Verenpaineeseen Ja migreeniin?

Uudelle lääkärille menossa

Minulla ei ole omaa lääkäriä ja edellisessä työpaikassa asioin joka kerta eri lääkärin kanssa lääkäreiden tiuhan vaihtuvuuden takia.

Olen syönyt nyt Atacandia 8 mg kohta kaksi vuotta. Ikää 41, sukupuoli nainen, ruokavaliona GI tai vähähiilarinen liikuntatilanteesta riippuen.

Atacand tuntuu turvottavan nilkkoja ja muutenkin kerryttävän nestettä kroppaan tavanomaista enemmän. Lisäksi sen syömisen aloittamisen jälkeen minulle on alkanut tulla vähintään 1-5 kertaa kuukaudessa takykardiaa eli pulssi vetää hurjaa vauhtia. Verenpaine on välillä ok, välillä ei.
Yläpaine on selvimmin laskenut, alapaine ei niinkään, tosin se ei enää mene yli 100.

Olen yrittänyt kertoilla lääkäreille näistä, mutta he sanovat että "seurataan tilannetta ja jutellaan ensi kerralla lisää".

Kysyisinkin nyt, millaisia kokemuksia muilla on sydämen tykyttelystä Atacandiin liittyen. Itselläni se ilmenee lähinnä yöllä niin, että pulssi nousee yli 150 ja pysyy siinä muutamia tunteja. Joskus tulee muljahteluita muutaman tunnin, mutta silloin pulssi on vain 90. Saatan siis herätä siihen, että sydän tykyttelee, eikä rauhoitu ihan heti. Viimeksi sain sairaalasta Propral-reseptin, ja se tuntuu rauhoittavan sydämen ilman reissua sairaalaan.

Mitä muita järkeviä vaihtoehtoja te ihmiset syötte? Minulla käytetään tätä Atacandia myös migreeninestoon, enkä ole kahden vuoden aikana saanut yhtäkään kohtausta, eli se tepsii! Mutta verenpaineeseen ja sydämeen se ei tunnu tepsivän yhtä tehokkaasti. Onko muita migreeniesto verenpainelääkkeitä?

Olen menossa uudelle lääkärille 24.4, sain ajan vasta huhtikuun lopulle. Tässä on aikaa selvitellä asioita, kun joutuu taas aloittamaan aakkosista...

3

1295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • estolääkkeenä

      On bisoprolol ja triptyl.

    • nainen 37 v

      Minulla on käytössä verenpaineeseen Cardace 2,5 mg. Se rauhotti kertaheitalla verenpaineeni ja vei migreeninkin mennessään. Tosin olen noudattanut myös tunnollisesti paljon terveellisempää ruokavaliota. Lääke käytössä nyt vajaan vuoden.

      • kokeillut

        verpamiili on sekä verenpainelääke että migreeninestolääke. kysypä siitäkin. kalsiumsalpaajiin kuuluu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe