Dobermannit ovat tappajia

ja typerysten koiria

Kaikki dobermannit ovat luontaisesti tappajia vaikka vain harva pääsee toteuttamaan viettiään.
Tuollaiset koirat pitäisi laissa kieltää.
Tunnen muutaman bobberin omistajan ja heillä ei totisesti ole kaikki kotona.

Tiedän että saan haukkuvyöryn mutta olen oikeassa.

16

1838

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...,.,.,

      Just joo

    • ..........................

      onko moista ennen kuultu..en ainakaan minä.On kyllä tosi että jotkut koirat sekoavat päästään,väärän omistajansa vuoksi,mutta ei se koira itse ole millään lailla sekopää tappaja..Meidän toope on kyllä oikein iso sylikoira,että ehkä sit sen vuoksi vähän sekopää..

      • tappajaksi

        Vein taksilla asiakasta kotiinsa. Mies kehui koko ajan kahta dobberiaan kuinka ne ovat tosi tappajia jos käsketään. Puolustavat reviiriään viimeiseen hengenvetoonsa.
        Jo jututkin pelotti ja päätin etten ko. osoitteesta ota ketään kyytiin enkä sinne vie.


      • Hehehehehe
        tappajaksi kirjoitti:

        Vein taksilla asiakasta kotiinsa. Mies kehui koko ajan kahta dobberiaan kuinka ne ovat tosi tappajia jos käsketään. Puolustavat reviiriään viimeiseen hengenvetoonsa.
        Jo jututkin pelotti ja päätin etten ko. osoitteesta ota ketään kyytiin enkä sinne vie.

        Ja mä en enää koskaan juttelekaan kenellekään Korkeasaaren työntekijälle, sillä siellä on sellaisia petoja häkeissä, että ihan pelottaa!


    • ...

      Vittu ihmiset on urpoja..
      Väärissä käsissä mikä tahansa koira voi olla vaarallinen..
      Ja sellaisille kusipäille jotka dobberia egon jatkeeks tarvii-ei niitä pitäis missään nimessä myydä.
      Levitelkää käsityksiänne ihan rauhassa,kun ette ko. rodusta ilmeisesti mitään tiedä..ei tollaisille voi kuin nauraa..

      • doopperia

        munan jatkeeksi?tai yleensäkkään koiraa.itse taidat olla se urpo joksi mainitsit juuri itseäsi.se on perheen jäsen sekä harrastuskaveri..ja sinä taidat tietää asiasta niin kerro meille tietosi,onhan uusi tieto aina hyvästä...odotan kovasti.jos sinua noin nauraataa niin kerro myös samontein kokemuksesi koirista yleensäkkin?kateelliset ihmiset kirjoittaa noin..


    • BadMyntton

      Minulla on dopperi ja kaiken lisäksi olen todellinen ultimus, eivätkä kaikki kamarini ole todellakaan lämpimät. Tähän asti elämässäni en ole saanut minkäänlaista kunnioitusta, mutta kun dopperi tuli taloon niin kaikki muuttui. Seksielämä on nykyjään suorastaan fantastista ja eukko palvoo minua kuin kuuta nousevaa. Hän ei tiedä mitään upeampaa kuin minä ja muriseva dopperini. Kadulla kulkiessani ihailevat katseet suorastaan polttavat ihoani. MInä ja koirani syömme vain raakaa lihaa ja palanpainikkeeksi juomme tuopilliset verta! Lapseni, joita on kaksi toimivat hyvänä harjoituksena kun koirani opettelee saalistuksen alkeita ja toteuttaa luontaista vaistoaan. Ulkoilutan sitä ainoastaan siitä syystä että kaikki näkisivät meidät, me olemme oikea taisteluyksikkö! Ruokin koirani vain kerran päivässä, jotta vietit pysyvät herkillä ja luonne ärhäkkänä! Rankaisen sitä jatkuvasti ja suorastaan nautin siitä kun kulkee perse maassa pitkin nurkkia aina jalkeilla ollessani! Usein esittelen kavereilleni kuinka ärhäkkä koirani on ja kuinka se kusaisee alleen vain kun korotan ääntäni. MInä pidän huutamisesta, koska se antaa minulle vallan ja voiman tuntua. En oikeastaan koskaan ole puhunutkaan koiralleni normaalilla äänellä vaan olen pennusta asti huutanut sille, koska se tottelee varmasti paremmin huutoa ja kyllähän käskiessä pitää huutaa niin että räkä kurkusta lentää, ei sitä muuten auktoriteettiä saa. Toivottavasti tuollaista lakia ei kuitenkaan tule, koska se söisi pahasti uskottavuuttani ja millä minä sitten pystyisin pätemään, kun minä oikeasti tarvitsen sitä varten tappajakoiran vai voiko muka olla olemassa mitään muuta syytä hankkia koira...voiko?

    • on..............

      ainut koirarotu joka on jalostettu suojelukoiraksi EI TAPPAJAKSI!

      • ....

        ...jos katsoo tilastoja, niin 2200kpl hyökkäyksistä/puremista VAIN 11kpl oli dobermannien tekemiä! Siellä on edellä mm. niinkin "iki-ihastuttava" koira kuin kultainen noutaja yms.. Joten eiköhän nyt lopeteta moiset provot ja antaa tällä dobermann harrastajien keskustella omasta rodustaan.
        Tuntuu, että sama ilmiö tuo mersun kohdalla, että jokin "kade" tai muu pätemisen tarve vaanii hiukan "parempia" asioita kohtaan. Taitaa olla se suomalaisten peruskateus... =)


    • kuullut

      yhtään tapausta missä toope oisi ihmiseen tahattomasti kiini käynyt,linkitätkö?olet varmaan katsonut liikaa elokuvia..xDtai sitten olet niin tietämätön koirista..mun eka koira on malinois vaikka niitä ei ekaksi koiraksi koskaan oo suositeltu,toinen on toope.malinois on minusta kokemuksen perusteella joka ehkä sekoisi jos joutuis kotikoirana olemaan mutta malinoissiakaan ei pidä todellakaan kotikoiraksi ottaa,kukaan nyt möisikään kotikoiraksi,se on palveluskoira joka tarvii toimintaa joka päivä ja aktiviteettejä.mutta kyse olikin nyt eri rodusta mut eikö kultasetnoutajatkin käy nykysin omistajan pääle?että eikä nyt oikeesti oo kyse sen hihnan toisessa päässä,toki onhan joitakin yksilöitä mitkä sekoo mut ei vittu heti tartte joka ikistä koiraa leimata tappajaksi!voihan joku chihukin koittaa tapaa omistajan esim..ottakaa enemmän tietoo ennen kun tuutte paskaa jauhaa,naurattaa tollanen paska

      • .....

        puhut asiaa=)


    • tietämättömänä

      koirista yhtään mitään..sairasta tollanen pellen paskan puhuminen

    • ???????????

      "Tiedän että saan haukkuvyöryn mutta olen oikeassa."

      Okei... Sinä olet siis oikeassa. Ja koska olet oikeassa, niin esittämäsi väitteet ovat varmaan tutkittuja ja tieteellisesti todistettuja faktoja, eikö? Kun kerran niin vakaasti tiedät, että olet oikeassa, niin sinulla varmaan on esittää väitteesi tueksi joitakin lähteitä. Tiedät kai, että yksikään mutu-tuntumalla esitetty väite ei ole totta vain sen takia, että joku sanoo sen niin olevan. Kyllä kaikki tieteelliset tosiasiat todistetaan joko oikeiksi tai vääriksi.

      Aloitetaanpa ihan alusta!
      1. väitteesi:
      "Dobermannit ovat tappajia"

      -kerrotko mistä tieteellisestä etologisesta julkaisusta olet tämän faktan irroittanut. Miksi dobermannit ovat tappajia ja mikä ne ajaa tappamaan. Mikä laukaisee tappamisreaktion dobermannilla ja montako tappoa dobermannit ovat tehneet. Oletko vielä kiltti ja etsit tilastotietoa montako dobermannia esimerkiksi viime vuonna Suomessa ovat tappotyön suorittaneet ja montako niistä ei ole vielä ehtinyt tappamaan.

      2. väitteesi
      "typerysten koiria"

      -jälleen haluan tietää tämän faktatietona esittämäsi väitteen lähteen. Haluan, että lyhyesti kerrot millä tutkimuksella ollaan todistettu, että dobermannit päätyvät juuri typeryksille ja millainen ihminen "typerys" on. Miten tässä tieteellisessä julkaisussa, mistä tämä OIKEA TIETOSI on peräisin, määritellään "typerys"?

      3. väitteesi:
      "Kaikki dobermannit ovat luontaisesti tappajia vaikka vain harva pääsee toteuttamaan viettiään."

      -Jälleen mainitsetko tämän faktana esittämäsi tiedon lähteen. Kerro myös miten kyseisessä lähteessä määritellään tämä luontainen tappamisvietti, mitä niin harva pääsee toteuttamaan. Koituuko dobermannille jotakin haittaa, jos se ei pääse tätä viettiään toteuttamaan?

      Viimeinen lauseesi:
      "Tunnen muutaman bobberin omistajan ja heillä ei totisesti ole kaikki kotona."

      Oletan, että tämä ei ole mistään tieteellisestä julkaisusta, sillä kerrot omakohtaisia kokemuksiasi bobberin omistajista. Montako dobermann-ihmistä tunnet ja montako arvelet koko maailmaan niitä mahtuvan. Uskotko, että ne ihmiset joita tunnet olisivat tarpeeksi suuri otos kuvaamaan kaikkia dobermannin omistajia, jos asiasta tehtäisiin tieteellinen tutkimus?


      Ole niin kiltti ja vastaa. En halua vierittää haukkuvyöryä päällesi, sillä keskustelun aloituksesi oli ihan asiallinen, vaikka jätitkin mainitsemiesi faktojen lähdekirjallisuuden mainitsematta. Kuitenkin fiksuna ihmisenä varmasti ymmärrät, että jos keskustelussa alkaa tosiasioita ja faktoja esittämään, niin ne on tarvittaessa pystyttävä todistamaan oikeiksi, sillä muutoinhan putoaa pohja sinun uskottavuudeltasi. Asiaa ei riitä todistamaan oikeaksi se, että tunnet muutaman dobberin omistajan. Pyydän etukäteen anteeksi skeptisyyttäni, sillä vaikka kukaan ei ole niin debiili, että omasta päästään tuollaisia väitöksiä alkaisi faktoina esittämään, niin jotenkin vain kajastui tuolta rivien välistä, että ehkä saattaisit sittenkin olla aivoton kakara, jolla ei ole esittää väitteidensä tueksi minkäänlaista tieteellistä tutkimustietoa. Jotenkin jäi sellainen haju, että halusit vain provota ja näyttää dobermann-harrastajille kuinka typerä oikein oletkaan. Jos näin ei ole, niin kleskustellaan toki eteenpäin. Aihe on hyvin mielenkiintoinen ja olen halukas puimaan sitä laadukkaan keskustelun valossa enemmänkin, mutta vasta kun olet vastannut esittämällä lähdetiedot esittämiesi väitteiden tueksi. Ymmärrät varmaan, että keskustelu on melko hedelmätöntä, jos tosiaan osoittautuisitkin aivottomaksi juntiksi, joka ei tajua, että faktoina esitetyt asiat tulee pystya myös todistamaan, jos haluaa, että joku niitä uskoo. Ilman lähdetietoja esittämäsi väitteet ovat niin hataralla pohjalla, että teet itsestäsi suorastaan naurettavan pellen, jollet nyt pian pelasta kasvojasi ja kerro mistä tutkimuksesta nämä väitteesi ovat peräisin. Kuka tutkimuksen on tehnyt ja kuka tarkastanut. Mistä ko. tutkimus olisi mahdollista saada myös meidän muiden luettavaksi.

      Kiitän etukäteen!

    • ::::::::::::::::::::::::::

      kyllä mä nyt nauran sulle paskasesti.
      Kannattasko sun oikeesti tehdä jotain noille sun peloille ettei elämäs mee ihan pilalle!

    • Neljän omistaja

      Hankkikaa oikeasti tietoa asioista ennen kuin alatte rotua tuomitsemaan. Ja olisiko sellaisessa mitään perää että ihmist ne jotenkin käytöksellään niistä koirista hulluja tekevät.....

    • car-oliina

      oletko nähnyt yhdenkään dobberin tappavan ketään? isäntään varsinkaan se ei koske, sillä se suojelee laumaansa. Voit tulla katsomaan meidän dobberia ja käsityksesi voi muuttua...:D se ei ole tappajaa nähnytkään...:D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6560
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2634
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2210
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1886
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1457
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe