riittääköhän alkuun..?(kyse kestoista) yms..

marceilla

Aijon kokeilla tulevalla lapsellani kestovaippa-rumbaa ja mielessä muutamia kysymyksiä kestoilun "asiantuntijoille".

- Onnistuuko kestoilu pelkillä harso- villahousu yhdistelmillä, vai kannattaako hankkia myös muunlaisia kestis-viritelmiä?
- Tällähetkellä minulla on n.20 harsoa ja kahdet ruskovillan villahousut äitiyspakkauksen kuori-ja sisävaipat. Riittääköhän, vai vieläkö hankin lisää? (jos ajatellaan vauvan ekaa puolta vuotta)
- Mistä materiaalista lisäimut kannattaa tehdä? Moni kerroksisia? Paljonko? Minkä kokoisia niistä kannattaa ommella ?
- Onko riisipaperista hyötyä?

..hmm.. siinä nyt alkuun muutama kysymys:D

1

294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kestopepun äiti

Moni kestoilee pelkillä harsoilla ja villiksillä, mutta moni on myös luopunut kestoilusta hermostuttuaan niihin :) Eli periaatteessa pärjää, mutta muista sitten että on muitakin systeemejä jos tuntuu että noilla tuntuu keinot loppuvan.

Itse ehkä hankkisin harsojen lisäksi pari erilaista s-kokoista sisävaippaa vaikka babyidean kirppikseltä. Niitä voi kuitenkin käyttää noiden samojen kuorien kanssa, ja kuminauhalliset sisävaipat yleensä pitävät paremmin maitokakkaa kuin taiteltu harso. Jatkossa sitten voit hankkia sopiviksi havaittuja juttuja m-koossa lisää, se on helpompaa kun olet jo testaillut vauvallesi eri merkkejä.

Saattaisin myös hankkia pari taskuvaippaa "helppovaipoiksi", ainakin jos aiot käyttää kestoja myös kaupunkireissuilla ym. liikkeellä ollessa. Ja ne ovat yleensä isille helpompia vaihdettavia ;)

Tuo parikymmentä sisäosaa ja 3 kuorta on ehkä sellainen minimimäärä täyskestoiluun alussa, eli jotain erityyppistä systeemiä voisi olla muutama lisäksi ja kokeeksi.

Lisäimuja voi tehdä vaikka vanhoista froteepyyhkeistä, tehokkaammin imeviä materiaaleja ovat sitten bambu- ja hamppukankaat. (esim. myllymuksuilta tai muilta vaippakankaita myyviltä nettimyyjiltä). Katsele vaikka netin vaippakaupoista millaisia ja minkäkokoisia niitä on tarjolla. Nopeammin kuivuvat taiteltavat mallit, kovin paksuja ei kannata tehdä.

Riisipaperin käyttökin on mielipidejuttu, toiset tykkäävät kovasti toiset eivät yhtään. Kokeile...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    2. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    3. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    4. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    5. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    6. Jotenkin se harmittaa

Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian
      Ikävä
      46
      700
    7. Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti

Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os
      Ikävä
      2
      652
    8. Haluan kysyä vain yhden asian

Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs
      Ikävä
      39
      579
    9. Mies aion pilata elämäsi

Ole hyvä vaan, olet ansainnut sen.
      Ikävä
      73
      562
    10. Kauneus on katsojan silmissä

Mitä kaunista sun silmät näkevät?
      Ikävä
      22