Elikkäs mulla oli tuossa (ala)silmäluomen lähellä ihan normaali syväfinni. Noh, minä sitten menin puristelemaan sitä, jonka seurauksena koko alue paisui mahttomasti. Yön aikana turvotus siirtyi silmäluomeen ja näytän aivan hakatulta :P
En usko että kyse olisi näärännäpystä...vai?... mutta miten saisin tuon turvotuksen laskemaan kotikonsteilla? Olen laittanut siihen kylmää, mutta se ei näytä juuri auttavan (turvotus palaa takaisin kun ottaa pois).
kiitti neuvoista,
Turvonnut silmäluomi......
3
2118
Vastaukset
- lellukka2
se on ilmeisesti oolut näärännäppy, joka on äkillinen silmän ylä tai alaluomen talirauhasen tulehdus. Näärän näppy vaatii yleensä hoitoa antibiootti voiteelle jota saa apteekista lääkärin reseptiä vastaan jonne sinut pitäisi mennä. Sitä ei missään nimessä olisi pitänyt ruveta puristelemaan. koska tulehdus voi niin levitä. älä ikinä purista finniä tai mitään muutakaan näppylää naaman T:alueelta (silmät, suu ja nenä) koska iho on siinä niin tulehdus herkkää ja ohutta. toivottavasti tämä edes jotain hyödytti. :D ?
- pädädädä
Näärännäppy useimmiten lähtee kyllä ihan vaik nyppäämällä sen keskellä olevan ripsen pois!
- lellukka2
pädädädä kirjoitti:
Näärännäppy useimmiten lähtee kyllä ihan vaik nyppäämällä sen keskellä olevan ripsen pois!
näärännäppy vain ärtyy kyseisestä toimenpiteestä. jos näin on voisitko perustella?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial341982Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1771934Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3921822Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2161258- 921133
Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip34990Unohdettu parannuksen kaste
Kuinka kauan kestää helluntailaisten kastekoulutus ja onko se tosiaan parannuksenkaste koulutusta ?693935- 95775
Kiantama oy
Tämän päivän uutiset.....https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012036470.html.15708- 32694