STS 2008

caddy fan

Tuli ajeltua 3 viikkoa tuliterällä Cadillac STS V6 autolla. Moottori oli suorasuihku v6, olisiko ollut 3,6litrainen (tai 3,8).

Paljonko 2008 malli eroaa vanhemmasta? Ainakin tämä ajamani oli eritäin mukava, ja tehokas ko. koneella. Ei ole tarvetta V8 koneelle. Erikoisimmista varusteista poimittakoon aivaimeton käyttö. Riitti kun oli avaimet taskussa. Tällöin kuskin ovi ja paksi aukesivat ja moottori käynnistyi napista. Olisin kyllä kaivannut DTS:stä tuttuja Xenon-valoja.

Ihmettelen, ettei näy suomen liikenteessä ko. mallia juuri koskaan. Haittaako suht. pieni tavaratila ostajakandinaatteja?

4

1438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • caddyfan

      Niin, autossa oli 6-vaihteinen aotomaattiloota, joka toimi kuin unelma.
      Myös polttoaineen kulutus oli asiallisella tasolla ruuhkissakin.

      • toinen Caddyfani

        ... on 6-vaihteinen loota, ennen oli 5. Ennen kone oli monipistesuihkulla, nykyään suorasuihku. Tosin muuttuva imusarja on poistunut, jolloin vääntö 3000:n alapuolella ei ole joutokäyntiä lukuunottamatta juuri kehittynyt.

        Sisustusta uusittiin ja kuulin että Magnetic Ride-vaimennus olisi kaikissa STS:issä vakiona, en tosin tiedä?

        Millaiselta moottori tuntui, vaatiko kovaa kierrättämistä ennenkuin kulki? Suurin vääntöhän tulee yli 5000 kierroksella. Mitä kulutti, suorasuihkun ja 6-vaihteisen pitäisi laskea kulutusta varmaan joku 10%?

        Olisi muuten todella hyvä, jos 3.6 kasvaisi 4.0:aan, saisi muuttuvan imusarjan ja muuttuvan imuventtiilien nousun. Tehot 350hv, vääntö 420-430Nm about 4000 kierroksella ja 90% vääntöalue voisi alkaa alle 2000 kierroksesta. Nykyinen kone on ainakin paperilla ylävireisen oloinen.


      • caddyfan
        toinen Caddyfani kirjoitti:

        ... on 6-vaihteinen loota, ennen oli 5. Ennen kone oli monipistesuihkulla, nykyään suorasuihku. Tosin muuttuva imusarja on poistunut, jolloin vääntö 3000:n alapuolella ei ole joutokäyntiä lukuunottamatta juuri kehittynyt.

        Sisustusta uusittiin ja kuulin että Magnetic Ride-vaimennus olisi kaikissa STS:issä vakiona, en tosin tiedä?

        Millaiselta moottori tuntui, vaatiko kovaa kierrättämistä ennenkuin kulki? Suurin vääntöhän tulee yli 5000 kierroksella. Mitä kulutti, suorasuihkun ja 6-vaihteisen pitäisi laskea kulutusta varmaan joku 10%?

        Olisi muuten todella hyvä, jos 3.6 kasvaisi 4.0:aan, saisi muuttuvan imusarjan ja muuttuvan imuventtiilien nousun. Tehot 350hv, vääntö 420-430Nm about 4000 kierroksella ja 90% vääntöalue voisi alkaa alle 2000 kierroksesta. Nykyinen kone on ainakin paperilla ylävireisen oloinen.

        Moottori tosiaankin oli hieman hengetön tyhjäkäynnin jälkeen, tai paremmin sanottuna ero yli 4000rpm tehoon oli hyvin selvä. Miellyttävää mielestäni oli vaihteiston toiminta. Se ei luista yhtään moottorin tullessa "tehoalueelle", ja kick down toiminta oli hyvin nopeaa, mutta ei iskenyt mitenkään epämiellyttävästi.
        En tiedä, millainen oli auton iskunvaimennus, mutta ajoltaan se ei ole DTS:ää eikä Seville (aikaisemmat kokemukseni), vaan hyvin ohjaukseen vastaava keinahtelematon mukavuus kampe. Ehkä kaikista ajamistani autoista valitsisin tällaisen alustan amaanikin. Tosin ajoin vain kahden hengen kuormaa.

        Polttoaineen kulutusta en kyllä todennut muuten kuin mittarin liikkeestä. Viisarin ei nähnyt liikkuvan;), kun taas DTS:n mittari liikkuu melkein silmissä. Eron näiden kahden kesken luulisin olevan yli 10%.

        Katsellessani kuvia autosta, muistuu lisää mieleen: ratti on eri hyvä käteen, vakionopeussäädin on kuin vanhoissa GM:ssä.
        Siis sijaitsee viiksen päässä ja nopeutta lisätään viiksen sivuapitkin liukuvalla "nyppylällä".


      • toinen Caddyfani
        caddyfan kirjoitti:

        Moottori tosiaankin oli hieman hengetön tyhjäkäynnin jälkeen, tai paremmin sanottuna ero yli 4000rpm tehoon oli hyvin selvä. Miellyttävää mielestäni oli vaihteiston toiminta. Se ei luista yhtään moottorin tullessa "tehoalueelle", ja kick down toiminta oli hyvin nopeaa, mutta ei iskenyt mitenkään epämiellyttävästi.
        En tiedä, millainen oli auton iskunvaimennus, mutta ajoltaan se ei ole DTS:ää eikä Seville (aikaisemmat kokemukseni), vaan hyvin ohjaukseen vastaava keinahtelematon mukavuus kampe. Ehkä kaikista ajamistani autoista valitsisin tällaisen alustan amaanikin. Tosin ajoin vain kahden hengen kuormaa.

        Polttoaineen kulutusta en kyllä todennut muuten kuin mittarin liikkeestä. Viisarin ei nähnyt liikkuvan;), kun taas DTS:n mittari liikkuu melkein silmissä. Eron näiden kahden kesken luulisin olevan yli 10%.

        Katsellessani kuvia autosta, muistuu lisää mieleen: ratti on eri hyvä käteen, vakionopeussäädin on kuin vanhoissa GM:ssä.
        Siis sijaitsee viiksen päässä ja nopeutta lisätään viiksen sivuapitkin liukuvalla "nyppylällä".

        Muuttuva imusarja olisi juuri 1500-4000 rpm välillä hyvä, kumma ettei sitä ole laitettu. Jonkinlainen repäisykohta on tietty kaikissa bensakoneissa mutta kivempi jos voimaa olisi reilusti jo normaaleilla kierroksilla...

        Ehkei toi 4 litran kone ole ihan utopiaa, huhuja on kuulunut että mallivuodeksi 2009 se tulisi, katsotaan. Ehkä siihen ladataan kaikki tekniikka... :)

        STS on hieno auto mielestäni, vaikken ole sillä (tai muullakaan Caddyllä) ajanutkaan. Uusi CTS on tietty tyyliltään jollain tapaa edellä, mutta STS huokuu rauhallisuutta ja eleganssia, kun taas CTS on enemmän machoauto.

        Tällaisia koeajoarvosteluja olisi mukava lukea enemmänkin, aina saa sellaista käytännön tietoa mitä ei autolehdistä välttämättä löydy, kiitos siitä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11241
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3133
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2984
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1785
    7. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1754
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    9. 85
      1738
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe