Ostin ihan marketin halpispussin petunian siemeniä ja vajaa kuukausi sitten laitoin multiin. Vieläkin ovat pieniä alkuja, mutta koulin ne silti jo omiin poteroihinsa kasvamaan. Onko tämä kitukasvuisuus normaalia vaiko olenko epäonnistunut jossain? Taimet ovat muutaman millin kokoisia, alle sentin.
Petuniat koulittu
5
1055
Vastaukset
- kalissa
Minä kylvin samoihin aikoihin kerrotut petuniat ja kasvu samaa luokkaa.
Ennenkin olen kasvattanut ja yhtä kituvia olivat, mutta kesällä kukkivat komeasti.- ......
pitää sitten latvoa, jopa kolmekin kertaa kuulemma. Tulee tuuheampia.
- vuokki
Juu kituliailta ne alussa vaikuttavat mutta kyllkä niistä ihan hienoja tulee. Itse kerään aina viimeististä kukista siemenet ja kylvän niistä. Väri vaihtuu aina hieman kun risteytyvät itsestään, joten koskaan ei tiedä minkälaisia saa. Kasvavat paremmin koulinnan jälkeen kun saavat tilaa. Lannoitus kannattaa aloittaa vasta n.10 päivää koulinnan jälkeen ja sittenkin varovaisesti ettei tule taimipoltetta. latvat kannattaa tosiaan nipistää poikki sitten kun varsi on n. 3-5 cm pitkä ja jotkut latvovat sitten vielä uudestaankin kun uutta latvaa on tullut suunnilleen se sama 3-5cm. lisään samalla myös multaa kukan juurelle niin varresta tulee tukevampi.
- Taimien kasvattaja
Mikähän lienee, kun tänä vuonna petuniat eivät ole kunnolla itäneet?? Olen kylvänyt kahdesti ja sain vajaan 10 tainta ja nekin ovat sen näköisiä, että voivat kupsahtaa vaikka milloin. Olen kasvattanut niitä 25-30 vuotta ja tämä ilmiö on outo. Kylvömultaakin jo aloin epäilemään. Siinä tuntuu olevan hiekkaa melkoinen määrä...
- Vuokki
Taimien kasvattaja kirjoitti:
Mikähän lienee, kun tänä vuonna petuniat eivät ole kunnolla itäneet?? Olen kylvänyt kahdesti ja sain vajaan 10 tainta ja nekin ovat sen näköisiä, että voivat kupsahtaa vaikka milloin. Olen kasvattanut niitä 25-30 vuotta ja tämä ilmiö on outo. Kylvömultaakin jo aloin epäilemään. Siinä tuntuu olevan hiekkaa melkoinen määrä...
Mulle kävi viimevuonna niin että olin ostanut niitä valmiita turve kakkaroita jotka paisuivat kun ne kasteli.... tais olla plantagenin. Niin järjestään kaikki taimet kuoli mitä niihin laitoin. Tyhmänä sitten käytin vielä niitä turvekakkaroita myöhemmin kukkapenkin täytteenä ja sieltäkin kuoli kaikki niiltä kohdilta. Oisko niihin jäänyt jotakin käsittelyainetta tai mennyt liikaa vaikka lannoitetta, kyllä harmitti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude25215220Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy12510146Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1089371Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump237109Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1826537Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua1766228Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri335612Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole474806Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys251726IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti1451690