suksen ulkopinnan puhdistus

miika-boy

suksien sivut ovat aivan kauheassa moskassa kun on jonkinaikaa kiertänyt Paloheinän 5asteisessa mössössä. Pohjat kyllä saa puhtaaksi mutta millä puhdistan sivut? Sillähän ei ole tietenkään luiston kannalta mitään tekemistä mutta uudet sukset näyttävät vanhoilta romuilta eikä se miellytä silmää... eikä sitten vastauksia "turhaa hifistelyä ja keskity pohjiin" vaan ihan oikeasti, onko mitään kemikaalia vaikka millä uskaltaisi pyyhkiä?

9

1602

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sambala

Minä olen puhdistanut ne mineraalitärpätillä puhdistuu hyvin.

• .. ... ..

Muistelisin lukeneeni, että voiteenpoistoaineella voi puhdistaa myös muutkin pinnat suksista kuin vain pohjat.

• asd1

voiteenpoistoaineella lähtee oikein hyvin.

• se sama

nuori tallihiihtäjä, joka täällä jakoi pari vuotta sitten ahkerasti hyviä neuvoja? Vieläkö hiihdät?

• asd1
        se sama kirjoitti:

nuori tallihiihtäjä, joka täällä jakoi pari vuotta sitten ahkerasti hyviä neuvoja? Vieläkö hiihdät?

todennäköisesti se sama henkilö, jos täällä ei ole muita liikkunut. enkä ole vieläkään osannut polttaa noita suksia uunissa vaan lisään on tullut hommattua. (vähän pitää olla huumuria ja itse kritiikkiäkin mukana)
        jäänyt vähän vähemmälle tämän sivuston seuraaminen, mutta pitää varmaan tässä keväällä koettaa käydä aina välillä täälläkin.

• yksi hiihtelijä

oikeasti suksien sivujen puhtaus vaikuttaa osaltaan suksien luistoon.Ainahan suksien sivulaminaatit jossakin vaiheessa ovat kosketuksissa lumeen.
      Voiteenpoistoaine on hyvä keino pohjien ja sivujen puhdistukseen

• minäkin sukseni putsaan

Kuten tässä jo muut mainitsivat, voiteenpoistoaineella lähtee. Pyyhin vielä talouspaperilla kuivaksi, saattaa jäädä muuten tuhruisen näköiseksi. Pitäähän sen suksen pinnan kiiltää ja kimmaltaa. ;)

• jts-1

vielä teflonpohjainen autovaha suksen yläpuolelle..ei lumetkaan niin hanakasti ota siihen kiinni..varsinkin tällee rönttökelillä on lunta ja sohjoa päälliset täynnä!

• ja helpottaa

paljon seuraavaa puhdistusta kun on suksi hyvässä vahassa.Siis sivut ja yläpinta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2733
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1247
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1207
    Aihe