Ilmalämpöpumppu

Ei tarpeeksi tietoa

Olen tutkinut tilannettamme, mikä olisi paras ratkaisu ok-taloon, jossa kaksoispesäkattila, varaava takka ja puut ostossa.
Mitä kokemuksia teillä on Ultimate- tai Sanyo-pumpuista? Ultimate on on hankittaessa ainakin edullisempi. Mutta sähkönkulutus ym.?

15

3073

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fujitsu 01010

Suosittelen sitä sanyo ennemmin! ultimate on vaarallinen hankinta. mitsubishi,fujitsu,sanyo siinä hyviä merkkejä

• Miksi Ultimate vaarallinen? Oliko tuo vain heitto? Yksi myyjä alkoi tällä palstalla vain kehua mulle omaansa..

Mutta yleensä kaikki kehuvat omaansa täällä ja muualla. Kait ne sitten toimivat - jos osaa ja viitsii niitä käyttää oikein!
        Mutta kertokaa, tarviiko se olla kesällä päällä kun emme tarvi viilennystä.

• noi..

Ultin mollaajat.Meillä ollu Ulti ja hyvin töhisee.Eikä ole edes äänekäs.

• enne

Kannattaa osta sieltä mistä saa huollon. Ultista et saa- vai olenko väärässä?

• kuin yhden

pumpun ominaisuuksia ja toimivuutta.
      Minulla on ollut Sanyo käytössä vajaa kaksi vuotta ja se on toiminut niinkuin on pitänytkin.
      Ehkä osaksi leutojen talvien vuoksi hyötysuhde on ollut hyvä, koska sähkölasku on pieni.
      Painotan, että otat sitten minkä pumpun tahansa: Opettele käyttämään sitä kunnolla, muuten koko hyöty valuu hukkaan.
      Tämähän koskee tietysti laajemmin ajatellen kaikkea kotitaloustekniikkaa.

• aurinkoon ??

jos vain lämmitetään ilp:llä kannattaisiko ulkoyksikkö asentaa mahdollisimman lämpimään paikkaan(paras hyötysuhde)ps ultissa kalleimmat
        asennustarvikkeet(luin jostain kk sitten)

• kunnon talvi ensi vuonna

Sanyo hyytyy -20 asteessa ja lähtee käyntiin vasta -16. Tämä on tehty kompressorin säästämiseksi, kun eivät näytä Sanyoissa muuten kestävän niin pitää ohjelmalla rajoittaa.

• viime talvena

Sanyo kävi koko talven paitsi kolme kovinta pakkaspäivää, jolloin itse sammutin pumpun, kun pakkanen meni 25 asteeseen.
        ILPiähän ei kannata pyörittää kovalla pakkasella hyötysuhde heikkenee oleellisesti.
        Ainakaan tuossa minun Sanyossa ei ole automaattista pysäytystä pakkasella.
        Saisi se sinä ollakin, ei sillä kun pakkasella ei muutenkaan kannata pyörittää.

• mutta ei aina
        viime talvena kirjoitti:

Sanyo kävi koko talven paitsi kolme kovinta pakkaspäivää, jolloin itse sammutin pumpun, kun pakkanen meni 25 asteeseen.
        ILPiähän ei kannata pyörittää kovalla pakkasella hyötysuhde heikkenee oleellisesti.
        Ainakaan tuossa minun Sanyossa ei ole automaattista pysäytystä pakkasella.
        Saisi se sinä ollakin, ei sillä kun pakkasella ei muutenkaan kannata pyörittää.

Eli löytyy koneita joiden lämpökerroin on testatusti myös sulatukset huomioiden parempi kuin lämpöpatteri vielä -30 asteessa.

Vanhemmat Sanyot eivät sammuta itseään. Tosin hyvä että itse sammutit, ettei tule laiterikkoa. Nimittäin tehdas/maahantuoja ei ole turhaan Sanyoon moista ominaisuutta lisännyt. Toinen tapa olisi ollut myöntää etteivät koneet kestä pitkäaikaista käyttöä pohjoisen olosuhteissa.

• ylivoimainen ominaisuus

Ja se on mittauksen suoritus kaukosäästimestä. Suomeksi: juuri siinä pisteessä mihin kaukosäätimen laitat on se lämpötila joka on asetettu. Sisäyksikkö siis kommunikoi kaukosäätimen kanssa.

Tätä ei muilta merkeiltä juurikaan löydy.

Itselläni sanyo käytössä vain viilennyksessä.

• mittaus kaukosäätimessä

Samoin Hisensessä.

Ehkä jossain sokkeloisessa paikassa hyödyllinenkin.

• Olli Kuiva

Voisin vannoa,että tämä ketju oli aamulla pidempi,esimerkiksi "Kadunmieheltä" viestejä oli enemmän kuin tuo yksi.

Sensuroidaanko palstaa?Kun "rekisteröitynyt vänkääjä" jää tappiolle,voiko hän pelastaa kasvonsa siistimällä viestiketjun mieleisekseen,kun on selvinnyt edellisen illan tuoksinnasta?

Onko "Suoli24" nimensä veroinen?

• nyt ok

Kun joku alkoi haukkumaan mitsua vaikkei niissä ole koskaan mitään vikaa ollutkaan.

• Sananvapaus

Viesti alkoi noilla sanoilla... En osta ainakaan... Toivoisin, että sinä, joka poistit viestini, laittaisit sen takaisin ketjuun!

• toivo
        Sananvapaus kirjoitti:

Viesti alkoi noilla sanoilla... En osta ainakaan... Toivoisin, että sinä, joka poistit viestini, laittaisit sen takaisin ketjuun!

Tämä palsta on tiettyjen merkkien myyntimiesten hallussa. Kadunmiestä ym.

Ketjusta on poistettu 60 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      56
      3200
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2873
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2815
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      6
      2400
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2185
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      21
      1629
    8. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1591
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      1538
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16
      1514
    Aihe