STS 2008

caddy fan

Tuli ajeltua 3 viikkoa tuliterällä Cadillac STS V6 autolla. Moottori oli suorasuihku v6, olisiko ollut 3,6litrainen (tai 3,8).

Paljonko 2008 malli eroaa vanhemmasta? Ainakin tämä ajamani oli eritäin mukava, ja tehokas ko. koneella. Ei ole tarvetta V8 koneelle. Erikoisimmista varusteista poimittakoon aivaimeton käyttö. Riitti kun oli avaimet taskussa. Tällöin kuskin ovi ja paksi aukesivat ja moottori käynnistyi napista. Olisin kyllä kaivannut DTS:stä tuttuja Xenon-valoja.

Ihmettelen, ettei näy suomen liikenteessä ko. mallia juuri koskaan. Haittaako suht. pieni tavaratila ostajakandinaatteja?

4

1457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • caddyfan

      Niin, autossa oli 6-vaihteinen aotomaattiloota, joka toimi kuin unelma.
      Myös polttoaineen kulutus oli asiallisella tasolla ruuhkissakin.

      • toinen Caddyfani

        ... on 6-vaihteinen loota, ennen oli 5. Ennen kone oli monipistesuihkulla, nykyään suorasuihku. Tosin muuttuva imusarja on poistunut, jolloin vääntö 3000:n alapuolella ei ole joutokäyntiä lukuunottamatta juuri kehittynyt.

        Sisustusta uusittiin ja kuulin että Magnetic Ride-vaimennus olisi kaikissa STS:issä vakiona, en tosin tiedä?

        Millaiselta moottori tuntui, vaatiko kovaa kierrättämistä ennenkuin kulki? Suurin vääntöhän tulee yli 5000 kierroksella. Mitä kulutti, suorasuihkun ja 6-vaihteisen pitäisi laskea kulutusta varmaan joku 10%?

        Olisi muuten todella hyvä, jos 3.6 kasvaisi 4.0:aan, saisi muuttuvan imusarjan ja muuttuvan imuventtiilien nousun. Tehot 350hv, vääntö 420-430Nm about 4000 kierroksella ja 90% vääntöalue voisi alkaa alle 2000 kierroksesta. Nykyinen kone on ainakin paperilla ylävireisen oloinen.


      • caddyfan
        toinen Caddyfani kirjoitti:

        ... on 6-vaihteinen loota, ennen oli 5. Ennen kone oli monipistesuihkulla, nykyään suorasuihku. Tosin muuttuva imusarja on poistunut, jolloin vääntö 3000:n alapuolella ei ole joutokäyntiä lukuunottamatta juuri kehittynyt.

        Sisustusta uusittiin ja kuulin että Magnetic Ride-vaimennus olisi kaikissa STS:issä vakiona, en tosin tiedä?

        Millaiselta moottori tuntui, vaatiko kovaa kierrättämistä ennenkuin kulki? Suurin vääntöhän tulee yli 5000 kierroksella. Mitä kulutti, suorasuihkun ja 6-vaihteisen pitäisi laskea kulutusta varmaan joku 10%?

        Olisi muuten todella hyvä, jos 3.6 kasvaisi 4.0:aan, saisi muuttuvan imusarjan ja muuttuvan imuventtiilien nousun. Tehot 350hv, vääntö 420-430Nm about 4000 kierroksella ja 90% vääntöalue voisi alkaa alle 2000 kierroksesta. Nykyinen kone on ainakin paperilla ylävireisen oloinen.

        Moottori tosiaankin oli hieman hengetön tyhjäkäynnin jälkeen, tai paremmin sanottuna ero yli 4000rpm tehoon oli hyvin selvä. Miellyttävää mielestäni oli vaihteiston toiminta. Se ei luista yhtään moottorin tullessa "tehoalueelle", ja kick down toiminta oli hyvin nopeaa, mutta ei iskenyt mitenkään epämiellyttävästi.
        En tiedä, millainen oli auton iskunvaimennus, mutta ajoltaan se ei ole DTS:ää eikä Seville (aikaisemmat kokemukseni), vaan hyvin ohjaukseen vastaava keinahtelematon mukavuus kampe. Ehkä kaikista ajamistani autoista valitsisin tällaisen alustan amaanikin. Tosin ajoin vain kahden hengen kuormaa.

        Polttoaineen kulutusta en kyllä todennut muuten kuin mittarin liikkeestä. Viisarin ei nähnyt liikkuvan;), kun taas DTS:n mittari liikkuu melkein silmissä. Eron näiden kahden kesken luulisin olevan yli 10%.

        Katsellessani kuvia autosta, muistuu lisää mieleen: ratti on eri hyvä käteen, vakionopeussäädin on kuin vanhoissa GM:ssä.
        Siis sijaitsee viiksen päässä ja nopeutta lisätään viiksen sivuapitkin liukuvalla "nyppylällä".


      • toinen Caddyfani
        caddyfan kirjoitti:

        Moottori tosiaankin oli hieman hengetön tyhjäkäynnin jälkeen, tai paremmin sanottuna ero yli 4000rpm tehoon oli hyvin selvä. Miellyttävää mielestäni oli vaihteiston toiminta. Se ei luista yhtään moottorin tullessa "tehoalueelle", ja kick down toiminta oli hyvin nopeaa, mutta ei iskenyt mitenkään epämiellyttävästi.
        En tiedä, millainen oli auton iskunvaimennus, mutta ajoltaan se ei ole DTS:ää eikä Seville (aikaisemmat kokemukseni), vaan hyvin ohjaukseen vastaava keinahtelematon mukavuus kampe. Ehkä kaikista ajamistani autoista valitsisin tällaisen alustan amaanikin. Tosin ajoin vain kahden hengen kuormaa.

        Polttoaineen kulutusta en kyllä todennut muuten kuin mittarin liikkeestä. Viisarin ei nähnyt liikkuvan;), kun taas DTS:n mittari liikkuu melkein silmissä. Eron näiden kahden kesken luulisin olevan yli 10%.

        Katsellessani kuvia autosta, muistuu lisää mieleen: ratti on eri hyvä käteen, vakionopeussäädin on kuin vanhoissa GM:ssä.
        Siis sijaitsee viiksen päässä ja nopeutta lisätään viiksen sivuapitkin liukuvalla "nyppylällä".

        Muuttuva imusarja olisi juuri 1500-4000 rpm välillä hyvä, kumma ettei sitä ole laitettu. Jonkinlainen repäisykohta on tietty kaikissa bensakoneissa mutta kivempi jos voimaa olisi reilusti jo normaaleilla kierroksilla...

        Ehkei toi 4 litran kone ole ihan utopiaa, huhuja on kuulunut että mallivuodeksi 2009 se tulisi, katsotaan. Ehkä siihen ladataan kaikki tekniikka... :)

        STS on hieno auto mielestäni, vaikken ole sillä (tai muullakaan Caddyllä) ajanutkaan. Uusi CTS on tietty tyyliltään jollain tapaa edellä, mutta STS huokuu rauhallisuutta ja eleganssia, kun taas CTS on enemmän machoauto.

        Tällaisia koeajoarvosteluja olisi mukava lukea enemmänkin, aina saa sellaista käytännön tietoa mitä ei autolehdistä välttämättä löydy, kiitos siitä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1361
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1185
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      22
      1084
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      210
      1043
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1030
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      937
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      885
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      72
      833
    Aihe