Onko kellään kokemuksia yllämainituista digikameroista? Onko niistä järkkärin korvikkeeksi?
A70 ja G3 hyviä kameroita?
10
3902
Vastaukset
- simo susi
Korvikkeeksi, vaan ei tilalle. Objektiivin vaihto kun puuttuu niin jotain olennaista puuttuu. Samoin reflexetsin objektiivin läpi on hieman eri kuin katsella pientä näyttöruutua. Erillisen salamanhan G3.n saa, joten siinä mielessä lähes järjestelmä. Kumpikin mainituista omassa kompaktisarjassaan ihan hyviä, G3 hinta/laatusuhde nyt parhaimmillaan.
- Mikko
Eikös G3:een saa vaihdettua objektiivia tai ainakin jotain laajakulma suotimia... Ainakin mulla siihen saa vaihdettua.
- Harri
Mikko kirjoitti:
Eikös G3:een saa vaihdettua objektiivia tai ainakin jotain laajakulma suotimia... Ainakin mulla siihen saa vaihdettua.
No ei tod. saa vaihdettua objektiivia. Jatkeita ja suotimia saa laitettua adapterin päälle.
- A-ja-G
G3 poiki.....huolto toimii hitaammin kuin kilpikonnan matka Hesasta Kilpisjärvelle.
Esitteissä ne on hyviä mutta käyttöä eivät kestä.
A70 on vielä toistaiseksi kestänyt,mutta syö aikalailla enemmän virtaa kuin kameran papereissa kerrotaan. Joten A70 tarvitsee mukaan pussillisen akkuja. Hyvää on se,että akut on patterimallia.
A70 korvaa jotenkuten järkkärin,G3 lähes kokonaan.
20 vuotta vanhassa järkkärissä on vielä lyömätön etu näihin digivehkeisiin nähden,nimittäin lankalaukaisin ja sitä kautta sulkimen mielinmäärin aukipito,joka on esim. ukkoskuvauksissa ehdoton toiminto.- A70_owner
Mitähän akkuja käytät kun eivät kestä? Kuvaan 1800 mAh akuilla yli 3 kertaa kortin (128 MB) täyteen jonka jälkeen laitan vara-akut kiinni. Pärjään siis yli viikon kaksilla akuilla.
Suosittelen 1600-2200 mAh NiMH-akkuja ja GP:n latureita.
http://www.powerbank.nu/fi/
- mie täs vaa...
mul on toi a70... ihan hyvä peruskamera... Ite oon ainakin tykänny kovasti. suosittelen.
- "opettaja"
Olen jo vuoden kuvaillut G2.lla eikä ole ollut mitään valittamista, toiminnasta eikä lisäkkeiden suhteen.
Canonin PowerShotG2.een ei vaihdeta objektiivia ollenkaan. Objektiivin juuresta irroitetaan kierteellä oleva rengas. Renkaan tilalle kierretään siihen sopiva sovite ja tähän sovitteeseen lisätään (58 mm) eri lisäkkeitä. Näitä lisäkkeitä ovat telelisäke, suurennos 1.75 X, samoin samaan sovitteeseen voidaan liittää laajakulmalisäke, ( ktso. ohjekirjasta kiekon oikea kuvausasento ), joka vaatii hämärässä ja pimeässä kuvattaessa erillisen salamavalon. Se on rakennettu Canonin kameroille.
Eräänlainen pieni "tietokoneen omainen ratkaisu", syystä että lääjakulmalisäke on niin suurikokoinen, että G2.n oma salama aiheuttaa varjon kuvaan.
Lähikuvausta varten on lähilisäke, alkaen n. 20 mm.stä. Koska minulla ei ole lähilisäkettä vielä, niin en voi tarkalleen sanoa siitä juuri mitään. Sen tiedän että siihen on saatavilla rengas-salama- lähilisäkkeen ympärille. Kuvailla voi tietenkin ilman näitä salamavaloja mutta on tilanteita joissa ne ovat tarpeellisia.
Katso siitä etsimestä tai kuvaruudusta että kaikki asetukset ovat kuin filmille kuvattaessa tai ainakin melko lähelle niiden ohjeita, mm.ssa herkkyys ja muutkin säätöhienoudet(automatiikka).
Itselläni oli helppoa siirtyminen digiaikaan kun olin aijemmin kuvaillut Canonin EOS 300.lla jossa säätökiekko on miltei indenttinen G2.n kanssa.
Taloudellisen tilanteen niin salliessa, pistäydyn ostamassa juuri tuon puuttuvan lähilisäkkeen, jonka hinta kai asettunee sinne 150 €.n seutuville.
Täytyy ottaa huomioon myöskin kameran vaatimat muutkin laitteet kuten kortinlukija muutkin tarvikkeet. Eikä olisi pahitteeksi olla varalla muutamia 128 MB SanDiskejä, joiden hinta on tullut ropisemalla alas. Kuvatessani yhdelle mahtuu n. 61 melkoisen tarkkaa kuvaa. Kuvan kokokin on sitten kooltaan yli 2 MB. Tämänlaisessa kuvauksessa ne voi aina tyhjentää PC.lle ja jälleen käyttää uudelleen. Ostin juuri pari ja maksoivat yhteensä 60 €.
Matkustelen paljon ja eri tilaisuuksissa tämä 4-5 kortin mukana olo on mielestäni tarpeen jos vaikka vain latailet akkuja öisin Hotellissasi, eikä PC.tä olisi mailla halmeilla lähettyvilläsi.
Samaten tulostimeen on syytä varata tarpeeksi suuret muste/väri patruunat koska ne tulevat halvemmiksi kuin pienet patruunat. Itse käytän ECOja, koska ne ovat lähes puolta halvempia kuin tehtaan alkuperäiset patruunat!- muistikortit halvalla
mistä saa 128 mb muistikortteja _2 kpl_ 60 eurolla? itse sain sillä hinnalla just ja just yhden!
- aloittelija
muistikortit halvalla kirjoitti:
mistä saa 128 mb muistikortteja _2 kpl_ 60 eurolla? itse sain sillä hinnalla just ja just yhden!
....60 eurolla,kamerani canon ixus v3 maksoi sekin vain 400e...
- Tobias
No kyllä ne alkaa sitä olemaan,eli järkkärin korvikkeeksi, mutta Canonin nämä mallit ovat ylihintaisia ominaisuuksiin ja laatuun nähden.
Muilta merkeiltä saa vastaavat kamerat selvästi halvemmalla. Ja tarkoitan tällä Canonin tasoisia kameroita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse834597Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1103820Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1733612Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.552046Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1291104
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1401050- 57963
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27882