Joka paikassa patteja?

Masentunut_

Moi! Pienen tutkimuskieroksen jälkeen läysin kehostani ainakin 6 eri pattia. Patit on hyvin eri kokoisia ja tuntuisi. Yksi on posken kohdalla, toinen kaulassa, yksi löytyy korvan takaa ja sitten on rinnoissa :( Tuntuu, että elämä on sitten menny tähän! Lääkärille en aijo vielä mennä, koska kirjoitukset on tässä juuri menossa. Toivon vaan, että syöpää tämä ei ole, mutta pahinta kumminkin pelkään. En voi edes ajatella mikä sairaala putki tästä on nyt sitten tulossa, miten läheiset jaksaa ja ennen kaikkea kuolenko vai en :( Vai osaisiko joku sanoa, että onko nuo patit todella syöpään johtavaa vai jotain täysin muuta. Suurin osa pateista on hieman pehmeitä, jotka suurenevat kun taas joskus ne pienee paljon, jos niihin ei koske ollenkaan. Toivoisin vastauksia!

6

1304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanha ja viisas

Älä nyt ystävä hyvä pilaa ihanaa abikevättäsi tollaiseen.Niitä patteja on jokaisella jos hakemalla lähtee hakemaan.Syöpäpatin tuntee kyllä, se on niin erilainen kuin muut kehon möhkyrät ja pahkurat.voin kertoa, että aikoinani sairastuin hypokondriaan, kun löysin itsestäni patteja kaulalta,kainalosta,nilkasta...hakemalla oikein hain. Lääkäri puristeli päätään ja käski nauttia elämästä.Aikaa 10 vuotta, patit paikallaan ja terve olen. Joten älä tutki itseäsi liikaa!Onnea kirjoituksiin.

• naisihminen vm-61

Hyvä ihminen sentään. Ei tuohon mitään muuta voi sanoa, kuin että äkkiä hopihopi lääkäriin siitä! Ei nuo patit ainakaan viivyttelemällä parane tai asia katoa mihinkään eikä täällä niihin mitään selvyyttä saa. Saat mielenrauhan nopeammin myös siinä tapauksessa, että ne ovat harmittomia. Kirjoitukset ei siitä kärsi, jos saat helpotuksen. Jos otetaan kokeita, et ehdi saada tuloksia kuitenkaan samana päivänä.

Jäätkö odottelemaan jotain "syöpään johtavaa"?
      Nyt kyllä ajattelen, ettei kyllä kukaan voi tosissaan kysellä netissä tämmöisiä... "epäilen syöpää, en aio mennä lääkäriin"... :-/

• ....................

mä olen kans nuori ihminen ja mullakin on ollut noita patteja kaulassa ja nivusissa (ja olivat vaarattomia). mutta niin kauan niistä huolta kannoin, ennekuin menin lääkäriin ja voin sanoa, että elämänlaatu parani huomattavasti sen jälkeen. en tajua, miksi en mennyt aiemmin. eli on suuri todennäköisyys että pattisi ovat vaarattomia, mutta sitä et voi tietää ennen lääkärissä käyntiä, joten nopeaan vaan sinne!!

• ei kannata...
        .................... kirjoitti:

mä olen kans nuori ihminen ja mullakin on ollut noita patteja kaulassa ja nivusissa (ja olivat vaarattomia). mutta niin kauan niistä huolta kannoin, ennekuin menin lääkäriin ja voin sanoa, että elämänlaatu parani huomattavasti sen jälkeen. en tajua, miksi en mennyt aiemmin. eli on suuri todennäköisyys että pattisi ovat vaarattomia, mutta sitä et voi tietää ennen lääkärissä käyntiä, joten nopeaan vaan sinne!!

Pelkkien pattien takia ei kannata tosiaan (terveyskeskus)lääkärille mennä. Voi olla varma että leimautuu luulosairaaksi, koska ne on ihan normaaleja imusolmukkeita. Todennäköisesti saat käteesi lapun missä esitetään myös eri masennuslääkkeitä, joilla patit saa hoidettua pois mielestä kummittelemasta.

• kokemukseni

Hei!!

Aivan nyt aluksi haluan sanoa että älä anna tämän mun kirjotuksen vaikuttaa millää lailla siihen että menetkö lääkäriin vai et, mutta kerron nyt omakohtaisen kokemuksen asiasta.

Itselläni on ollut ja patteja monta vuotta jo, olen ravannut lääkäriltä toiselta ja tuhlannut satoja euroja niiden tutkituttamiseen ja siihen lääkäriltä saamaan vakuutteluun että patit ovat normaaleja.

Radiologi joka ultrasi pattini sanoi (kuten myös muutkin lääkärit) että patit ovat normaalikokoisia imusolmukkeita joissa ei ole mitään epäilyttävää. Ja koska olen hoikka ja imusolmukkeet ovat ihan pinnassa niin ne tuntuvat muljuavina pikku papuina ihon läpi kun niitä sormilla muljuttelee. Ja niitä on todella monella.

Äidillä, tädilläni ja serkullani on kaikilla samanlaisia kaulalla ollut monta vuotta. Jopa mummollani. Lisäksi poikaystävälläni on niitä myös.

Ja jos yhtään olet käynyt tätä palstaa lukemassa niin 75% ihmisistä kyselee täällä samanlaisista pateista. Jos kaikilla näillä olisi patti merkkinä syövästä niin syöpätilastot olisivat varmasti korkeammat suomessa. Toki osa pateista voi olla pahanlaatuisia, mutta suurin osa täysin normaaleja. Niinkuin lääkärikin sanoi.

Tsemppiä kirjoituksiin ja mukavaa kevään jatkoa!!!

Ps. Olen itsekin kuitenkin vakuuttunut siitä että olen sairastanut syöpää jo monta vuotta ;)

niin ja.. tuo radiologikin suositteli, että varaisin lääkärille ajan jotta saisin esim. cipramilia ahdistukseen. Eli siis psyykkeesä se vika jälleen kerran.

• masentunut_

Kiitän paljon vastauksista, ainakin viimeinen viesti tsemppasi paljon kirjoituksia varten ja nyt jaksan lukea paremmin. Lääkäriin luultavasti kuitenkin menen heti kirjoitusten jälkeen, ja hyvää kevättä myös kaikille muille :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1598
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1119
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1010
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      939
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      866
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      46
      838
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      788
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe