Mitähän tekisin?

Tieteilijä

Olen huomannut viime aikoina ystäväni käsivarsissa ikävän näköisiä neulanreikiä, joista hän ei suostu puhumaan. En haluaisi muutaman vuoden päästä miettiä hänen hautajaisissaan, että kunpa olisin auttanut häntä jotenkin...

5

528

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Virkamies

...et taida kovin hyvä ystävä olla, mikäli et ole mitään huomannut, ennen kuin kaverisi on jo päässyt piikitysvaiheeseen.

En halua olla ilkeä, enkä kyyninen, mutta paljoakaan ei enää ole tehtävissä -kaverisi hautajaiset lähestyvät vääjäämättä.

Ystäväsi ei enää ole se sama heppu, jonka olet joskus tuntenut, huumeet hallitsevat hänen elämäänsä, eivät ystävät.

Koita puhua järkeä, jos se ei auta, niin ala miettiä hautajaispuhetta -muuta ei ole tehtävissä. Itseään piikittävä narkki ei parane, jos hän ei sitä itse halua...

• ...

älä saarnaa kaverillesi.. ystävällistä keskustelua/kyselyä hänen kunnostaan ja mietteistään.. se tosin on totta että vaikea on saada kaveriasi lopettamaan jos hän ei sitä itse halua...

• Johanna*

Tuskin ne hautajaiset vielä ihan vuoden päästä on.. Suosittelen, että yrität vaivihkaa keskustella aiheesta, älä tuomitse frendiäsi!.. Tunnen itse erään ihmisen, joka on käyttänyt suonensisäsiä about 15-20 vuotta.. Tämä ihminen on mulle Todella läheinen (mun perheenjäsen)ja nyt hänellä on aids.. Elinaikaa tällä ihmisellä ei ole kuin korkeintaan muutama viikko, luultavasti enää päiviä... Lääkärikin sanoi, että hän voi kuolla hetkenä minä hyvänsä.. Tämä oli esimerkki tapaus, vetää kyllä mielen aika vakavaks....

• pikkusisko

en oiken keksi mitä kirjoittaa mutta minulla on ollut sama ongelma veljeni kanssa ja kun joku kehtasi sanoa sinua huonoksi ystäväksi niin ei tiedä mistä puhui! veljeni ei asunut meillä vaan isäni luona mutta kerkesi käyttää huumeita 3 vuotta ja lopuksi piikitti piriä... sitä ei nakkarista huomaa vaikka olisikin vetäneenä kerran kun veljeäni jo järkättiin hoitoon hän oli huoneessani kamunsa kans ja mitäs muutakaan pikkittivät kumpikin ajattelin että seuraan niiden touhuja että käyttäytyvätkö jotenkin eri lailla mutta paremmin vain uttua tosin tuli mutta en huomannut mitään tavallisuudesta poikkeavaa en oikeen osaa sanoa muuta kun kaerini eivät käytä aineita haluan vain muistuttaa että olet hyvä ystävä kun välität kamustasi! ja sinä varmasti tiedät sen itsekkin! toivon kaikkea hyvää sinulle ja sinun kamullesi!

• chimp

Laita kaverisi vastaamaan kun kysyt.Jos hän on hyvä ystävä sinulle,hän ymmärtänee että salailu loukkaa sinua,sillä sinä haluat vain hyvää.Selvitä että olet kiinnostunut asiasta.Jos hän ei halua sinun tietävän asioistaan,tee niistä yhteisiä asioita.Sinun ei tarvitse esittää että itsekin haluaisit piikitellä yms, mutta kun asia kerran sinua kiinnostaa,pyydä että hän piikittää itseään sinun nähdessäsi.Sano ettet halua hänen joutuvan salailemaan harrastuksiaan hyvältä ystävältä.Pian saattaa nimittäin olla että hän alkaa salailemaan asiaa jopa itseltään.Ole tiukkana,painota sitä että asia loukkaa sinua ja kaverisi välttelevä käytös saa sinut epäilemään pahimpia kauhukuvia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      86
      5269
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      78
      4704
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2997
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      86
      2933
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2494
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2039
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      24
      1901
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1439
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1318
    Aihe