4/3 järjestelmä tulee syksyllä myyntiin.
http://www.megapixel.net/html/issueindex.php?lang=en
Minulla ei ole vanhoja linssejä rasitteena, joten aloitan objektiivien hankkimisen tyhjältä pöydältä. Kameran lisäksi voisi hommata 14-54mm, 50 mm lasit (yhteensä ehkä 3500 e) ja tulevaisuudessa 50-200 mm (ehkä 1500 euroa). Systeemi on niin kallis, ettei sitä uskalla ostaa ellei ole suunnilleen varma sen pysyvyydestä. Onko tällä järjestelmällä tulevaisuutta vai ostavatko ihmiset huonompia kameroita vain vanhojen lasiensa takia? Putoaako järjestelmän hinta nopeasti?
Näitä minä himoitsen
10
2515
Vastaukset
- hmj
Minä himoitsen ilmastointilaitta studiolle, helle piinaa.
- klasu
En tiedä itse pidättäydyn kyllä Canonissa tai Nikonissa. Löytyy paljon paremmin käytettyjä linssejä, vaikka pitää ottaa huomioon toi crop factori.
Itse himoitsen Canonin L sarjan lasia ihan kybällä. Kunpa olisi rikas :)
Oikeasti seuraavaksi himoitsen hyvää telezoomia, jotain 100-400 IS L olisi ihan mukava, hinta vaan on vähemmän mukava. - psa
Eipä kannattane enää moisia himoita, ainakaan uusina --- järkkäri on jo historiaa ja digijärkkärit vasta tulossa.
- Pimppa
tämän hetken työkalu on Ixus V2 miksi ostaa kalliimpaa kun tuolla tekee samaa laatua kuin digijärkkärillä?
- Kokeilija
Pimppa kirjoitti:
tämän hetken työkalu on Ixus V2 miksi ostaa kalliimpaa kun tuolla tekee samaa laatua kuin digijärkkärillä?
Canon 10D.hen sopivat Canon EOS 300.n objektiivit ( EL-) 28- 80 mm, 75- 300 mm.
Canon 10 D runko maksaa 2250 €, 6 MB ??? - pro
Pimppa kirjoitti:
Mihin digijärkkään oikeen vertaat ja millä faktoilla?
Et kai katso vain pixeleiden määrää?
Luuletko, että kukaan ostaisi isoa ja kallista kameraa vain huvikseen? - juhis
Pimppa kirjoitti:
Työkaluksi Ixusta ei ole voinut kutsua edes ilmestymispäivänään. Uudesta Ixuxesta hintaa tuplasti ylöspäin ja kameroita voidaan alkaa kutsumaan harrastekameroiksi (n. 1000 euroa). Sen jälkeen taas tuplasti hintaa lisää ja aletaan päästä vasta halvimpiin työkaluihin ( 2000 euroa).
- jussiinsa
juhis kirjoitti:
Työkaluksi Ixusta ei ole voinut kutsua edes ilmestymispäivänään. Uudesta Ixuxesta hintaa tuplasti ylöspäin ja kameroita voidaan alkaa kutsumaan harrastekameroiksi (n. 1000 euroa). Sen jälkeen taas tuplasti hintaa lisää ja aletaan päästä vasta halvimpiin työkaluihin ( 2000 euroa).
Eli nikonin jonkin näköinen harrastelija työkalu on nikon D 100, jolla löytyy hintaa noin vajaa 4 000 e (eli 24 000 mk), pelkkä runko. Siihen kun lykkäät d:n lasit noilla milleillä niin rahaa sulla niihin menee noin 10 000 euroa, joten sillä hinnalla saadan jotain järkevää aikaan. Eli edellä ollu kuka mainitsi että digi on nypäivää niin tottahan se on mutta hinta on vähä eri luokkaa. Itse ostin juuri nikoniin kalansilmä linssin ja jouduin maksamaan siitä vajaa 1000 e eli saman verran kuin ns hyvä digikamera.
vertailuksi vielä että kunnon digi canonilta maksaa 11 000 euroa....canon 1Ds tai joku selllainen se oli ja pelkkä runko...
Ei filmi vielä ihan mennyttä ole...ja dian laatuun ei alle 3000 e maksavilla digi kameroilla päästä vielä hetkeen. - jes
Pimppa kirjoitti:
Joo mä vähän epäilen....minkälaiset valotuksen korjaukset siinä ...entä sarja kuvaus pääseekö yli 6 kuvaa /s....entä slow sync...x täsmäys salamalle....objektiivien yhtä suuri kirjo kuin canonilla tai nikonilla...onko runko kenties muovia...se kun ei oikeen tuppaa kestämään noita pakkasia ym..hiekkaa.....
Onhan noi digit ihan jees jos kuvattavat kohteet on joko rippi juhlat tai kaverit kännissä....sitten kun laitetaan neljä orja salamaa ja nopeat liikkeet niin valitettavasti kun halpis digi ei enää riitä
ja resoluutio riittää noissa yleensä siihen kymppikuvaan....otappa joskus a3 printti kuvasta niin näet laadun.... - HMJ
jussiinsa kirjoitti:
Eli nikonin jonkin näköinen harrastelija työkalu on nikon D 100, jolla löytyy hintaa noin vajaa 4 000 e (eli 24 000 mk), pelkkä runko. Siihen kun lykkäät d:n lasit noilla milleillä niin rahaa sulla niihin menee noin 10 000 euroa, joten sillä hinnalla saadan jotain järkevää aikaan. Eli edellä ollu kuka mainitsi että digi on nypäivää niin tottahan se on mutta hinta on vähä eri luokkaa. Itse ostin juuri nikoniin kalansilmä linssin ja jouduin maksamaan siitä vajaa 1000 e eli saman verran kuin ns hyvä digikamera.
vertailuksi vielä että kunnon digi canonilta maksaa 11 000 euroa....canon 1Ds tai joku selllainen se oli ja pelkkä runko...
Ei filmi vielä ihan mennyttä ole...ja dian laatuun ei alle 3000 e maksavilla digi kameroilla päästä vielä hetkeen.Nyt kyllä hinnat tuli yläkanttiin! Kyllä D 100:n saa jo alle 2500 euron linssit päälle.
Vähän lelulta se vielä tuntuu, riippuen mitä kuvaa. Digikameran tyypillisiä viiveitä siinä ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1187026Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1154802L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa624064TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a133394Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6932134Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?2431510- 661388
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581368Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j531316Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise12992