Olen syönyt 5-vuotiaasta deprakinea elikkäs natriumvalproaattia.Vasta nyt mulle kerrottiin että se sopii huonosti odottavalle/voi aiheuttaa sikiölle jotain häikkää.Mulla on jo kolme lasta.Entä mitä muuta tiedätte lääkkeestä/sivuvaikutuksista.Lihottaako?Väsyttääkö?Kertokaa kokemuksistanne!
kertokaa pliis
6
855
Vastaukset
- tpi
Deprakine voi lihottaa jonkin verran. raskauden aikana se saattaa aiheuttaa suu/kitalakihalkiota, joten mikäli tätä ei lapsillasi löydy, niin tuskin on mitään vaikuttanut. Foolihappoa käyttämällä tämänkin oireen todennäköisyyttä voidaan pienentään. MISSÄÄN NIMESSÄ LÄÄKITYSTÄ EI KUITENKAAN SAA ITSE LOPETTAA _AINAKAAN_ RASKAUDEN AIKANA. Tämän riskit ovat suuremmat kuin lääkeen jkäytön.
- thimox
minä olen kanssa syönyt debraginea jopa 12 vuotta ja mitä olen kuulllut lääkäriltä ja muilta lääkettä syöviltä niin sen ei pitäisi vaikuttaa raskauden aikana pahalla tavalla lapseen eikä sivu vaikutus listassa sanota mitään siitä SIVU VAIKUTUKSET: yleisimmät uneliaisuus ihottuma ja jotain pieniä ei lihota
- ex-epileetikko
väsymys, hiusten lähtö, lihominen, nämä kaikki sain kärsiä ja nyt olen yli painoinen ja hyvä kun on hiuksiakin :(
- deprakine
Kuinka vanhana olet joutunut aloittamaan deprakine-lääkityksen.Oletko ajanut ajokortin?Kerro ihmeessä lisää.
- ex-epileetikko
deprakine kirjoitti:
Kuinka vanhana olet joutunut aloittamaan deprakine-lääkityksen.Oletko ajanut ajokortin?Kerro ihmeessä lisää.
alotin lääkkeen syömisen 11 vuotiaana.. ja lopetin 14 vee.. ja olen nyt 15... toivottavasti on ollu apuu..
- liekki_määki
juu, lihottavaa kyseinen lääkeaine kyllä on, ainakin se lisää ruokahalua, (näin sanos neurologi). Mitä lapsiin tulee, pitäis foolihappoa (B5-vitamiini), nauttia ennen raskautta, jotta sikiö ei saisi selkäydin vauriota, turvatoimi tuokin. melko turvallinen lääke. Toimii toisilla ja toisilla ei, pitkään käytettynä mulla ainakin teho laski. Mullakin 2 lasta, terveitä poikia. syysterkkuja sulle :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52752Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062581Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182297Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461875Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141453- 321453
- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201063Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948