Omistan Mercedes-Benz C 220 CDI Avantgarde 2004 ajettu 140 tkm. Trip-mittariin tuli huoltoilmoitus; D service. Mitä kyseinen huolto merkitsee ???
D-huolto
11
14818
Vastaukset
- milloin moottoriöljyt ja su...
viimeksi vaihdettu?
Jos tarvis vie mese huoltoon, ei mikään pakko merkkihuoltoon, ja sano pojalle jotta nollaa huoltotiedotuksen.- m.s,
Älä missään nimessä vie noinkin uutta autoasi mille tahansa puoskarille... Mikäli autossasi on aikaisemmat huollot tehty merkkiliikkeessä - niin ilman muuta jatka samaan malliin!! Näin ollen Mersun Mobilo Life -takuu säilyy ja auton jälleenmyyntiarvo myöskin... ja vaikka ei olisikaan täydellistä merkkihuoltokirjaa, niin suhtaudu silti varauksella noihin "huoltotiedotteiden nollailijoihin"...
Ja kyllähän ne pojat "ei merkkihuolloissa" nollaavaat huoltotiedotuksen - mieluusti, mutta osaavatko myös korjata mahdolliset ongelmat???!!!??? Ehkä osaavat - mutta todennäköisesti eivät... Itse Mersun omistajana en raaskisi huollattaa omaani muualla kun asiansa osaavassa liikkeessä.
Mielipiteitä on toki monia - tämä oli minun... aurinkoista kevään jatkoa... - merkkihuolto se
m.s, kirjoitti:
Älä missään nimessä vie noinkin uutta autoasi mille tahansa puoskarille... Mikäli autossasi on aikaisemmat huollot tehty merkkiliikkeessä - niin ilman muuta jatka samaan malliin!! Näin ollen Mersun Mobilo Life -takuu säilyy ja auton jälleenmyyntiarvo myöskin... ja vaikka ei olisikaan täydellistä merkkihuoltokirjaa, niin suhtaudu silti varauksella noihin "huoltotiedotteiden nollailijoihin"...
Ja kyllähän ne pojat "ei merkkihuolloissa" nollaavaat huoltotiedotuksen - mieluusti, mutta osaavatko myös korjata mahdolliset ongelmat???!!!??? Ehkä osaavat - mutta todennäköisesti eivät... Itse Mersun omistajana en raaskisi huollattaa omaani muualla kun asiansa osaavassa liikkeessä.
Mielipiteitä on toki monia - tämä oli minun... aurinkoista kevään jatkoa...kaiken hoitaa.
Ainakin eurot tyhmiltä.
Vie mersu-pimu vain auto huoletta muuhun huoltopaikkaan kuin merkkihuoltoon, takuu se on muidenkin tekemisillä.
Autosi perustakuu on jo mennyt eli turha työntää euroja liikaa vain sen takia että muka merkkihuoltoon.
Suomessa osaavia huoltomiehiä/naisia kyllä riittää yleisissä huoltamoissa. - Anitsa
Mitä tämä kyseinen d-huolto pitää sisällään??? MITÄ SILLOIN TEHDÄÄN, kun/jos vie huoltoon????
- MBhakk
Perushuollot
Assyst a huolto
313 €
Assyst b huolto
464 €
Ecohuolto
199 €
Valmistajan huolto-ohjelman mukaiset lisätyöt. Määritellään ajan tai ajomatkan mukaisesti suoritettavaksi.
Aktiivihiilisuodattimen vaihto (huollon yhteydessä)
147 €
Automaattivaihteiston öljyn vaihto jos vaihteisto 722.6 (huollon a yhteydessä)
249 €
Automaattivaihteiston öljyn vaihto jos vaihteisto 722.6 (huollon b yhteydessä)
249 €
Jarrunesteen vaihto (huollon a yhteydessä)
59 €
Jarrunesteen vaihto (huollon b yhteydessä)
59 €
Kattoluukun liukukiskojen ja liukupalojen puhdistus (huollon yhteydessä)
26 €
Moottori ilmansuodattimen vaihto (huollon yhteydessä)
59 €
Polttonesteen suodattimen vaihto (huollon yhteydessä)
99 €
Vetokoukun (irroitettava) tarkastus ja voitelu (huollon yhteydessä)
24 €
Vetokoukun tarkastus ja voitelu (huollon yhteydessä)
26 € - Mitäeroo
Mitä D-huolto maksaa ja mitä pitää sisällään? Miten eroaa A-huollosta tai B-huollosta? Missä kannattaa teettää? Vehossa?
- MitenOnn
Eikä kukaan täällä tosiaan tiedä? Luulisi olevan tietoa, kuitenkin yleinen huolto W211:ssä. D-huollon sisältö ja hinta? W211 cdi 200, vm 2003
- MBomistaja
Kertokaa, em minä ymmärrä näistä A,B,C ,D.. mitä tehdään MB autoille? Onko se salaisuus?
- E220_CDI
Kyllä se lähes sitä on. Syy on siinä, ettei kojetaulussa näkyvä huoltokoodi kerro koko työlistaa, vaan auto kertoo tarvitsemansa ylläpidon kun se kytketään testeriin kiinni.
Noita yllä listattuja perushuoltojen ja harvemmin toistuvien lisätöiden hintoja voi katsella asiakaslehdestä, jonka mukana on eri mallien huoltohinnasto.
Ensi viikolle varattuna Veholle aika "tehkää mitä se haluaa tehtäväksi". Mersun omistajan elämä on pelkkää ruusuilla tanssimista. Valitettavasti myös kauniin tulipunaisen Mercedes-lajikkeen ruusuissakin on myös piikkejä, joten ei kannata tanssia paljain jaloin :-)
- Anonyymi
Jos aiot pitää mersuasi kunnossa vie se merkki huoltoon, täällä näitä "tee se itse asiantuntijoita" löytyy, niihin ei kannata uskoa, itse olen huollattanut E 220 CDI vm 2005, Pärnussa Silver autossa, nykyisin Vehon omistama, kolmanneksen halvemmat huollot kuin Suomessa, eikä moitteen se ajaa ole, kaikki on toiminut niinkuin on sovittu, ja autosaa autossa ei ole mitään valittamista, kaikkein suurin virhe on uskoa näitä omatoimihuoltajia.
- Anonyymi
D service tarkoittaa suomeksi lompakko auki, suoritetaan laillinen ryöstä. Asento. Lepo.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818