Miten saada ihminen ymmärtämään?

ETTEI MULLE TARVII OLLA KAT...

Minulle on selkeästi kateellinen,naispuolinen henkilö, siitä että, hän ilmeisesti kokee että, olen häntä perempi.Oikeasti olen monipuolinen ihminen ja osaankin monenlaista, siis käytännön ihminen.Kuitenkaan koskaan en ole sillä leveillyt. Enkä viitsi tehdä "hommia" huonosti, pelkästään vain siksi että, toinen saa siitä hyvän mielen.

Häntä raivostuttaa kun en ole alan ammattilainen ja olen kokemuksen kautta oppinut tekemään asioita, joita hän on koulun penkillä opetellut.

Tykkäisin kysyä myös häneltä neuvoa joihinkin asioihin (en tosiaan tiedä kaikkea)ja yrittää saada jotain yhteistä, koska kuitenkin teemme samoja työasioita, mutta hänpä ei vastaa, ota itse selvää tyyliin ja enkä minä muista, en ole laittanut ylös. No ei mun ole pakko edes häneltä kysyä, mutta ajattelin että, jospa se rikkoisi jään.

Mutta, tulos olikin huonompi.Juuri kuulin että, hän oli sanonut,että minä olin niin kokematon kun piti häneltä kysyä neuvoa. No, just joo... Siinäpä sitä.

kaikki yleensä mitä teen ja vahinko vain hänelle että, yleensä onnistun, hän kääntää sen rumasti toisinpäin, että en itse osais edes ajatellakaan.

Miksi pitää olla toiselle kateellinen??? Kurjaa, minä en asialle voi mitään. Täytyy vain yrittää olla ystävällinen, vaik aina ei jaksais. kerran ole kysynyt häneltä suoraan, miksi hän on kateellinen ja minusta siihen ei olis syytä? Hän vastasi että, ei se siitä johdu, vaan minä ihmisenä olen niin , sellainen että, kaikki eivät pidä minusta. Tuota en niele. Koska kukaan muu ei ole niin sanonut. Ja aina tulen ihmisten kanssa toimeen ja koen viihtyväni hyvin.

Ja kun tilanteet ovat sellaisia että, muuhun johtopäätökseen, ei voi tulla, kuin että, hän on kateellinen.

Voiko kukaan asiallisesti neuvoa, voiko kateutta saada loppumaan? Minulla loppuu kohta ymmärrys. Tekis mieli hermostua sille ihan täysiä ja huutaaa kaikki asiat päin naamaa. Mutta, en halua alkaa lapselliseksi. Minä en voi mielestäni mitään jos minulle ollaan kateellisia. Minä en sitä saa loppumaan ellei hän mene itseensä ja YRITÄ ASIALLE jotain.

2

644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietää

      Hän on Hän jolta yksikään ei piiloon jää

    • vinkkejä

      Hankala tilanne ja varmasti todellisuudessa vielä monimutkaisempi kuin mitä pystyit lyhyesti kertomaan...
      Tilanne on kiristynyt ja olette aika syvällä siinä, sinulta kuluu energiaa, että et räjähtäisi.

      Jos hän on kateellinen sinulle - siis tuntee itsensä huonoksi ja riittämättömäksi ja pelkää että muutkin alkavat aliaroida häntä ja jopa uhata hänen asemaansa - niin ainoa tapa ratkaista asia kunnolla olisi vahvistaa teidän kanhden välistä luottamusta ja arvostusta.

      Kerroit että olit kysynyt haneltä neuvoa ajatuksella, että se osoittaisi sinun arvostavan häntä, mutta hän iski sinua vastaan. Mielestäni olet kuitenkin oikeilla jäljillä ja voisit jatkaa asiaa pienellä hienosäädöllä. Kysy häneltä apua tai neuvoa tai mielipidettä johonkin sellaiseen asiaan, mikä ei liity siihen, että sinä et osaisi jotain - vaan - että osaat itsekin, mutta koska arvostat hänen näkemystään, kysyt esim että "kun sinä olet niin näppärä siinä ja siinä, niin minusta olisi kiva kuulla, mitä sinä pidät tästä ratkaisustani. Tekisinkö näin vai noin?". Voit jopa sanoa että selviät itsekin, mutta jos hänellä on aikaa, niin arvostaisit hänen näkemystään. Tai voit kysyä mielipidettä tai neuvoa johonkin ihan muuhun kuin työasiaan.

      Tehokas keino voisi olla kehua häntä muiden kuullen. Kun hän kuulee sinun sanovan jotain positiivista hänestä muille, se on todella vahva todiste, että häntä arvostetaan ja vähentää hänen halujaan kilpailla sinua vastaan. Lisäksi muut ihmiset pitävät sinua fiksuna, jos osaat käyttytyä noin. (Oikeasti pahanpuhujiin suhtaudutaan epäluuloisesti ja toisista arvostavasti puhuvia kunnioitetaan). Anna hänelle positiivista palautetta aina kun keksit jonkin todellisen, vaikka pienenkin aiheen, myös kahden kesken. Tarjoa hänelle tarvittaessa myös apua.

      Mieti myös kertaalleen sitä, että eihän vain ole niin, että koska sinulla ei ole sitä koulutusta, sinäkin kaipaisit enemmän arvostusta muilta? Oletko luottavainen omasta asemastasi? Vai sittenkin pikkuisen epävarma? Voiko sellainen näkyä sinusta ulospäin, vaikkakin vain vähän ja vain tuollaiselle toiselle alemmuudentuntoiselle ihmiselle? Pystytkä vilpittömästi osoittamaan arvostusta hänelle vai odotatko siitä "maksua" takaisin?
      Yksi vinkki vielä voisi olla lainata kirjastosta Tony Dunderfeldin (tms?) kirja Henkilökemia. Itselleni se on antanut eväitä kun koin että eräs työkaverini suhtautui minuun kummasti ja ajattelin sen olevan kateutta. Ymmärsin että meidän tilannetta pahensi se että olemme viestintätyyleiltämme ja temperamenteiltamme eri tyyppiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe