Eroon kissa-allergiasta?

_Jenni_123_

Onko kenelläkään tietoa, onko kissa-allergiasta mahdollista päästä eroon? Otin jokin aika sitten suloisen ragdoll-tytön, jonka jouduin palauttamaan takaisin kasvattajalle vain viikon yhdessäolon jälkeen allergian takia: kurkkuni turposi (tuntui kuin joku olisi "kuristanut" minua jatkuvasti) ja silmäni vuosivat:(.

Viime syksynä kävin allergiatestissä, mutta silloin ei kissa-allergiaa ollut, tai siis ainakaan testi ei sellaista näyttänyt. Mutta allergiatesteihin ei voi kuulemma luottaa täydellisesti, ei ainakaan jos ei ole aikaisemmin altistunut "kissapölylle".

Eli vinkkejä ja kokemuksia tulemaan; onko mahdollista "siedättää" kissa-allergia pois esim. vierailemalla usein paikoissa, joissa on kissoja? Heinä- ja siitepölyallergioihin on olemassa siedätyshoitoja, mutta eläinallergioihin ei käsittääkseni siedätyshoitoa ole?

Ikävä pikkukisuani kohtaan on kova, ja vaikka jouduin luopumaan hänestä, haluaisin tietää voinko edes harkita samanlaisen kissan ottamista joskus myöhemmin; edellyttää että onnistun pääsemään eroon allergiasta.

12

8065

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piirissä...

      ...on harjoitettu ainakin ajoittaista siedätyshoitoa. Kuulema voi mies jo olla nykyään useamman tunnin kissataloudessa, ennen vain 10 minuuttia kunnes silmät alkoivat vuotamaan.
      Siedätyshoitoja on, mutta ne eivät takaa täydellistä onnistumista. Ja hoidon aikana ei saisi muuten altistua allergeenille. Kaverini joka otti siedätyshoitoa pahaan merenelävät-allergiaan popsii nykyään katkarapu-pizzaa, joten mene ja tiedä.
      Itse kyllä käyttäisin kaikki konstit loppuun. Toisella tutullani tosin kissa-allergia on omien sanojensa mukaan pahentunut, joutuu syömään siis vahvempia lääkkeitä. Mutta ei ole harkinnut siedätyshoitoa ollenkaan, joten ehkä asenteessakin kielteistä suhtautumista?

    • jolla oli

      kissa-allergia ja vielä aika paha sellainen siedätti itsensä siten että otti kissan ja kärsi muutaman kuukauden ja elimistö tottui tähän kissaan mutta muita kissoja hän ei vieläkään siedä. jos näin meinaa tehdä kannattaa kuitenkin varmistaa että kissalle on paikka jos tämä ei onnistu koska eihän tämä tietenkään kaikilla toimi. itselläni oli lapsena allergia mutta kun aloin kisujen kanssa enemmän touhuta niin se hävisi pikkuhiljaa pois. riippuu varmaan aika paljon allergian tyypistä ja siitä onko muita altistavia sairauksia (esim. astmaa)

    • tiituska80

      Itsellä on kans ollut aina lievää eläinallergiaa, mut eläimiä on silti ollut koko ajan. Omiin kissoihin ja koiriin olen tottunut, mut vieraat saattavat aiheuttaa oireita.

      Varautua täytyy kuitenkin et allergia pahenee yht'äkkiä esim. astmaksi. Itse varmistin kissalleni hyvän varakodin jo ennen ottamista, ja sinne hän pääsee vaikka allergia pahenisi myöhemminkin.

      kokeilla voi tietysti..

      • vielä..

        auttaako siedätyshoito juuri tuommoiseen allergiseen astmaan? mitä sellainen siedätyshoito maksaa ja millä perusteilla sellaista voi saada?

        itse ainakin reagoin heti kissoihin, koiriin ja kaneihin niin että alkaa ahdistaa, keuhkot menee tukkoon. toivottavasti tähän joskus keksittäisiin jokin lääke....niin että voisi pitää lemmikkiä...


    • Toivoton.

      Joo mullakin on kissa allergia mutta koira allergia on hävinnyt. Olen 12 vuotias.
      Meillä oli kissa joka oli mun koko elämäni. 12 vuotta. Kuoli tänä vuonna mutta ikää oli sillä kissalla 16-17 vuotta. Yhes vaihees se oli aika paha allergia , mutta sitte taas ihan hyväs ja kun huomasimme että kissa oli vähän huonossa kunnossa niin halusin olla tämän kanssa koko ajan. Kannoin sylissä ja hoivasin.. Olin viimeisiin sekuntteihin asti. Se oli hyvin iso drauma nähdä kuinka rakas kissa hengittää viimeistä hengen vetoa. Mutta nyt kun löysin kissamme näköisen kissan

    • siedätystä

      Siedätyshoito saattaa alussa pahentaa oireitasi mutta tilanne helpottuu kun siedätystä jatketaan. Kaiketi tiedät että hoito kestää 3 vuotta. Siedätyshoidosta on apua oireisiisi-kannattaa kokeilla.Tänä päivänä puhutaan luonnonsiedätyksestä eli eletään allergeenin kanssa(tässä tapauksessa kissan kanssa). Aiheesta on kirjoittanut mm Erkka Valovirta.

    • YLikeittäjä

      Vähentäkää hiilareita! Ylimääräset sokerit ja vehnä\tärkkelykset pois. Keho ja mieli voi paljon paremmin solutasolla kun se ei joudu työskentelemään noiden mössöjen kanssa koko ajan.

      Itseltäni hävisi hengen ahdistukset\astma piipun käytöt ruokavalion muutoksella. Syökää kotimaista ruokaa ja välttäkää prosessoitua ruokaa. Jättäkää lisäaineet pois, lihaliemikuutiot jne. Tuosta on kehon helppo lähteä "siedätys hoitoon". NIin ja muistakaahan saada ruokavaliostanne proneiinia!

      Kannatta koittaa!

      T. Keittäjä

    • Koiratkinonihania

      Kun olin lapsi haaveilimme kaikki kissasta. Äidillä kissa allergia minulla kissa allergia niin eihän siitä sitten tullut mittään. Koira saatiin ja siitä on ollut iloa joten suosittelen koiraa jos lemmikki kuume on kova. ;)

    • Toivottomat

      Mun pikkusiskolla on tosi paha kissa allergia. Meillä on kissa joka on tosi rakas ja tärkeä. Pikkusiskon iho on ihan ihottumalla kissan takia ja kutisee öisin. Tiiättekö, mikä auttaisi tälläseen allergiaan? Siedätys ei auta, eikä kukaan halua antaa kissaa pois...

    • fUGYQ

      Jos allergiatestissä ei näkynyt merkkejä kissa-allergiasta ja allergiaa tuli kuitenkin kissan ottamisen jälkeen, syy saattoi olla jossain muussa kuin kissassa. Etenkin kissanhiekat ovat erittäin allergisoivia. Harvoja allergikolle sopivia löytyy. Lisäksi allergiaa saattaa tulla kissanruuista sekä lelujen ja raapimispuiden liimoista.

    • guhr

      Minulla allergiseen reaktioon riittää, että kissa on käynyt jollain sopimattomalla hiekalla/purulla tai syönyt/ulostanut ruokaa, jolle olen allerginen.

    • Anonyymi

      Vastaus tulee myöhässä: Kyllä, kissa-allergiasta pääsee eroon - siedätyshoidolla! Minulla on takana vajaa 2.5v siedätystä ja nyt voin silitellä kissoja, aiemmin ennen siedätystä en voinut olla samassa tilassa kissan kanssa kuin vartin verran ja sitten oli pakko poistua etten olisi tukehtunut. Hoito on kallis mutta jos saa välillisestikin oireita (kuten vaikka kollegan vaatteista), yhteiskunta kustantaa. Tai jos on hyvä vakuutus tai työnantajan tarjoama työterveyshuolto.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2693
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2480
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2101
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe