Mitä ajatella kun kaveri yritti itsemurhaa? Ei tiedä mitä pitäisi ajatella, mitä puhua ja miten käyttäytyä. Ei halua satuttaa eikä kaivella haavoja mutta pystyykö tällaisessa tilanteessa ystävä ylipäätään auttamaan? Vai onko ainoa toivo ammattiauttajilla?
Ja mitä tapahtuu itsemurhayrityksen jälkeen ystävälleni? Psykiatrista hoitoa vai...?
Kaveri yritti itsemurhaa
3
341
Vastaukset
- weera
Usein kun ihminen yrittää itsemurhaa niin se on pelkkää huomion hakemista..
..tai avunhuuto. Kysy varovasti kaveriltas miksi se yritti itsemurhaa ja KUUNTELE sitä ja auta parhaasi mukaan.
Ihmistä ei voi pakottaa ammattiauttajalle, ihmisen pitää itse sitä haluta. Jos kaveris haluaa ammattiauttajalle niin auta häntä siinäkin jos kykenet. - ystävänsä menettänyt
Itse menetin hyvän ystäväni viime keväänä, hän teki itse murhan! Ole nyt kaverisi tukena ja valmis kuuntelemaan heti kun hän haluaa puhua. Minun kaverini yritti monta kertaa aiemmin ja oli ollut hoidossa, mutta kun hän täytti 18 ei häntä enään voitu pakottaa hoitoon. Ole hänelle hänen tarvitsemansa voiman lähde ja anna hänen ymmärtää että on asioita miksi elää!Asioista pitää puhua ei vaieta. Kaverini oli ennen itse murhaansa, käyttäytynyt niin kuin kaikki olisi taas pitkästä aikaa hyvin! Hänellä oli ollut ongelmia(anoreksia, reuma, bulimia, huonoitsetunto)!Nyt hän oli päässyt opiskelemaan, löytänyt ihanan miehen rinnalleen, mutta koko ajan hän oli hautonut itse murhaa mielessä. Eli älä jätä tukeasi vaikka kaikki näyttäisi olevan hyvin! Toivottavasti ystäväsi pelastuu! Jaksamisia sine päin!
- smilegirl
No koita antaa sille lahjaks pari laatikollista subutexia ja kokispullo tai pari.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760