Ostin ihan marketin halpispussin petunian siemeniä ja vajaa kuukausi sitten laitoin multiin. Vieläkin ovat pieniä alkuja, mutta koulin ne silti jo omiin poteroihinsa kasvamaan. Onko tämä kitukasvuisuus normaalia vaiko olenko epäonnistunut jossain? Taimet ovat muutaman millin kokoisia, alle sentin.
Petuniat koulittu
5
1069
Vastaukset
- kalissa
Minä kylvin samoihin aikoihin kerrotut petuniat ja kasvu samaa luokkaa.
Ennenkin olen kasvattanut ja yhtä kituvia olivat, mutta kesällä kukkivat komeasti.- ......
pitää sitten latvoa, jopa kolmekin kertaa kuulemma. Tulee tuuheampia.
- vuokki
Juu kituliailta ne alussa vaikuttavat mutta kyllkä niistä ihan hienoja tulee. Itse kerään aina viimeististä kukista siemenet ja kylvän niistä. Väri vaihtuu aina hieman kun risteytyvät itsestään, joten koskaan ei tiedä minkälaisia saa. Kasvavat paremmin koulinnan jälkeen kun saavat tilaa. Lannoitus kannattaa aloittaa vasta n.10 päivää koulinnan jälkeen ja sittenkin varovaisesti ettei tule taimipoltetta. latvat kannattaa tosiaan nipistää poikki sitten kun varsi on n. 3-5 cm pitkä ja jotkut latvovat sitten vielä uudestaankin kun uutta latvaa on tullut suunnilleen se sama 3-5cm. lisään samalla myös multaa kukan juurelle niin varresta tulee tukevampi.
- Taimien kasvattaja
Mikähän lienee, kun tänä vuonna petuniat eivät ole kunnolla itäneet?? Olen kylvänyt kahdesti ja sain vajaan 10 tainta ja nekin ovat sen näköisiä, että voivat kupsahtaa vaikka milloin. Olen kasvattanut niitä 25-30 vuotta ja tämä ilmiö on outo. Kylvömultaakin jo aloin epäilemään. Siinä tuntuu olevan hiekkaa melkoinen määrä...
- Vuokki
Taimien kasvattaja kirjoitti:
Mikähän lienee, kun tänä vuonna petuniat eivät ole kunnolla itäneet?? Olen kylvänyt kahdesti ja sain vajaan 10 tainta ja nekin ovat sen näköisiä, että voivat kupsahtaa vaikka milloin. Olen kasvattanut niitä 25-30 vuotta ja tämä ilmiö on outo. Kylvömultaakin jo aloin epäilemään. Siinä tuntuu olevan hiekkaa melkoinen määrä...
Mulle kävi viimevuonna niin että olin ostanut niitä valmiita turve kakkaroita jotka paisuivat kun ne kasteli.... tais olla plantagenin. Niin järjestään kaikki taimet kuoli mitä niihin laitoin. Tyhmänä sitten käytin vielä niitä turvekakkaroita myöhemmin kukkapenkin täytteenä ja sieltäkin kuoli kaikki niiltä kohdilta. Oisko niihin jäänyt jotakin käsittelyainetta tai mennyt liikaa vaikka lannoitetta, kyllä harmitti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 377192
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu353731Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka533642Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu463514- 603181
Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1293096Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod342779- 372730
Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää
Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/482476Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint272445