jos asut haja-asutus alueella tai peräti maalla niin tässä on varteenotettava neuvo yläasteikäisen pojan kasvatuksestä tai lähinnä harrastusten suuntaamisesta "terveeseen suuntaan".
heti jos poikaa vähänkään kiinnostaa tekniikka niin ostakaa hänelle vanha autonrämä .kun siinä pikkuhiljaa auton tekniikka tulee tutuksi korjaillessa ja muutenkin mekaniikka niin se oppi ei mene hukkaan .ja on vieläpä paljon tehokkaampi oppimismenetelmä kuin pakonomainen opiskelu aiheesta sitten vanhempana .tai ainakin hyvä pohjustus tekniikka alalle .ja jos poika on normaali järjenjuoksulla varustettu niin ei sille koidu mitään tapaturmaa autonkanssa pellolla tai jäällä .näin rohkenen väittää .
auton bensat ja muut heebelit (rihkama varusteet) imevät kyllä tehokkaasti viikkorahat .ompahan joku muu kohde rahoille kuin tupakoimisen kokeilut ja oluen maistelut grillin kulmalla syljeskellen ja fillaritelineitä potkien...
hitsailette vanhasta romuputkesta turvakaaria autoon ,karjapuskuria yms... vanhat maalin jämät nurkista yhteen pönttöön ja ruiskumaalausta kokeilemaan siitä .
olen 27 vuotias jäppinen ja minulla oli juuri kyseinen nuoruus paitsi että jouduin ensimmäisen autoni ostamaan salaa vanhemmiltani yläasteella ja sanoin vanhuksille että :"ostettu ,maksettu ja kauppaa ei voi purkaa enää." niin sain pitää tojota corolla ke-30 johon säästin 400 markkaa salaa .nyt tiedän tekniikasta ,liike-energiasta ja polttomoottoreista paljon ja sähkön perus periaatteet ovat tulleet tutuksi .ja ilman kouluja jotka maistuu puulle nuorelle ihmiselle . ja olipahan kivaa mennä ammattikouluun metallille kun osasin jo hitsata puikolla niin että sain vain naureskella kun muilla on kuonasaumaa ja ´liimapuikko´ hah ! ennen kuin olin täysi-ikäinen minulla oli ollut 5-6 autoa ja mopoja 3kpl ja moottoripyörä .kaikki tämä hikisellä viikkorahalla ja kotihommilla .jos minulla ei olisi ollut tätä harrastusta niin olisin varmaan grillin kulmalla pieksemässä pienempiäni .
--suhteellisen terve harrastus ,mielestäni .josta on apua tulevaisuudessa aivan taatusti--
13v poikalapsen vanhemmat
3
889
Vastaukset
- bjooh
Noh, onhan tuo terveellisempää kuin vetelehtiminen ja dokaaminen. Tosin minä ajattelisin, että jos tuonikäistä poikaa kiinnostaa tekniikka (ja on lukuintoa), niin ennemmin panostaisin tietokirjallisuuteen. Kyllähän se mopokin tietysti voi olla, ne on kivoja pelejä teini-iässä.
- Superfly
...kiinnostuneita autoista, ovat automaattisesti homoja/sivareita yms. 'tosimiesten' parjaamia luontokappaleita?
- HYVÄNEUVO
-puhun vain omasta puolestani ,täysin oma mielipiteeni .passaa minuun ja kaveripiiriini hyvin .
huomaa ,että sinä toit homo-sivari-ressukka kannan tähän aiheeseen ,en minä !
-kukin olkoon onnellinen tahollaan-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1014507Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293343No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 361388
- 341183
- 371116
- 131064
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872