tinnituksesta "jumputukseen"?

sarianna 45

Eli tinnittänyt parin vuoden ajan toisessa korvassa. Nyt vaihtunut vielä ikävämpään eli kuin basso kuuluisi naapurin puolelta.
Kun putsaa topsipuikolla korvassa tuntuu kuin jokin este olisi edessä.
Terkkarissa sanovat että kaikki ok, ja ei todellakaan ole:((

17

9602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 987654321

      Itse myös kuulen jumputusta ja suhinaa toisessa korvassa. Jumputus on sydämen sykettä ja suhina veren kulkua läheisessä suonessa. Minulla tämä johtuu purentaviasta eli jotenkin vääränlainen purenta on johtanut verisuonen siirtymisen sisäkorvan lähelle.

    • rebekah

      heippa,

      olen varma että apua vielä löytyy, ilman kunnon taistelua ei kannata luovuttaa! Olen itse parantunut monesta ongelmasta erilaisilla luontaishoidoilla, ja tinnitukseen on (ihan tutkitustikin) tietyt luontaishoidot auttaneet, jopa parantaneet kokonaan! Joten kannattaa kokeilla ainakin seuraavia, joista ihan kunnollista apua on löytynyt:

      -tähkäkimikki (black cohosh) on todettu auttavan tinnitukseen, se on yrttilääke. Parhaiten auttaa yhdessä gingko biloba-yrtin kanssa. Kokeile näitä!

      -hopikynttilähoidoit

      -Maj-Lis Hagenmalmin kirjassa "Vyöhyketerapia" on pari sivua, jossa kerrotaan tinnituksen hoitamisesta vyöhyketerapia/ akupunktio-yhteishoidoilla (nämä yhdessä tehokas yhdistelmä), joten kandee lukea tämä kirja ja etsiä hyvä vyöhyketerapeutti/akupunktiohoitaja, jolla kokemusta tinnituksen hoidosta.

      -netissä on paljon tietoa noni-luontaistuotteen käytöstä tinnituksen hoidossa, kuulemma 3-6 kk kuluttua aloituksesta tinnitus pitäisi kokonaan parantua. Nonia saa luontaistuotekaupoista, varmaan aluksi kunnon isoilla annoksilla (puol desiä-desi päivässä)

      -mustikat, mustaherukat, karpalot yms. paljon antioksidantteja ja antocyaniineja sisältävät marjat, niiden erittäin runsas käyttö (mehut tuoreina marjoina) auttaisivat

      -netissä on paljon tinnituksen hoidoista erilaisin luontaistuottein ja ruokavalioin, vaikka aluksi olisi epäröivä olo, kannattaa kaikki kokeilla, ainakin paljon positiivisia ja helpotuksen täyttämiä kertomuksia netistä löytää, joten ei vielä kannata luovuttaa!!!

      -Swedish Bitters, eli ruotsintipat ovat vanha yrttisekoituslääke moneen vaivaan, mulla on kirja ruotsintippojen käytöstä, kuulemma tinnitukseenkin auttaisivat, kun pumpulitupon kastelee ruotsintipoilla ja laittaa korvaan, tämä säännöllisesti, niin kirjan mukaan tinnitukseen auttaisi...

      en leiki lääkäriä tms. mutta halusin laittaa nämä, kun nämä kuitenkin suht suosittuja luontaishoitoja tinnitukseen kansainvälisesti, ja nämä yllämainitut kaikkein käytetyimpiä, ja niistä ovat monet avun saaneet helvetilliseen tinnitukseen, joten jos edes jotakuta nämä auttaa voisivat, niin ajattelin listata nää "luontaishoidot" myös tänne.

      jos englanninkieli sujuu kannattaa vaikkapa googlata tinnitus herbal remedies tai tinnitus natural remedies, ja löytää paljon hyviä tinnituksen luontaishoidoista ja keskustelua ja muiden kokemuksia.

      • jatkuu ??

        "ruotsintippoja" pumpulilla korviin, höhhöh !
        ym. "uskomuslääketiedettä", hälmöt uskoo ja ostaa, fiksut rikastuu hölmöjen kusannuksella !


      • Ylikers

        Muutamia huomautuksia:

        Miksi v...ussa menet topsyllä, joka on kasteltu tippoihin ronkkimaan korvakäytävää?
        Ei se vika tinnituksessa ole tärykalvon ulkopuolella tai edes välikorvassa!!! Ei ne tipat mihinkään sisäkorvaan mene!

        Toinen:

        "3-6 kk kuluttua aloituksesta tinnitus pitäisi kokonaan parantua."
        KOitahan nyt olla realisti äläkä antele tollasia kattettomia lupauksia ihmisille!!!
        Tinnitus joka on krooninen ei paranneta kokonaan vain helpoitusta voi saada!!!

        Muuten vyöhyketerapiasi ja muut antioksidantti neuvosi olivat ihan ok. Jokaisen pitää vain itse kokeilla mikä vaivaan toisi apua! Toisilla auttaa toisilla ei!
        Lisäksi tarvitsee tosiaan löytää kunnollinen "hoitaja" eikä mitään puoskaria tai rahastajaa...


      • res. vääpeli
        Ylikers kirjoitti:

        Muutamia huomautuksia:

        Miksi v...ussa menet topsyllä, joka on kasteltu tippoihin ronkkimaan korvakäytävää?
        Ei se vika tinnituksessa ole tärykalvon ulkopuolella tai edes välikorvassa!!! Ei ne tipat mihinkään sisäkorvaan mene!

        Toinen:

        "3-6 kk kuluttua aloituksesta tinnitus pitäisi kokonaan parantua."
        KOitahan nyt olla realisti äläkä antele tollasia kattettomia lupauksia ihmisille!!!
        Tinnitus joka on krooninen ei paranneta kokonaan vain helpoitusta voi saada!!!

        Muuten vyöhyketerapiasi ja muut antioksidantti neuvosi olivat ihan ok. Jokaisen pitää vain itse kokeilla mikä vaivaan toisi apua! Toisilla auttaa toisilla ei!
        Lisäksi tarvitsee tosiaan löytää kunnollinen "hoitaja" eikä mitään puoskaria tai rahastajaa...

        "KOitahan nyt olla realisti äläkä antele tollasia kattettomia lupauksia ihmisille!!!
        Tinnitus joka on krooninen ei paranneta kokonaan vain helpoitusta voi saada!!!"

        Saanko kysyä miksi toiset ihmiset eivät saa antaa vinkkejä ja lupauksia helpotuksesta.

        Toiseksi mikä oikeus sinulla on annella tällä palstalla kroonisesta tinnituksesta tuomioita. Tinnitus kun sattuu olemaan pääosin ohimenevä seuraus ja vaiva korva/hermosto/aivo/meluvamma peräisistä ongelmista. Tutkimusten mukaan n 95% suomen väestöstä on joskus kokenut tinnituksen mutta vain 5-15 väittävät sen olevan kohdallaan pysyvää. Toisin sanoin 84% ihmisistä jotka ovat kärsineet tinnituksesta jossain vaiheessa ovat päässeet siitä eroon. Tinnitus on hyvin harvoin lopullinen tuomio jos esim ihminen on ollut pitkään flunssaperäisesti sairas. Myöskään meluvammasta saadut tinnitukset ovat osoittaneet pitkässä tarkkailussa "parantuvan" tai palautuvan ennalleen.


      • Ylikers
        res. vääpeli kirjoitti:

        "KOitahan nyt olla realisti äläkä antele tollasia kattettomia lupauksia ihmisille!!!
        Tinnitus joka on krooninen ei paranneta kokonaan vain helpoitusta voi saada!!!"

        Saanko kysyä miksi toiset ihmiset eivät saa antaa vinkkejä ja lupauksia helpotuksesta.

        Toiseksi mikä oikeus sinulla on annella tällä palstalla kroonisesta tinnituksesta tuomioita. Tinnitus kun sattuu olemaan pääosin ohimenevä seuraus ja vaiva korva/hermosto/aivo/meluvamma peräisistä ongelmista. Tutkimusten mukaan n 95% suomen väestöstä on joskus kokenut tinnituksen mutta vain 5-15 väittävät sen olevan kohdallaan pysyvää. Toisin sanoin 84% ihmisistä jotka ovat kärsineet tinnituksesta jossain vaiheessa ovat päässeet siitä eroon. Tinnitus on hyvin harvoin lopullinen tuomio jos esim ihminen on ollut pitkään flunssaperäisesti sairas. Myöskään meluvammasta saadut tinnitukset ovat osoittaneet pitkässä tarkkailussa "parantuvan" tai palautuvan ennalleen.

        Ensinnäkin lääkärit eivät ole pystyneet tarkalleen ottaen selvittämään mistä tinnitus saa alkunsa!
        Voi olla stressin ansiota, jonkun viruksen jälkitautina, meluvammasta, verenpaineesta tai se vain syntyy...

        Totta on että suurimmalla osalla on ollut ohimeneviä tinnitusjaksoja, mutta tinnituksesta eroon pääseminen vaikeutuu mitä pidempään vaiva on ollut päällä!

        Kuten mainitsin KROONISESSA (katso sivistyssanakirjasta merkitys) tinnituksessa EI nykylääketieteellä ole parannuskeinoja.
        On todellakin yksilökohtaista mille tasolle ääni/äänet asettuvat ja miten kehittyvät iän myötä.

        "vain 5-15 väittävät sen olevan kohdallaan pysyvää."
        Olet siis sitä mieltä että vaivasta elämänsä kärsivät väittävät omaavansa jopa invalidisoivan vaivan piruuttaan? Eivät siis oikeasti puhu totta tai kuulevat harhoja?

        "Myöskään meluvammasta saadut tinnitukset ovat osoittaneet pitkässä tarkkailussa "parantuvan" tai palautuvan ennalleen."

        Mihin perustuu tämä väite?!
        Ei vain ole alan julkaisuissa näkynyt.
        Palaa ennalleen voi tosin tapahtua jos ääni on jossain kohtaa voimistunut, mutta äärimmäisen harvoin se katoaa kokonaan.

        LUEPPA ALAN KIRJALLISUUTTA ENNEN KUIN SIVARINA TULET KOMMENTOIMAAN :)


      • Pertti Remesaari
        Ylikers kirjoitti:

        Ensinnäkin lääkärit eivät ole pystyneet tarkalleen ottaen selvittämään mistä tinnitus saa alkunsa!
        Voi olla stressin ansiota, jonkun viruksen jälkitautina, meluvammasta, verenpaineesta tai se vain syntyy...

        Totta on että suurimmalla osalla on ollut ohimeneviä tinnitusjaksoja, mutta tinnituksesta eroon pääseminen vaikeutuu mitä pidempään vaiva on ollut päällä!

        Kuten mainitsin KROONISESSA (katso sivistyssanakirjasta merkitys) tinnituksessa EI nykylääketieteellä ole parannuskeinoja.
        On todellakin yksilökohtaista mille tasolle ääni/äänet asettuvat ja miten kehittyvät iän myötä.

        "vain 5-15 väittävät sen olevan kohdallaan pysyvää."
        Olet siis sitä mieltä että vaivasta elämänsä kärsivät väittävät omaavansa jopa invalidisoivan vaivan piruuttaan? Eivät siis oikeasti puhu totta tai kuulevat harhoja?

        "Myöskään meluvammasta saadut tinnitukset ovat osoittaneet pitkässä tarkkailussa "parantuvan" tai palautuvan ennalleen."

        Mihin perustuu tämä väite?!
        Ei vain ole alan julkaisuissa näkynyt.
        Palaa ennalleen voi tosin tapahtua jos ääni on jossain kohtaa voimistunut, mutta äärimmäisen harvoin se katoaa kokonaan.

        LUEPPA ALAN KIRJALLISUUTTA ENNEN KUIN SIVARINA TULET KOMMENTOIMAAN :)

        Älkää antako tämän yhden tuomiopäiväpellen pelottaa teitä. Tinnituksesta parannutaan useammin kuin pahennutaan.

        Minun puolesta saa moderaattori poistaa koko tämän ketjun senverta epäasialliseksi "Ylikers" sai vietien sävyn. (myös osaltani :-()


      • vadelma123
        Pertti Remesaari kirjoitti:

        Älkää antako tämän yhden tuomiopäiväpellen pelottaa teitä. Tinnituksesta parannutaan useammin kuin pahennutaan.

        Minun puolesta saa moderaattori poistaa koko tämän ketjun senverta epäasialliseksi "Ylikers" sai vietien sävyn. (myös osaltani :-()

        Kyllä siitä tinnituksesta voi oikeasti parantua.. ei kukaan sitä tiedä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan :) Itse kuitenkin toivon, että parantuisin tästä pätkivästä huminasta, joka on tullut kuumeilun mukana. Viides päivä tämän kanssa menossa, ja todellakin ottaa päähän..!


      • Voi poistua
        vadelma123 kirjoitti:

        Kyllä siitä tinnituksesta voi oikeasti parantua.. ei kukaan sitä tiedä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan :) Itse kuitenkin toivon, että parantuisin tästä pätkivästä huminasta, joka on tullut kuumeilun mukana. Viides päivä tämän kanssa menossa, ja todellakin ottaa päähän..!

        Hei
        Minulla oli kerran lähes puolen vuoden tinnitus. Huomasin, ettei melu sovi. Se vaan poistui yhtä yllättäen, kuin tulikin. Siihen aikaan oli stressiä työssä.
        Nyt on toinen päivä menossa tinnituksessa. Varmaan joku melutilanne ollut. On myös sairaudesta perheeseen tullutta painetta, joten sellaiset ainakin itselläni vaikuttavat. Tämä on aina vasemmassa korvassa kuin tiuku helisisi.
        Joskus osui netissä pyöriessä joku ohje, mikä tehoaisi, mutta eipä nyt tullut sitä vastaan. Aion kokeilla valkosipulin kynttä ihan huvikseni.
        Enkä imuroi..
        Kelju vaiva se on. Muuten yritän olla huomaamatta koko sirinää. Olisikohan siinä ollut jotakin nestetasapainosta. Siis juomaan riittävästi nesteitä, ei alkoa. No niin, kokeilemaan!


    • Ylikers

      Käy kunnon korvalääkärissä ja kuulotutkimuksessa!!

      Tinnitusääni voi ajan kuluessa muuttua.
      yleensähän ihmisen kuulossa tapahtuu iän myötä muutoksia.
      Riskiryhmässä olemme me joilla on jo nurena korvien kanssa ongelmia (tulehduksia, tinnutusta, kuulonalenemaa).

      Kaikkeen lääkärien mielestä tottuu ja siihen varmaan pitää uskoa, jos ei hiippakuntaa halua vaihtaa :)

      • alikers.vaimo

        Ollut tinnitusta n.10v - välillä ääni helvetillistä, välillä sirinää. AINA soi eikä kukaan vastaa!

        n.kuukausi sitten hankin Tone-nimistä luontaistuotetta. 28 euroo/60 kpl. Lupaa apua tinnitukseen, heikentyneeseen ääreisverenkiertoon ja korvan paineiden vaihteluun. Paljon luvattu. Kokeiluni tulos: tinnittää niin sietämättömästi edelleen, korvan paineen vaihtelussa helpotusta.

        Onko kellään kokemusta ko.tuotteesta?? Onko auttanut merkittävästi, että kokeilua kannattaisi jatkaa???


      • MinäUtelias
        alikers.vaimo kirjoitti:

        Ollut tinnitusta n.10v - välillä ääni helvetillistä, välillä sirinää. AINA soi eikä kukaan vastaa!

        n.kuukausi sitten hankin Tone-nimistä luontaistuotetta. 28 euroo/60 kpl. Lupaa apua tinnitukseen, heikentyneeseen ääreisverenkiertoon ja korvan paineiden vaihteluun. Paljon luvattu. Kokeiluni tulos: tinnittää niin sietämättömästi edelleen, korvan paineen vaihtelussa helpotusta.

        Onko kellään kokemusta ko.tuotteesta?? Onko auttanut merkittävästi, että kokeilua kannattaisi jatkaa???

        Mistä olet saanut tinnituksen, onko sinulla meniere tai kuulohermossa jokin vika.

        Minulla ollut myös pitkään tinnitusta mutta välillä on ollut 1/2 vuoden taukoja jolloin ollut "hiljaista" Flunssa yleensä sitten aktivoi huminan uudelleen. Jotkut lääkkeet kuten vahva B-vitamiiniyhdiste voi vaimentaa tinnitusta kuten myös eräät epilepsialääkkeet olen kuullut.


      • alikers.vaimo
        MinäUtelias kirjoitti:

        Mistä olet saanut tinnituksen, onko sinulla meniere tai kuulohermossa jokin vika.

        Minulla ollut myös pitkään tinnitusta mutta välillä on ollut 1/2 vuoden taukoja jolloin ollut "hiljaista" Flunssa yleensä sitten aktivoi huminan uudelleen. Jotkut lääkkeet kuten vahva B-vitamiiniyhdiste voi vaimentaa tinnitusta kuten myös eräät epilepsialääkkeet olen kuullut.

        Meniere on tullut kutsumatta kylään, eikä lähde pois vaikkei tervetullut olekaan...prrkl...

        B-vitamiiniyhdisteitä en ole kokeillut. esim. triptyl-mielialalääke auttanut joillakin potilailla. Mulle se ei sopinut; sain hirveät painajaisunet haittavaikutuksena.

        Tinnitus ja menierintauti puhkesi yli 10v. sitten kun elämään kasautui valtava määrä paineita ja romahdus.


    • lemmy1000

      Puhutaan tinnityksestä niin kuin se olisi kaikilla aina sama. Tinnityksen voimakkuudessa on valtavia eroja. Vähän kuin vertaisi yskää ja syöpää. Lievänä sillä ei juurikaan ole merkitystä, pahana se on kuin olisi ambulanssin sireenit päässä.

    • ErNuTa

      Vuosien mittaan korvani ovat ajoittain soineet, eli on alkanut kuulua kilinää, sirinää, narinaa, kohinaa tai vastaavaa ääntä. Tätähän halutaan kutsua tinnitukseksi.

      Aivan lapsena joskus kuului muutamien minuuttien ajan vähän huutavaa ääntä, joka alkoi ykskaks ja päättyi ykskaks. Kun kysyin tästä, sanottiin vain että korvat soivat. Asia oli siis tuttu monille, eikä pienistä soimisista tarvinnut piitata.

      Nelikymppisenä alkoi joskus kilistä. Kilinän sain aina loppumaan alle puolessa minuutissa, kun pyörittelin lannettani. Kilinälähde on alaselän-lantion kohdilla, ja se johtuu kuulohermon jatkeen joutumisesta puristukseen välilevyjen rappeuduttua. Voimisteluliikkeet vähentävät jännitystä ja hermo pääsee pois puristuksesta, joka on kuuloaistimuksen syy. Enää kilinää ei minulla esiinny.

      Sirinää ja sireenimäistä kuuloaistimusta esiintyy nykyään joskus. Heti kun se tapahtuu, alan reippaasti verrytellä olkaniveliä kaikkiin suuntiin. Aistimus hiljentyy ja loppuu noin puolessa minuutissa. Jos en heti verryttele olkaa, se ei enää tehoa, vaan aistimus päättyy joskus (vuorokauden kuluessa) itsekseen.

      Kuuloaistimus johtuu kuulohermon jatkeen joutumisesta puristukseen ristiselän vaiheilla ja sen siis saa loppumaan kuten kilinänkin.

      Narinaa on esiintynyt joskus sängyssä, ja sen häiritsevyys estää nukahtamisen.

      Syy löytyy lihasjännityksestä niskan alueella. Yläselän-niskan voimistelulla ja hieronnalla saan sen vältettyä.

      Nykyään esiintyy usein vaimeata kohinaa, jonka senkin lähde on yläselän-niskan alueella. Jos heti sen alkaessa verryttelen, saatan saada sen loppumaan. Muuten se loppuu itsekseen tuntien tai vuorokauden kuluessa. Se ei ole kovin häiritsevää.

      TinnitusteNI yksiselitteinen syy on selkäni välilevyjen rappeutumisesta johtuva ajoittainen kuulohermon jatkeen joutuminen puristukseen. MUITAKIN syitä toisilla ihmisillä esiintyy, mutta olen varma että aika monella syy on kertomani

      Voit vapaasti käydä lääkäreillä ja toivottavasti saat apua. Jos et, ja ehkä myös epäilet selän osuutta, pohdi ja kokeile vihjeitäni. Varsinkin jos ikäsi on yli 40, on välilevyjen rappiotodennäköisyys 50%, vaikka vaivoja ei suuremmin vielä tunnu. Voimistele selkäänne, se kannattaa aina.

      Niin, kuulohermon jatke (joka kulkee alas selkärankaa pitkin lantion vaiheille).

      Lääkäri luultavasti sanoo, että että ei sellaista olekaan. Usko tai ole uskomatta, mutta kokeile vihjeitteni toimivuutta viimeistään silloin kun huomaat, että lääkäri ei lopulta kenties tiedäkään tarpeeksi.

      Ympäristöstä tulee korviin kuultavaa, max noin 16000 Hz:n ääntä, mutta myös tätä korkeampitaajuisia ääniä. Korkeataajuisia ääniä ei voi pelkästään lähettää suoraan kuulohermoon, koska niistä syntyisi hermojohtimen päissä myös kaikuja. Kaiku tulee itse äänen päälle ja sotkee sitä. Korkeataajuustekniikkaa tunteva tietää tämän tarkkaan. Hän tietää, että kaiut poistetaan jatkamalla johdinta ohi tunnistuskohdan ja tekemällä jatkeen päähän terminointi (vastus, kapasitanssi), joka vaientaa kaiut. Hälyaistimukset saan johdonmukaisesti pois selkäliikkeillä, joten kyllä se jatkekin siellä on muodossa tai toisessa. Ja muillakin kuin minulla.

      Parempia selitysehdotuksia saa vapaasti esittää.

      Se että erilaisia hälyaistimuksia syntyy eri kohdissa selkää vahvistaa edelleen asiaa. Puristuskohdan ja itse kuulohermon (tunnistuskohdan) välimatka vaikuttaa tietysti häiriöaistimuksen taajuuteen.

      Jos selkäsi on jäykistynyt (on "lukossa"), tarvitsee se ensiksi hierontoja.

    • Suojatkaakorvanne

      Minulla on toisessa korvassa ollut jatkuva tinnitus jo 6-vuotta. Välillä se vaikuttaa nukkumiseen, ja välillä ei. Todella pirullinen vaiva.

    • Niska_

      Yksi keino ( jonka olen joskus lukenut tältä palstalta ) saada selville onko sinun tinnituksesi lihasperäinen tinnitus on tällainen.

      Katso suoraan eteenpäin ja paina kämmenellä leukaasi. Jos tinnituksen ääni muuttuu niin luultavasti tinnitus johtuu niskan ja hartioiden lihasjännityksestä.

      Minulla tämä keino ainakin toimii.

      Minun tinnitukseni on havaintojeni pohjalta lihasperäistä ja olen omilla konsteilla saanut sen aisoihin. Tässä muutama apukeino, joista on hyötyä lihasperäiseen tinnitukseen :

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10859808#comment-57760300

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10859808#comment-59262597

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10859808#comment-63024256

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/13415260/tinnitukseen-loytyy-apua

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10859808#comment-60056977

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe