Petuniat koulittu

aiempaa kokemusta vain kras...

Ostin ihan marketin halpispussin petunian siemeniä ja vajaa kuukausi sitten laitoin multiin. Vieläkin ovat pieniä alkuja, mutta koulin ne silti jo omiin poteroihinsa kasvamaan. Onko tämä kitukasvuisuus normaalia vaiko olenko epäonnistunut jossain? Taimet ovat muutaman millin kokoisia, alle sentin.

5

1034

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalissa

Minä kylvin samoihin aikoihin kerrotut petuniat ja kasvu samaa luokkaa.
      Ennenkin olen kasvattanut ja yhtä kituvia olivat, mutta kesällä kukkivat komeasti.

• ......

pitää sitten latvoa, jopa kolmekin kertaa kuulemma. Tulee tuuheampia.

• vuokki

Juu kituliailta ne alussa vaikuttavat mutta kyllkä niistä ihan hienoja tulee. Itse kerään aina viimeististä kukista siemenet ja kylvän niistä. Väri vaihtuu aina hieman kun risteytyvät itsestään, joten koskaan ei tiedä minkälaisia saa. Kasvavat paremmin koulinnan jälkeen kun saavat tilaa. Lannoitus kannattaa aloittaa vasta n.10 päivää koulinnan jälkeen ja sittenkin varovaisesti ettei tule taimipoltetta. latvat kannattaa tosiaan nipistää poikki sitten kun varsi on n. 3-5 cm pitkä ja jotkut latvovat sitten vielä uudestaankin kun uutta latvaa on tullut suunnilleen se sama 3-5cm. lisään samalla myös multaa kukan juurelle niin varresta tulee tukevampi.

• Taimien kasvattaja

Mikähän lienee, kun tänä vuonna petuniat eivät ole kunnolla itäneet?? Olen kylvänyt kahdesti ja sain vajaan 10 tainta ja nekin ovat sen näköisiä, että voivat kupsahtaa vaikka milloin. Olen kasvattanut niitä 25-30 vuotta ja tämä ilmiö on outo. Kylvömultaakin jo aloin epäilemään. Siinä tuntuu olevan hiekkaa melkoinen määrä...

• Vuokki
        Taimien kasvattaja kirjoitti:

Mikähän lienee, kun tänä vuonna petuniat eivät ole kunnolla itäneet?? Olen kylvänyt kahdesti ja sain vajaan 10 tainta ja nekin ovat sen näköisiä, että voivat kupsahtaa vaikka milloin. Olen kasvattanut niitä 25-30 vuotta ja tämä ilmiö on outo. Kylvömultaakin jo aloin epäilemään. Siinä tuntuu olevan hiekkaa melkoinen määrä...

Mulle kävi viimevuonna niin että olin ostanut niitä valmiita turve kakkaroita jotka paisuivat kun ne kasteli.... tais olla plantagenin. Niin järjestään kaikki taimet kuoli mitä niihin laitoin. Tyhmänä sitten käytin vielä niitä turvekakkaroita myöhemmin kukkapenkin täytteenä ja sieltäkin kuoli kaikki niiltä kohdilta. Oisko niihin jäänyt jotakin käsittelyainetta tai mennyt liikaa vaikka lannoitetta, kyllä harmitti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      80
      6572
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      148
      6117
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      501
      3936
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      123
      2391
    5. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      42
      1549
    6. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      422
      1466
    7. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      74
      1275
    8. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      47
      1094
    9. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      61
      1086
    10. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      28
      1036
    Aihe