VVO: asunnoista

anybody??

Onko kenelläkään tietoa Helsingin VVO:n asuntojen kunnosta, millaisia ne ovat? Jotkut taloista näyttävät olevan melko vanhoja (toisia on peruskorjattu, toisia ei..), joten ajattelin että ne saattavat olla hieman rumia. Tykkään kuitenkin vanhoista taloista ja niiden arkkitehtuurisesta ilmeestä, mutta jos vanhaa taloa ei remontoi niin tietäähän sen miten siinä käy.. Joten ovatko talot asuttavassa kunnossa?? Kiitos vastauksista!

10

3149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vvo:on

ja kaupungin etc. asuntoihin joskus 15 vuotta sitten.Turhaan koska olin töissä.Ne tulorajat ovat niin alhaiset että ei niihin pääse kuin työttömät tai lastenhoitajat.Yhdessä kävin katsomassa ja se oli ihan hieno.Koska olin töissä en siihen pääsyt.Lieneekö tulorajat muuttuneet?.

• ei varaa

Tulorajoja on nostettu, mutta minä ihmettelen, miten kenelläkään on varaa vuokrata vvo:n tai saton kämppää. 35 neliön kämpistäkin pyydetään 700 euroa! Yleensä ihan pienissä asuu kuitenkin vain yksi ihminen, ja pitää kyllä olla kova liksa, että voi maksaa tuollaisia hintoja.

• keskisessä
        ei varaa kirjoitti:

Tulorajoja on nostettu, mutta minä ihmettelen, miten kenelläkään on varaa vuokrata vvo:n tai saton kämppää. 35 neliön kämpistäkin pyydetään 700 euroa! Yleensä ihan pienissä asuu kuitenkin vain yksi ihminen, ja pitää kyllä olla kova liksa, että voi maksaa tuollaisia hintoja.

Suomessa on halvempaa! Olen yksinasuja (eläkeläinen). Hain tässä yhtenä maanantaipäivänä alkuvuodesta VVO:n asuntoa ja saman viikon keskiviikkona sen sain. Asunto on 45 neliön kaksio ja vuokra alle 350 euroa kuukaudessa.

• on hienoa
        keskisessä kirjoitti:

Suomessa on halvempaa! Olen yksinasuja (eläkeläinen). Hain tässä yhtenä maanantaipäivänä alkuvuodesta VVO:n asuntoa ja saman viikon keskiviikkona sen sain. Asunto on 45 neliön kaksio ja vuokra alle 350 euroa kuukaudessa.

täällä pääkaunkiseudulla kun se vastike on sitä luokkaa....

• vvo:lla asutaan
        keskisessä kirjoitti:

me asutaan vvo:lla ja 75neliöö ja vuokra 580e/kk. taloon on tehty julkisivuremppa 2004 ja sisältäkin on asunto rempattu. ja tuohon vuokraan kuuluu vesi ja sähkö. ja kun ei oo tarvetta asua keskustassa niin halvempaa on.

• halvempaa..
        ei varaa kirjoitti:

kannattaa tosiaan katsoa noita hintoja ja laskea vaikka silleen että jos muuttaisit vähän kauemmaksi pk-seudulta niin saisit isomman kämpän samalla rahalla ja vielä jäisi rahaa junan kuukausilippuun.
        esimerkiksi riihimäeltä pääsee helsinkiin junalla alle tunnissa ja senkin matkan voi nukkua.
        ja kaksio maksaa suunnilleen 450 eur kuussa.

• ei varaa
        halvempaa.. kirjoitti:

kannattaa tosiaan katsoa noita hintoja ja laskea vaikka silleen että jos muuttaisit vähän kauemmaksi pk-seudulta niin saisit isomman kämpän samalla rahalla ja vielä jäisi rahaa junan kuukausilippuun.
        esimerkiksi riihimäeltä pääsee helsinkiin junalla alle tunnissa ja senkin matkan voi nukkua.
        ja kaksio maksaa suunnilleen 450 eur kuussa.

Työni on ikävä kyllä sellainen, etten voi muuttaa niin kauas Helsingistä. Muutenhan tuo kävisi. Mutta eikö se kuukausilippu ole niin kallis, että yhteenlaskettuna lippu ja vuokra olisi sama kuin asuisi pk-seudulla?

• tarvikkeet..

jos muutat vvo:lle niin saat ilmaiseksi maalit tai tapetit jos haluat asuntoa pintarempata.

me asutaan riihimäellä vvo:lla ja soitettiin niille että haluttaisiin asuntoa laittaa parempaan kuntoon niin laittoivat maksusitoumuksen rtv:lle josta saatiin hakea tapetit välineet. ei ollut mitään hintakattoakaan niin ostettiin sitten vähän parempia tapetteja.

tuo on vvo:lla ihan yleinen käytäntö että asukas saa ilmaiseksi tarvikkeet asunnon parantamiseen ja se onnistuu ihan puhelinsoitolla tai sähköpostilla.
      ja hyötyyhän vvo:kin siitä koska siisti asunto menee sitten jatkossa paremmin kaupaksi!

• asukki vvo:lla

"ja hyötyyhän vvo:kin siitä koska siisti asunto menee sitten jatkossa paremmin kaupaksi!"niin ja ne voi pyytää korkeempaa vuokraa :) mutta vvo:ssa on myös huonoja puolia(riippuu tietty paikkakunnasta varmasti), esim. meille tuli kosteusvaurio julkisivurempan takia(kerrostalo) ja samassa huomattiin että seinä on homeessa ja samoin ikkunan karmit. kukaan ei ottanu vastuuta, meille olis vvo:n pitäny hommata muuttokuljetukset ja uus asunto(meillä oli vko aikaa hankkia asunto). no ainoo mitä hankki meille oli muuttolaatikot. ne saatiin tiistaina ja muutto piti hoitaa seuraava päivänä!! oli mukava pikapakkaus ku samalla yritti hoitaa 5kk ikästä vauvaa.. muuten on vvo hyvä! kunhan muistaa tarkistaa ettei oo remontteja tulossa ja talo ei oo näkyvästi homeessa sun muita juttuja

• taina
        asukki vvo:lla kirjoitti:

"ja hyötyyhän vvo:kin siitä koska siisti asunto menee sitten jatkossa paremmin kaupaksi!"niin ja ne voi pyytää korkeempaa vuokraa :) mutta vvo:ssa on myös huonoja puolia(riippuu tietty paikkakunnasta varmasti), esim. meille tuli kosteusvaurio julkisivurempan takia(kerrostalo) ja samassa huomattiin että seinä on homeessa ja samoin ikkunan karmit. kukaan ei ottanu vastuuta, meille olis vvo:n pitäny hommata muuttokuljetukset ja uus asunto(meillä oli vko aikaa hankkia asunto). no ainoo mitä hankki meille oli muuttolaatikot. ne saatiin tiistaina ja muutto piti hoitaa seuraava päivänä!! oli mukava pikapakkaus ku samalla yritti hoitaa 5kk ikästä vauvaa.. muuten on vvo hyvä! kunhan muistaa tarkistaa ettei oo remontteja tulossa ja talo ei oo näkyvästi homeessa sun muita juttuja

Ei talojen home näy missään.Itse asuin VVo:n asunnossa 2 v ja oireet olivat yskiminen, nenän silmien vuotaminen tukkoisuus.Jouduin hommaamaan astmapiipun.Talo ovat tasakattoisia joissa ei ollut kunnon ränneja ja sen kyllä tietää kuinka siinä käy täällä ilmastolla.Hometta keuhkoon

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      61
      2116
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1432
    3. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      62
      1265
    4. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      70
      1248
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      115
      1125
    6. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      67
      946
    7. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      72
      919
    8. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      66
      893
    9. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      78
      842
    10. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      9
      822
    Aihe