Miten kova on

Uskonlujuus

On tässä tullut mieleeni näitä eri uskontojen palstoja seuratessa eräs kysymys,
joka kovin harvoin käy uskovan mielessä. Milloin tyhjänpalvominen saavuttaa
lakipisteensä ja ihminen aloittaa paluun todellisuuteen?
Vai jatkuuko se loputtomiin? Todellisuudessa elämisestä olisi ainakin yksi hyöty:
Ei tarvitsisi sotia siitä, että minun tyhjä on oikea tyhjä ja sinun tyhjä on väärä tyhjä, sinä väärä tyhjä uskoinen. Miltä tuo todellisuus pako oikein maistuu?
Itselläni ei ole siitä mitään hajua. Kovin hyviä mainoksia ei näillä palstoilla ole näkynyt,
mutta kaikenlaisia muita kykyjä on kyllä näkynyt, joten omin sanoin mainostakaa
kukin omia juttujanne niin positiivisesti kuin vain suinkin pystytte niin
ehkäpä se positiivinenkin puoli sieltä sittn alkaa tulla näkyviin.

9

390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä kysymys,

      mikä mahtaa olla uskontojen keskimääräinen elinikä? Mikä lie minimi ja mikä lie maksimi?

      Usko kommunismiin eli neuvostoliittolaisten aivoissa noin 70...80 vuotta. Monet uskonnot näyttävät olevan paljon sitkeähenkisempiä.

      Uskonto on kuin musta materia, äärettömän tiheä, jota ei voi nähdä, mutta sen vaikutuksen voi tuntea.

      • Uskonlujuus

        Olisiko näiden onnettomien nykyisten uskontojen ikä noin 3000 vuotta.
        Egyptiläisten uskonnot kesti oman aikansa, olisiko ollut kaksi-kolme tuhatta vuotta.
        Onko tarkempia tietoja. Eiväthän nämäkään uskonnot ikuisia ole,
        mutta sitkeyttä tuntuu riittävän ja kiihkoa. Liittyyköhän se jotenkin ihmisen itsetuntoon?
        Ja siihen, että voidaan luulla olevansa turvassa elämältä...
        Näyttä tuo kommunismin unelma vieläkin kukkivan joissain yksilöissä sitkeästi.
        Kukahan keksi, että työ on ihmisarvon mitta joka ei tietenkään koske
        hallitsijoita siinä määrin kuin tavallista tallaajaa.
        Uskonnoilla on sitten lääkitty epätsuhtaa ja luotu pysyvä ongelma.
        Vallanpito on ollut ongelma varmaan ikuisuudesti ja muinoin vahvin
        oli se joka määräsi sillä edellytyksellä että oli vallanpitoon riittävästi kiinnostusta.
        Sitten asiasta onkin jatkettu tappelua jo ikuisuus eri uskontojen
        noustessa ja kadotessa historiasta sotien ja valloitusten avulla... Että tämä väsyneenä näin aamusta...


    • Anonyymi

      Islam keksittiin jo ennen Kristuksen syntymää

      • Anonyymi

        Kuolemas ei paljon keksinnöt auta eika kivenkumarrukset, se on menoa sitten


      • Anonyymi

        Rankka valhe. Islam keksittiin satoja vuosia Kristuksen kuoleman jälkeen. Ilman juutalaisten Raamattua ja kristinuskoa tuskin olisi kukaan voinut tuota omintakeista muunnelmaa kyhätä. Kaikki sotkuiset säkeet ja sinne tänne pomppivat suurat. Tämä on tosiasia, enkä sano sitä uskovaisena vaan epävirallisena kirjallisuuskriitikkona.


    • Anonyymi

      Elämä on taideteos, kukin sen taaplaa tyyleillään ja uskoo mitä uskoo
      - sen synty emme tajua ja loppua vielä vähemmän
      - taivaalla on tähtiä niin paljon, niinkuin on elämääkin

      ELÄMÄN TYHJYYS JA RIITTOISUUS KAMPAILEVAT KESKENÄÄN SOINTUISASTI
      - kule sitä keskiviivaa KAIKKEUS ON KAIKEN TAKANA
      - usko on ainut toivomme milla sukupolvet vaihtuvat ajallaan,
      - näin siirtyy elämä kuin yöja päivä lomittain

      AJASTA AIKAAN SAMA ELÄMÄN PENSAS PALAA EIKÄ VÄHENE OLLENKAAN

    • Anonyymi

      Itse asiassa Jumala tukee ja on suuri niin kauan kuin saa olla kaukana Poissa.
      Mutta kun Ilmestykset alkaa ja toiveet toteutuu . Kun Jumala näyttäytyy seuraa siitä tyhjyys ja onkin aika jo kuolla pois.
      Vanhurskaus on siinä että minä menen pois ettekä te enää näe minua.
      Paavali ja zen opettaa: TOTEEN KÄYNYT TOIVO EI OLE ENÄÄ TOIVO.
      Kun Jumala on Poissa ei ole tyhjää tai tyhjänpäiväistä , mutta kun hän saapuu paikalle on kaikki sen jälkeen turhaa ja tyhjää.

      • Anonyymi

        Noinhan siin varmaan käykin
        - ja islamisteilta sulaa neitseet hus helv- joo, se täs kaikkein huvittavinta onkin kun tipahtavat tyhjänpäälle pyöryksis vielä kun ovat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan siin varmaan käykin
        - ja islamisteilta sulaa neitseet hus helv- joo, se täs kaikkein huvittavinta onkin kun tipahtavat tyhjänpäälle pyöryksis vielä kun ovat

        ikuinen neitseen metästys haihtuuuuu, jokunen varmaan koppaa noit leukaankin niistä


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1439
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      326
      1041
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      875
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      729
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      156
      710
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      46
      667
    7. 52
      561
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      558
    9. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      548
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      521
    Aihe