Tilasin Kratomia

netistä.,.

Tilasin silkasta mielenkiinnosta netistä Kratomia, kun maanantaina 10.3 YLE:n uutisissa asian kerrottiin olevan laillista (toistaiseksi).

No PRKL..nyt selvisikin, että aine oli jo tilaushetkellä luokiteltu lääkeaineeksi. Lähetystä ei ole vielä tullut eikä tulli ole ottanut yhteyttä. En haluaisi saada sakkoja enkä edes enää sitä Kratomia...Mitä teen?? (paniikki)

13

10127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pahasaipalkkansa

      tyhmyydestä sakotetaan... Ensikertalaisena voit poliisin kuulusteluiden(tulossa varmasti, tullin koirat haistaa) perusteella päästä suhteellisen helpolla(10 ps rikosrekisteri), jos taas aiempaa historiaa niin tuomiot ovat kovempia...

      nyt kannattaisi varata lennot Thaimaaseen kokeilemaan sitä kratomia, silloin olet pois poliisin kynsistä ja huumepakettisi lähetetään takaisin lähettäjälle.

      • juujuu

        Veikkaan että ei vielä koiria ole koulutettu tota haistamaan.


      • iskander
        juujuu kirjoitti:

        Veikkaan että ei vielä koiria ole koulutettu tota haistamaan.

        tullisedätkö niitä sit haistelee?
        kummasti ovat tietoisia et sitä suomeen tulee ja paljon, joten taatusti tarkkailevat paketteja


      • juujuu
        iskander kirjoitti:

        tullisedätkö niitä sit haistelee?
        kummasti ovat tietoisia et sitä suomeen tulee ja paljon, joten taatusti tarkkailevat paketteja

        Tuskin tullissakaan jokasta pakettia ehditään avaamaan.


    • Substanssi

      Tilasin viime perjantaina ja tänään tuli perille 20 g kratomia ja 400 mg spiceä. 16.3 iltalehdessä sanotaan että kratomia ei pysäytetä toistaiseksi tullissa. En tiedä siis pääsikö oma lähetykseni sattumalta vai tarkoituksellisesti läpi. Jokatapauksessa Spicestä täytyy todeta ettei kolahtanut mitenkään.. Kratomista sitten noin 4-5 g teenä nautittuna toi euforisen/meditatiivisen olon eipä juuri muuta. Turhan suuri häly nii mitättömästä tuotteesta.

      • dgg

        lähde:http://perhealbumi.iltalehti.fi/uutiset/200803167395157_uu.shtml
        --ILTALEHTI--

        Lailliset huumeet leviävät netissä
        16.3.2008 11:40
        Muotihuumeet leviävät nopeammin kuin ne ehditään tutkia ja kieltää lailla.

        Suomeen leviää internetin kautta huumaavia aineita, joita ei ole ehditty luokitella vaarallisiksi. Esimerkiksi Kratom, Spice ja Sininen Lootus ovat uusia päihteitä, joita saa vielä toistaiseksi tilata netistä laillisesti.

        - Aineiden vaarallisuudesta emme tiedä vielä juuri mitään. Esimerkiksi Spice voi olla mitä tahansa. Se on kasvisekoitus, mutta se voi myös sisältää huumausainetta, sanoo rikoskomisario Jan Bergström keskusrikospoliisista Aamulehdessä.

        Kratomia poliisi on ehtinyt jo jonkin verran tutkia. Se on yrttituote, jota pureskellaan, poltetaan tai juodaan teenä. Sillä on kofeiiniin verrattava piristävä vaikutus.

        Bergström huomauttaa, että käyttäjät ottavat tietoisen riskin nauttiessaan aineita, joista ei tiedetä tarpeeksi. Vaikka aineet eivät ole lailla kiellettyjä, niiden seuraukset voivat olla arvaamattomat.

        Erityisen huolissaan Bergström on Dragonflysta, jolla on voimakas psyykkinen, LSD:n tapainen vaikutus. Dragonfly voi hänen mukaansa todellisuudessa myös olla LSD:tä.


      • luokitellaan huumeeksi
        dgg kirjoitti:

        lähde:http://perhealbumi.iltalehti.fi/uutiset/200803167395157_uu.shtml
        --ILTALEHTI--

        Lailliset huumeet leviävät netissä
        16.3.2008 11:40
        Muotihuumeet leviävät nopeammin kuin ne ehditään tutkia ja kieltää lailla.

        Suomeen leviää internetin kautta huumaavia aineita, joita ei ole ehditty luokitella vaarallisiksi. Esimerkiksi Kratom, Spice ja Sininen Lootus ovat uusia päihteitä, joita saa vielä toistaiseksi tilata netistä laillisesti.

        - Aineiden vaarallisuudesta emme tiedä vielä juuri mitään. Esimerkiksi Spice voi olla mitä tahansa. Se on kasvisekoitus, mutta se voi myös sisältää huumausainetta, sanoo rikoskomisario Jan Bergström keskusrikospoliisista Aamulehdessä.

        Kratomia poliisi on ehtinyt jo jonkin verran tutkia. Se on yrttituote, jota pureskellaan, poltetaan tai juodaan teenä. Sillä on kofeiiniin verrattava piristävä vaikutus.

        Bergström huomauttaa, että käyttäjät ottavat tietoisen riskin nauttiessaan aineita, joista ei tiedetä tarpeeksi. Vaikka aineet eivät ole lailla kiellettyjä, niiden seuraukset voivat olla arvaamattomat.

        Erityisen huolissaan Bergström on Dragonflysta, jolla on voimakas psyykkinen, LSD:n tapainen vaikutus. Dragonfly voi hänen mukaansa todellisuudessa myös olla LSD:tä.

        Huume on lakitermi. Joten aineet eivät ole vielä huumeita ennenkuin ne lainsäädänöllä sellaisisksi luokitellaan.

        Mutta kun kohua tarvitaan niin sanotaan HUUME.
        Sitten rikospoliisikin käyttää termiä ja avot. Jostain mitättömästä yrtistä saadaan taas kannabiksen kaltainen tappajaruoho. Heh miten tyhmiä ihmiset ovat ja vedettävissä median voimalla vaikka mihin.

        No onhan meidän pidettävä huolta omasta rakkaasta huumavasta aineestamme alkoholista ettei mikään vain sen paikkaa veisi tai uhkaisi, tällä hetkellä maailman kovimpana ja tappavimpana huumaavana aineena. Mikään muu huumava aine ei tapa ihmisiä maailmassa yhtä paljon kuin alkoholi.


      • hetki >

        Kratom teetä ei kannata suodattaa. kaikki purut vaan naamariin silloin tulee paras vaikutus.


      • Anonyymi

        Jos pakettia auvottu nii sen kyl huomaa


    • Anonyymi

      Minun ystäväni Itävallasta ja Yhdysvalloista suosittelivat minulle tätä ainetta ja olivat itse kokeneet sen hyödylliseksi itselleen - kertoivat sen olevan hieman kuin kahvi jos sitä ottaa vähän ja sitten taas kuin kamomillatee ja melatoniini jos ottaa illalla enemmän.
      Kävin sitten Espanjassa 2020 ja Malagassa kävin eräässä kivijalkaliikkeessä jossa sitä myytiin ja päätin kokeilla. Tykkäsin siitä kuinka se rauhoitti hermojani mutta ei ollut silti sellainen kuin jotkut opiaattilääkkeet joita olen joskus syönyt selkäsärkyihini sillä se ei tehnyt oloa vetämättömäksi vaan ehkä enemmänkin keskittyneeksi.
      Käytin sitä Espanjassa pari viikkoa ja kotimaahan tultuani päätin katsoa löytyykö sitä mistään Suomesta.
      Yhtään nettikauppaa ei myynyt sitä mutta Yrttimaa- niminen yritys myy Krathum Kok -nimistä kasvia (Mitragyna hirsuta) jossa on käsittääkseni aivan samoja aineita kuin Kratomissa (Mitragyna speciosa) tosin vain hieman vähemmän.
      Tilasin siis tuota Krathum Kokia Yrttiladosta (josta olen tilannut paljon muitakin erilaisia yrttituotteita ja olen harrastanut niitä jo parikymmentä vuotta).
      Pidin siitäkin tuotteesta mutta se oli huomattavasti kalliimpaa kuin Espanjasta ostamani kratom ja vaikutukset lievemmät joten päätin. etsiä löytyisikö jotain eurooppalaista nettikauppaa nettikauppaa joka möisi sitä ja muistin että olin jo ennen Espanjaan menoa tilannut hollantilaisesta Gaiana - nettikaupasta uusia luonnonlääkkeitä kuten Clavo huascaa ja Moringaa ja niinpä katsoin löytyisikö sieltä kratomiakin ja olihan siellä joten laitoin tiluksen menemään vastoin parempaa ymmärrystäni että tuote oli Suomessa kielletty. En voinut tietää että se oli kielletty sillä kuten aiemmin mainitsin ystäväni Yhdysvalloista ja Itävallasta olivat kehoittaneet minua kokeilemaan tuotetta aivan kuin se olisi kahvia tai jotakin lääkinnällinen sieni kuten siiliorakas tai lakkakääpä. Ja etenkin kun Espanjasta ostin tuotetta kivijalkakaupasta niin oletin että koska se on siellä laillinen niin samat lait pätisivät koko EUssa.
      Tämähän ei sitten pitänyt paikkaansa vaan kratom on Suomessa luokiteltu kuluttajamarkkinoilta kiellettyjen psykoaktiivisten aine (KKP-aine)

      Kuluttajamarkkinoilta kielletyt psykoaktiiviset aineet (KKP-aineet) luetellaan valtio-neuvoston asetuksessa kuluttajamarkkinoilta kielletyistä psykoaktiivisista aineista. KKP-aineet ovat huumaantumistarkoituksessa käytettäviä aineita, jotka voivat olla terveydelle vaarallisia.

      KKP-aineiden valmistus, maahantuonti, varastointi, myynnissä pitäminen ja luovuttaminen ovat kiellettyjä. Aineiden käyttöä tai hallussapitoa ei ole kielletty. Aineiden mahdollinen maahantuonti, varastointi ja käyttö tutkimus- ja teollisessa toiminnassa on sallittua ilmoituksen tekemisen jälkeen.

      Aineisiin sovelletaan rikoslain 44 lukua terveyttä ja turvallisuutta vaarantavista rikoksista.)

      Käytin Espanjassa ollessani kratomia kymmenisen grammaa päivässä sillä ostin sitä 100 grammaa ja hinta taisi olla 20 euroa. Aika kallistahan se oli mutta käytän kuukausittain pari sataa erilaisiin lääkinnällisiin yrtteihin (laillisiin), tuotteisiin ja sieniin joten ei se tavattoman kallista ollut.
      Laitoin sitä aamulla lusikallisen tuorepuristetun appelsiinimehun joukkoonja illalla pari kolme lusikallista keitin rauhoittavan yrttiteen joukkoon.
      Kun sitten tilasin sitä hollantilaisesta nettikaupasta niin päätin tilata kerralla isomman erän että säästäisin postimaksuissa ja tuollainen 100 gramman erä maksoi siellä muistaakseni kolmisenkymppiä, 500 grammaa oli kuutisen kymppiä ja kilo hiukan yli satasen (ja silloin kun meni yli satasen ei tarvinnut maksaa postimaksuja) joten laitoin tilaukseen kilon paketin tietämättä syyllistyneeni laittomuuteen.
      Olen hyvin lainkuuliainen kansalainen ja olin erittäin järkyttynyt saatuani muutaman viikon päästä kirjeen kotiin jossa luki että lähetykseni oli jäänyt tulliin ja se sisälsi kratom kasvia jonka eräs ainesosa - nimeltään mitragyniini ( jota oli 96 grammaa) on kielletty aine.
      Kirjeessä tullivirkailija halusi sopia puhelinajan jolloin hän ottaisi minulta lausunnon asiasta ja parin viikon päästä kerroin samat asiat kuin olen yllä luetellut ja tullivirkailija kiitti ja sanoi että saan asiasta päätöksen ja tiedon kotiini.

      Jonkin aikaa meni ja sain toisen kirjeen.
      Siinä syyttäjä vaati minulle tuomiota salakuljetuksesta ja huumausainerikoksesta!
      Rangaistusvaatimus oli 40 päiväsakkoa.
      Omasta mielestäni olin ja olen edelleen täysin syytön.

      Minulle oli sitten pari kuukautta kirjeen saannin jälkeen varattu mahdollisuus tulla puolustamaan itseäni Turun Käräjäoikeuteen mutta en kokenut siinä olevan järkeä ottaen huomioon että en itse ole lainoppinut ja vaikka olisinkin saanut rangaistuksen niin päiväsakkojen määrä jäisi alhaisemmaksi kuin lakimiehen palkkaaminen joten jäin odottamaan tuomiota.
      Saatuani kirjeen kotiin helpotuin suuresti sillä sain kolmekymmentä päiväsakkoa KKP-aineen salakuljetuksesta mutta huumausainetuomio jäi pois kokonaan.
      Tämä tapahtui 2021 keväällä.
      .

    • Anonyymi

      Itse olen kratomia aktiivisesti nyt käyttänyt jo pidempään ja sen avulla päässyt eroon muista päihteistä. Naapurilta olen hakenut 100g satseissa ja hän vakuuttaa, että minä en voi tästä saada sakkoja tms. vaan hän periaatteessa voisi. Nyt tässä kuitenkin mietiskelin että onkohan miten määritelty laissa, että onko ostaminenkin laitonta? Vai onko samantyyppisesti kuin esim. nuuskassa, että ostaajaa ei rangaista? Käyttö ja hallussapito kuitenkin salittua onneksi toistaiseksi, vai olenko nyt pahasti kujalla?

      • Anonyymi

        Suomessa kratomin myyminen, jakelu ja maahantuonti on kielletty, mutta käyttö ja hallussapito on sallittua


      • Anonyymi

        Naulan kantaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6063
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2556
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2063
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe