia.

      • :).

        olet ihan oikeassa! niinku siis sanonta kuuluu et asiakkaat on aina oikeassa, mutta ei ihan aina. kärsivällisyyttä ja käytöstapoja pitäisi olla myös asiakkailla, ei pitäisi syyttää ja haukkua aina sitä kassa tätiä vääristä hinnoista tai tarjous tavaroitten puutoksesta, ja siitä puhelimeen puhumisesta puhumattakaan, sama asia onko myyjä siinä sitten tervehtimättä kun itse törkeästi lätisette puhelimessa!!! hox! ( yrittää siinä sitten palvella iloisesti asiakasta jotta olisi asiakaspalvelusta tyytyväinen)


      • Ei kiitos ketjun palveluja!!!
        :). kirjoitti:

        olet ihan oikeassa! niinku siis sanonta kuuluu et asiakkaat on aina oikeassa, mutta ei ihan aina. kärsivällisyyttä ja käytöstapoja pitäisi olla myös asiakkailla, ei pitäisi syyttää ja haukkua aina sitä kassa tätiä vääristä hinnoista tai tarjous tavaroitten puutoksesta, ja siitä puhelimeen puhumisesta puhumattakaan, sama asia onko myyjä siinä sitten tervehtimättä kun itse törkeästi lätisette puhelimessa!!! hox! ( yrittää siinä sitten palvella iloisesti asiakasta jotta olisi asiakaspalvelusta tyytyväinen)

        Ostoksille tokmannille , halpa kauppa!!!
        Yritysostoksilla ilman korttia erittäin halpaa nimittäin ei myydä mitään
        vaikka tuttu henkilökunta ja palveluja käytetty n10 v. ainakin
        Luulisi että kyseinen kauppa hoitaa korttiasian kuntoon.
        Että kannattaa vaihtaa kauppaa...
        Kortin saanti ja asikaspalveluinfo paskaa soitettuani sinne.(Kato netistä sanottiin )


      • Anonyymi

        Ilmajoen Tokmanni on avattu väärällä toimintasuunnitelmalla. Kun jokin tuote loppuu ni uutta erää ei tarvitse edes odottaa tulevan myyntiin. Helppoa. Eikö?


      • Anonyymi

        Hyvä ja silmät aukaiseva kirjoitus nuorelta ihmiseltä. Ja varmaan totta.

        Hentunen


    • enää hetken kaupan täti

      Olen joskus nauttinut suunnattomasti työstäni kaupassa, olen ollut alalla noin 15 vuotta. Se oli joskus hamassa menneisyydessä. Nyt asiat ovat toisin. Työt ovat lisääntyneet, on ehdittävä tekemään omien töiden lisäksi muutaman muun ihmisen työt. Jos joku onnekas ihminen lähtee pois muihin hommiin, ketään ei oteta tilalle. Hommat jaetaan jääneiden kesken, eikä tunteja suinkaan lisätä. Toinen mikä on tappanut työn ilon, ovat asiakkaat. Tämä on vain minun mielipiteeni, mutta mielestäni asiakkaatkin ovat tulleet ilkeämmiksi. Jos sinulla, hyvä asiakas, on elämä päin pyllyä, senhän toki saa tulla purkamaan viattomalle kaupan tätille. Olen kuullut olevani huora, tyhmä, aasi, idiootti ja kaikkea muuta painokelvotonta. Olenpa saanut tappouhkauksenkin. En myöskään ole myyjä, jota saa tulla hellyyden puutteessa hipeltämään tai lääppimään, me emme ole myytävänä vaikka kauppassa olemmekin. Ja kaikki tämä on kiitos siitä, kun yritän tehdä parhaani. Kun tulen kassalle istumaan ja purkamaan jonoa, en suinkaan tule kahvitunnilta tai tupakalta, vaan saatan tulla toiselta puolelta suurta hallia ( neliöitä noin 7000 ja pituutta 150 metriä) ja palvelen siinä matkalla muutaman asiakkaan, koska meitä myyjiä voi vuorossa olla vain 3. Ja jos joskus päivän aikana ehdin käydä syömässä ja vessassa, niin se johtuu siitä että minä olen ihminen, enkä voi tehdä 8 tunnin päivää syömättä ja juomatta. Onhan muillakin aloilla lakisääteiset tauot, miksi siis ei meillä myyjillä.
      Yritän silti kaikesta huolimatta palvella asiakkaat mahdollisimman hyvin ja jopa jaksaa hymyillä, vaikka asiakas heittää tavarat päin naamaa ja haukkuu menessään, kun tuote jota naapurikauppa mainosti ei olekkaan meillä tarjouksessa!!

      • Lukekaa TESsiä

        "Jos joku onnekas ihminen lähtee pois muihin hommiin, ketään ei oteta tilalle. Hommat jaetaan jääneiden kesken, eikä tunteja suinkaan lisätä."

        "Ja jos joskus päivän aikana ehdin käydä syömässä ja vessassa, niin se johtuu siitä että minä olen ihminen, enkä voi tehdä 8 tunnin päivää syömättä ja juomatta. Onhan muillakin aloilla lakisääteiset tauot, miksi siis ei meillä myyjillä."

        Myyjillä on TES:issä lakisääteiset tauot. Jos niitä ei noudateta, niin työantajasi rikkoo lakia!
        - Työvuoro kestää 4 h -alle 6h = 1 tauko 15 minuuttia.
        - Työvuoro kestää 6 tuntia - alle 8h = 2 taukoa à´15 minuuttia/tauko.
        - Työvuoro kestää 8 tuntia tai yli = Palkaton ½ tunnin ruokatunti ja 2 taukóa, á`15 minuuttia /tauko.

        Lue Kaupan työehtosopimusta, niin löydät faktat sieltä. Työnantajasi on tietoinen TES:in määräyksistä. Jos myyjällä ei ole lakisääteisiä taukoja, voit ottaa yhteyttä työpaikkasi luottamusmieheen tai ammattiliittoon.


    • Omatoimirakentaja

      Tokmannin tarjonnasta on poistunut viimeisen vuoden aikana kaikki kunnolliset ulkovalot.
      Saunan puukiukaat jne.

      Myyjät ovat mukavia ja suurin osa aiantuntevia. Kajaanin Tokmannissa huipputaitoista erikoisoaamista löytyy urheiluväline, autotarvike, kalastus jne puoilelta. Kiitoksia heille!

    • sdfghjklfghjk

      Tokkmanni konsernien huono asiakaspalvelu voi johtua siitä, että työ on ihan paskaa. Ei siinä paljon hymyilytä kun päivästä toiseen rullailee kaiken maailman tamppoonipaketteja ja lasten kurahousuja kassahihnaa pitkin ja ikinä ei oo alennukset tulleet oikein koneelle ja sitten aisiakas luonnollisesti siitä valittaa. Ei se kassahenkilökään ole mikään tietokirja, joka muistaa ulkoa jokaisen alennettavan tuotteen. Ja vielä suurin osa asiakkaista on valitettavasti nyrpeitä alennusten perässä juoksevia naisia, jotka valittavat joka asiasta. Sitten ne tarjouslehtien tavarat ei ikinä tule ajallaan ja siitäkin valitetaan myyjille. Sen sijaan tulee kyllä kaikkea muuta tavaraa (ja vielä ihan liikaa) ja sitten on ongelma minne sitä tunkee, kun ei tila yksinkertasesti riitä ja sitten asiakas valittaa, että on kauhean ahdasta, eikä tarpeeksi myyjiä palvelemassa heitä. No vittu kun ne myyjät juoksee hikihatussa hyllyttämässä ja etsimässä paikkoja niille ylimääräisille tavaroille, joissa on usein kooditkin niin huonosti kiinni, että sitten ne putoilee, eikä kukaan tiedä tuotteen oikeaa hintaa ja siitähän asikas tottakai valittaa. Niin kuin kuuluukin. Ja sitten kaikesta tästä avaudutaan yleensä kassahenkilölle, joka ei tälle mitään mahda. Että ei kannata hakea Tokmanni konsernin myymälöihin töihin!

      • juipelo3

        Asiakkaiden tulis muistaa kaupassa kuin kaupassa, että se asiakaspalaute annetaan sinne palautelaatikkoon, sillä palautelapulla. Siitä palautteesta ei avauduta kassamyyjälle, infon työntekijälle tai myymälän henkilökunnalle. Palaute kun menee suoraan pääpaikkaan, niin asiat toivonmukaan alkavat korjaantua.


    • Revi siitä

      Tokmannin asiakkaat ovat köyhiä, ei heille tarvitse olla kohtelias eikä palvelualtis!

      • Anonyymi

        No jo on typerin kommentti taas mitä on ikinä sanottu.Onkohan jotenkin korjaamisen paikka asenteissa muita ihmisiä kohtaan?


    • oravanpyöräpyörii199

      Tokmannilla jopa koulutetaan myyjät niin että asiakaspalvelutilanteista pitää päästä mahdollisimman nopeasti eroon.. Jos joku kyselee vaikka kahvinkeittimistä niin näytät että tuossa on ja lähdet pois. Et jää esittelemään mallien eroja tai kyselemään minkälaista asiakas etsii vaan menet muihin töihin mahdollisimman nopeasti.. Näin nykyään kun henkilökuntaa on vähennetty reilusti ja muuten ei ehdi.. Ennen Tokmannilla sai kyllä palvelua, ainakin meidän yksikössä mutta johto on keksinyt että tuloksen maksimointi on tärkeintä.. toki asiakkaat äänestävät tästä jaloillaan ja myynti laskee.. sitten laitetaan lisää väkeä pihalle jne..

      • Äänestä jaloillasi

        KOULUTETAANKO Tokmannin myyjät? Miten?


      • ensioitkonen76

        Näinhän se menee, meiltäkin on lähtenyt 7 vuodessa 10 ihmistä ja ketään ei ole otettu tilalle.. työtä on enemmän kuin koskaan ja väkeä vähemmän kuin koskaan, joka näkyy myymälässä, myynnissä ja asiakkaiden käytöksessä..


      • Anonyymi
        Äänestä jaloillasi kirjoitti:

        KOULUTETAANKO Tokmannin myyjät? Miten?

        Ilmeisesti tokmannin myyjät luulee että asiakkaita saa kohdella miten sattuu. SIINÄHÄN LUULETTE.
        Tokmannin ovella on se hymy/surunaama kysely laite. Arvatkaappas mitä nappia seuraavaksi painan joka kerta kun käyn ovella katsomassa. Mitää en enää osta. Se on lupaus. Kiitos ja näkemiin.


    • tässä:::::

      Samankaltaisista liikkeistä en hae muuta kuin vessa ja talouspapreita jne.
      Minua ei kaupan tädin myrkkyinen ilme haittaa yhtään.
      Eikä sekään et ollaan ylipainoisia, huolimattoman näköisiä.

      Ainoa mikä harmittaa, on se kassahihnan ääretön likaisuus. En tarkoita nuhjuisuutta tai kulumista, kyllä sen voisi pyyhkiä ainakin kerran päivässä tai sottaavan asiakkaan jälkeen.

    • Käytöstavat

      Tokmannin myymäläpäälliköissä on hyviä ja sitten huonot ovat luku sinänsä.
      Huonot päällikot on yleensä heikkoja, pelkäävät tiettyjä henklökunnan häiriköitä mutta eivät osaa tehdä asialle mitään ennenkuin on liian myöhäistä.Sitten joutuu
      vääristelemään asioita esimiehilleen ja muu henkilökunta joutuu puolustelemaan
      kärsinyttä henkilöä tämän jo pois lähdettyä.Tämä ei kuulu hyvinvointi ohjelmaan
      työpaikalla vaikka johto niin kuvitteleekin.Tälläisistä esimiehistä olisi yrityksen päästävä pois vaikka kouluttamalla kun henkilö ei itse ymmärrä asiaa.

      • rem

        Kuopion Tokmannissa gigantin vieressä kymmenen vuotta meni asiaksapalvelu alaspäin ,mutta nyt on tapahtunut muutos hyvään suuntaa viimeaikoina ystävällisyys palveluun on parantunut johtunee henkilöstön muutoksesta ilmapiirin parantumiseen mukavampi asioida.


    • Jomoppi

      Riippuu paljolti myös asiakkaasta, millaista palvelua saa, vaikka asia ei saisikaan olla niin. Ei voi kun kohdella asiakasta samalla tavoin, kuin asiakas kohtelee myyjää. Tilanne olisi muutoin epärealistinen.

      Näitä myyjiä, joista täällä puhutaan tuntuu olevan joka kaupassa. Eniten niitä näyttää kuitenkin olevan S-ryhmällä.

      Myös myyjät on ihmisiä ja me ihmiset tunnetusti erehtyväisiä. Olen saanut niin Tokmannilla, kuin Citymarketissa hyvää palvelua. Huonoa palvelua en ole kokenut saavani. Ymmärrän että aina ei ole hyvä päivä, vaikka se ei saisikaan työssä näkyä.

      • Anonyymi

        Niillä epäkohteliailla myyjillä tuntuu olevan kokonaisen vuosikymmenen ja ylikin huono päivä. Taas ystävälliset ovat päivästä toiseen ja vuodesta toiseen ystävällisiä. Tämä kokemus ainakin minulla on Tokmannista.

        Henrunen


    • Asiakkaan kokemus

      Tampereen Koskikeskuksen Vapaa Valinta on kuin labyrintti. Ihan sama on Tampereen Lielahden Tokmannissa. Käytävät ovat täynnä pahvilaatikoita ja romua. Kaupassa ei pääse edes kävelemään esteettä. Mitään tarjoustuotetta ei liikkeestä löydy kuin puolen tunnin hakemisella.

      Jos tarvitset apua, niin myyjiä ei varmasti näy missään. Kassalla pari naismyyjää juoruilee keskenään. Asiakas saa itse etsiä tarjouksensa. Millähän periaatteella Tokmanni ja Vapaa Valinta rekrytoivat myyjänsä???

    • sannis2

      Tarjoustalossa meidän lähellä on tympeitä myyjiä joka ikinen, mutta syykin selvisi, naiset on virolaisia ja hehän ovat tunnettuja tympeydestään. Tallinnassa käydessäni useamman vuoden ajan, olen saanut hymyn vain yhdeltä suklaakaupan nuorelta myyjältä.

    • palvelua

      Monenlaista myymälää tuntuu olevan kuopiossa ei tavallisella rivimyyjällä ole
      edes työliivijä päällä. oisi helpompi erottaa kuka seisojista on tokmannin myyjä,
      voi olla että työnjohto ei osaa asiaan puuttua.

    • Maksava asiakas

      Pahinta on katsella Tokmannin ja Vapaa Valinnan myyjien käytöstä ja pukeutumista! Näimme kesällä Tokmannissa kassamyyjän, jolla oli rinnat puoliksi paljaana (avokaulainen paita). Seksistinen pukeutuminen EI sovi asiakaspalveluun! Ilmeisesti konsernilla ei ole työvaatteita (?) ja selkeää ohjeistusta työasun käytöstä? Tai sitten ohjeistusta ei valvota.

      Myyjät juoruilevat keskenään hyllyjen välissä tai kassalla. Liian usein olemme kuulleet heidän kertovan ikäviä asioita asiakkaista ja henkilökunnasta. Haukutaan harjoittelijat, opiskelijat, sijaiset, esimies ja työkaverit. Asiakas kyllä kuulee kaiken, mitä puhutte, kenestä puhutte ja mihin sävyyn puhutte.

      Onko Tokmannin ja Vapaa Valinnan henkiökunnalla koulutusta työhönsä? Myynnin ammattitutkinto voisi auttaa. Tosin, jos henkilön oma asenne työhön on väärä, koulutuksesta tuskin on hyötyä.

      • Tullut huomattua

        Syy tuohon voi olla se, että useimmiten Tokmannille pääsevät opiskelijat/työharjoittelijat helpommin, joilla ei välttämättä asiakaspalvelusta ole suurta kokemusta ja vastuuta on useimmiten paljon enemmän kun esimerkiksi S ja K ryhmän kaupoissa, jostakin syystä myös Tokmannilla harjoittelijoilta kysytään yhtä paljon kysymyksiä kun vakituisilta. En tiedä mikä tuossa on takana, varmaankin alimiehitys voi selittää osittain, koska S tai K ryhmän kaupoissa hyvin harvoin asiakkaat kysyvät harjoittelijoilta mitään, enemmän pommittavat kysymyksillä vakituisia.


      • järki mukana

        Näinhän se on, heikon esimiehen jumppaystävä saa eri oikeuksia aina sama työvuoro lomat saa pyytämällään tavalla ja tietenkin ei tarvitse pitää työliivejä.
        Tälläinen esimies pilaa saamattomuuttaan työpaikan ilmapiirin ja siitä kärsii
        parhaat ja tunnollisimmat työntekijät.


    • halpahallissa juu

      Halpa-Hallissa on kaameimpia kokemuksia.
      Tympeää, ylimielistä...
      Paras oli se kun kauppa oli melkein tyhjä, menin avoimelle kassalle ja siinä oli selkä minuun päin rouvashenkilö värkkäämässä jotain kenkien kanssa.
      Odotin ja odotin ja tuijotin sitä myyjää selkään.
      Kun hidas sarvikuono lopulta kääntyi sanoen:

      "-teen tässä työtä". Siis täh.

      Nauratti niin paljon etten osannut lohkaista mitään. Aina luullut että naiset osaa tehdä monta työtä yhtäaikaa.

      • ghjsfhgfdh

        miksi odotit ja odotit ja tuijotit selkää? miksi et avannut sitä aukkoa naamassasi jota myös suuksi kutsutaan? kun oiken yrittää nin sieltä tulee ääntä ja sanojakin voi muodostaa jotta myyjä huomaa että olet siinä. jos et uskalla puhua niin voit vaikka yskäistä . meillä myyjillä ei ole silmiä selässä, vaikka monet niin luuleekin. ja ei, en ole halpa-hallissa, tokmannilla, robin hoodissa tai tarjoustalossa töissä, ihan eri ketjulla olen itse.


    • mies myyjä ;)

      mä olen saanut täällä pikku paikkakunnalla aivan ihanaa palvelua yheltä miesmyyjältä.. itse olen siis nainen :D mut ite tykkään käydä tokmannilla ku ovat aikas kivoja.

    • Ei enää asiakas

      Viimeaikoina on kuopion Tokmannin työkaluosasto mennyt sekavaksi,Hinnat
      kassoilla erilaisia kun hyllyetiketissä,tarjous tuotteiden hintaliput väärän tuotteiden
      kohdalla ja palvelu täysin ammattitaidotonta.osasto sotkuinen hintatasoltaan
      kallein Halpakauppa kuopiossa.

    • Sivistystä

      Kun työntekijä on ollut töissä vajaat kolmetoistavuotta ja saanut palkkansa joka
      kuukausi oikein ja säännöllisesti, mutta eläkkeelle jäädessään ei saa minkään-
      laista muistamista yritykseltä.Taitaa olla Tokmannilla henkinen konkurssi kun
      ei pysty muistamaan työtekijöitään milläänlailla.Pitäisikö työyksiköiden esimiehet
      valita tarkemmin tai opettaa käytöstapoja.

    • Turhuutta

      Jos on ollut melkein kolmetoistavuotta maxi-makasiinissä töissä eikä muisteta
      mitenkään jäädessä eläkkeelle,tuntus siltä ettei henkilö aukaise enää ikinä
      kyseisen ketjun minkään myymälän ovea.

    • 4161

      Kiitos kun jäi pois bonus kortti muutamat sataset menee muuvalle

    • Tiipari

      Laitoin tuosta Tokmannin nuivasta asiakaspalvelusta palautetta ja pyysin vastausta, mutta eipä ole kuulunut. Vaikuttaa tosiaan, että ihan perusasiakaspalvelutaidot on kateissa..

    • tyytyväinenn

      Ikaalisissa ainakin Tokmannilla myyjät on mukavia mutta asiantuntevuudessaan vain yksi heistä tietää valikoimasta ja tarjouksista joten en vaivaa näitä muita kyselyilläni. Minusta on ihan ymmärrettävää ettei ihan kaikki myytävät artikkelit ole jokaisella työntekijällä niin syvällä päässä että se kulloinenkin tarjous kysyttäessä tulisi kuin apteekin hyllyltä tai jos hyllypaikkoja muutetaan niin heti muistaisi mihin mikäkin tuote on siirretty.

    • puijolainen

      Kun yritys ei vastaa asiakkaan palautukseen huonosta palvelusta, niin se on merkki koko yrityksen asiakaspalvelusta ja asiakkaan arvosta yritykselle.Itse en enää käy ketjun missään myymälässä koska itsellekkin on tullut tunne hunosta palvelusta.Kaupunki missä asun on kaksikin ketjun kauppaa, mutta en enää käy kummassakaan, koska on paljon muita halpakauppoja kaupungissa.

    • Pohjoispohjanmaa1

      Järkyttävän sekaisia kauppoja ja hinnat ihan päin persettä,minkälaiset esimiehet mahtaa olla kun ei puutu asiaan.

      • myyjäkö

        Kyllä on sekavaa ainakin Kuopiossa kolmessakin myymälässä.Hinnat tosi sekaisin kukaan ei puutu asiaan missä on asiakaspalvelu koulutus-


    • palvelua

      Kylläpä on kuopion Tokmannissa volttikadulla henkilökunta muuttunut ystävällisemmaksi, viimeisen vuoden aikana mukavampi käydä ostoksilla onkohan jonkinlainen muutos tapahtunut myymälän ilmapiirissä.

    • Kokemus.16.10.2018

      Askarruttaako sinua jokin Tokmanniin liittyvä asia?

      Kyllä näin tekee ikävä kyllä, mutta annan palauutteeni ihan asiasta joka koskee kokemustani Arabian ostarin myymälässä H:ki ti. 16.10.-18 iltapäivällä.
      Olin kassajonossa toisena, kerron tilanteen jonka koin, - ostokseni oli pitkä ledlappu leli ''loisteputki", jonka asetin kassapöydälle ja se ylettyi jopa kassalippaan päälle ja kun tämä "erikoiseksi tapaukseksi" osoittautunut mieskassa tönsi sen pakkauksen pois mitään sanomatta takaisinpäin ja mitään sanomatta niin että jos en olisi ottanut vastaan lamppu olisi pudonnut lattialle!
      Kysyinkin heti mitäs jos olisi pudonnut kumpi vastaa siitä, hän vai minä? Tämä ei kommentoinut mitään! Olin seuraava ja hän työnsi lamppuputken pakkausen päydällä eteenpäin, ja samassa hänen puhelin soi ja mies nousi istuimeltaan ja mitään puhumatta ja lausumatta riensi ulos liikkeestä käytävän suuntaan!!! Ihmettelin minne tämä lähti mitään sanomatta ja tilanne ja ostotapahtuma jäi kesken!?
      Kunnes paikalle ilmestyi kuin tyhjästä naishenkilö, jolle totesin tuliko tälle "paksahätä" vai minne ihmeeseen tuo mies lähti mitään sanomatta tai edes pahoittelematta kesken tai edes alkuun päässyttä ostotapahtuma!?
      Kysyin onko se harjoittelija tms. - johon nuori nainen vastasi hän on harjoittelija!
      Asia vietiin loppuun hänen kanssaan, ja tämä "onneton tapaus" mieshenkilö tuli käytävällä vastaan jolle totesin tuohon tapaan ei asiakaspalvelua tehdä ja jätetä kesken sanomatta mitään - kuten tämä toimi! Mies selitti jotain lääkärin soitosta johon tämän tuli siis reagoida kuten teki!?
      Ei hemmetti vaikka olisi sairauskohtaus, onhan se tilanne mikä avattu vietävä sen mukaan eteenpäin vaikka "pahoittelemalla" - "joudun poistumaan, kollegani jatkaa tästä tms.!?
      Mutta tämän henkilön asiakaspalvelun taito ja kyky on heikoilla kantimilla sen voin jo tämän aika vähäpätöisen kokemuksen perusteella todeta!
      Ja voin suositella ennen muuta "jatkokurssia" pikimmiten, jos ollenkaan tai palvelutapahtuman keskittyvää asian hoitamista kassana tai muunlaisena myymälähenkilöstönä?

      Mutta onko niin kuten jo vuosikymmen on foorumeilla kerrottu kokemuksena
      - sellainen työntekijäväki kuin on heidän johtonsa Tokmannilla!?

      Lukekaa menneiden vuosien kokemuksia liikkeissänne, johon ei siis suuria muutoksia ole tullut henkilöstön palvelun suhteen?!
      Mutta yllättävää on nyt ainakin se ja myönteistä ko. liikkeessä oli avarat kohdillaan ja hyvin esillä!
      Mutta viherkasvit ja kukkastarjonta on ihanan kuivanutta kuten teillä on tapana myydä sitä tavaraa!?

    • tosi

      Kuopiossa Volttikadun Tokmannissa työkaluosaston palvelu parantunut huomattavasti tämän syksyn aikana henkilökunnassakin muutoksia tapahtunut.

    • Anonyymi

      Mitähän se asiakaspalvelu merkitsee nykyaikana, onko se piiloutumista puhelin vastaajan taa ja pahoitellaan, kun on rahat saatu. Ja soittaminen maksaa kun kuulee niitä jaarituksia , "palvelu" sana on muuttanut tarkoitustaa ????
      Täytynee kiertää kaupat kaukaa ei pahoita mieltää eikä tule kuluja. Toivattavasti tilanne tulee ettei asiakkaita riitä, silloin voisi saada palvelua, ei ole myyjien syy, henkilökunta on niin pinennytty voiton max.
      Jaloilla on paras äänestää

    • Anonyymi

      Iisalmen tokmannissa töykeä ja huutava myyjä. Ilmeisesti huono päivä. Sanotaan, että hyvää ja halpaa ei ole. Sama pätee näköjään asiakaspalveluun. Olisihan se muuten mennyt, mutta myyjä varoitti kassaa, että asiakas voi valittaa.

      No, menin toiseen liikkeeseen ja kysyin, että saako täällä kysyä apua myyjältä, kun tokmannin myyjä vain huusi naama punaisena.

    • Anonyymi

      Tokmanni on pilannut verkkokauppansa Klarna maksutavalla. Kukaan selväjärkinen ei anna maksutietojaan Klarnalle.

    • Anonyymi

      Joensuun Raatekankaan Wc on likaisin ja saastaisin Tokmannin Wc mitä nähnyt. Ja olen nähnyt kymmeniä Tokmannin veskiä ympäri suomen. Kaiken lisäksi Wc:n oven lukko rikki ollut kauan ja veskissä 2 koppia. Ei alasuihkua. Eli veskissä voi istunnolla olla yhtäaikaa miehet ja naiset. Ja jos ripuli yllättää vähän vaikea nousta kopista vesihanaa käyttämään kun on avoimet ovet ja toisen kopin ovi voi aueta koska tahansa. Maireat neuvonnan myyjät opetettu vastaamaan on tilattu vessan oven lukon korjaus. On ollut rikki jo kohta 2 vuotta.

    • Anonyymi

      Eka käynti kolmesopen tokmannissa kuopiossa oli myös viimeinen kerta huono palvelu ei minkäänlaista asiakas ystävällisyyttä.

      • Anonyymi

        Keskisuomessa pikku kylällä on harvinaisen tyly kassa, keksii mitä ihmeelisempiä syitä loukata asiakasta, joskus olen miettinyt, että istuuko hän naulan päällä.


    • Anonyymi

      Hei! Olimme Vaasan tokmannilla ostoksilla, olisimme ostaneet tarjouksessa olevia tuotteita, auringonkukan siemeniä 25 kg ja takkasytykkeitä (steariinipusseissa), kuinka ollakaan tuotteet olivat myyty jo loppuun klo 10.30, vaikka tuotteiden tarjous alkoi samana aamuna. Tämä ei ole ensimmäinen kerta kun näin on käynyt. Mielestäni olisi kohtuullista, että saisimme jonkin, esim. lapun jolla saisimme tuotteet seuraavalla kerralla samalla hinnalla kuin ne olivat tarjouksessa. Ajelimme siis turhaan 2x10 km. Toivon tähän viestiin jonkinlaista vastausta os: [email protected]. Terveisin Markku Niemi

      • Anonyymi

        Tokmannin Joulu Lehtinen tuli postin mukana. Tyttären kanssa katsottiin leluja joita siihen oli hyvin sijoiteltu.
        Tänä aamuna sitten ajelin Jouluostoksille Joensuun Tokmannille. Mikä pettymys olikaan kun ei ollut lehdessä olevia tuotteita! Eli lelut jäi sitten ostamatta.
        Sinappia kyllä löytyi,eipä se paljon lohduta..no ,,nyt sitten käydään tytön kanssa Prisman tarjonta läpi josko sieltä löytyisi lahjat Jouluun. Kun niihin joutuu rahaa laittamaan niin eikö pidäkin ostaa sitä mitä haluaa.
        Eli painettua mainosta ei pidä uskoa!


    • Anonyymi

      Itse en ole käynyt tokmannilla kahdeksaan vuoteen juuri sen takia kun tarjoustuotteitten saanti oli mitä oli ainakin kuopiossa kahdessakin myymälässä. Siispä olen käynyt puuilossa ostoksilla ja saanut tuotteita paljon edullisimmin.

    • Anonyymi

      Olen asioinut paljon Tokmannilla. Myyjät aina olleet ystävällisiä ja avuliaita. Tänään kävi toisin. Kassalla ei ollut yhtään myyjää. Katselin ympärilleni, ja kysyin nuorehkolta myyjältä, missä mahtaa kaikki kassat olla.
      Vastaus: Eikö siellä lue viereinen kassa.
      - kyllä, mutta ei sielläkään ole ketään.
      - me kassat termme täällä muutakin kuin istumme kassalla!
      -en usko (tokaisu)
      Mutta ei kai se ollut huono kysymys jos hälytin kassan paikalle , sen sijaan, että kysyin kassaa.
      Ei vastausta, ei kiitosta. Toiselta kassalta kuulin iloiset hyvän päivän jatkot.
      Ensimmäisen kerran elämässäni en myöskään kiittänyt kassaa. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
      Olen aina saanut tosi hyvää palvelua. Arvostan kaikkia myyjiä suuresti Tokmannillakin. Ei ole asiakkaan vika jos on kiire ja huono päivä myyjällä!

    • Anonyymi

      Sehän ärsyttää meitä myyjiä suuresti kun jo heti sisääntulo portin luona huudetaan että missäs sitä ja sitä tuotetta on (ja tätä tapahtuu paljon). Miksi asiakas ei voi kävellä sinne osastolle katsomaan. Autamme kyllä mielellämme jos asiakas ei tuotetta itse löydä.

    • Anonyymi

      Otti päähän tänään Tammiston Tokmannilla vartija, käydään mieheni kanssa viikottain ostamassa tarjoustuotteita, kun tulimme sisään vartija kyttäsi portilla ja sen jälkeen siirtyi limujen luo ja tuijotti meitä, jumalauta, et tuli paskamainen olo. Ollaan kuuskymppisiä ja tehty ikämme duunia ja ihan ostettu tavaramme, joten kyllä sitä vois hienovaraisemmin tarkkailla ihmisiä...

    • Anonyymi

      Olen aivan samaa mieltä kansasi naama rutussa palveluaan ja siten ruvetaan vielä väitelemään asiakaan kanssa asioista mitkä liittyy hintoihin

    • Anonyymi

      Kuopion keskustan Tokmannilla asiakaspalvelu on huonontunut viimeaikoina ainakaan kiire ei ole syynä asiakapalvelukoulutus olisi hyvä keino puuttua asiaan.

    • Anonyymi

      Onko kamalan Tokmanni Porissa kuin kassa huutaa kovempaa että korvaani on tukossa koko päivän Porin Tokmannille

    • Anonyymi

      Miksi on ilta siivooja Pori Mikkola kuin korona tauti Keken siivous palvelut Anna palautetta Pori Tokmanni

    • Anonyymi

      En tiedä mihin kohtaan laitan asiakaspalautteeni, menisiköhän se tässä? Ihan ensiksi SUURKIITOKSET MASKUN TOKMANNIN HENKILÖKUNNALLE. sinne on aina mukava mennä. Apua olen aina saanut tarvitessani ja viimeiseksi kassalla tulee hyvä mieli ystävällisestä palvelusta. 19.3.-21 olin ostamassa hiilihapotuslaitetta, eipä olisi ostoksestani tullut mitään (eli olisin jättänyt ostamatta) ilman Tina-nimistä myyjää. Hän opasti minulle mitä pitää hankkia ja antoi käyttöohjeita. Antoipa vielä mainostuksenkin kertomalla tuotteen hyvistä puolista. Siispä tyytyväiset kevätkiitokset. Terv. Pipsa Ahlqvist, vm-48

    • Anonyymi

      TV:ssä mainostetut tokmannin tarjoukset ovat lähinnä vitsi. ilmeisesti niiiiin hyvillä tarjouksilla ei kannata myydä, kun kate jää saamatta, mutta onhan asiakas höynäytetty tulemaan kauppaan, minun osaltani kaupan ovet pysyvät kiinni.

    • Anonyymi

      Hei Tokmannin tv mainos on aika tyly ettei kesästä tule halpaa riippuu missä kesänviettää 🤓

      • Anonyymi

        Suomalaisiin uppoaa vain kaikki mahdollisimman tyly, masentava, negatiivinen ja töykeä. Suomalaiset pitäisivät varmasti jotenkin positiivista ja iloista mainosta feikkinä.


    • Anonyymi

      Suomen eniten ei oota myyvä rihkamakauppa.

    • Anonyymi

      Jep. Kassajonot kasvaa ihan älyttömän pitkiksi, ennen kuin taukohuoneesti kömpii esiin neljä rupattelee työntekijää. Kun asiakas jonossa huomautti, että niin, täällä jonot kasvaa, niin työntekijä töksäytti: "OLen TUlosSa JusT AvaAMaan!!"

      Ei yhtään seurata, mitä myymälässä tapahtuu selvästikään, ja sit suututaan, kun saa palautetta, että vois seurata.

      Jonotimme siis 15 min, ennenkuin uusia kassoja avautui ja jonot kiersi jo läpi myymälän.

      Että sellaista asiakaspalvelua Tokmannilla.

    • Anonyymi

      Kaksi kertaa Tikkurilan Tokmannilla, kummallakin kertaa vartija ilmestyi paikalle.

    • Anonyymi

      Samaa ajattelin,pomo on ihan 🤫 mikään ei toimi samaa tuotetta toisesta paikasta toiseen kukkaan ei tiedä mistään mitään

    • Anonyymi

      Kysyisin neuvoa, että miten kirjaudutaan Tokmanni Klubiin. Millään yhdistelmallä en pääse eteenpäin. Aina tulee kommentti puhelinnumero on virheellinen, vaikka siihen tulee Tokmannin tekstiviestit kuitenkin.

    • Anonyymi

      Minulla oli tänään 0311 21 mukava kassaneiti mutta myymäläetsivä oli läpinäkyvä kulki minun perässäni kauan aikaa ja katsoi vielä kärryssä olevan kassin päälle että jos olen jotain napannut Kyllä on inhottavaa Tämä oli jo toinen kerta Eli kun en ole nopea liikkeessä ja haluan tarkastella mitä on valikoimassa sitä voi tehdä hienotunteisesti kuin tänään Tämä pyylevä rouva Laajalahden Tokmannilla ihan oli hävytön käytökseltään näin koin jouduin tarkastelemaan Sloggi alushousujen kokoja moneen kertaan olen 71-vuotias ja hankalasti liikkuva vähän hienotunteisuutta heidän käytökseensä samanlainen tilanne toistui joitain aikoja sitten kun tarkastelin pienkoneita mutta silloin myymäläetsivä huomasin että en ole varas lähti pois

      • Anonyymi

        Piisparistin tokmannilla samallaista touhua,luulin jo että on jotain henkilökohtaista kun aika usein olen joutunut vartijan seuraamaksi kyseisessä kaupassa.Ja kerran kun menin kassalle maksamaan niin kassaneiti soitti takahuoneesta mieshenkilön ja tämä tarkasti katseellaan ostamani tavarat ja kysyi kassalta onko kaikki ok.Ja kassalla seisoo joka kerta secyrityn vartija ja katsoo suoraan asiakkaaseen joka aiheuttaa hyvin paljon ahdistusta toistuvuudellaan.Olen maksavana asiakkaana niin paljon tympiintynyt tähän heidän toimintaan että tämä heidän käytös pitäisi pistää tutkinnan alle.Soitin asiakaspalveluun tästä ja siellä sanottiin että heillä käy niin paljon varkaita.Kameroita on pilvinpimein joista varmaan pystytään huomaamaan jos varas on liikkeellä niin ei oikeuta kuitenkaan kaikkien syyllistämistä ja vainoamista.


    • Anonyymi

      Teillä on myynnissä lavatansseja, jossa on auton kuva kyljessä vahvaa voimapaperia mutta sangat ovat ihan onnettomat.Sinne voi vain laitaa höyhenen. Ja hintakin on tosi kallis, ka@ssien pohjanoteeraus
      Kertokaa ihmeessä asiakkaille ettei kannata ostaa. Ei roinaa kannata tarjota asukkaille.

    • Anonyymi

      Paska kauppa

    • Anonyymi

      Asiakaspalvelu täyttä paskaa

    • Anonyymi

      Tokmanni on hirveä kauppa asiakaspalvelu on hirveää

    • Anonyymi

      Kyllä on kuopiossa kolmesopen Tokmannilla huono palvelu ekä käynti ja äkäinen nainen naama rypyssä ei mikäänlaista otetta palveluun.

    • Anonyymi

      Lippulaivan tokmannilla surkeaa asiakaspalvelu toinen ei persettä nosta penkisrätä ja toinen sanoi minulle en ymmärrä ja ei kai sitä ole, ei vaivaantunut ottamaan selvää no onhan niitä muitakin kauppoja🤔

    • Anonyymi

      Kävin juuri Oulussa Jukolankujan Tokmannilla. Ostaessani aiemmin nyt palauttamani tuotteet minulle kerrottiin palautusoikeudesta. No, jouduin palauttamaan, koska eivät kelvanneet kohteelleni. Minua palveli kaksi naista kassalla ja toinen oli sitä mieltä, että pitäisi ostaessa tietää käykö tuotteet käyttäjälle ettei tarvitsisi palautella. Toinen päivitteli aika voimakkaaseen sävyyn vaikeudesta saada asiat oikein vietyä koneelle, jotta palautus onnistuu. Suoraan sanottuna "syljettiin silmille". En viisti ihan kaikkea kirjoittaa. Otin ryöpyn vastaan tyynesti, mutta mainitsin ettei vika ole minun, koska palautusoikeus on olemassa. Pitäisi olla selkeät kassajärjestelmät tämmöisiin tapahtumiin, jotta työn tekijät niistä selviytyisi moittimatta asiakasta. Ymmärrän olevani vain pieni osa asiakaskuntaa, mutta nyt ei sitte tarvitse mennä enää Tokmannille niille pienillekään ostoksille. Oli muuten jo toinen kerta epäystävällistä palvelua samalta myyjältä.

      -nimimerkillä; itsekin asiakaspalvelija

    • Anonyymi

      Olen pettynyt 4-päivän aikana 2-kertaa , kun mainostamaanne tuotetta ei kaupassa ollutkaan . On turhauttavaa ajaa monta kilometriä hukkaan näillä bensan hinnoilla

    • Anonyymi

      Miksi Tokmanni myy Prego aktiivisuusranekkeita,joihin ei ole laturia saatavilla.

    • Anonyymi

      Mistä tiedän että tilaukseni on mennyt perille tokmanniin

    • Anonyymi

      Kiitän asiakaspalvelijoita Raijaa ja Elinaa Someron Tokmannissa!
      Tulimme tyttäremme luo Akaa Toijalasta ja kun paikkakunnallamme ei ole Tokmannianiin käyn aina SometonnTokmannissa.Olen saanut näiden vuosien ajan aina kiitettävää ja ystävällistä ja huomaavaista palvelua ja lopuksi kassalla aina joka kerta toivotetaan hyvää päivänjatkoa!
      Parasta palvelua josta tulee hyvä mieli se saattaa joillekkin olla päivän ainoa.kontatki ja hyvä ja merkityksellistä joten kiitos kun viette johdon taholta lämpimät kiitokset!!!
      Eija Aaltonen Akaasta.

    • Anonyymi

      Samaa ihmettelen, kun Haukiputaan Tokmannin myyjä, miespuolinen, saa jatkuvasti kehuja ja kakkuja ystävällisyydestä ja tervehtimestä. EI TÄNÄÄNKÄÄ tervehtinyt, eikä kukaan myyjä siellä, kassa vaan.

    • Anonyymi

      Tokmannilla käydessä pitää aina tarkastaa kassakuitti !! Toistuvasti on virheitä, veloitetaan liikaa tuotteista joita et ole edes ostanut. Esim. joitakin aikoja sitten ostin kympillä 3kpl alkaaliparistopaketteja ,kuitissa oli vielä ylimääräinen veloitus yksittäisestä paketista. Toinen ostos, mies osti 5kpl suklaalevyjä ,sama toistui taas, oli veloitettu yksi yksittäinen suklaalevy. Toki heti soitot näistä kyseiseen liikkeeseen. Ystävällisesti puheluihin on aina vastattu ja kysytty tuotteisiin liittyviä asioita jne, jne , sanottu että seuraavan kerran kun tulette niin hyvitetään .Kuittiin on pyydetty kirjoittamaan milloin on soitettu ja myyjän nimen. Tässä vain pari esimerkkiä...mutta nämä ei ole valitettavasti ainoat. Hyvitystilannekaan ei ole järin kiva, kun jono kassalla kasvaa ja kassa yrittää hoitaa hyvityksen...tunnen polttavat katseet niskassani...

    • Anonyymi

      Ja Tampereella tällainen tapaus Tokman tarjouksesta, johon itsekin menin halpaan. Karkki hyllyllä oli tarjous lappu jossa osta 6 Fazerin patukoita 4 eurolla. Veloittivat kaikista täyden hinnan koska valkosuklaa fazer ei sitten kuulunutkaan tarjoukseen. Tämä valkosuklaa oli laitettu siihen muiden tarjoussuklaa patukoiden suurin piirtein keskelle. Näitä oli 6 erilaista tuotetta. En ruvennut riitelemään kassalla sen enempää koska asiakkaita oli paljon takanani. Jätän karkit ja muutkin tuotteet jatkossa ostamatta Tokmannilta. Harmittaa tuollainen asiakkaitten harhautus. Onhan noita kauppoja muuallakin.

    • Anonyymi

      No kemin kirppiksellä taas asiakkaat eivät kelpaa. Punapäämyyjä ei tiedä että hälytin voi soida muillekkin kun varkaille. Jakelee näit porttikieltoja varmuuden vuoksi niillekkin joilta ei löydy mitään eli hälytin on reagoinnut johonkin virheelisesti.

    • Anonyymi

      Ei kannata asioida ainakaan Tammiston tokmannilla, ellei sitten siedä sopimatonta käytöstä hyllyttäjiltä ja myyjältä. On ihan ok, kun kukaan työntekijöistä ei tervehdi, ota katsekontaktia tai tarjoudu auttamaan kun selkeästi joku etsii jotakin. Ne on laadukkaampien yritysten standardeja. Mutta se kun asiakasta kytätään ja hänestä puhutaan asiattomasti porukalla oli sellainen kokemus että en asioi siellä ainakaan enää itse. Olisin halunnut antaa kokemuksestani palautetta yritykselle, mutta se on mahdotonta kun yritys ei halua kehittyä, kun palautetta ei voi antaa anonyymisti. Esimiehet olisivat varmasti olleet kiinnostuneet siitä, kun työaikana tehdään kaikkea muuta kuin töitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe