Bulgaria, Turkki vai Tunisia

........

Bulgariassa, Tunisiassa ja Turkissa käyneet kertokaa plussia ja miinuksia paikoista, olisi tarkoitus varata syyskuulle matka ja olisi kiva tietää vähä lämpötiloista jne.ennenkö päättää minne matkan varaa...

13

4136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihtoehdoista

      ehdottomasti Turkki.
      Syyskuussa takuuvarma aurinki ja lämpö.
      Toki Tunisiassakin lämmintä riittää mutta sittenkin.
      Molemmissa olen käynyt useasti ja suosittelen Turkkia.

      • Turkissa

        Käy kun suomihorot.


    • Anselmia

      Moi!

      Bulgariassa olen käynyt kerran, sunny beachilla säät epävakaat, jopa kylmät jo elokuussa. Ei mitään nähtävää, tylsä paikka ja huono ruoka. Viikossa tuli aika pitkäksi.Ainoa plussa oli ranta, mutta sen takia ei kyllä kannata sinne lähteä.
      Tunisia oli mielestäni lähinnä ahdistava. Säät olivat sielläkin epävakaat, sadetta ja ukkosta. Erittäin huono palvelu. Vähän sama homma kuin Bulgarian kanssa, ainoa plussa rannasta. Tunisia oli myös likainen ja paikalliset ihmiset elivät köyhyydessä ja poliisia vältellen, mikä teki kaikesta ahdistavaa.
      Turkissa on aina lämmin. Tai itseasiassa kuuma!Pilviä ei pahemmin näy.Viimeksi olin lokakuussa ja oli jopa yli neljääkymmentä lämpöastetta välillä. Turkissa ei paljon pitkiä vaatteita tarvitse vielä tuohonkaan aikaan, edes illalla. Lisäksi siellä riittää tekemistä. Ainakin Alanyassa ja muuallakin. Se on täynnä elämää ja lämpöä! Suosittelen! :)

      • Burgeri

        Turkki ehdottomasti jo ilmojen takia ja hinnat edulliset ja ihmiset ystävällisiä.Tunisiasta ei voi sanoa samaa kaikki vaikeaa aina yrittävät huijata ja myydä väkisin.olen ollut noista maista kaikissa ja tunisia ei hyvä. kaljan saaminen jo vaikeaa..


      • djerba
        Burgeri kirjoitti:

        Turkki ehdottomasti jo ilmojen takia ja hinnat edulliset ja ihmiset ystävällisiä.Tunisiasta ei voi sanoa samaa kaikki vaikeaa aina yrittävät huijata ja myydä väkisin.olen ollut noista maista kaikissa ja tunisia ei hyvä. kaljan saaminen jo vaikeaa..

        Parkat suomalaiset,vain kaljan saaminen kiinnostaa....


    • jaa minne

      Ilmoistahan ei kukaan etukäteen tiedä. Satunnaiselle matkailijalle jää aina se käsitys ko. maasta millainen ilma juuri silloin sattuu olemaan, kun itse on siellä lomailemassa.
      Itse olen käynyt Tunisiasa kerran ja Bukgariassa kaksi kertaa ja jos vielä menen jompaan kumpaan, niin valinta on ehdottomasti Bulgaria.
      Matka pitää vain tehdä kesällä. Turkkiin en osaa ottaa kantaa.

    • timpu

      Itse olen käynyt bulgariassa ja useamman kerran turkissa. Noista kahdesta valitsisin turkin. Tunisiassa en ole käynyt mutta kiehtovaa olisi sinneken matkustaa. Kesäkuussä ainakin vielä turkkiin kaheks viikkoo, ehkä sitten seuraava matka muualle..?! ;)

      • marsu

        Mikä on hintatason ero Turkissa ja Bulgariassa?


    • Vastaaja%

      Itselläni ei vielä ole kokemusta kuin Tunisiasta ja henk.koht. rakastuin maahan kovasti.

      Tänä kesänä menemme sitten Bulgariaan, tuleepahan sekin nähtyä. Ja seuraavaksi on sitten varmaan Turkin vuoro.

      Ilmojen puolesta en kyllä itse varmaan syyskuussa enää Bulgariaan lähtisi vaan valitisisi Tunisian tai Turkin.

      • oon.......

        syyskuun lopussa ja lokakuun alku puolla ollu varnan kultahietikolla ja ilmat silloin oli hyvät päivä lämpö 25astetta ,yö n 19 ,mustanmeren vesi 21 astetta. suosittelen .
        syyskuussa jo alennus myyntiä.mutta työ tekijät väsyneitä.eivät jaksa paljella täydellä teholla. mutta ei meitä haitannu.nyt lähden taas mutta kesäkuussa heti eka päivä ja oon viikon. maakunnasta ei saa kahdenviikon matkoja ,pitäs roudata tavaroiden kaa helsinkiin ja kokemuksesta tiedän et tuliaisia on.ilosta lomaa


    • Pakettirai

      lämpötila sitten mielenkiintoinen asia ja omat ruisleivät mukaan.

      • Memmariini

        Hei!

        Olimme kesäkuussa 2008 koko perhe Lomamatkojen lomalla Bulgariassa,Sozopolissa.Perheemme koon vuoksi (2 aik ja 3 lasta)meille tarjottiin huoneistoa Santa Marina Holiday Villagesta,joka oli aivan loistava lomakylä hiukan keskustan ulkopuolella.
        Huoneisto oli aivan luksusta ja siellä oli kaikki keittiövempaimet,mikro,vedenkeitin,kahvinkeitin,jääkaappi,hella,astiastot ja lasistot kuudelle.Huoneisto oli muutenkin hyvin varustettu ja siisti.Aterioita ei miellä ollut ja kokkasimme kaiken huoneistossamme.
        Lomakylä oli aidattu sekä vartioitu ja meillä olikin rannekkeet,joilla todistimme asuvamme kylässä.Alue oli puutarhamainen ja erittäin hyvin hoidettu.Roskia ei näkynyt missään.Alueella oli myös minimarket,jossa hinnat samat kuin kaupungissa ja valikoimaa riitti hyvin.
        Uima-allasalueita oli useita ja huoneistomme viereisellä alueella on monta allasta sekä allasbaari.Alueella oli myös ravintoloita.Kävimme pitsapaikassa syömässä.Allasalueella soi musiikki,joka hiljeni kymmeneltä illalla.Altailla oli myös hengenpelastustiimi päivisin.
        Lomakylän vieressä kulki paikallistie ja tien toisella puolella oli Mustanmeren ranta,jolla loikoilimme päivisin.Ranta oli hienohiekkainen ja uimarannan osalta puhdas.Osassa kivikkorantaa oli roskia.
        Bulgaria on halpa maa.Ostimme paljon ruokatarvikkeita paikallisesta keskustasta.Oluthan siellä ei maksa mitään ja se on hyvää.Marketista 1,5 litran pullon sai alle kahdella eurolla ja 0,5 litran tuopin allasbaarista 2 eurolla.Ravintolan ruoka-annos maksoi noin 7 euroa,taksimatka kaupunkiin hotellilta 3 euroa suunta,kolmelle lapselle nahkakengät yhteensä 45 euroa ym.
        Sozopolin ostosmahdollisuudet ovat hyvin rajalliset ja mekin lähdimme Lomamatkojen ostosretkelle Burgasiin.Retkellä kävimme myös juuri avatussa Burgas Plaza-ostoskeskuksessa ja siellä oli paljon erilaisia liikkeitä.Oli Mango ja Mäkkäri sekä paljon muuta.Alakerrassa oli meidän tavarataloa vastaava iso kauppa.
        Suosittelen lämpimästi tätä matkaa kaikille rentoutumisesta haaveileville.Lomakylä on tasokas ja palvelu pelaa.Lentomatkakaan ei ole pitkä.


      • rrttoy
        Memmariini kirjoitti:

        Hei!

        Olimme kesäkuussa 2008 koko perhe Lomamatkojen lomalla Bulgariassa,Sozopolissa.Perheemme koon vuoksi (2 aik ja 3 lasta)meille tarjottiin huoneistoa Santa Marina Holiday Villagesta,joka oli aivan loistava lomakylä hiukan keskustan ulkopuolella.
        Huoneisto oli aivan luksusta ja siellä oli kaikki keittiövempaimet,mikro,vedenkeitin,kahvinkeitin,jääkaappi,hella,astiastot ja lasistot kuudelle.Huoneisto oli muutenkin hyvin varustettu ja siisti.Aterioita ei miellä ollut ja kokkasimme kaiken huoneistossamme.
        Lomakylä oli aidattu sekä vartioitu ja meillä olikin rannekkeet,joilla todistimme asuvamme kylässä.Alue oli puutarhamainen ja erittäin hyvin hoidettu.Roskia ei näkynyt missään.Alueella oli myös minimarket,jossa hinnat samat kuin kaupungissa ja valikoimaa riitti hyvin.
        Uima-allasalueita oli useita ja huoneistomme viereisellä alueella on monta allasta sekä allasbaari.Alueella oli myös ravintoloita.Kävimme pitsapaikassa syömässä.Allasalueella soi musiikki,joka hiljeni kymmeneltä illalla.Altailla oli myös hengenpelastustiimi päivisin.
        Lomakylän vieressä kulki paikallistie ja tien toisella puolella oli Mustanmeren ranta,jolla loikoilimme päivisin.Ranta oli hienohiekkainen ja uimarannan osalta puhdas.Osassa kivikkorantaa oli roskia.
        Bulgaria on halpa maa.Ostimme paljon ruokatarvikkeita paikallisesta keskustasta.Oluthan siellä ei maksa mitään ja se on hyvää.Marketista 1,5 litran pullon sai alle kahdella eurolla ja 0,5 litran tuopin allasbaarista 2 eurolla.Ravintolan ruoka-annos maksoi noin 7 euroa,taksimatka kaupunkiin hotellilta 3 euroa suunta,kolmelle lapselle nahkakengät yhteensä 45 euroa ym.
        Sozopolin ostosmahdollisuudet ovat hyvin rajalliset ja mekin lähdimme Lomamatkojen ostosretkelle Burgasiin.Retkellä kävimme myös juuri avatussa Burgas Plaza-ostoskeskuksessa ja siellä oli paljon erilaisia liikkeitä.Oli Mango ja Mäkkäri sekä paljon muuta.Alakerrassa oli meidän tavarataloa vastaava iso kauppa.
        Suosittelen lämpimästi tätä matkaa kaikille rentoutumisesta haaveileville.Lomakylä on tasokas ja palvelu pelaa.Lentomatkakaan ei ole pitkä.

        itse valitsen mielummin bulgaarian turkki ja tunisia halpoja mutta rättipäiden rasittava kaupustelu.ei ole mielestäni mukavaa rentouttavalla lomalla.....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      416
      4351
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      138
      2889
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      130
      1998
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1380
    5. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      76
      1351
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      174
      1288
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1272
    8. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      73
      1251
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      54
      1071
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      298
      997
    Aihe