Aijon kokeilla tulevalla lapsellani kestovaippa-rumbaa ja mielessä muutamia kysymyksiä kestoilun "asiantuntijoille".
- Onnistuuko kestoilu pelkillä harso- villahousu yhdistelmillä, vai kannattaako hankkia myös muunlaisia kestis-viritelmiä?
- Tällähetkellä minulla on n.20 harsoa ja kahdet ruskovillan villahousut äitiyspakkauksen kuori-ja sisävaipat. Riittääköhän, vai vieläkö hankin lisää? (jos ajatellaan vauvan ekaa puolta vuotta)
- Mistä materiaalista lisäimut kannattaa tehdä? Moni kerroksisia? Paljonko? Minkä kokoisia niistä kannattaa ommella ?
- Onko riisipaperista hyötyä?
..hmm.. siinä nyt alkuun muutama kysymys:D
riittääköhän alkuun..?(kyse kestoista) yms..
1
279
Vastaukset
- kestopepun äiti
Moni kestoilee pelkillä harsoilla ja villiksillä, mutta moni on myös luopunut kestoilusta hermostuttuaan niihin :) Eli periaatteessa pärjää, mutta muista sitten että on muitakin systeemejä jos tuntuu että noilla tuntuu keinot loppuvan.
Itse ehkä hankkisin harsojen lisäksi pari erilaista s-kokoista sisävaippaa vaikka babyidean kirppikseltä. Niitä voi kuitenkin käyttää noiden samojen kuorien kanssa, ja kuminauhalliset sisävaipat yleensä pitävät paremmin maitokakkaa kuin taiteltu harso. Jatkossa sitten voit hankkia sopiviksi havaittuja juttuja m-koossa lisää, se on helpompaa kun olet jo testaillut vauvallesi eri merkkejä.
Saattaisin myös hankkia pari taskuvaippaa "helppovaipoiksi", ainakin jos aiot käyttää kestoja myös kaupunkireissuilla ym. liikkeellä ollessa. Ja ne ovat yleensä isille helpompia vaihdettavia ;)
Tuo parikymmentä sisäosaa ja 3 kuorta on ehkä sellainen minimimäärä täyskestoiluun alussa, eli jotain erityyppistä systeemiä voisi olla muutama lisäksi ja kokeeksi.
Lisäimuja voi tehdä vaikka vanhoista froteepyyhkeistä, tehokkaammin imeviä materiaaleja ovat sitten bambu- ja hamppukankaat. (esim. myllymuksuilta tai muilta vaippakankaita myyviltä nettimyyjiltä). Katsele vaikka netin vaippakaupoista millaisia ja minkäkokoisia niitä on tarjolla. Nopeammin kuivuvat taiteltavat mallit, kovin paksuja ei kannata tehdä.
Riisipaperin käyttökin on mielipidejuttu, toiset tykkäävät kovasti toiset eivät yhtään. Kokeile...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.662982Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91781- 1111646
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2201212- 123945
- 93933
- 60914
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil65897Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6815- 34790