Ihanaa Helsinki ihanaa

28

1206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veromarkoilla

      olen aina sanonut, että työttömyys on tehty syy kieltäytyä töistä, koska yhteiskunta kustantaa kaikenlaista huvitusta työnteon tilalle.
      Ja ilkeintä siinä on se, että me , JOKAINEN REHELLISESSÄ TYÖSSÄKÄYVÄ maksamme veromarkkoja - vero-euroja siksi, että nämä laiskiaiset saavat juhlia . - Kunnes toisin todistetaan.

      • Aivan niin

        Kuljetaan n.s töissä jokusen tunnin päivässä yhteiskunnan maksaessa siitä n.s palkan,
        Yhteiskunnalta raha oopperalle myös.

        Häikäilemättä käytetään veronmaksajien rahoja.


      • oikein,,,
        Aivan niin kirjoitti:

        Kuljetaan n.s töissä jokusen tunnin päivässä yhteiskunnan maksaessa siitä n.s palkan,
        Yhteiskunnalta raha oopperalle myös.

        Häikäilemättä käytetään veronmaksajien rahoja.

        että yhteiskunta tukee taiteita, sensijaan huippu-urheilun tukeminen yhteiskunnan varoin pitäisi lopettaa.


      • Sinulla tuntuu olevan jokin outo asenne, jonka voisi jo katsoa,,,,,,,!!!!!
        Joka tapauksessa ihanaa kun kansallisooppera on olemassa ja Turustakin pääsee helposti Stadiin, junalla, bussilla tai yksityisautolla ja jopa lentokoneella.
        Maksamme muutoin lippumme ihan itse. Sama hinta lipuissa kuin muillakin ostajilla, ,,, ei oteta vielä ainakaan Turku lisää;)))


    • neljän suora

      Oon kerran käynyt balettia katsomassa,kun sain liput lahjaksi.Eli paljonko maksoit lipuista?

      Mun mielestä ne repii järjettömiä hintoja..

      • tai miten sen sitten katsookin. 56 euroa lipun hinta ja matkat päälle.
        Kuitenkin niin harvinainen tapaus että kannattaa maksaa. Ripustaa sitten sen jälkeen hetkeksi hampaat naulaan.;)))))))


      • neloska
        umalehtinen kirjoitti:

        tai miten sen sitten katsookin. 56 euroa lipun hinta ja matkat päälle.
        Kuitenkin niin harvinainen tapaus että kannattaa maksaa. Ripustaa sitten sen jälkeen hetkeksi hampaat naulaan.;)))))))

        Oisin luullut,että kalliimmat...

        Kyllä ton vielä maksaa,sama raha menee drinksutellessa baarissa samassa ajassa!


      • neloska kirjoitti:

        Oisin luullut,että kalliimmat...

        Kyllä ton vielä maksaa,sama raha menee drinksutellessa baarissa samassa ajassa!

        Lähde sinäkin kerran kokeilemaan,,, jos vaikka pitäisit;)))


      • neloska
        umalehtinen kirjoitti:

        Lähde sinäkin kerran kokeilemaan,,, jos vaikka pitäisit;)))

        Telkkarista välillä katselen ja arvostan myös ko taiteenlajia vaikka onkin ns eliittilaji.Mutta kuten kirjoitin,aina voi valita mihin pienet senttinsä laittaa..ite yleensä lysthinpittoon,paitsi viime aikoina.Tänään kyl lähen kattoo keikkaa,nytkin on keskari kourassa.


      • neloska kirjoitti:

        Telkkarista välillä katselen ja arvostan myös ko taiteenlajia vaikka onkin ns eliittilaji.Mutta kuten kirjoitin,aina voi valita mihin pienet senttinsä laittaa..ite yleensä lysthinpittoon,paitsi viime aikoina.Tänään kyl lähen kattoo keikkaa,nytkin on keskari kourassa.

        loppupuolella.


    • Eikiinostunut

      Miten voi ooppera olla muka ihanaa.

      • upeat koulutetut äänet, lavasteet, puvustus,,, kokonaisuus jotakin aivan mahtavaa,, vaikeaa kuvailla. Joku pitää joku ei.
        Tämä taikahuilu on koko perheen ooppera,,, upea musiikkisatu.


    • n.sorsa

      kun menet kansallisooperaan?. Minä en ainakaan menisi sinne jäi juuri kiini rikoksesta vaikka ilmaiset liput saisin, jokainen voi omalla poissa olollaan osoittaa mieltänsä kasallisooperan tekijäoikeus rikokseen.
      http://www.yle.fi/uutiset/kulttuuri/oikea/id85053.html

      • xxxxxxxxxxxxxxx

        Ku ei oo kunnon töitäd , ni voib esittää parempaas ja huskata miten tahtoothdt.


      • oopperassa)))))) Minä käyn ja nautin esityksestä täysin rinnoin oopperan puolella,,, balettia en ymmärrä.


      • n.sorsa
        umalehtinen kirjoitti:

        oopperassa)))))) Minä käyn ja nautin esityksestä täysin rinnoin oopperan puolella,,, balettia en ymmärrä.

        parempia vastauksia kun täälä, et edes vastannut kysymykseeni.


      • n.sorsa kirjoitti:

        parempia vastauksia kun täälä, et edes vastannut kysymykseeni.

        osaavat vastata oman alansa kysymyksiin. Kysyvä ei tieltä eksy sanotaan,,,, kysypä kansallisoopperan lehdistövastaavalta tai tiedottajalta niin saatat saada mieleisesi vastauksen tai sitten et. Numeronhan toki tiedät,,,,, info pisteeseen,,, eikö vain.))))


      • ruttu-nen
        umalehtinen kirjoitti:

        oopperassa)))))) Minä käyn ja nautin esityksestä täysin rinnoin oopperan puolella,,, balettia en ymmärrä.

        myös paljastaa, että nautin oopperasta. Olen kyllä sen varmaan jo ennenkin paljastanut. :)) Balettia olen itsekin harrastanut nuorempana useamman vuoden, mutta se tyssäsi kuten telinevoimistelukin, siihen ettei nilkat kestäny.


      • ruttu-nen kirjoitti:

        myös paljastaa, että nautin oopperasta. Olen kyllä sen varmaan jo ennenkin paljastanut. :)) Balettia olen itsekin harrastanut nuorempana useamman vuoden, mutta se tyssäsi kuten telinevoimistelukin, siihen ettei nilkat kestäny.

        ihanan sadun maailmaan?? Taikahuilun olen nähnyt pariin kertaan ennen. Oli ensimmäinen ja viimeinen ooppera johon nuorempi poikani osallistui.


      • ruttu-nen
        umalehtinen kirjoitti:

        ihanan sadun maailmaan?? Taikahuilun olen nähnyt pariin kertaan ennen. Oli ensimmäinen ja viimeinen ooppera johon nuorempi poikani osallistui.

        keväällä 2006 Taikahuilun näin. Pidin kovasti, upeaa puku- ja väriloistoa ja ihanasti perheen pienimmätkin olivat täysillä tunnelmassa mukana esityksen alusta loppuun. Isäni kanssa useasti käymme, äitini ei voi sietää.


      • neljän suora
        umalehtinen kirjoitti:

        ihanan sadun maailmaan?? Taikahuilun olen nähnyt pariin kertaan ennen. Oli ensimmäinen ja viimeinen ooppera johon nuorempi poikani osallistui.

        Oma lukiolainen kävi koulun kautta oopperassa viime syksynä,opettajat tarkistivat,että kaikki saapuivat paikalle,siksi,että ko tilaisuus kuului koulun hyväksyttyyn opetussuunnitelmaan.Lippujen hinnaksi tuli 10e per lätty.

        Katoin ettei kundi lähteny verkkareissa vaan parempaa päälle ja lähin muuta tekemään.Kas kummaa:känny soi jossain vaiheessa ja kundi nöyränä ilmoitti,että he lähtivät kavereiden kanssa 'meneen sieltä´kun hermot ei enää kestäneet sitä kiekumista.Että ilmoa tulee sit mutsin mailiin.

        Ei tullut sellaista ilmoa,opet ei ees huomanneet teinien poistumista,koska oopperan päätyttyä jokainen sai mennä millä kyydillä halusi.Mulle tuli kyllä myöhemmin opelta eli luokanvalvojalta maili siitä,miten upea esitys olikaan ja opiskelijatkin tuntuivat nauttineen,silloin kyllä nauroin ääneen.


      • ruttu-nen kirjoitti:

        keväällä 2006 Taikahuilun näin. Pidin kovasti, upeaa puku- ja väriloistoa ja ihanasti perheen pienimmätkin olivat täysillä tunnelmassa mukana esityksen alusta loppuun. Isäni kanssa useasti käymme, äitini ei voi sietää.

        Toivottavasti nyt on yhtä ihana. Odotan ainakin kovin. On nykyään niin harvoin tarjolla olevaa herkkua,,, sillä mieheni ei voi yksinkertaisesti sietää oopperaa. Onneksi on ystäviä jotka jaksavat kulkea kanssani näissä nautinnoissa;))


      • umalehtinen
        neljän suora kirjoitti:

        Oma lukiolainen kävi koulun kautta oopperassa viime syksynä,opettajat tarkistivat,että kaikki saapuivat paikalle,siksi,että ko tilaisuus kuului koulun hyväksyttyyn opetussuunnitelmaan.Lippujen hinnaksi tuli 10e per lätty.

        Katoin ettei kundi lähteny verkkareissa vaan parempaa päälle ja lähin muuta tekemään.Kas kummaa:känny soi jossain vaiheessa ja kundi nöyränä ilmoitti,että he lähtivät kavereiden kanssa 'meneen sieltä´kun hermot ei enää kestäneet sitä kiekumista.Että ilmoa tulee sit mutsin mailiin.

        Ei tullut sellaista ilmoa,opet ei ees huomanneet teinien poistumista,koska oopperan päätyttyä jokainen sai mennä millä kyydillä halusi.Mulle tuli kyllä myöhemmin opelta eli luokanvalvojalta maili siitä,miten upea esitys olikaan ja opiskelijatkin tuntuivat nauttineen,silloin kyllä nauroin ääneen.

        osallistumisen "pakko" joka ei saa nuorilta kannatusta ja siksi tuo ooppera ja klassinen musiikki saavat nuoret inhon partaalle.


      • ruttu-nen
        umalehtinen kirjoitti:

        Toivottavasti nyt on yhtä ihana. Odotan ainakin kovin. On nykyään niin harvoin tarjolla olevaa herkkua,,, sillä mieheni ei voi yksinkertaisesti sietää oopperaa. Onneksi on ystäviä jotka jaksavat kulkea kanssani näissä nautinnoissa;))

        ei voi sietää oopperaa, joten yleensä menen aina isäni kanssa tai sitten nautin esityksistä yksin. Paljon enemmän haluaisin käydä kuin mihin on mahdollisuus. Minä olen tunnelmassa mukana aina 110%, usein kyyneliin saakka. Sanotaan, että oopperaa joko vihaa tai rakastaa, mielestäni se pitää kyllä paikkaansa.


      • ruttu-nen kirjoitti:

        ei voi sietää oopperaa, joten yleensä menen aina isäni kanssa tai sitten nautin esityksistä yksin. Paljon enemmän haluaisin käydä kuin mihin on mahdollisuus. Minä olen tunnelmassa mukana aina 110%, usein kyyneliin saakka. Sanotaan, että oopperaa joko vihaa tai rakastaa, mielestäni se pitää kyllä paikkaansa.

        Onneksi minulla sentään on "uhreja" joiden kanssa jaan nuo riemut. Samoin minä olen 110 prosenttisesti mukana,,, ja ripsivärin kanssa on oltava tarkkana.;D
        Ainoa haitta on tuo matkan pituus;)) Pitäisi varata hotellihuone,,,, mutta mutta.
        Yhteismatkat jonkun porukan mukana ovat kanssa yksi tapa käydä niin oopperassa kuin teatterissa.


      • ruttu-nen
        umalehtinen kirjoitti:

        Onneksi minulla sentään on "uhreja" joiden kanssa jaan nuo riemut. Samoin minä olen 110 prosenttisesti mukana,,, ja ripsivärin kanssa on oltava tarkkana.;D
        Ainoa haitta on tuo matkan pituus;)) Pitäisi varata hotellihuone,,,, mutta mutta.
        Yhteismatkat jonkun porukan mukana ovat kanssa yksi tapa käydä niin oopperassa kuin teatterissa.

        olen ollut sellaisella "ryhmämatkalla" mukana katsomassa oopperaa, hyvin juttu luisti, vaikka matkaseuralaiset olivatkin miltei kaikki eläkeikäisiä. He jaksoivat ihmetellä, että kuinka harvinaista ja hienoa on kun ikäiseni nuori nainen on niin kiinnostunut oopperasta. :))


      • ruttu-nen kirjoitti:

        olen ollut sellaisella "ryhmämatkalla" mukana katsomassa oopperaa, hyvin juttu luisti, vaikka matkaseuralaiset olivatkin miltei kaikki eläkeikäisiä. He jaksoivat ihmetellä, että kuinka harvinaista ja hienoa on kun ikäiseni nuori nainen on niin kiinnostunut oopperasta. :))

        työpaikkani retkikerhon vetäjän matkalle mukaan. Nyt ei ole kyse oopperasta eikä teatterista, vaan menemme
        Tuusulan rantatielle.
        http://www.tuusulanrantatie.info/
        Siellä on sen verran kiinnostavia kulttuuri kohteita.
        Opastukset ym.
        Siitä tulee varmasti niin kiehtova ja kiinnostava kohde, että lähdemme uudelleen ja katselemme ne paikat ja kohteet joihin emme ekalla kerralla ehtineet.


      • neloska
        umalehtinen kirjoitti:

        osallistumisen "pakko" joka ei saa nuorilta kannatusta ja siksi tuo ooppera ja klassinen musiikki saavat nuoret inhon partaalle.

        Niin olen jonkun verran 'pakkokuunnelluttanut' lapsiani klssiseen musiikkiin silloinkin kun en ala siivoamaan.Vivaldi on henk.koht. suosikkini eikä siis siivousmielessä.

        Vivaldin 4 vuodenaikaa on sarja,josta ovat kertoneet koulussakin pitävänsä,että ei tässä tapauksessa ole menneet mutsin opit täysin hukkaan!Ovat oppineet myös siivoamaan,silloin toki kuunnellaan erästä aussihevibändiä,nimi alkaa A:lla,arvaatko mikä bändi?


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      459
      3369
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      451
      3277
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      135
      2918
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2242
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2110
    6. 187
      1460
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1367
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1246
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      86
      1232
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1060
    Aihe