ULOSOTTOMIES KÄVI TILILLÄ

PRKL STNA VTU

Okei, laskuja on maksamatta ja muuta mutta on se sairasta että ulosottomies käy omalla henkilökohtaisella tilillä omin päin siirtelemässä rahaa "itselleen". Eli varastaa rahaa tilitä.

Kyllä prkl otti päähän kun katsoin saldoa laskut kädessä.

Ymmärrän palkan ulosmittauksen (ei ole onnistunut) mutta mielivaltainen tilillä käynti on jo aika käsittämätöntä! Piti asuntolaina maksaa nyt ei voi kun meni johonkin stnan televisiolupamaksuun jne...

Että tiedoksi kaikille - ulosottomies voi milloin tahansa käydä tililtä mielivaltaisesti napsaisemassa itselleen 800€ saldon ylittävän "suojaosuuden".

Olin siinä käsityksessä että nykyään ulosmittauksessa ollaan kohtuullisia - ilmeisesti seuraavaksi kotoa tullaan hakemaan ruoat jääkaapista, sänky ja kalsaritkin? Pitääkin alkaa pskmaamn housuun.

57

11979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinä..

      luulossa ollut, että ulosottomiehen kanssa voi hyvissä ajoin sopia velkojen lyhentämisestä ja sillä välttää pakko-oton. Saa jopa sovittua minkä verran maksaa ulosottoon ja silloin uo ei mene tilille ominluvin...kannattaa siis sopia etukäteen.

      • jos yksin asuu kuin 595€ ny...

        joka on suojaosuus.


      • ulosmittauksessa
        jos yksin asuu kuin 595€ ny... kirjoitti:

        joka on suojaosuus.

        on jätettävä PUOLITOISTAKERTAINEN suojaosuus !


    • Velkansa maksanut

      Olisit sopinut UO:n kanssa maksusuunnitelmasta. Jos sitä ei tee niin eivät välitä mitä muita laskuja sulla on tulossa vaan ottavat suojalimitiin asti omansa pois.

      • että vouti

        Meni tilille,olen aina luullut ettei vouti tilille mene


      • tietoa on
        että vouti kirjoitti:

        Meni tilille,olen aina luullut ettei vouti tilille mene

        ei ne mihinkään tilille pääse. Taas on joku sotkenut palkasta pidätyksen ja pankkitilin. Rahat saa olla aivan rauhassa tilillä. Urbaani legenda tuo tilille pääsy.


      • todellakaan
        tietoa on kirjoitti:

        ei ne mihinkään tilille pääse. Taas on joku sotkenut palkasta pidätyksen ja pankkitilin. Rahat saa olla aivan rauhassa tilillä. Urbaani legenda tuo tilille pääsy.

        ole!


      • UOM
        todellakaan kirjoitti:

        ole!

        Pankkitilin ulosmittaus on aivan normaali toimenpide. Tilille jätetään puolitoistakertainen suojaosuus.


      • Tappura45
        UOM kirjoitti:

        Pankkitilin ulosmittaus on aivan normaali toimenpide. Tilille jätetään puolitoistakertainen suojaosuus.

        Mulla on ollut noin "ikuinen piikki" ja toista kymmentä vuotta ja en ole sopinut ulosottomiehen kanssa koskaan mitään.. Viikko sitten oli u.o tyhjännyt nordean tilin ja 5 vuotta sitten tyhjäsi okon tilin.. Summat on olut pieniä O.kossa oli slloin 600 ja risat ja nordeassa oli 300 ja risat..

        Päähän ottaa tottakai kun se on tapahtunu mutta rehellisesti ottaen ei ole paha jos seuraavaan menee taas 5 vuotta jolloin pitäs jo määräajat paukkua mulla...


      • Kummallista???

        Niinpä niin.. itse sovin ja maksoin parisen vuotta kunnes työpaikasta tuli ilmoitus, että työt loppuvat. Tämän jälkeen olisin ollut edelleen halukas sopimaan, mutta UO:lta tuli ilmoitus, että suurin velkoja EI suostu?! Tuli sitten varattomuusmerkintä.
        Mitä helvettiä???!! Olisin maksanut saman kuin silloin eli yli sen mitä voisivat palkasta ottaa, mutta että EI käy. Ei kuulemma saa sopia vaan pitää olla ulosotossa.

        Annetaan sitten olla.. Maksakoon se joka jaksaa. Jos ei kiinnosta niin piruako minä sitten. Teen nyt osa-aikaista, josta ei edes jää mitään ulosotettavaa, käykööt tilillä, jos haluaa.

        Elämä jatkuu.. ihmettelen itse edelleen miksi Finnvera on vaatinut ulosottoon eikä halua vapaaehtoisia lyhennyksiä?! Käsittääkseni mutkan kautta valtion omistama pulju? Viisaammat valottakaa.

        Jatkossa ulkomaat kutsuvat..


      • ei huhu
        tietoa on kirjoitti:

        ei ne mihinkään tilille pääse. Taas on joku sotkenut palkasta pidätyksen ja pankkitilin. Rahat saa olla aivan rauhassa tilillä. Urbaani legenda tuo tilille pääsy.

        Jylhä niminen järjestelmä raportoi tilin saldon suoraan UO:lle. Ulosotto on kai manuaalinen toimenpide?


      • Anonyymi
        tietoa on kirjoitti:

        ei ne mihinkään tilille pääse. Taas on joku sotkenut palkasta pidätyksen ja pankkitilin. Rahat saa olla aivan rauhassa tilillä. Urbaani legenda tuo tilille pääsy.

        Valitetttavasti ei ole, Meinaan jokin aika sitten kysyin asiaa,niin myönsi settä käyvät Ryöstelemessä tilit tyhjäksi jos menee yli 670e tilit niin kaikki lähtee.


    • näinköhän

      Eikä käy kun tekee uo:n kanssa sopimuksen ja pitää siitä myös kiinni,niin uo on tyytyväinen ja tilit saa olla rauhassa.Ovat kohtuullisia jos vähänkään on kiinnostusta itse sopia asioita.

    • on ulosotossa 50000e ei haittaa päivärahalla oon.ja pieniä sivubisneksiä teen.ei vouti koskaan saa velkoja multa.ja rahaa riittää nyt.:)

    • torpan akka

      kannattaa ehdottomasti jos saa jonkun ison summan rahaa olla laittamatta sitä ainakaan omalle tilille, ettei vouti vaan pääse kiinni siihenkin rahaan.alan pikku hiljaa kannattaa harmaata taloutta, ja jos pystyy tehdä pimeätä työtä 15vuotta ja kappas velat kuittaantuu.kannattaa kanssa jos tietää joutuvansa uo.n uhriksi ja tietää saavansa aikoinaan perintöä tehdä itsensä perinnöttömäksi oma osuus lapsille tms. kannatan myös jos sattuu olemaan kalliinpi auto laittaa se hyvissä ajoin ennen uo.n joutumista jonkun muun nimiin. eikä mitään omille nimille. sen verta mua oksettaa nuo uo. virkailijat käytökseltään sekä ahneet perintä yhtiöt että ihan sama vaikka jäävät joka sorkka nuolemaan näppejänsä!

      • Omituinen höpöttöjä

        Höpöhöpö. Ei ketään joudu uo.n uhriksi. UO perää vain niitä saatavia, mistä sinä ole jo hyötynyt. Taitaa sinullekkin torpan akka kelvata sairaushoidot ja muut sossupalvelut, mutta et ole valmis ylläpitämään niitä verovaroin. Meillä päin tuollaista kutsutaan siipeilijäksi.


      • realisti.
        Omituinen höpöttöjä kirjoitti:

        Höpöhöpö. Ei ketään joudu uo.n uhriksi. UO perää vain niitä saatavia, mistä sinä ole jo hyötynyt. Taitaa sinullekkin torpan akka kelvata sairaushoidot ja muut sossupalvelut, mutta et ole valmis ylläpitämään niitä verovaroin. Meillä päin tuollaista kutsutaan siipeilijäksi.

        Tsop tsop, perse-arska. Eivät kaikki ole hyötyneet, esim. takausvelalliset. Se asia tosin ei rusina-aivoihisi mahdu. Työnnä pääsi vaan jatkossakin sinne hanuriisi.


      • omituinen höpöttäjä
        realisti. kirjoitti:

        Tsop tsop, perse-arska. Eivät kaikki ole hyötyneet, esim. takausvelalliset. Se asia tosin ei rusina-aivoihisi mahdu. Työnnä pääsi vaan jatkossakin sinne hanuriisi.

        Pidä pääsi vain hanurissa. Etkö todellakaan kykene ymmärtämään, että takaaminen tarkoitaa lainan takaamista. Itse olet mokannut ja kahteen kertaan, jos tätä et ole ymmärtänyt. Et ehkä sisäistä mitä tarkoitin. Otetaan rautalanka malli. 1) menit takaamaan toisen lainan. 2.) en ymmärrä että takaus tarkoittaa sitä, että jos lainaon ottaja ei maksa lainaa, maksaa sen lainan takaaja.

        Ulosottomies on hanurista. Miksi valtionpalkkalistoilla on kiusaajia. Onko ulosottomiehet entisiä koulukiusaajia vai mikä niiden koulutus voisi olla..miksi...miksi...itkupotkuraivari


      • Konkurssi yrittäjä
        Omituinen höpöttöjä kirjoitti:

        Höpöhöpö. Ei ketään joudu uo.n uhriksi. UO perää vain niitä saatavia, mistä sinä ole jo hyötynyt. Taitaa sinullekkin torpan akka kelvata sairaushoidot ja muut sossupalvelut, mutta et ole valmis ylläpitämään niitä verovaroin. Meillä päin tuollaista kutsutaan siipeilijäksi.

        Itse jouduin jättämään velkani hoitamatta koska yritykseni kaadettiin tekaistulla rikosilmoituksella. Yrityksen tilit lukittiin, koska oikeudessa saatiin läpi tekaistu hukkaamiskielto. Asian käsittely kesti kolmevuotta ja oikedessa minut todettiin syyttömäksi kuten tiesin olevani kokoajan.

        Kun ei ollut mitään tuloja en voinut hoitaa velkojanikaan. Viranomaiset eivät ota mitään vastuuta vaikka heidän hitaudestaan kaikki johtuu jos tekaistu syyte olisi käsitelty 6-12 kuukaudessa olisi yritykseni vielä pysynyt pystyssä vanhoilla säästöillä.

        Sen jälkeen kun yritykseni oli kaadettu ulosotto heebot pakkomöivät yritykseni omaisuuden pilkkahintaan esim 100 000€ maksava työkone myytiin ulosottomiehen kaverille muutamalla tonnilla.

        Onneksi mellä on näitä rusina aivoja, jotka sokeasti uskovat järjestelmän rehellisyyteen. Ihan laillinen ryöstö oma tapaukseni oli.

        Virkamiehet taas ovat niin typeriä, että eivät edes käsitä mitä heidät toimenpiteensä saattavat aiheuttaa, koska se ei suoraan tunnu heidän kukkarossaan ei heidän edes tarvitse toimia järkevästi tai nopesti. Virkamiehelle riittää kun viisastelee sen lakikirjansa kanssa tarpeeksi kauan.


      • Zhurvliensko
        Omituinen höpöttöjä kirjoitti:

        Höpöhöpö. Ei ketään joudu uo.n uhriksi. UO perää vain niitä saatavia, mistä sinä ole jo hyötynyt. Taitaa sinullekkin torpan akka kelvata sairaushoidot ja muut sossupalvelut, mutta et ole valmis ylläpitämään niitä verovaroin. Meillä päin tuollaista kutsutaan siipeilijäksi.

        Voe höpöttelijä..
        Ei taija sulla olla mitään tietoa kokemuksesta?
        Mitenkähän paljon olen saanut hyötyä ex-vaimon vieraisiin menosta ja samalle tielle jäi tyttäreni. Ja artisti maksaa aina.
        200 lähtee joka kuukaus sinnepäin rahaa pieneltä palkalta..
        Sen verran kertyny ulosottoon, että ei edes kannata harkita laillisen työn tekemistä.
        Turha on näissä tapauksissa kitistä harmaasta työstä.
        Jos joutus vielä etempänä käymään töissä, niin käteen ei mahdollisesti jää edes työssäkäynnin ilo. Siis joutusit virallisesta työsstä maksamaan veroa..
        Todella motivoivaa....


    • uhri itsekin

      kyllähän minäkin olen ulosoton uhri, mutta minä en todellakaan mene töihin että ahne ulosottopaska saisi kähmittyä mun itse ansaitsemani rahat.

      pimeetä duunia pukkaa ja sekös ulosottoa vituttaa kun ei saakkaan minulta, ulosoton uhrilta rahaa rituaaleihinsa.

      • omituinen höpöttäjä

        heheh. Se hän ulosottomiestä harmittaa. etkö todellakaan ymmärrä että kuset omille jaloille. Ei eläkekertymää, ei luottokelpoisuuden mukana tuomia etuja jatkuvaa venkoilua ja ulosottomies vain porskuttaa ja kiusaa syyttömiä. itkupotkuraivari byäääääähh..

        Ihan tiedoksi, että kovalla työllä sain asiani kuntoon. Pitkätie, mutta kannatti. En auvo huvikseen päätäni...Ymmärsin vastuuni ajan kanssa.


      • Olet varas

        "että ahne ulosottopaska saisi kähmittyä mun itse ansaitsemani rahat."

        Ei se ulosottomies mitään rahojasi kähmi.

        Rahoja kaipailevat ne velkojasi, joiden rahat sinä käytännössä olet varastanut jättämällä maksamatta takaisin. Ulosotto yrittää vain saada ne rahat takaisin velkojillesi.

        Uhri et ole sinä, vaan ne velkojasi, joiden rahat olet pöllinyt.

        Ja rahaa varastat vielä lisää tekemällä pimeitä töitä. Veroja et halua maksaa, mutta yhteiskunnan verorahoilla kustantamat palvelut kyllä kelpaa.

        No, myöhemminhän joudut kärsimään, kun eläkkeet ei kerry, ja jos niissä pimeissä töissä jotain sattuu, niin korvauksia on turha lähteä mistään peräämään.


    • hv uo

      Kyllähän se ulosotto juurikin kähmii ja ryöstää rahat.Jos 100 euron vipistä joutuu ulosotossa maksamaan 500 euroa, niin se juurikin on ryöstämistä.

      Sen mitä oikeasti olisin velkaa voisin jopa maksaa, mutta en todellakaan satasen vipistä monen satasen kuluja.kiitos ei

      Minä olen nimenomaan ulosoton uhri, ei kukaan muu.

      Nyt kukaan ei saa mitään, onko se sitten muka parempi vaihtoehto?

      • Humala on huono syy

        Sinä ole nimenomaan oman tyhmyytesi uhri. Miksi et miettinyt ja harkinnut tuon 100€ vippipin kuluja ennen sen ottoa? Kuka ilmaisiksi rahaa lainaa.
        Ja jos sen vipin päästää perintään, eli ei edes hoida noin pienta lainaa. niin väkisinkin siihen tulee kulut, joita aiheutuu tuosta mitättömästä laiminlyönnistä. Elämä on valintoja täynnä. Kuka valitsee miten ja milläkin perusteella .
        Eikä sen väliä vaikka ryssii. Pääasia on että kantaa sen seuraukset.


      • Katso peiliin

        "Sen mitä oikeasti olisin velkaa voisin jopa maksaa"

        Miksi et maksanut sitten sitä ajoissa?

        Kyllä se vaan on omaa tyhmyyttäsi, että siihen on niitä kuluja tullut.

        Syyllinen kuluihin löytyy ihan peiliin katsomalla, eikä haukkumalla perintätoimistoja ta ulosottoa.
        Ja ennen ulosottoon päätymistä sinulla olisi ollut monta mahdollisuutta maksaa tuo velkasi pois.


      • ytytyy
        Katso peiliin kirjoitti:

        "Sen mitä oikeasti olisin velkaa voisin jopa maksaa"

        Miksi et maksanut sitten sitä ajoissa?

        Kyllä se vaan on omaa tyhmyyttäsi, että siihen on niitä kuluja tullut.

        Syyllinen kuluihin löytyy ihan peiliin katsomalla, eikä haukkumalla perintätoimistoja ta ulosottoa.
        Ja ennen ulosottoon päätymistä sinulla olisi ollut monta mahdollisuutta maksaa tuo velkasi pois.

        se on vaan vähän hankala maksaa jos ei ole rahaa.kyllä yritin maksusuunnitelmaa eli olisin maksanut 1e/kk velkaa pois, mutta eihän se tietysti käynyt näille paskanahneille instasseille.


      • Niinpä...
        ytytyy kirjoitti:

        se on vaan vähän hankala maksaa jos ei ole rahaa.kyllä yritin maksusuunnitelmaa eli olisin maksanut 1e/kk velkaa pois, mutta eihän se tietysti käynyt näille paskanahneille instasseille.

        Eli siis velkaa ottaessasi tiesit, että et pysty sitä maksamaan takaisin.

        Eli syyllinen todella löytyy katsomalla peiliin.


      • venyttäjä
        ytytyy kirjoitti:

        se on vaan vähän hankala maksaa jos ei ole rahaa.kyllä yritin maksusuunnitelmaa eli olisin maksanut 1e/kk velkaa pois, mutta eihän se tietysti käynyt näille paskanahneille instasseille.

        olis lainanut pimeältä viina ym.myyjältä niillä on omat keinot perintään,ettei tarttis työtään tekevää haukkua ,kun työpivä päättyy ulosottovirkailia menee kotiaan ja elää normaali elämää


    • mä vaan juu

      no jos huntin vippi kasvaa viideksi huntiksi, niin kyllä silloin on jo kyse törkeästä kiskonnasta

    • tarjacaisa

      EI ULOSOTTOMIES PÄÄSE KENENKÄÄN TILILLE PANKKIIN !!!

      • tämä selvä

        Johan vitsin murjaisit! Olet varmasti joku perintämafian luuseri.


      • 20

        ULOSOTTOMIES PÄÄSEE KENEN TAHANSA TILILLE URKKIMAAN !!!!


      • Konkurssi Yrittäjä
        20 kirjoitti:

        ULOSOTTOMIES PÄÄSEE KENEN TAHANSA TILILLE URKKIMAAN !!!!

        En tiedä pääseekö vai ei, mutta olen varmuuden vuoksi kuluttanut kaikki rahani ennen kuin jouduin ulosottoon. Hummailin rahani menemään jo kuukausia ennen kuin roistot pääsevät tilejäni tutkimaan.

        En aio enää ikinä käyttää pankkitiliä mihinkään. Ystäväni maksaa mielellään laskuni kun maksan hänelle käteistä ja muutaman euron vaivan palkkaa.

        Töihin en mene minnekään missä palkkaa ei voida maksa käteisellä suoraan näppiin vähintään kerran viikossa.

        Lainat jäivät hoitamatta, koska yritykseni kaadettiin tekaistulla rikosilmoituksella ei siis omasta viastani. Tästä syystä ulosottomiehet saisivat tilanteesta ansiotonta hyötyä jos maksaisin yhtään mitään.

        Pyytäköön rahansa siltä taholta, joka tehtaili tekaistun rikosilmoituksen jolla firmani kaadettiin.


      • höpö höpö
        20 kirjoitti:

        ULOSOTTOMIES PÄÄSEE KENEN TAHANSA TILILLE URKKIMAAN !!!!

        höpö höpö miksi uhoot kun et tiedä asiasta hevon paskaa,,

        kukaan ei pääse sinun tai minun pankkitiliin ilman lupaa,,työnantajan palkanmaksu on eri asia

        suoja osuus on 29,10 euroa per päivä lopusta voidaan ulosm, kaksikolmasosaa


    • SATA%FAKTAA!!!!!!!

      Höpö höpö, ei ulosottomiehillä ole mitään asiaa kenenkään tileille. Pidätte vain varanne ettei taskunpohjilta löydy mitään, niin kaikki on kunnossa teidän osaltanne.
      Kaikkia urbaanilegendoja täällä levitelläänkin!!! :D:D:D:D:D:D:D:DD

    • Gabrielo

      Minulla kävi tällainen tapahtuma:

      Ulosmittaus palkasta joka kuukausi. Tässä kuussa palkanlaskija oli laittanut kahdessa pompsissa tilin, ja vouti ei ollut ottanut ollenkaan siitä välistä.

      Voiko uo-mies viedä suoraan tililtäni rahaa, vai jatkuuko ulosmittaus tavallisesti ensi kuussa taas kun luultavasti palkka tulee yhtenä könttänä?

    • 19

      "Ulosmittaus palkasta joka kuukausi. Tässä kuussa palkanlaskija oli laittanut kahdessa pompsissa tilin, ja vouti ei ollut ottanut ollenkaan siitä välistä"
      Voutihan ei sitä pidätystä tee vaan palkanmaksaja, kysele siltä miksi ei ole pidättnyt ?

      "Voiko uo-mies viedä suoraan tililtäni rahaa, vai jatkuuko ulosmittaus tavallisesti ensi kuussa taas kun luultavasti palkka tulee yhtenä könttänä? "

      Ulosottomies voi ulosmitata pankkitliltäsi jos siellä on enemmän rahaa kuin suojaosuus puolitoistakertaisena.

    • nähty on

      Kyllä vaan ulosottomies voi käydä siellä pankkitilillä, ei todellakaan ole mitään urbaania legendaa.. Eipä ole kauaa aikaa kun ystäväni lainasi isältään asuntonsa takuuvuokrarahat. Sieltäpä ne iloisesti tililtä katosivat, joten turha jauhaa etteikö muka saisi viedä :)

      • Jos asia on näin, niin ylivelkaantuneen ei kannata todellakaan edes käyttää pankkitilillään esimerkiksi sukulaiselta käteisenä saamiaan rahoja vaan säilyttää ne alusta lähtien kotona tmv. Eivätköhän ihmiset yhä voi hoitaa maksuliikennettään pankin kassalla riihikuivin; tosin toimi tulee paljon kalliimmaksi kuin moderni maksutapa. Sitä paitsi tällaiset rahat saanut voi vähitellen käyttää ne muuhun elantoon kuin vuokranmaksuun. Päivittäistavarakaupassahan käteinen yhä käy, vaikka korttia kuulemma toivotaan.
        Mutta rupeaako jokin viranomainen ihmettelemään, millä vähävarainen elää, jos ulosottoviranomainen on todennut hänen tilinsä kroonisen tyhjäksi?


    • peeaaa

      Kyllä voi viedä tililtä rahaa.En saanut hoidettua kahta erää sopimuksen mukaan ja heti kun tuli tilille rahaa oli sieltä hävinnyt uo:lle.En edes kerennyt itse maksaa kun jo oli vienyt....

    • Kylmät kädet

      Itseasiassa, eikös sänky ole juuri se ainoa esine, jota ei voi ulosmitata?

    • Nainenpulassajoo

      Uo kävi viemässä mun tililtä fyrkkaa viime viikolla. Jättivat sen puolitoista kertaa suojaosuus. Myös yhdele kaverille on tehty samoin. Ei siis tod. ole urbaanilegenda.

    • sylvia

      älkää antako laittaa kenenkään ylimääräistä rahaa tillellenne, mielumin lasten tilile, käteen tms, eivätpähän saa mitää ylimääräistä.

      • papiapas

        no mitä vit* ylimmääräistä jos kerta tilillä saa olla 1,5*suojaosuus sehä o lähemmäs tonni. Ei kai velallisella sellasia rahoja oo jos on ni sitten on varaa lyhentää velkaa


    • ........

      Siis jos minä siitä palkasta jäävästä suojaosuudestani saan säästettyä muutamia satasia, niin ulosotto voi viedä ne tililtä? Jos siis haluan vaikka maksaa vakuutusmaksuni yhdessä erässä kerran vuodessa, niin en voi säästää sitä joka kuukausittaisesta palkastani, koska silloinhan hieman ennen maksupäivää ulosotto saattaa viedä siihen maksuun varatut rahat? Ja vakuutusmaksu on sen verran suuri, ettei se yksi suojaosuus riitä siihen ainakaan normaalin elämisen lisäksi.

    • tietäjäPRO

      Kuka on keksinyt tällä palstalla tuon tilin suojaosuus puolitoistakertanen? Missään lakipykälässä ei sitä mainita. mm. laki.fi sivulla on vain suojaosuus 624e

      • 14+2

        Niin mistä lie...kokeile homo guuggelia!

        "..Ulosottolain 4 luvun 21-23 §:ssä säädetään velallisen erottamisedusta. UL 4:21.1:n 6 kohta koskee rahavarojen erottamisetua. Vuoden 2007 alusta lainkohta on mahdollistanut sen, että velallinen saa pitää ulosmittauksessa kaikissa tapauksissa itsellään puolitoistakertaista henkilökohtaista suojaosuuttaan vastaavan summan kuukauden ajan. Velallisen suojaosuus, jossa ulosottolain mukaisesti otetaan huomioon hänen elatuksensa varassa olevat perheenjäsenet, kerrotaan siis puolellatoista, jolloin saadaan erottamisedun suuruus. Edun saamisen edellytyksenä on, ettei velallisella ole muuta vastaavaa tuloa. Muu tulo otetaan huomioon erottamisetua vähentävästi. Velallisen muina tuloina otetaan huomioon kaikki velallisen saamat ulosottokelpoiset ja ulosottokelvottomat tulot..."


    • velallinenmasentunut

      Niin riippuu tuloista ulosmittaus nettopalkka ja suojaosuus kun tulee enakko ilmoitusulosmittauksesta kannattaa käydä puhumassa henkilökohtaisesti kun tietää että joutuu ulosottoon, tilillä käynti on lainvastaista ja pitää olla yhteystyö haluinen vaikka ulosottovirkailija olisi kuinka epäasiton heidät koulutetaan nyky-
      yhteiskunnassa viemään hampaatkin suusta kun tuo villi perintätoimisto on jenkeistä kotoisin. Kaikella rajansa.

      • 221

        "tilillä käynti on lainvastaista" Kysyn vaan, minkä lain vastaista.
        Ulosottomiehet ( kihlakunnanulosottomiehet) ulosmittailevat päivittäin satojen ihmisten ja yritysten tileiltä varoja velkojien saataviin.


    • pilluvelallinen

      mä oon ollut uo tuttu mies jo 20v ja velkaannuin 1993 takauksista .No nykyyään riesana on toi elatusvelka,joka tuntuu vain kasvavan vaikka saan kelan päivärahaa ja vuosittain anteeksi elatusmaksuja.Se että maksan kelarahasta 101e jonka kela maksaa elatusapua ei tunnu vaikkuttavan velan pienemiseen.ELI EN OIKEIN LUOTA NOIHIN UO.EX_raksaryhänen

    • Anonyymi

      Rikolliset varastaa heitä suojataan

      • Anonyymi

        Vuoti vie rahat ja nauraa!


    • Anonyymi

      Käy nopeammin; aina saldo max 800e. Pistä vaikka automaksuun tai siirtoon, jos sellainen on heti olemassa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1253
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe