Onkos fyysikoilla kuinka hyvät työllistymismahdollisuudet esimerkiksi teollisuuteen.
Opettajan homma ei välttämättä juurikaan kiinnostaisi mutta fysiikkaan löytyisi mielenkiintoa.
Toinen vaihtoehto olisi tietenkin DI-koulutus mutta siellä fysiikan opiskelu ei taida olla niin syvällistä kuin olisi yliopistossa.
Fyysikon työllistyminen
abi
3
1493
Vastaukset
- on pulaa...
Kumpikin vaihtoehto on hyvä. Opetuksen painotuksesa on hiukan eroja, kumpikin on korkeakouluopetusta.
- salmo salar
Fyysikoilla on hyvin alhainen työttömyysprosentti(1-2%). Kaikki eivät ole kuitenkaan oman alan töissä ja fyysikkoja haetaan esim. lehti-ilmoituksilla todella harvoin.
Toisaalta monet taas väittävät, että fyysikoista olisi pulaa. HY:n fyssan laitoksella opinnot aloittaa joka vuosi reilut 100 henkeä, mutta heistä vain noin kolmannes valmistuu.- noista
ei-valmistuneista melkein kaikki on varmaan menossa lääkikseen :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1963631Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii572267Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3782229- 432102
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321501Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931251Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul4971246- 541213
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1211073- 621043