Varoitusvalo syttyi,lisätty nestettä,valo sammui.hetken kulttua taas valo syttyi vaikka pinta "maximissa" mikä neuvoksi?
Kiitos!
Ps:jakoremmi ja vesipumppu juuri vaihdettu liikkeessä.
V70 jäähdytinneste varoitusvalo
18
10866
Vastaukset
- Reijo Tapani
Katso sitä paisuntasäiliötä siellä pohjassa on se nestemäärän tunnistin ja se liitin.
Onko liitin kunnolla kiinni tai onko anturi rikki Helppo vaihtaa.Irrota paisuntasäiliö.
Irrota alhaalla oleva liitin ,katso että paisuntasäiliön korkki kiinni.
Käännä säiliö alassuin että tunnistin tulee ylöspäin.
Vedä anturi pois.
Laita uusi tunnistin ja tiiviste paikoilleen.
Mutta jos remonttia tehty voi kyseessä olla tämä ensiksi sanottu kosketushäiriö.
Kirjoittele kuinka kävi.- avuton2
No niin heiluttelin hieman niitä piuhoja siellä säiliön pohjassa ja valo hävisi,mutta nyt tuli eteen toinen ongelma! koeajolla syttyi vika auton elektroniikassa valo! valo syttyi kesken kiihdytyksen ja kierrokset pätki.mikähän nyt neuvoksi?
- avuton2
avuton2 kirjoitti:
No niin heiluttelin hieman niitä piuhoja siellä säiliön pohjassa ja valo hävisi,mutta nyt tuli eteen toinen ongelma! koeajolla syttyi vika auton elektroniikassa valo! valo syttyi kesken kiihdytyksen ja kierrokset pätki.mikähän nyt neuvoksi?
Unohtui kysyä,että uskaltaako autolla nyt ajaa?
ja kiitokset "reiskalle" aijemmista vinkeistä! - Reijo Tapani
avuton2 kirjoitti:
Unohtui kysyä,että uskaltaako autolla nyt ajaa?
ja kiitokset "reiskalle" aijemmista vinkeistä!Kiihdyttäessä rupesi palamaan häiriövalo.Sanonta näistä varoitusvaloista jos punainen elä ajaa metriäkään ,oranssi saat ajaa huoltopaikkaan tai lisää pissapoikaan vettä itse.Kun sammutit auton ja käynnistit uudestaan palaako vielä häiriövalo.Jos palaa niin vie vikakoodien lukuun ja sitä kautta korjaukseen.Toiseksi missä liikkeessä sinun jakohihna vaihdettiin kun tuntuu että kaikki virheet tehty siinä asennuksessa,jos valot palaa mittaritaulussa kun diskossa ikään.
- Reijo Tapani
Reijo Tapani kirjoitti:
Kiihdyttäessä rupesi palamaan häiriövalo.Sanonta näistä varoitusvaloista jos punainen elä ajaa metriäkään ,oranssi saat ajaa huoltopaikkaan tai lisää pissapoikaan vettä itse.Kun sammutit auton ja käynnistit uudestaan palaako vielä häiriövalo.Jos palaa niin vie vikakoodien lukuun ja sitä kautta korjaukseen.Toiseksi missä liikkeessä sinun jakohihna vaihdettiin kun tuntuu että kaikki virheet tehty siinä asennuksessa,jos valot palaa mittaritaulussa kun diskossa ikään.
Kerroit että kone katkoo käyntiä on tehty suojajärjestelmä ettei kone ota kierroksia vikatilassa estetään kalliit koneremontti.Tuli mieleen että vie sinne asennus firmaa takaisin kun tämä vikatila tuli heti asennuksen jälkeen vai kuinka.Toivottavasti hihna ei ole hypännyt yli jolloin ajoitus on muuttunut,mutta ei maalailla pahoja kuvia.Mutta tutkimalla sekin asia selviää.Minkä vuotinen autosi ,on eihän ole 2001 mallia.
- vol
Reijo Tapani kirjoitti:
Kerroit että kone katkoo käyntiä on tehty suojajärjestelmä ettei kone ota kierroksia vikatilassa estetään kalliit koneremontti.Tuli mieleen että vie sinne asennus firmaa takaisin kun tämä vikatila tuli heti asennuksen jälkeen vai kuinka.Toivottavasti hihna ei ole hypännyt yli jolloin ajoitus on muuttunut,mutta ei maalailla pahoja kuvia.Mutta tutkimalla sekin asia selviää.Minkä vuotinen autosi ,on eihän ole 2001 mallia.
mikä vika on vuuen 2001 v70 volvossa ku kyselit et eihän ole 01 mallia...
- avuton2
Reijo Tapani kirjoitti:
Kerroit että kone katkoo käyntiä on tehty suojajärjestelmä ettei kone ota kierroksia vikatilassa estetään kalliit koneremontti.Tuli mieleen että vie sinne asennus firmaa takaisin kun tämä vikatila tuli heti asennuksen jälkeen vai kuinka.Toivottavasti hihna ei ole hypännyt yli jolloin ajoitus on muuttunut,mutta ei maalailla pahoja kuvia.Mutta tutkimalla sekin asia selviää.Minkä vuotinen autosi ,on eihän ole 2001 mallia.
Kyllä varoitusvalo palaa edelleen vaikka useaan otteeseen sammutettu ja käynnistetty uudelleen.hihnan vaihdon jälkeen ajettu n.20km.
Pitää ottaa huomenna yhteyttä liikkeeseen.
Auto on 2.5t awd vm99
Kiitos jälleen - Reijo Tapani
vol kirjoitti:
mikä vika on vuuen 2001 v70 volvossa ku kyselit et eihän ole 01 mallia...
Suokkia heitin, mutta näissä sähköisissä kaasulappä koteloissa ollut murheita vm 2001.
- Reijo Tapani
avuton2 kirjoitti:
Kyllä varoitusvalo palaa edelleen vaikka useaan otteeseen sammutettu ja käynnistetty uudelleen.hihnan vaihdon jälkeen ajettu n.20km.
Pitää ottaa huomenna yhteyttä liikkeeseen.
Auto on 2.5t awd vm99
Kiitos jälleenTeeppä niin ja kirjoittele kuulumisia tänne.Reiska
- avuton2
Reijo Tapani kirjoitti:
Teeppä niin ja kirjoittele kuulumisia tänne.Reiska
no niin jakopää avattu uudelleen ja siellä pitäisi kaiken olla kohdallaan liikkeen mukaan.vikakoodi oli sanonut jotain turbon paineista liittyi jollain tavalla kuulemma pakokaasuihin? no joka tapauksessa auto
edelleen korjaamolla,operaatio jatkuu pyhien jälkeen. - Reijo Tapani
avuton2 kirjoitti:
no niin jakopää avattu uudelleen ja siellä pitäisi kaiken olla kohdallaan liikkeen mukaan.vikakoodi oli sanonut jotain turbon paineista liittyi jollain tavalla kuulemma pakokaasuihin? no joka tapauksessa auto
edelleen korjaamolla,operaatio jatkuu pyhien jälkeen.Vai sinulla turbo autossa luulin ihan että tavallinen vapari.Nämä turbo jutut on aina vaikeita korjata.
Siksi olisi aina kysymykseen laittaa autommalli ,ajetut kilometrit olisi helpompaa hamottaa vikaa.Toivotaan että saavat vian korjattua. - avuton2
Reijo Tapani kirjoitti:
Vai sinulla turbo autossa luulin ihan että tavallinen vapari.Nämä turbo jutut on aina vaikeita korjata.
Siksi olisi aina kysymykseen laittaa autommalli ,ajetut kilometrit olisi helpompaa hamottaa vikaa.Toivotaan että saavat vian korjattua.Jep kyllähän ne tiedot taisi tuossa aiemmassa viestissä olla :D Pääsiäisen jatkoja.
- avuton2
avuton2 kirjoitti:
Jep kyllähän ne tiedot taisi tuossa aiemmassa viestissä olla :D Pääsiäisen jatkoja.
No niin auto saatu tänään huollosta.oli kuulemma turbon ahtopaineet liian suuret ja sen takia merkkivalo syttynyt."kuulemma kengitetty liikaa?!"nyt olivat nollanneet "turvajärjestelmän". No jälleen koeajolla samoja ongelmia kierrokset pätkii mutta valo ei enää syty. ja taas auto menee huoltoon.Alkaa nyppimään!!!
- Reijo Tapani
avuton2 kirjoitti:
No niin auto saatu tänään huollosta.oli kuulemma turbon ahtopaineet liian suuret ja sen takia merkkivalo syttynyt."kuulemma kengitetty liikaa?!"nyt olivat nollanneet "turvajärjestelmän". No jälleen koeajolla samoja ongelmia kierrokset pätkii mutta valo ei enää syty. ja taas auto menee huoltoon.Alkaa nyppimään!!!
Paljon autolla ajettu onko koskaan turboa huollettu siellähän on kello ja hukkaportti jotka vahtivat sen ettei ahtopaine pääsee nousemaan liian korkeaksi, jolloin moottorivaurio on mahdollinen.Turbon huolto tulee siinä 230-240tkm kohdilla. Kirjoittele kuinka kävi ja anteeksi jos loukkasin tästä mikä malli kysymyksestä meikäläinen lukee aina sen aloitusviestin tarkkaan ne väli jutut menee helposti ohi.
- avuton2
Reijo Tapani kirjoitti:
Paljon autolla ajettu onko koskaan turboa huollettu siellähän on kello ja hukkaportti jotka vahtivat sen ettei ahtopaine pääsee nousemaan liian korkeaksi, jolloin moottorivaurio on mahdollinen.Turbon huolto tulee siinä 230-240tkm kohdilla. Kirjoittele kuinka kävi ja anteeksi jos loukkasin tästä mikä malli kysymyksestä meikäläinen lukee aina sen aloitusviestin tarkkaan ne väli jutut menee helposti ohi.
Heh! Ei tässä ketään olla loukattu.Löytyy kyllä täydellinen huoltokira,joten eiköhän se turbo ole jossain vaiheessa huollettu?Mittarissa 200tkm
palataan asiaan kunhan vika selviää. - avuton2
avuton2 kirjoitti:
Heh! Ei tässä ketään olla loukattu.Löytyy kyllä täydellinen huoltokira,joten eiköhän se turbo ole jossain vaiheessa huollettu?Mittarissa 200tkm
palataan asiaan kunhan vika selviää.Tervehdys!
No niin vika selvisi.Turbon ahtopaine venttiili oli sökönö,vaihdettu uusi ja nyt näyttäisi toimivan.Kiitos reiskalle vinkeistä ja hyvät kevään jatkot kaikille. - Reijo Tapani
avuton2 kirjoitti:
Tervehdys!
No niin vika selvisi.Turbon ahtopaine venttiili oli sökönö,vaihdettu uusi ja nyt näyttäisi toimivan.Kiitos reiskalle vinkeistä ja hyvät kevään jatkot kaikille.Autosi kunnossa ja tästä on hyvä jatkaa kesän odotusta.Moro
- Motorman55
volvo v70 1999 jäähdytysneste säiliön pohjassa oleva anturi on reed rele eli kohossa magneetti joka tekee oikarin anturiin kun nestettä tarpeeksi,kun ei niin avoin.Itse otin anturin irti ja teippasin pikku magneetin siihen ettei valo pala;paisuntasäiliön magneetti ilmeisesti kadonnut.suoran oikarin ois myös voinut tehdä anturin tilalle niin sama ilmiö
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818