Lähetys- ja käännytystyö on hukkaanheitettyä energiaa.
Koska kohtalomme on "korkeemmas käres" eli ratkaistu jo ennen syntymäämme - jotkut meistä on ennaltamäärättyjä pelastukseen ja loput kadotukseen - niin kaikenlainen sananjulistus, kehotus parannukseen ja evankelointi on sekä hyödytöntä että pahimmillaan vahingollista.
Ensinnäkään yksikään ihminen ei mitenkään voi vaikuttaa loppusijoituspaikkaansa, ja toiseksi ne, ketkä on valittu pelastukseen, pelastuvat joka tapauksessa ilman evankeliointiakin ja ne, jotka on valittu Helvettiin, joutuvat sinne joka tapauksessa vaikka heille kuinka evankelioitaisiin.
Koko maailma on jo kuullut evankeliumin, ja se herättää uskon niissä, jotka on predestinoitu pelastukseen ja toisaalta vihan ja inhon Jumalaa kohtaan niissä, jotka on predestinoitu kadotukseen. Enempi evankeliointi on turhaa. Jos Jumala päättää pelastaa jonkun, hän kyllä ohjaa tämän Raamatun ääreen ilman saarnaakin. Minulle kalvinistina tulee vain paha mieli siitä käännytystyöstä, mitä kristittyinä itseään pitävät harrastavat. Se kaikki on hukkaanheitettyä työtä.
On turhaa heittää helmiä sioille. Antaa helvettiin predestinoitujen mieluummin nauttia siitä ainoasta ilostaan mitä heillä täällä maan päällä on ennenkuin heille koittaa ikuinen kärsimys - sen verran empatiaa pitäisi itse kultakin löytyä. Meillä pelastukseen predestinoiduilla ei pitäisi olla mitään syytä elvistellä pelastuksellamme, sillä olemme täsmälleen yhtä pahoja ja mitättömiä kuin kadotukseenkin predestinoidut,
Lähetystyön hyödyttömyys
32
740
Vastaukset 32
- Kaikkeen maailmaan
Saanko kysyä, mitä kautta sinä itse olet pelastunut? Entä jos olisit syntynyt esim. jonnekin tällä hetkellä vähän evankelioituun paikkaan (sellainenhan Suomikin on joskus ollut, ja tarvetta on taas ja edelleen), eikä äidinkielellesi olisi vielä edes käännetty raamattuja? Lisäksi olisit esim. kuolemansairas. Olisit varmasti ikionnellinen, jos saisit kuulla Jeesuksesta vaikka radion kautta. Lähetyskäsky on joka tapauksessa annettu itse Jumalan Pojan suulla. Meidän tasollamme nuo "aivoittelut" menevät niin helposti mäkeen (eräänlaista suuruudenhulluutta). Jätetään isännän hommat Isännälle. Hyvä palvelija tekee, mitä käsketään.
- että..
lähetyskäsky on annettu itse Jumalan Pojan suulla, eikä ole vain raamattua kirjoittaneiden satusetien löpinää.
- Reformisti
> Saanko kysyä, mitä kautta sinä itse olet pelastunut?
Jumala valitsi minut pelastukseen jo ennen syntymääni.
> Entä jos olisit syntynyt esim. jonnekin tällä > hetkellä vähän evankelioituun paikkaan
>(sellainenhan Suomikin on joskus ollut, ja
> tarvetta on taas ja edelleen), eikä
> äidinkielellesi olisi vielä edes käännetty raamattuja?
Silloin Jumala olisi todennäköisesti predestinoinut minut Helvettiin.
> Lisäksi olisit esim. kuolemansairas. Olisit
> varmasti ikionnellinen, jos saisit kuulla
> Jeesuksesta vaikka radion kautta.
Voihan olla, että Jumala olisi ennaltavalinnut minut kadotukseen ja Helvettiin, jolloin Jeesuksesta kuuleminen olisi vain lisännyt ahdistustani ja tuskaani.
> Lähetyskäsky on joka tapauksessa annettu itse
> Jumalan Pojan suulla.
Mutta se on täytetty jo. Jumala valitsee, kuka pelastetaan ja kuka kadotetaan, ei ihminen itse. Ihminen ei mitenkään voi millään ratkaisullaan vaikuttaa yhtään mitään Jumalan monergiseen työhön, olipa se työ sitten ihmisen pelastaminen (salvatio) tai kadottaminen (reprobatio). - Kys.
Reformisti kirjoitti:
> Saanko kysyä, mitä kautta sinä itse olet pelastunut?
Jumala valitsi minut pelastukseen jo ennen syntymääni.
> Entä jos olisit syntynyt esim. jonnekin tällä > hetkellä vähän evankelioituun paikkaan
>(sellainenhan Suomikin on joskus ollut, ja
> tarvetta on taas ja edelleen), eikä
> äidinkielellesi olisi vielä edes käännetty raamattuja?
Silloin Jumala olisi todennäköisesti predestinoinut minut Helvettiin.
> Lisäksi olisit esim. kuolemansairas. Olisit
> varmasti ikionnellinen, jos saisit kuulla
> Jeesuksesta vaikka radion kautta.
Voihan olla, että Jumala olisi ennaltavalinnut minut kadotukseen ja Helvettiin, jolloin Jeesuksesta kuuleminen olisi vain lisännyt ahdistustani ja tuskaani.
> Lähetyskäsky on joka tapauksessa annettu itse
> Jumalan Pojan suulla.
Mutta se on täytetty jo. Jumala valitsee, kuka pelastetaan ja kuka kadotetaan, ei ihminen itse. Ihminen ei mitenkään voi millään ratkaisullaan vaikuttaa yhtään mitään Jumalan monergiseen työhön, olipa se työ sitten ihmisen pelastaminen (salvatio) tai kadottaminen (reprobatio).Millä perusteella väität, että lähetyskäsky on jo täytetty? Milloin sen täyttäminen alkoi ja milloin taas päättyi?
Keskustelen tässä vain, en ole mikään teologi. - Reformisti
Kys. kirjoitti:
Millä perusteella väität, että lähetyskäsky on jo täytetty? Milloin sen täyttäminen alkoi ja milloin taas päättyi?
Keskustelen tässä vain, en ole mikään teologi.Lähetyskäsky alkoi Jeesuksen sanoessa "Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni" ja päättyi Apostolien tekoihin, jolloin Pietarin ja Paavalin toimiessa Roomassa evankeliumia oli jo levitetty kaikkialle, kuten Apt:ssa mainitaan.
Tämän jälkeen kaikki on ollut Jumalan itsensä päätettävissä, kuka pelastetaan ja kuka kadotetaan. Jos Jumala haluaa predestinoida hänet Helvettiin, niin ilman muuta hän laittaa kyseisen ihmisen syntymään sellaiseen maahan tai kulttuuriin, jossa Raamattua ei tunneta. Näin tämä ihminen jää osattomaksi Jumalan armosta, mikä on tarkoituskin. - - - -
Reformisti kirjoitti:
Lähetyskäsky alkoi Jeesuksen sanoessa "Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni" ja päättyi Apostolien tekoihin, jolloin Pietarin ja Paavalin toimiessa Roomassa evankeliumia oli jo levitetty kaikkialle, kuten Apt:ssa mainitaan.
Tämän jälkeen kaikki on ollut Jumalan itsensä päätettävissä, kuka pelastetaan ja kuka kadotetaan. Jos Jumala haluaa predestinoida hänet Helvettiin, niin ilman muuta hän laittaa kyseisen ihmisen syntymään sellaiseen maahan tai kulttuuriin, jossa Raamattua ei tunneta. Näin tämä ihminen jää osattomaksi Jumalan armosta, mikä on tarkoituskin.Lähetystyötä tehdään edelleen aktiivisesti, ja eri medioiden kautta tapahtuva työ on nähdäkseni voimakkaassa nousussa. Ihmisiä tulee suurina joukkoina uskoon julistustyön kautta mm. Afrikassa ja Aasiassa, kuten olet varmaan kuullutkin. Entä jos kukaan ei olisi välittänyt tehdä tätä työtä? Jumala ainakin vaikuttaisi edelleen kovasti tahtovan, että ihmiset pelastuvat...
Matteuksen 24. luvun 14. jakeessa Jeesus sanoo: "Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu."
Loppu ei ole vielä tullut. - Reformisti
- - - kirjoitti:
Lähetystyötä tehdään edelleen aktiivisesti, ja eri medioiden kautta tapahtuva työ on nähdäkseni voimakkaassa nousussa. Ihmisiä tulee suurina joukkoina uskoon julistustyön kautta mm. Afrikassa ja Aasiassa, kuten olet varmaan kuullutkin. Entä jos kukaan ei olisi välittänyt tehdä tätä työtä? Jumala ainakin vaikuttaisi edelleen kovasti tahtovan, että ihmiset pelastuvat...
Matteuksen 24. luvun 14. jakeessa Jeesus sanoo: "Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu."
Loppu ei ole vielä tullut.> Entä jos kukaan ei olisi välittänyt tehdä tätä työtä?
Jumala pelastaa kenet hän tahtoo ja kadottaa kenet hän tahtoo, eikä ihminen voi siihen mitenkään vaikuttaa.
> Jumala ainakin vaikuttaisi edelleen kovasti tahtovan, että ihmiset pelastuvat...
Mutta vain ne, ketkä siihen pelastukseen on ennalta valittu ja ennalta määrätty.
> Matteuksen 24. luvun 14. jakeessa Jeesus sanoo:
> "Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää
> saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi
> kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu."
> Loppu ei ole vielä tullut.
Loppu tuli jo silloin, kun Apostolien teoissa sanottiin, että evankeliumia on saarnattu kaikessa maailmassa kaikille kansoille. Ei Jeesus puhu maailmanlopusta vaan lähetystyön tarpeen lopusta.
Siksi on täysin turhaa yrittää esimerkiksi saarnata yhdellekään ateistille tai yrittää julistaa Suomessa sanaa. Täällä se on kuultu jo ja Jumala haluaa kadottaa suurimman osan suomalaisista joka tapauksessa. Jos heidät olisi valittu pelastukseen, he kuuntelisivat. Koska he eivät kuuntele, heidät on valittu kadotukseen.
Samoin siitä on turhaa huolestua, että luterilainen kirkko menettää jäseniä jatkuvasti. Väki vähenee ja pidot paranevat. Jäljelle jää vain se valittujen joukko, ja kirkko puhdistuu helvettiin predestinoitujen muka-kristittyjen massasta. - Randomisti
Reformisti kirjoitti:
> Entä jos kukaan ei olisi välittänyt tehdä tätä työtä?
Jumala pelastaa kenet hän tahtoo ja kadottaa kenet hän tahtoo, eikä ihminen voi siihen mitenkään vaikuttaa.
> Jumala ainakin vaikuttaisi edelleen kovasti tahtovan, että ihmiset pelastuvat...
Mutta vain ne, ketkä siihen pelastukseen on ennalta valittu ja ennalta määrätty.
Loppu tuli jo silloin, kun Apostolien teoissa sanottiin, että evankeliumia on saarnattu kaikessa maailmassa kaikille kansoille. Ei Jeesus puhu maailmanlopusta vaan lähetystyön tarpeen lopusta.
Siksi on täysin turhaa yrittää esimerkiksi saarnata yhdellekään ateistille tai yrittää julistaa Suomessa sanaa. Täällä se on kuultu jo ja Jumala haluaa kadottaa suurimman osan suomalaisista joka tapauksessa. Jos heidät olisi valittu pelastukseen, he kuuntelisivat. Koska he eivät kuuntele, heidät on valittu kadotukseen.
Samoin siitä on turhaa huolestua, että luterilainen kirkko menettää jäseniä jatkuvasti. Väki vähenee ja pidot paranevat. Jäljelle jää vain se valittujen joukko, ja kirkko puhdistuu helvettiin predestinoitujen muka-kristittyjen massasta.Sä oot kyllä sellaisen huijausopin ominu itsellesi että se ei ikinä voi olla hyvä sinun mielenterveydellesi, tai sitten sä pilailet. Näet miten ihanaa on leikkiä jotain henkilöä joka oikeesti uskoo predestinaatioon.
Ja voiko predestinaatiota pitää perusteena sille että lähetystyö on turhaa? Eikö yhtä hyvin voisi sanoa että Jumala joka haluaa armonsa kaikille on predestinoinut jonku ihmisen lähetystyöntekijäksi??? Predestinaatio on ohjannut ihmieset huolestumaan kirkostakin että sentään jokunen tulisi kirkkoon sen seurauksena. - sille jolla on sitä uskoa
että.. kirjoitti:
lähetyskäsky on annettu itse Jumalan Pojan suulla, eikä ole vain raamattua kirjoittaneiden satusetien löpinää.
Jumala antaa uskon ihmiselle lahjaksi, se tarkoittaa sitten sitä että on tarpeeksi paljon uskoa, jota edellytetään että voi saada syntinsä anteeksi, ja että voi seurata Jeesusta. Jos ei ole mitään uskoa yhtään sydämmessä, voi yliluonnollinenkin kuulostaa joltain jota ei muka olisi olemassakaa. Mutta yliluonnollisuus on osa elämää, vaikka niin monet eivät pidä niitä todellisuutena, kuten unet ja muu sellainen. En todistele tässä mitään sen kummempia, mutta minä uskon, olen ollut uskossa jo vuosia, joten olkoon se minulta tarpeeksi. En ole se jolta pyysit todisteita, vaan ulkopuolelta vastaava ihminen, joten sori häiriö.
- Reformisti
Randomisti kirjoitti:
Sä oot kyllä sellaisen huijausopin ominu itsellesi että se ei ikinä voi olla hyvä sinun mielenterveydellesi, tai sitten sä pilailet. Näet miten ihanaa on leikkiä jotain henkilöä joka oikeesti uskoo predestinaatioon.
Ja voiko predestinaatiota pitää perusteena sille että lähetystyö on turhaa? Eikö yhtä hyvin voisi sanoa että Jumala joka haluaa armonsa kaikille on predestinoinut jonku ihmisen lähetystyöntekijäksi??? Predestinaatio on ohjannut ihmieset huolestumaan kirkostakin että sentään jokunen tulisi kirkkoon sen seurauksena.Jumala minut veti reformoituun, kalvinistiseen uskoon - en minä sitä itse valinnut. Päinvastoin, yritin pyristellä vastaan minkä kykenin, mutta se vain osoitti V-kohdan - Vastustamaton armo - oikeaksi.
En piittaa maallisista mielenterveysopeista, jotka ovat olleet huuhaata sitten Freudin huijariopin jälkeen. Piittaan vain, että olen sotilas Jumalan armeijassa ja tottelen Jumalaa täysin ehdoitta ja mitään kyselemättä ja täytän Hänen käskynsä nurkumatta.
Randomisti, olet varmasti itsekin nähnyt, miten typerää on heitellä helmiä sioille. Ei yksikään ateisti käänny vaikka kuinka julistaisit ja saarnaisit. Ei paatunut mieli pelastu, sillä Jumala on hänet paaduttanut, ja Jumalan sana herättää vain inhoa ja vihaa jumalankieltäjän mielessä. Siksi on paljon mielekkäämpää jättää tuo kadotuksen massa rypempään omaan turmelukseensa kuin yrittää leikkiä Jumalaa ja saada heitä pelastumaan - turhaan.
Eikä uskon oikeellisuutta mitata kirkossakävijöiden määrällä. Suurin osa nimikristityistä kirkkouskovaisistakin kuuluu tuohon Helvettiin predestinoituun kadotuksen massaan. Väki vähenee ja pidot paranee, kun kirkkoon jää vain se uskon kova ydin. - hmm....
Reformisti kirjoitti:
Jumala minut veti reformoituun, kalvinistiseen uskoon - en minä sitä itse valinnut. Päinvastoin, yritin pyristellä vastaan minkä kykenin, mutta se vain osoitti V-kohdan - Vastustamaton armo - oikeaksi.
En piittaa maallisista mielenterveysopeista, jotka ovat olleet huuhaata sitten Freudin huijariopin jälkeen. Piittaan vain, että olen sotilas Jumalan armeijassa ja tottelen Jumalaa täysin ehdoitta ja mitään kyselemättä ja täytän Hänen käskynsä nurkumatta.
Randomisti, olet varmasti itsekin nähnyt, miten typerää on heitellä helmiä sioille. Ei yksikään ateisti käänny vaikka kuinka julistaisit ja saarnaisit. Ei paatunut mieli pelastu, sillä Jumala on hänet paaduttanut, ja Jumalan sana herättää vain inhoa ja vihaa jumalankieltäjän mielessä. Siksi on paljon mielekkäämpää jättää tuo kadotuksen massa rypempään omaan turmelukseensa kuin yrittää leikkiä Jumalaa ja saada heitä pelastumaan - turhaan.
Eikä uskon oikeellisuutta mitata kirkossakävijöiden määrällä. Suurin osa nimikristityistä kirkkouskovaisistakin kuuluu tuohon Helvettiin predestinoituun kadotuksen massaan. Väki vähenee ja pidot paranee, kun kirkkoon jää vain se uskon kova ydin.henkilöltä, jonka elämä on ilotonta, ja jonka pitää uskoa olevansa valittu ja pelastettu jumalan armeijan sotilas, jotta jaksaisi elää eteenkinpäin.
Kiihkouskonnollisuus esiintyy usein yhdessä psyykkisten ongelmien kanssa.
Helvettiusko voi estää itsemurhan? - ns. kultapossukerhon
Reformisti kirjoitti:
> Entä jos kukaan ei olisi välittänyt tehdä tätä työtä?
Samoin siitä on turhaa huolestua, että luterilainen kirkko menettää jäseniä jatkuvasti. Väki vähenee ja pidot paranevat. Jäljelle jää vain se valittujen joukko, ja kirkko puhdistuu helvettiin predestinoitujen muka-kristittyjen massasta.jasen? kuulua eliittiluokkaan-valittuihin-arjalaiseen rotuun...
mita silloin on valia ns. rupusakilla ,eihan se meinaa yhtaan mitaan ,etta Raamattu sanoo Jumalan rakastavan jokaista yhta paljon,ja haluavan,etta yksikaan ei hukkuisi...
tuonhan voi aina selittaa toisin-- hyvaa matkaa vain sinne korkeimmalle 'pallille'.
38 Opettaessaan hän sanoi näin: "Varokaa lainopettajia! He kulkevat mielellään pitkissä viitoissa ja odottavat, että heitä tervehditään toreilla,
39 he ottavat synagogassa etumaiset istuimet ja pidoissa kunniapaikat,
- väliin
Millä perusteella uskot olevasi pelastettu?
- ...
"Reformisti" ei tainnut lähettää äskeistä kommenttia.
Raamattuhan löytyy netistäkin. Ota sen lukeminen mukaan päiväohjelmaasi vaikka Uudesta testamentista aloittaen. Anna ensi sijassa Sanan vakuuttaa sinut, ei pelkistä ihmisten puheista olekaan mihinkään. - Tässä on mukavan selkeä ase...
... kirjoitti:
Raamattuhan löytyy netistäkin. Ota sen lukeminen mukaan päiväohjelmaasi vaikka Uudesta testamentista aloittaen. Anna ensi sijassa Sanan vakuuttaa sinut, ei pelkistä ihmisten puheista olekaan mihinkään.http://ftp.funet.fi/index/bible/fi/1933,38/UT.html
- jos tahdot tietää
... kirjoitti:
Raamattuhan löytyy netistäkin. Ota sen lukeminen mukaan päiväohjelmaasi vaikka Uudesta testamentista aloittaen. Anna ensi sijassa Sanan vakuuttaa sinut, ei pelkistä ihmisten puheista olekaan mihinkään.lukaise:
http://koti.phnet.fi/petripaavola/Miten_ihminen_tulee_uskoon
- Elw.
on kirjoituttanut Raamattuun jo ensimmäisten luomispäivien tapahtumista niin paljon huuhaata?
Yksi mahdollinen joskin omituinen selitys olisi, että hän ei tahdokaan kovin monien nykyihmisten uskovan sitä, ja siitä saisi verukkeen viskata heidät helvettiin, mutta kun kadotus on ennaltamäärätty, niin en oikein tajua koko juttua.- ...
"Ei sinun tarvitsekaan tajuta. Kunhan tottelet"
(ducking for cover)
Taitaa tuo kalvinistien logiikka mennä suunnilleen tuolla tavoin. - oletkos muka malttanut lukea?
Raamattu on sekä tiivistetty kirja jossa jokainen sana on totta, että viisauden kirja, jossa asioita on hyvin paljon kirjoitettu vertauskuvallisesti. Rajallisesta ihmisestä voi kuulostaa mahdottomalta ajatus Jumalasta jolla olisi niin paljon viisaampi ja mahtavampi kuin ihminen, että on pystynyt luomaan tämän kaiken tänne maapallolle. Siksi on vaikeaa ymmärtää koska ihmisen omat aivot eivät siihen pysty. Mutta Jumala on henki, kaikkivaltias, luoja, joka todellakin on luonut tämän kaiken, ihmisjärjelle käsittämättömäksi jääväksi tapahtumaksi. Koska Hänen Poikansa antoi henkensä ristillä niiden puolesta jotka uskovat, Jumala edellyttää ihmiseltä uskoa että tämä voi pelastua. Ei Jeesus rukoillut maailman puolesta, vaan niiden jotka Häneen uskovat. Maailmahan on annettu ihmisien valtaan, ja ihminen on kesyttänyt eläimet ja kaiken mahdollisen niinkuin oli tarkoituskin. Ja ihminen vie tämän maapallon asian haluamallaan tavalla, haluamaansa suuntaan...! Mutta uskovaiset kuuluvat Jumalan pelastussuunnitelmaan tästä maailmasta, vaikka he kyllä elävät täällä muiden joukossa, kuten muutkin, mutta Jeesusta seuraten.
- Randomisti
Jos haluat jollekin uskotella että lähetystyö on turhaa niin predestinaatiosi saa kyseenalaistamaan uskottavuutesi. Kuka nykyään uskoo predestinaatioon?
No ainakaan alkoholistiperheen lapsi ei usko predestinaatioon, hän voi todistaa että elämä ei ole todellakaan junamatkaa yhdellä raiteella yhteen tiettyyn paikkaan. Läheisriippuvuudessa kaikki riippuu todella kaikesta. Periaatteessa perskärpäsen surina Australiassa saa isän vetämään kännit Suomessa.
Mä en ole alkoholistiperheen lapsi, mutta en myöskään minä usko predestinaatioon. Olen lukenut liikaa Behaviorismiä voidakseni uskoa predestinaatioon.
Jompi kumpi on totta - Jeesuksen sanat tai predestinaatio.- Reformisti
Tässäpä sinulle predestinaato-opin pohja Paavalin omilla sanoilla:
Room 9:
11 -- 12 Jo ennen kaksospoikien syntymää, ennen kuin he vielä olivat tehneet mitään hyvää tai pahaa, Jumala sanoi Rebekalle: "Vanhempi on palveleva nuorempaa." Näin Jumala osoitti, että hänen suunnitelmansa perustui hänen omaan valintaansa, ei ihmisen tekoihin vaan kutsujan tahtoon. 13 Onhan kirjoitettu: "Jaakobia minä rakastin, mutta Esauta vihasin." 14 Mitä me tähän sanomme? Ei kai Jumala ole epäoikeudenmukainen? Ei suinkaan. 15 Hän sanoo Moosekselle: "Minä armahdan kenet tahdon ja osoitan laupeutta kenelle tahdon." 16 Ratkaisevaa ei siis ole, mitä ihminen tahtoo tai ehtii, vaan se että Jumala armahtaa. 17 Kirjoituksissa sanotaan faraolle: "Sen vuoksi minä korotin sinut, että sinun kohtalossasi osoittaisin voimani ja että minun nimeäni julistettaisiin koko maailmassa." 18 Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo. 19 Joku teistä ehkä kysyy: "Miksi Jumala sitten moittii ihmisiä? Eihän kukaan voi vastustaa hänen tahtoaan." 20 Ihmisparka, mikä sinä olet arvostelemaan Jumalaa? Sanooko saviastia muovaajalleen: "Miksi teit minusta tällaisen?" 21 Kyllä kai savenvalajalla on oikeus tehdä samasta savesta toinen astia arvokasta ja toinen arkista käyttöä varten? 22 Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty tuhottaviksi. 23 Loppumattoman kirkkautensa hän taas on antanut ilmetä niistä astioista, joita kohtaan hän osoittaa laupeutta ja jotka hän on valmistanut kirkkautta varten. 24 Sellaisiksi hän on kutsunut meidät, olimmepa juutalaisia tai emme.
Raamattu siis selkein sanoin sanoo, että jotkut meistä on etukäteen ennen syntymää valittu pelastukseen, ja toiset on aivan samalla tavoin etukäteen ennen syntymää valittu Helvetin iankaikkiseen tuleen. Toiset meistä ovat "kirkkauden astioita" ja toiset "vihan astioita", jotka on määrätty tuhottavaksi.
Se on julma ja pöyristyttävä oppi, mutta Jumalan kaikkivaltiaan majesteetin edessä ihmisjärjen on pakko nöyrästi alistua.
- Leiska-2
Ei meitä ole tehtykään käännyttäjiksi. Me olemme kylväjiä. Minun tehtäväni on kylvää sanomaa - ainoastaan kylväminen. Kylvän hyvää sanomaa, tietä Jumalan luo. Vain Jumala antaa kasvun. Minun tehtäväni ei ole pelastaa. Kun kylvän sanomaa, teen Jumalan valtakunnan työtä. Tämä on lähetyskäsky - sen noudattaminen tuntuu hyvältä.
En tuomitse enkä arvioi kuka pääsee Abrahamin helmaan - vain Jumala tuomitsee. Onhan hänen sanassaan sanottu: Hän pelastaa kenet hän pelastaa.
Olen lähetystyöntekijän saavuttama silloinen ulkosuomalainen henkilö, asun nykyään Suomessa ja käytän kyseistä nimimerkkiä "Leiska-2" IRL. Kansanlähetyksen lähetti kertoi minulle evankeliumin sanoman, muutama vuosi sen jälkeen sain elämälleni sisällön. Omalta kohdaltani voin sanoa että tämä lähetti oli Jumalan lähettämä - hän tuli juuri oikealla hetkellä kertomaan minulle evankeliumin.
Voihan se toki olla niin että lähetystyö tuntuu turhalta, mutta tämä tekstinpätkä rohkaisuksi - eloa on paljon, työmiehiä vähän!- oli sellainen
etta atte-atenkin taytyy vaieta...
itse olen atlannin takana ja kuulun reformi kirkkoon
jossa lahetystyo on ensiarvoisen tarkeaa,ja niinhan se kuuluu ollakin,siihen asti,kun Jeesus tulee takaisin.blessings..l-h - rakkausasiaa
oli sellainen kirjoitti:
etta atte-atenkin taytyy vaieta...
itse olen atlannin takana ja kuulun reformi kirkkoon
jossa lahetystyo on ensiarvoisen tarkeaa,ja niinhan se kuuluu ollakin,siihen asti,kun Jeesus tulee takaisin.blessings..l-h - Kyntömies vakoveikko
Kristinuskon lähetystyö=paskan levitystä.
Paska on hyvää lannoitetta.
- väittelyyn
mukaan yhden linkin:
http://www.arvioikaa.com/prede.html
Kirkkojen ja ihmisoppen pohjana on pakanalliset päätelmät.. he eivät edes ole uudestisyntyneitä..
Nimikristityt sitten -- uskovat uskoon..
Jokaisella henk.koh.. on mahdollisuus pelastua.. toiset vaan eivät tahdo pelastua..
Usko ei ole joka miehen ja naisen asia..
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=2. Tess. 3:2&rnd=1205486463944
Hyvä muistaa myös kohta viljely vertaus..
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Matt. 13:1&rnd=1205487251862
Ketkä ne täällä pauhaavat..- yhden tekstin
lisää..
http://www.heinola.org/~patato/lukijat/muut/1915LahetavaiLopeta.php
siis yksi kirjain..
- traditionalistiNainen
Puhut paljon "predestinoiduista valituista"..Tiedätkö, että sellainen sotii kristinuskoa vastaan??? Ajatus, että joku olisi predestinoitu johonkin on harhainen (kaikella kunnioituksella).
Tiedätkö mitä? Minusta tuntuu, että sinä puhelet antikristuksen evankeliumia.."Predestinoidut valitut", höpö höpö!!! Sotii kristinuskoa vastaan todella pahasti!!! Jokaisella ihmisellä on mahdollisuus kääntyä ja tulla Pyhän Hengen temppeliksi!!
Sanoit jossain, että itsetuntosi hakattiin maahan? Tilalle on tainnut kasvaa vielä isompi ego ja sen kasvattaja ei ole Jumala.
Kehoittaisin mietiskelemään jeesuksen sanoja: "Älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi"
Jumalan rauhaa!- Reformisti
Roomalaiskirje varsinkin sen yhdeksäs luku uudelleen. Siitä selviää predestinaatio-opin perusta.
- tosiasia
Kehitysavusta, varsinkin kirkon harjoittamasta on ollut enemmän haittaa kuin hyötyä afrikalle.
- Reformisti
olisi antaa Afrikan kehittyä omilla ehdoillaan ja vetää sieltä kaikki kehitysapu ja investoinnit pois.
Jos Jumala haluaa pelastaa Afrikan, Hän kyllä tekee sen, ja jos Jumala haluaa kadottaa Afrikan, hän kyllä tekee senkin. Ilman meidän kajoamistamme asiaan.
Joten pulinat pois.
Matt 28:192"menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni:kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2112088
Ei enää ulkoteltta ruokaa.
Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,491247Jos sussa toisessa on yhtään miestä
Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te1861137- 81986
En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää56881- 71813
- 100792
Mitä eroavaisuuksia sinulla on
kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?77737Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.348695- 34688