Luteliaalivaihe

milloin

elikkäs miten laskettiin luteliaalivaihe.. mistä päivästä mihin?? tyhmä kysymys mutta ei voi tietää ja en löydä haullakaan.

7

2561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En tiedä

      Mitä siis tarkoittaa luteliaanivaihe?

      • StrawBerry_Wine

        Khyyllä siitä löytyy tietoa..:) Luteaalivaihe= oviksesta menkkoihin kestävää vaihetta kutsutaan tällä nimellä. Eli jos kiertosi on 28 päivää niin puolet siitä on tavallaan luteaalivaihetta eli 14 pvää..:)


      • täälä
        StrawBerry_Wine kirjoitti:

        Khyyllä siitä löytyy tietoa..:) Luteaalivaihe= oviksesta menkkoihin kestävää vaihetta kutsutaan tällä nimellä. Eli jos kiertosi on 28 päivää niin puolet siitä on tavallaan luteaalivaihetta eli 14 pvää..:)

        nimittäin bongasin tossa ovistikuilla eka kerran oviksen =)


      • +++
        StrawBerry_Wine kirjoitti:

        Khyyllä siitä löytyy tietoa..:) Luteaalivaihe= oviksesta menkkoihin kestävää vaihetta kutsutaan tällä nimellä. Eli jos kiertosi on 28 päivää niin puolet siitä on tavallaan luteaalivaihetta eli 14 pvää..:)

        Ovulaatio tapahtuu aina 14 vrk ennen seuraavia kuukautisia, oli kiero minkämittainen tahansa. Eli päivien määrä ennen ovulaatiota voi vaihdella paljonkin, mutta vuoto alkaa 14 vrk ovulaation jälkeen.


      • semiLK
        +++ kirjoitti:

        Ovulaatio tapahtuu aina 14 vrk ennen seuraavia kuukautisia, oli kiero minkämittainen tahansa. Eli päivien määrä ennen ovulaatiota voi vaihdella paljonkin, mutta vuoto alkaa 14 vrk ovulaation jälkeen.

        Luteaalivaiheen pituus voi olla mitä tahansa, keltarauhasen toimintakyvystä riippuen. 14vrk(plusmiinus 2) on tavallinen ja ennenkaikkea normaali pituus, tätä huomattavasti lyhyempi luteaalivaihe vaarantaa alkion kiinnittymismahdollisuudet.


      • ihan totta
        +++ kirjoitti:

        Ovulaatio tapahtuu aina 14 vrk ennen seuraavia kuukautisia, oli kiero minkämittainen tahansa. Eli päivien määrä ennen ovulaatiota voi vaihdella paljonkin, mutta vuoto alkaa 14 vrk ovulaation jälkeen.

        Eli menkat ei välttämättä ala "aina 14 päivää ovulaatiosta". Esimerkiksi itselläni ovis on ultralla todettu jo kp 12-14 ja silti vuoto alkaa vasta kp 32-34. Lääkärikin sanoi, että on kuulemma ihan normaalia ja et myös luteaalivaihe voi olla pitkittynyt ihan samoin kuin follikkelivaihekin(munasolun kasvuvaihe).


      • .....................
        ihan totta kirjoitti:

        Eli menkat ei välttämättä ala "aina 14 päivää ovulaatiosta". Esimerkiksi itselläni ovis on ultralla todettu jo kp 12-14 ja silti vuoto alkaa vasta kp 32-34. Lääkärikin sanoi, että on kuulemma ihan normaalia ja et myös luteaalivaihe voi olla pitkittynyt ihan samoin kuin follikkelivaihekin(munasolun kasvuvaihe).

        sellaset 12-16 päivää on normaali


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe