Ristiäislahja

Nikita

Minua on pyydetty kummiksi ja tuli pieni pulma lahjan kanssa. Vanhemmat toivoi ettei mitään lusikoita. Minä näin eräässä liikkeessä hopaisen kellon joka oli tarkoitettu ristiäislahjaksi. Siinä oli kellon keskipisteen yläpuolella pieni tila vauvan kuvalle ja alapuolelle kaiverrettaisiin nimi ja muut oleelliset. Olisiko se mielestänne hyvä ? Antakaa muita ehdotuksia !

7

1243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viva

Minusta se kuulostaa hyvältä lahjalta! Minä henkilökohtaisesti tykkään semmoisesta soittorasiasta mihin voi laittaa neljä valokuvaa! Siihen ei voi kaiverruttaa mitään, mutta silti se on kaunis lahja!

• tiimari

nuorimmaiseni sai ristiäislahjaksi valokuvakehyksen,johon sai kaiverruttaa nimen ja syntymäajan(tai mitä nyt itse halusi)ja samalla se kehys oli myös valokuvaalbumi.
        tykkään,että saa kirjahyllyssä pitää kehystä ja kuvaa ja samasta paikasta sitten löytää ristiäiskuvat,siihen mahtui noin neljäkymmentä kuvaa.
        laitoimme tänä kesänä eräälle rippilapselle samanlaisen jutun ja samalla systeemillä olen nähnyt hääparin kehyksenkin..
        eräs kiva lahja oli myös tyttömme saama sormus,mahtui hänen vauvansormeensa ja siinä oli punainen kivi.Kummi aikoi hankkia siihen myöhemmin ketjun,jotta voi laittaa sormuksen siihen.
        kastevesipullokin on uusimpia,erilaisia lahjoja,pullo on laivan muotoinen ja siinä on nahkainen purje,johon voi kirjoittaa itse lapsen nimen.
        varmasti keksit jotain mukavaa!
        kerroppa sitten,mihin lahjaan päädyit.

• hiisu
        tiimari kirjoitti:

nuorimmaiseni sai ristiäislahjaksi valokuvakehyksen,johon sai kaiverruttaa nimen ja syntymäajan(tai mitä nyt itse halusi)ja samalla se kehys oli myös valokuvaalbumi.
        tykkään,että saa kirjahyllyssä pitää kehystä ja kuvaa ja samasta paikasta sitten löytää ristiäiskuvat,siihen mahtui noin neljäkymmentä kuvaa.
        laitoimme tänä kesänä eräälle rippilapselle samanlaisen jutun ja samalla systeemillä olen nähnyt hääparin kehyksenkin..
        eräs kiva lahja oli myös tyttömme saama sormus,mahtui hänen vauvansormeensa ja siinä oli punainen kivi.Kummi aikoi hankkia siihen myöhemmin ketjun,jotta voi laittaa sormuksen siihen.
        kastevesipullokin on uusimpia,erilaisia lahjoja,pullo on laivan muotoinen ja siinä on nahkainen purje,johon voi kirjoittaa itse lapsen nimen.
        varmasti keksit jotain mukavaa!
        kerroppa sitten,mihin lahjaan päädyit.

Hienoja ideoita teillä. Jos kädentaitoja riittää, voit tehdä pienen kirjan/ostaa kirjan, jonne laitat lapsesta pari valokuvaa, sinusta ja lapsesta kuvia, kädenjäljen/jalanjäljen, kirjoitat jotain runoja/loruja/mietteitä/satuja yms. Vanhemmat voivat myöhemmin täydentää kirjaa, tai voit itse myös täydentää lapsen synttäripäivinä tai jos tapahtuu jotain mielenkiintoista (ekat sanat, askeleet...)

• edu
        hiisu kirjoitti:

Hienoja ideoita teillä. Jos kädentaitoja riittää, voit tehdä pienen kirjan/ostaa kirjan, jonne laitat lapsesta pari valokuvaa, sinusta ja lapsesta kuvia, kädenjäljen/jalanjäljen, kirjoitat jotain runoja/loruja/mietteitä/satuja yms. Vanhemmat voivat myöhemmin täydentää kirjaa, tai voit itse myös täydentää lapsen synttäripäivinä tai jos tapahtuu jotain mielenkiintoista (ekat sanat, askeleet...)

Tähän oli kiva idea! :o)

• kerttuli

Meillä oli vähän aikaa sitten nimiäiset ja jokunen kultasepänliike tuli kahlattua läpi. Tällaisia lahjoja siellä mm. oli (em. lisäksi): putkilo kastetodistukselle, hammaskeiju (rasia, johon voi laittaa ensimmäisen hampaan - samaan tyyliin on rasia hiustupsulle), erilaisia säästölippaita, hopeinen helistin ja hopeiset peili ja hiusharja jne. Yhdeltä kummilta poikamme sai lahjaksi "ensiastiaston", johon kuului muki, syvälautanen ja matala lautanen. Se oli kiva lahja ja vähän erikoisempi. Kerran surffatessani löysin netistä paikan, josta voi tilata lapselle henkilökohtaisen satukirjan, jossa lapsi itse on pääosassa (lapsen nimi painetaan tarinaan). Se on tosin vähän isommille lapsille.

• Kummitustäti

Mä olen valokuvannut ahkerasti ristiäisissä. Olen ottanut kuvia vieraista, lahjoista, tarjoiluista ja ihan kaikesta. Jos olen itse ollut kummina, joku ystävällinen ihminen on aina suostunut käyttämään kameraa puolestani sen aikaa, kun itse kastetilaisuus on kestänyt. Olen sitten laittanut nämä kuvat kauniiseen vauva-aiheiseen albumiin ja jättänyt siihen myös tarpeellisen määrän sivuja vauvan saamille ristiäiskorteille.

Yhden vauvan elämää sain seurata läheltä ihan syntymästä asti, joten liitin albumiin kuvia hänen "matkansa varrelta" aina synnytyslaitokselta alkaen.

Tästä lahjasta on tykätty aina! Myös semmoiset vanhemmat ovat kovasti kiitelleet, jotka eivät halua lahjoiksi kummilusikoita tai muuta vastaavaa tavaraa, koska he ovat lähes poikkeuksetta kastetilaisuudessa niin kiireisiä ja kiinni vauvassa, että harvoin ehtivät itse kuvia räpsiä.

Ai niin - minun ensimmäinen kummityttöni ei saanut lahjaksi kummilusikkaa. (Annoin valokuvakehyksen ja toinen kummi avasi lapselle tylsän, mutta tarpeellisen tilin pankkiin.) Asia alkoi kuitenkin vaivata lasta kouluiässä, kun "kaikilla muilla" oli kummilusikka. No, hän sai minulta lusikkansa sitten 10-vuotislahjaksi :-)

• Linda

Minun veljen lapsella on nyt tulevana sunnuntaina ristiäiset ja minua on pyydetty kummiksi. Ei tosin sylikummiksi. En oikein tiedä näitä kuvioita, mutta olen saanut sellaisen käsityksen, että minun ei kuulu ostaa lusikoita tai muuta sellaista? Mahdankohan olla aivan väärässä?
      Muitakin lahjaideoita on mielessä, mutta ajattelin varmistaa ettei minun odoteta antavan lahjaksi lusikoita ym.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      102
      6508
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      84
      4954
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      107
      3218
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      3062
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2265
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1636
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1231
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1222
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1136
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      904
    Aihe