...on tässä minun perintöjutussani, että äitini oli lahjoittanut nuorimmalle veljelleni ja sisarelleni liikehuoneistot. Äiti halusi pitää hallintaoikeuden ja vuokratulot itse elämänsä loppuun asti. Nyt kuitenkin vuotta ennen kuolemaansa hän luopui hallintaoikeudestaankin.
Tässä on vähän kysymysmerkkeja ja aukkoja miten se sitten oli käytännössä käynyt laatuun, mitä nyt pitää tutkittaman.
Mitens se on tuon omistusoikeuden kanssa, eikö sillon ole velvollinen maksamaan kaikki mahdolliset korjauskulut ja muut maksut, kiinteisöverot ja niin poispäin. Eikö se velvoita mitään muuta kuin, että voi säästyä perintöverolta.
Olen saanut sellaisen käsityksen että äitini pussista maksettiin liikehuoneistojen remontteja ja kiinteistöveroja.
Tuntuu niin turhanpäiväiselle että tällaista olisi laissa vain sen vuoksi että rintaperillinen säästyy verojen maksuilta. Onhan se sinäänsä kaunis ajatus verokarhulta, jos niin on säädetty, mutta vähan epäilyttää. Mikähan tässa on ollut alkuperäinen idea? Ja voi kai sitä aina juridisin kiemuroin mukauttaa muihinkiin tapauksiin kuin alkuperäisiin tarkoituksiinsa.
Tällainenkin aspekti
Niina
2
290
Vastaukset
- Aksan
Itse taistelen samantyypisten asioiden kanssa. Yritetään viedä yhdeltä perintöhaaralta perintöosa. Perintö menee asianajajille ja pesänselvittäjä/jakajalle.
- Veli Autio
jotta velipoika on juristi ja ihan itse ilmeisesti ollut laatimassa näitä kikkailuja. Saattaapa olla, että mainitun kuolinpesän osalta nähdään vieläpä joitakin verovaikeuksia joillakin perillisillä tai pesällä.
Kuten edellä arvioin, saamasi tarjous oli kohtuullinen, jos kyseessä oli ammattilainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan2719467- 756452
- 286106
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni965910Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv435759Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h995644- 625073
- 434757
Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?
Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on574106- 493735