Susivihaajille!

Minea44

Rottweiler on TAPPANUT pojan Elimäellä!

Haukkukaa vain, rakit, syyttömiä susia!

22

813

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lemnamajor

En ole susivihaaja, mutta olen koiranomistaja. Olen jo pidemmän aikaa ollut sitä mieltä, että koiranomistajilla pitäisi olla jonkinlainen "ajokortti". Koiraa ei saisi hankkia ennen kuin on perusteet koiranpidosta.

Mietin vain tuo otsikko voisi olla. Eläinvihaajille!
      Näin monta murhaa ja pahoinpitelyä on tehty viime vuosina.. Eläinten aiheuttamia turmia on tämän ja tämän verran.

Toisaalta koska olosuhteet ovat muuttuneet ja ihminen säätelee luonnossa olevia kantoja. Eri lajien kannat pitäisi olla luotettavasti tiedossa ja kantaa säädellä.

Hmm.. jos koiriini kävisi joku elukka kiinni - koira tai ilves tai susi, tunteeni nousisivat pintaan. Jos olisin huolissani lapsieni koulureitistä, myös silloin ajattelisin tunteella.

Ei yksiselitteistä :).

• Oli minullakin koira 17 vuotta ja ihana neiti olikin...

Susivihaajat viittaavat mm. siihen, että sudet tappavat koiria.
        Onkohan kukaan ajatellut moniko kytketty koira taluttajineen on joutunut irti juosseen lajitoverin uhriksi koiran kannalta kohtalokkain seurauksin...

Villiintyneet koirat tappavat myös hyötyeläimiä...

Koirien koulutus lakisääteiseksi - lisäisi alan työllisyyttä ;)

• koiranomistajan "ajokortti" ajatusta komppaan kyllä varauksetta.

Niin olisihan ihmisten elo parempaa jos olisi vain turvallisia ja mukavia asioita,vai olisiko sittenkään?

• lemnamajor
        Takkukorva kirjoitti:

koiranomistajan "ajokortti" ajatusta komppaan kyllä varauksetta.

Niin olisihan ihmisten elo parempaa jos olisi vain turvallisia ja mukavia asioita,vai olisiko sittenkään?

Sen jälkeen, kun kolme dobermannia, useampi sekarotuinen ja noutaja on yrittänyt hyökkiä koirieni kimppuun, olen koventanut asennettani. Omat koirani ovat sen verran fiksuja ja sosiaalisia, joten pahemmilta vahingoilta vältytään.

Koskaan ei voi vain tietää, milloin tulee epäsosiaalinen koira vastaan. Huvittavinta noiden dobermannien kohdalla on ollut se, että ovat totelleet paremmin minua kuin omistajaansa. Kaikista eniten ongelmia on tullut noutajien kanssa. Jokaiselle on varmaan tuttu näky, kun noutaja vetää omistajaansa perässä milloin minnekin ja omistaja vakuuttaa, että tämä on ihan kiltti koira.

Meillä minä laumanjohtajan ominaisuudessa riitelen ja "sulkeisharjoituksia" pidetään asian suhteen. Omien koirieni paikka vieraan hyökätessä on minun takanani.

Aikoinaan, kun hankin toisen koiran, kävin kuuntelemassa asiantuntijaluentoja aiheesta. Halusin, että ei tule myöhemmin vaaraa, että koirani satuttaisivat toisiaan. Koirillani on riittävä ikä ero ja vanhempi koirani teki asiat ensin. Vanhempi koirani myös teki pennulle selväksi, kuka on pomo. Tietysti myös leikki pennun kanssa ja otti käyttöön sellaisen "hellittelyäänen" leikkiessä.

Koirien kanssa ei voi ikinä olla varma. Seuraan tilannetta, sillä vanhetessa vanhempi koira menettää valta-asemansa ja sen täytyy käydä kivuttomasti. En siedä koirilta keskinäistä uhittelua. Uhitteluhan tapahtuu omistajan läsnäollessa.

Yksi, mikä lapsiperheissä täytyy koirille tehdä selväksi, on se, että lapsi on aina koiraa ylempänänä laumassa.

Tällaisia ajatuksia :).. Kaikesta huolimatta koirani osaavat olla räyhääviä rakkeja.. Silloin kun niitä on kaksi ottavat toisistaan mallia.. Toisaalta perusasioissa voin luottaa koiriini.. Ainakin tällä hetkellä.. Kipu on esim. sellainen asia, joka tekee koiran arvaattomaksi..

• lemnamajor kirjoitti:

Sen jälkeen, kun kolme dobermannia, useampi sekarotuinen ja noutaja on yrittänyt hyökkiä koirieni kimppuun, olen koventanut asennettani. Omat koirani ovat sen verran fiksuja ja sosiaalisia, joten pahemmilta vahingoilta vältytään.

Koskaan ei voi vain tietää, milloin tulee epäsosiaalinen koira vastaan. Huvittavinta noiden dobermannien kohdalla on ollut se, että ovat totelleet paremmin minua kuin omistajaansa. Kaikista eniten ongelmia on tullut noutajien kanssa. Jokaiselle on varmaan tuttu näky, kun noutaja vetää omistajaansa perässä milloin minnekin ja omistaja vakuuttaa, että tämä on ihan kiltti koira.

Meillä minä laumanjohtajan ominaisuudessa riitelen ja "sulkeisharjoituksia" pidetään asian suhteen. Omien koirieni paikka vieraan hyökätessä on minun takanani.

Aikoinaan, kun hankin toisen koiran, kävin kuuntelemassa asiantuntijaluentoja aiheesta. Halusin, että ei tule myöhemmin vaaraa, että koirani satuttaisivat toisiaan. Koirillani on riittävä ikä ero ja vanhempi koirani teki asiat ensin. Vanhempi koirani myös teki pennulle selväksi, kuka on pomo. Tietysti myös leikki pennun kanssa ja otti käyttöön sellaisen "hellittelyäänen" leikkiessä.

Koirien kanssa ei voi ikinä olla varma. Seuraan tilannetta, sillä vanhetessa vanhempi koira menettää valta-asemansa ja sen täytyy käydä kivuttomasti. En siedä koirilta keskinäistä uhittelua. Uhitteluhan tapahtuu omistajan läsnäollessa.

Yksi, mikä lapsiperheissä täytyy koirille tehdä selväksi, on se, että lapsi on aina koiraa ylempänänä laumassa.

Tällaisia ajatuksia :).. Kaikesta huolimatta koirani osaavat olla räyhääviä rakkeja.. Silloin kun niitä on kaksi ottavat toisistaan mallia.. Toisaalta perusasioissa voin luottaa koiriini.. Ainakin tällä hetkellä.. Kipu on esim. sellainen asia, joka tekee koiran arvaattomaksi..

se menee.Tuli tuosta lapsesta ja koirasta mieleen.
        Kun meille tuli tuo eka nöffi,pennulle alettiin tietenkin opettamaan sitä luonteista omaa paikkaansa meidän laumassa.Mutta koska pentu oli niin ihana pallero,oli meidän esikoislapsella tietämättömyyttään tapana leikissä "alistua" koiralle.No asia hoidettiin siten ,että muistutukseksi kirjoitettiin jääkaapin oveen "koirasäännöt" joita jokainen noudattaa.
        Hyvä kuuliainen,tottelevainen,oman paikkansa tietävä,onnellinen koiruus siitä [ei saanut sanoa hän ;)]lopulta tuli.

• lemnamajor
        Takkukorva kirjoitti:

se menee.Tuli tuosta lapsesta ja koirasta mieleen.
        Kun meille tuli tuo eka nöffi,pennulle alettiin tietenkin opettamaan sitä luonteista omaa paikkaansa meidän laumassa.Mutta koska pentu oli niin ihana pallero,oli meidän esikoislapsella tietämättömyyttään tapana leikissä "alistua" koiralle.No asia hoidettiin siten ,että muistutukseksi kirjoitettiin jääkaapin oveen "koirasäännöt" joita jokainen noudattaa.
        Hyvä kuuliainen,tottelevainen,oman paikkansa tietävä,onnellinen koiruus siitä [ei saanut sanoa hän ;)]lopulta tuli.

Koira on onnellisin, kun tietää paikkansa. Stressaantuu ilman selviä pelisääntöjä ja siitä, että liikaa inhimillistetään.

Omalta kohdalta en hankkisi sellaista koirarotua, jota en pysty tarvittaessa selättämään. Vaikka se onkin viimeisin keino. Enemmän saa aikaiseksi aloittaessa koulutuksen lauman jäseneksi, kun saapuu ensimmäistä kertaa uuteen kotiin.

Minulle tarjottiin muutama vuosi sitten koulutettua dobermannia pitovaikeuksien tähden. Sellaista koiraa en suostuisi ottamaan kotiini. En etenkään, jos en ole päässyt tutustumaan koiraan, pennusta asti.

Feikille vastasit, että ottaisin kolmannen koiran. Se on mahdottomuus, koska koirani ovat jo sen verran vanhoja. Toisaalta minulla on ollut niin paljon huolia noista rakkaista lemmikeistä.

• lemnamajor kirjoitti:

Koira on onnellisin, kun tietää paikkansa. Stressaantuu ilman selviä pelisääntöjä ja siitä, että liikaa inhimillistetään.

Omalta kohdalta en hankkisi sellaista koirarotua, jota en pysty tarvittaessa selättämään. Vaikka se onkin viimeisin keino. Enemmän saa aikaiseksi aloittaessa koulutuksen lauman jäseneksi, kun saapuu ensimmäistä kertaa uuteen kotiin.

Minulle tarjottiin muutama vuosi sitten koulutettua dobermannia pitovaikeuksien tähden. Sellaista koiraa en suostuisi ottamaan kotiini. En etenkään, jos en ole päässyt tutustumaan koiraan, pennusta asti.

Feikille vastasit, että ottaisin kolmannen koiran. Se on mahdottomuus, koska koirani ovat jo sen verran vanhoja. Toisaalta minulla on ollut niin paljon huolia noista rakkaista lemmikeistä.

tosiaankaan koiralle johtajan rooli,sellaisen tilanteen koira kokee hankalaksi ja stressaavaksi.Päin vastoin kuin jotkut ihmiset,jotka stressaavat jos eivät saa olla "puikoissa" kaiken aikaa.
        Pahin tilannehan ei liene näillä "isoilla" koirilla,monissa pienten koirien laumoissa eletään suorastaan terrorin alla.Isojen rotujen häiriökäyttäytyminen vaan näkyy niin traagisina vahinkoina.
        Joo kyllä se on turvallisinta,että koira on pennusta asti.Pentuvaiheessahan ne suurimmat virheet tehdään ja joita on tosi vaikea myöhemmin korjata.

Täällä on kyllä kovaakin puntarointia toisen koirulin ottamisesta.Olis nin monta lajia joissa vois kokeilla kykyjään.Pikkusen kevyempää mallia varmaankin.Sellaista jota pystyis jopa kantamaan;).

• lemnamajor
        Takkukorva kirjoitti:

tosiaankaan koiralle johtajan rooli,sellaisen tilanteen koira kokee hankalaksi ja stressaavaksi.Päin vastoin kuin jotkut ihmiset,jotka stressaavat jos eivät saa olla "puikoissa" kaiken aikaa.
        Pahin tilannehan ei liene näillä "isoilla" koirilla,monissa pienten koirien laumoissa eletään suorastaan terrorin alla.Isojen rotujen häiriökäyttäytyminen vaan näkyy niin traagisina vahinkoina.
        Joo kyllä se on turvallisinta,että koira on pennusta asti.Pentuvaiheessahan ne suurimmat virheet tehdään ja joita on tosi vaikea myöhemmin korjata.

Täällä on kyllä kovaakin puntarointia toisen koirulin ottamisesta.Olis nin monta lajia joissa vois kokeilla kykyjään.Pikkusen kevyempää mallia varmaankin.Sellaista jota pystyis jopa kantamaan;).

On pieniä terrorisoijia kyllä liikkeellä :). Kuitenkin väitän, että tuota peruskoiranoutajaa koulutetaan vähiten ja niiden kanssa eniten kohtaan ongelmia.

Käppänät ovat sen verran röyhkeä rotu, ettei niiden kanssa olo sujuisi ilman koulutusta. Keppanaa mietin toiseksi, mutta se ei olisi välttämättä toiminut vanhemman koiran kanssa.

Ajattelitko harrastuskäyttöön? Aikoinaan toisen koiran hankin sen tähden, että ajattelin kahdella koiralla olevan mukavampaa kilpailla :).

No, joka tapauksessa vanhempi koira kasvoi silmissä. Muuttui itsevarmemmaksi, kun laumaan tuli toinen koira ja hän oli boss.

• lemnamajor kirjoitti:

On pieniä terrorisoijia kyllä liikkeellä :). Kuitenkin väitän, että tuota peruskoiranoutajaa koulutetaan vähiten ja niiden kanssa eniten kohtaan ongelmia.

Käppänät ovat sen verran röyhkeä rotu, ettei niiden kanssa olo sujuisi ilman koulutusta. Keppanaa mietin toiseksi, mutta se ei olisi välttämättä toiminut vanhemman koiran kanssa.

Ajattelitko harrastuskäyttöön? Aikoinaan toisen koiran hankin sen tähden, että ajattelin kahdella koiralla olevan mukavampaa kilpailla :).

No, joka tapauksessa vanhempi koira kasvoi silmissä. Muuttui itsevarmemmaksi, kun laumaan tuli toinen koira ja hän oli boss.

totta toikin.Siinä vaiheessa lähdetään liikkeelle kun meidän kultsu söi ensin kengät ja sen jälkeen sohvan ;).Ongelmakoirakouluttajaa tarvitaan ja miten pienellä vaivalla asia olisikaan vältetty kun se olisi tehty ajoissa.

Niinhän sitä sanotaan,ruokahalu kasvaa syödessä.Pelastuskoiratoiminta kiinnostais kovasti,toki olenhan kokeillut tuolla nöffillä.Mutta voishan sitä tuloksiakin saada :).

• lemnamajor
        Takkukorva kirjoitti:

totta toikin.Siinä vaiheessa lähdetään liikkeelle kun meidän kultsu söi ensin kengät ja sen jälkeen sohvan ;).Ongelmakoirakouluttajaa tarvitaan ja miten pienellä vaivalla asia olisikaan vältetty kun se olisi tehty ajoissa.

Niinhän sitä sanotaan,ruokahalu kasvaa syödessä.Pelastuskoiratoiminta kiinnostais kovasti,toki olenhan kokeillut tuolla nöffillä.Mutta voishan sitä tuloksiakin saada :).

Jos siitä edellisestä suhteesta olisi tullut jotakin, niin epäilisin koiria olevan enemmänkin :D. Sillä miehellä oli luontaista karismaa ja nuorempi koirani palvoi häntä. Tuo pikku sika olisi vaihtanut minut tähän yksilöön. Koiratko ovat muka uskollisia? Ei tämä nuorempi koirani. Tämä yksilö yrittää parantaa asemaansa laumassa ja käyttää otolliset tilaisuudet hyväksi. Koiria olisi ollut sen tähden enemmän, että toinenkin piti koirista, mutte ei työn tähden voinut hankkia.

Keskityn nyt näihin kahteen :)..

• lemnamajor kirjoitti:

Jos siitä edellisestä suhteesta olisi tullut jotakin, niin epäilisin koiria olevan enemmänkin :D. Sillä miehellä oli luontaista karismaa ja nuorempi koirani palvoi häntä. Tuo pikku sika olisi vaihtanut minut tähän yksilöön. Koiratko ovat muka uskollisia? Ei tämä nuorempi koirani. Tämä yksilö yrittää parantaa asemaansa laumassa ja käyttää otolliset tilaisuudet hyväksi. Koiria olisi ollut sen tähden enemmän, että toinenkin piti koirista, mutte ei työn tähden voinut hankkia.

Keskityn nyt näihin kahteen :)..

minun entistä laumaani:2 aikuista,2 pojan vesseliä,3 nöffiä,kaheli kissa,kiukkunen kani.Suhteellisen pienessä omakotitalossa.Säpinää riitti;).
        No näillä ei kylläkään ollut mitään tekemistä eroamisen kanssa.

• lemnamajor
        Takkukorva kirjoitti:

minun entistä laumaani:2 aikuista,2 pojan vesseliä,3 nöffiä,kaheli kissa,kiukkunen kani.Suhteellisen pienessä omakotitalossa.Säpinää riitti;).
        No näillä ei kylläkään ollut mitään tekemistä eroamisen kanssa.

Vipinää on ollut. Taidat olla rotu-uskollinen? Jos aikaisemminkin ollut samanrotuisia?

Oma suosikkilistani olisi näitä käppänöitä ja issikoita :D, mutta taidan tyytyä siihen purjeveneeseen jatkossa.

• lemnamajor kirjoitti:

Vipinää on ollut. Taidat olla rotu-uskollinen? Jos aikaisemminkin ollut samanrotuisia?

Oma suosikkilistani olisi näitä käppänöitä ja issikoita :D, mutta taidan tyytyä siihen purjeveneeseen jatkossa.

ennemmin.Kaksi koiraa tuli pentuina,kolmas vuoden ikäisenä kodin vaihtajana.
        Oon tosiaankin ajatellut ihan toista rotua jos se toinen koiruus tulee,tai siis kun :).

• jiwe

mut miten tää liittyy susiin?

näetkö luonnonwaraisten eläinten wihaajia jokapuolella?

• Luepa vastaukseni Märkille, josko asia kirkastuisi...

• Märk

Olipa purkaus. Mutta eihän se ole ihme, että Minea hermostuu. Kyllä tuollainen kuolema järkyttää kenet tahansa.

Ei kai tässä tarvitse susien ystäväksi ryhtyä sen vuoksi, että Elimäellä kävi niin kuin kävi.

• Olen aikoinani susisympatiani vuoksi saanut vääntää sanaa juuri tällä palstalla - ne henkilöt ovat susivihaajia.

Mielestäni otsikko tarkensi ryhmän - ei sitä yleistänyt!

Surullinen tapaus, joista vastaavista jokainen on liikaa.

• jiwe
        Minea44 kirjoitti:

Olen aikoinani susisympatiani vuoksi saanut vääntää sanaa juuri tällä palstalla - ne henkilöt ovat susivihaajia.

Mielestäni otsikko tarkensi ryhmän - ei sitä yleistänyt!

Surullinen tapaus, joista vastaavista jokainen on liikaa.

oliko se noin tjn
        olen muistaakseni aiemminkin puolustanut susia ilweksiä karhuja jne täällä ehkä jopa sinun jutuissa :=)

muillakin palstoilla joilla metsästäjät owat itkeneet suden wiemää ajo tai muuta koiraa tjn

kyllä se otsikko yleisti jollei tää ole muuttunut metsästyspalstaksi :=)

"tai onhan tää" :=)

• mamma mia

En koskaan unohda rotwaileria nimeltä Jusse. Ei koskaan tiennyt milloin odotti tienpäässä reviiriään
      vartiomassa. Omistaja kävi äidillään ja päästi koiran vapaaksi siksi aikaa. Itse asui koiransa kanssa kerrostalossa.

Joka kerta, kun lapsena menin kotiin, rukoilin, älä anna Jussen olla tänään täällä. Jusse kerran nimittäin säikäytti minut, 8 vuotiaana, murisemalla omalla pihatielläni, kun olin menossa jumpasta kotiin. Seisahduin siihen paikkaan. Sopersin : kiltti jusse, päästä minut kotiin jne.
      Sen jälkeen olen pelännyt kaikkia koiria. Kerroin vanhemmilleni asiasta, mutta he eivät ottaneet asiaa todesta. Siispä elin tuon pelon kanssa koko pienen ikäni. Siis pelon kotiin menemisestä, jos vaikka Jusse siellä muristen odottaa...tien päässä

• lemnamajor

Ajattelematonta käytöstä omistajilta. Omat koirani eivät ole yksin vartioimatta ulkona, vaikka pieniä ovatkin. Myös ohittaessani ihmisiä koirat ovat lyhennetyllä hihnalla. Toinen voi luottaa siihen, ettei koira tule haistelemaan :).

Minulla on taas hyviä kokemuksia hyvin koulutetusta rottweilerista. Tämä yksilö oli todella lempeä ja nähtävästi otti minut suojelun kohteeksi :).

• Märk

"Tämä ei tee kenellekään mitään." (Vasikan kokoinen koira tuijottamassa ohikulkijaa pahaenteisesti.)

"Suloinen koira se on, vaikka utelias totta kai!" (Inhottava piski nuuskimassa vieraan jalkoväliä.)

"Hän nyt haluaa vain vähän tehdä tuttavuutta." (Ruma rakki pyörimässä jaloissa sen näköisesti että kohta se kusee kengille.)

"En ymmärrä mikä sai sen käyttäytymään noin!" (Mäyräkoira / terrieri / lammaskoira / dalmatialainen / schäfer iski hampaansa naapurin pakaraan: housut repesivät ja kankkuun tuli vertavuotava puremajälki.)

Tää on tätä. Vieraisiin koiriin ei voi luottaa, eikä Elimäen tapauksen perusteella omiinkaan.

• on siinä poikkeava

olio, että hän rakastaa luontoa, mutta vihaa luonnonsuojelua!

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      116
      1764
    2. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      171
      1658
    3. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      169
      1558
    4. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      24
      1363
    5. Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!

Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys
      Maailman menoa
      93
      1263
    6. Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän

Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c
      Perussuomalaiset
      72
      995
    7. Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle

Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su
      Perussuomalaiset
      147
      993
    8. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      99
      964
    9. Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin

Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr
      Maailman menoa
      192
      868
    10. Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi

Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud
      Maailman menoa
      216
      814
    Aihe