teen pelkkää yövuoroa, 5-7 yötä töissä ja sitten 5-7 vapaata. raskaus on aikalailla alussa. Koskaan ennemmin ei yövuoro ole tuntunut näin raskaalta. Nukahtaa meinaa väkisin, välillä pitää kävellä etteivät silmät painu väkisin kiinni, huimaa ja on kauhea olo. onko muilla kokemusta pelkästä yövuoron tekemisestä? Miten jaksatte ja missä vaiheessa olet joutunut siaraslomalle yötyön takia?
yötyö ja raskaus
5
1642
Vastaukset
- ...
en itse ole yötyössä, mutta minulla on samanlaiset tuntemukset kuin sinulla: teen melko raskasta työtä ja töissä ei meinaa millään jaksaa, väsy iskee päälle ja vie voimat kokonaan. Välillä myös huimaa... Minullakin raskaus melko alussa. Missähän vaiheessa väsymys vähenee, vai väheneeköhän ollenkaan?
- väsymys on kuule
pikkuisen eri kuin se että sun täytyy valvoa töissä ja nukuttaa!
- rv 20+5
Itse teen töitä 3:ssa vuorossa ja hyvin on mennyt. Olen aina tykännyt yövuoroista ja edelleen ne tuntuvat parhaimmilta. Aamut on vaikeimpia juuri sen aikaisen heräämisen takia. Ja unirytmin vaihto tekee välillä vaikeaa.
Toki raskauden alussa olin itsekin väsynyt ja varsinkin aamuvuorossa ollessa otin 2-4h päikkäreitä ja silti yöunet maistuivat erittäin hyvin. Eli monilla on väsymystä raskauden alussa, mutta menee yleensä ohi. =)
Mutta jospa se siitä.. Tsemppiä sinulle odotukseen ja koitahan jaksaa! =)- yövuoroa, vaan
mulla on 3-vuorotyö. Nyt on menossa rv 11. Edellisessä raskaudessa lopetin yövuorot rv 17 kuvailemiesi oireiden takia. Lääkäri KIELTÄÄ yötyöt vasta viimeisen kolmanneksen alkaessa, mutta jos vain mahdollista niin vaihda yötyösi jo ennemmin päivätyöhön.
- sitä ollaan taas
yövuoroa, vaan kirjoitti:
mulla on 3-vuorotyö. Nyt on menossa rv 11. Edellisessä raskaudessa lopetin yövuorot rv 17 kuvailemiesi oireiden takia. Lääkäri KIELTÄÄ yötyöt vasta viimeisen kolmanneksen alkaessa, mutta jos vain mahdollista niin vaihda yötyösi jo ennemmin päivätyöhön.
Elikkä täällä yöhoitaja joka vastailee. Teen viisi yötä ja neljä vapaata rytmillä. Alussa tein rv 6-11 päivätyötä eli aamua ja iltaa. Nyt taas pelkästään yötä, olen rv 15 tällä hetkellä.
Minulla lääkäri suositteli yötyön lopettamista rv 20 koska yötyö altistaa aikalailla enenaikaisille synnytyksille. Työnantaja kuitenkin haluaa minut siirtää päivätyöhön jo muutaman viikon kuluttua. Yöt tuntuvat todella raskailta valvoa ja vaikka alkuraskauden JÄRKYTTÄVÄ väsymys onkin jo historiaa niin silti unta riittää sinne klo 20 asti illalla, eipä ole kauheasti tulevan isän kanssa tavinnut seurustella kun töissä menee klo 21-7 välinen aika. Toivottavasti saat selvitettyä asiat työnantajan kanssa ja voihan olla että jaksat hyvinkin valvoa loppuun saakka. Muutama yötyökaveri näin on tehnytkin...
Onnellista odotusta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273673- 412509
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372382Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72117- 381599
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 151522
- 1311365
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2831351Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451305