Kuukautisten siirto

Tuleva vaimo

Heippa! Olen alta kolmekymppinen nainen ja menossa naimisiin toukokuun alkupuolella. kuukautiseni ovat aina olleet melko säännölliset, alkoivat 12-vuotiaana.

Nyt tässä laskeskelin, että olisi jonkinasteinen todennäköisyys sille, että kuukautiset alkaisivat hääpäivänä tai saattaisivat olla menossa toista/kolmatta päivää häidin aikana. Tai jos eivät ole jostain syystä alkaneet hääpäivään mennessä, pelko niiden alkamisesta on erittäin suuri.

Ny ajattelinkin kysyä teitlä viisaammista, miten kuukautisia voi siirtää? Olen kuullut kyllä siitä mahdollisuudesta, mutta olen sen verran tyhmä, etten tiedä miten tulisi toimia. Häihin on nyt vajaa kaksi kuukautta aikaa, milloin hankin pillerit tms.

Onko siirrosta mitään haittaa elimistölle? En ole koskaan siirtänyt kuukautisia, enkä syönyt mitään e-pillereitäkään. Voiko lääkkeitä käyttää, esim. Cipralexia siirron aikana? Miten sitten häiden jälkeen toimitaan, palautuuko kierto miten normaaliksi (siis jos en tule raskaaksi hääyönä heh, heh...)?

Miten siis koko asiassa menetellään? Anteeksi tyhmyyteni.

3

863

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässäpä tätä

      Kuukautisia voi siirtää joko syömällä e-pillereitä useamman laatan putkeen tai ns. siirtopillereillä. Yksittäisten menkkojen siirtoon ei kannata aloittaa e-pillereitä, jos ehkäisyä ei aio jatkaa sen jälkeen. Vaarana on se, että kierto menee sekaisin ja kärsii joka tapauksessa häissä vuodosta ja muista sivuoireista. Siirtopillereitä syödään muutama päivä ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa, joten ne kannattaa käydä hakemassa lääkäriltä ohjeineen tässä ihan kohta. Niissä on myös sivuoireita, esim. turvotusta ja pahoinvointia, joten ikävästi joka tapauksessa häät osuvat. Paremoi ehkä kuitenkin hääyön kannalta turvotus kuin vuoto.

      • ----

        Sivuoireiden todennäköisyyden voi aina minimoida, kun siirtää jo edelliset kuukautiset. Ne seuraavatkin, jotka oikeasti halutaan siirtää, siirtyvät automaattisesti ja sivuoireet on jo kärsitty alta pois, jos niitä koskaan tuleekaan.

        Sellainen tarkennus vielä, koska tuosta ensimmäisestä vastauksesta sai väärän kuvan, että siirtopillerit aloitetaan viimeistään 3 päivää ennen kuukautisten alkua ja niitä syödään päivittäin niin pitkään kun menkkoja halutaan siirtää, kuitenkin max. 2 vkoa.

        Jos päätyy siirtämään jo edelliset menkat, saa jo pitää kohta kovaa kiirettä lääkäriin, mikäli aikoo ehtiä ajoissa...


    • dfhydfjds

      Kaikista parasta ja varminta sun on tietenkin soittaa ihan lääkärille ja kysyä. Pillereillä se siirto onnistuu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe