Kaupungin vuokra-asunnot?

Emppu77

Minkälainen vuokra-asuntotilanne kaupungilla on? Vai kannattaako suoraan etsiä yksityiseltä?

Kokemuksia?

64

6833

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paluu muuttaja

Kaupungilla on aika paskoja kämppiä...tieten suurimmaksi osaksi ne on peltsistä. vvo kämppiä on mutta nekin on aikas karseita...entinen yh-rakentaja t tai mikäs se uus on niin ok. mun mielipide.

• vvo:lla

Missä vvo:n kämpät ovat "aikas karseita"?

VVO:n asuntoon muuttaja saa remonttitarvikkeet, eli maalit, tapetit ja välineet ja voi rempata asuntonsa mieleiseensä kuntoon. Se on toinen juttu, jos asukas on niin laiska ja osaamaton ettei siihen ryhdy ja muttaa vain asumaan edellisen asukkaan jäljille.

Minulla ainakin on aivan mahtavassa kunnossa oleva vvo:n asunto ja voin tehdä siihen pientä remppaa aina määrätyin väliajoin vvo:n kustannuksella. Toki voin asuntoani kohentaa myös omilla rahoillani jos siltä tuntuu, sitäkään ei kielletä.

Kaupungin asunnoista on sen verran kokemusta, että olen tullut siihen tulokseen, että siellä ollaan paljon nihkeämpiä niitä remonttitarvikkeita antamaan.

Kaupungin asuntoihin varmaankin tällä hetkellä suurempi mahdollisuus päästä, sillä vvo:lla ei asuntoja ole kovinkaan paljon tyhjänä ja nekin mitkä tyhjenee, niihin tulee melkein heti uudet asukkaat.

• vvolta saa
        vvo:lla kirjoitti:

VVO:n asuntoon muuttaja saa remonttitarvikkeet, eli maalit, tapetit ja välineet ja voi rempata asuntonsa mieleiseensä kuntoon. Se on toinen juttu, jos asukas on niin laiska ja osaamaton ettei siihen ryhdy ja muttaa vain asumaan edellisen asukkaan jäljille.

Minulla ainakin on aivan mahtavassa kunnossa oleva vvo:n asunto ja voin tehdä siihen pientä remppaa aina määrätyin väliajoin vvo:n kustannuksella. Toki voin asuntoani kohentaa myös omilla rahoillani jos siltä tuntuu, sitäkään ei kielletä.

Kaupungin asunnoista on sen verran kokemusta, että olen tullut siihen tulokseen, että siellä ollaan paljon nihkeämpiä niitä remonttitarvikkeita antamaan.

Kaupungin asuntoihin varmaankin tällä hetkellä suurempi mahdollisuus päästä, sillä vvo:lla ei asuntoja ole kovinkaan paljon tyhjänä ja nekin mitkä tyhjenee, niihin tulee melkein heti uudet asukkaat.

kyllä vvo:lta asunnon saa oman kokemuksen mukaan aika nopeastikin. meillekin tarjottiin kahta kämppää jota ei erinäisistä syistä huolittu ja kolmas oli sellainen mikä oli kuin tehty.
        tietysti pintaremppaa ite tehdään kun ne tarvikkeet tosiaan on asukkaalle ilmaisia niin saa kämpän sellaiseksi kuin haluaa.
        ja onhan vvo:lla muitakin etuja, mm halvat laajakaistat saa.

• "vähän" isompia r...
        vvo:lla kirjoitti:

...

• hae vaan yksityiseltä

....

• ja sen huomaa

Kaupunki antaa asuntojen tahallaan rapistua, jotta se saisi teko syyn myydä ne. Asukkaat eivät saa edes maalata seinä omalla kustannuksellaan, vaikka haluaisivat. Kaupunki suosii OK -asujia, mutta kukas täällä tekee työt? Juuri ne pienipalkkaiset vuokralla asujat!

• =))

Ei kai tässä politikointia kaivattu =D

• kokeMUSTAPÄÄ

Kaupungin kämpät taitavat olla hieman kalliimpia. Se on sinänsä on jo outo juttu, mutta odottakaapas kun kuulette syyn: Kaupungin valtuuttama isännöitsijä maksattaa taloyhtiöiden tyhjätkin kämpät sen asukkailla. Eli on siis ns. könttäsumma, josta kunkin asunnon vuokra muodostuu ilmeisesti neliöiden mukaan. Itse asiassa tämä pätee ainakin muntilan isännöimiin kaupungin vuokra-asuntoihin, joten en ihan suoraan voi kaupunkia tästä syyttää. Kuitenkin.
      Nyt sitten seuraa se poliittinen kannanotto: mielestäni kaupungin tulisi pitää vuokrataso tavallista alempana omistamissaan kämpissä. Asukkaan ei tulisi joutua maksumieheksi sellaisessa, jonka mielestäni perusturvan (jälkikädessä kunnan) olisi määrä hoitaa.

Onko bullshittiä vai ei?

Eli ota yksityiseltä.

• kaksiosta..

me muutettiin kaupungilta vvo:lle ja kaksion vuokra on nyt yli satasen pienempi kuussa!
        pienissä tuloissa tuo on huomattava hintaero.

syy on tietenkin hintaeroihin se, että vvo:lla hommaa pyörittää ammattilaiset, kun taas kaupungilla poliittisin perustein suojatyöpaikkaan valitut virkaloiset!

• asiaa puhut
        kaksiosta.. kirjoitti:

me muutettiin kaupungilta vvo:lle ja kaksion vuokra on nyt yli satasen pienempi kuussa!
        pienissä tuloissa tuo on huomattava hintaero.

syy on tietenkin hintaeroihin se, että vvo:lla hommaa pyörittää ammattilaiset, kun taas kaupungilla poliittisin perustein suojatyöpaikkaan valitut virkaloiset!

Itse asun VVO:n asunnossa ja kämppäni on hiljakkoin remontoitu, eikä ole silti kallis asua. Ajatelkaa nyt, mulla neliöitä vajaa 80 ja vuokra alle 500 € kuukaudessa. Ei kaupungin asuntoja saa samaan hintaan.
        Minulla ei siis ole mitään valittamista vaan voin suositella kaikille vuokrakämppää hankkiville.

• rempata..
        asiaa puhut kirjoitti:

Itse asun VVO:n asunnossa ja kämppäni on hiljakkoin remontoitu, eikä ole silti kallis asua. Ajatelkaa nyt, mulla neliöitä vajaa 80 ja vuokra alle 500 € kuukaudessa. Ei kaupungin asuntoja saa samaan hintaan.
        Minulla ei siis ole mitään valittamista vaan voin suositella kaikille vuokrakämppää hankkiville.

vvo:n kämpissä on myös se hyvä puoli että saa tehdä itse pintaremontit jos haluaa. ja itseasiassa vvo jopa maksaa materiaalit ja tarvikkeet.
        meilläkin juuri tapetointi menossa, vvo:n piikkiin saatiin kaikki hakea.
        ei vaatinut kuin yhden puhelun vuokranantajalle niin homma oli hoidossa!

• Näin se menee
        rempata.. kirjoitti:

vvo:n kämpissä on myös se hyvä puoli että saa tehdä itse pintaremontit jos haluaa. ja itseasiassa vvo jopa maksaa materiaalit ja tarvikkeet.

Rempata saa itse ja tarvikkeetkin saa vvo:n piikkiin eli saa tehdä kämpästä mieleisensä. Ei taida onnistua sama kaupungin vuokra-asunnoissa?

• kaupungilla..
        Näin se menee kirjoitti:

Rempata saa itse ja tarvikkeetkin saa vvo:n piikkiin eli saa tehdä kämpästä mieleisensä. Ei taida onnistua sama kaupungin vuokra-asunnoissa?

kaupungilla voi olla työn ja tuskan takana saada tarvikkeita. en tajua mitä järkeä kämpät on päästää rapistumaan ja sitten todeta että onpa paskassa kunnossa, myydään pois tai puretaan.

kun on ne vvo:lla varmaan sen laskeneet että noi remppatarpeet on järkevä ratkaisu. kun kämppä on aina hyvässä kunnossa, ei tule sitten kerralla kalliita remontteja ja asunnon arvo säilyy hyvänä.

• Tienhaaran Antti

Oikeassa olet Kristillisten lisäksi kavereina häärivät kaikki nykyiset valtuustopuolueet. Oikeisto demareiden johdolla he ovat myymässä kaupungin vuokra-asuntoja surkean talouden pidon paikkaamiseksi eli Allinlinnan remottilaskun-, ja kauppakeskusten- ja ABC huoltoaseman kunnallistekniikan laskujen maksamiseen he yrittävät kääriä euroja kasaan, ettei kaupungin talous romahda lopullisesti jne...... Tää ei ole politiikkaa vaan silkkaa faktaa riihiksulaiset!

• Vähemmän Pessimistinen
        Tienhaaran Antti kirjoitti:

Oikeassa olet Kristillisten lisäksi kavereina häärivät kaikki nykyiset valtuustopuolueet. Oikeisto demareiden johdolla he ovat myymässä kaupungin vuokra-asuntoja surkean talouden pidon paikkaamiseksi eli Allinlinnan remottilaskun-, ja kauppakeskusten- ja ABC huoltoaseman kunnallistekniikan laskujen maksamiseen he yrittävät kääriä euroja kasaan, ettei kaupungin talous romahda lopullisesti jne...... Tää ei ole politiikkaa vaan silkkaa faktaa riihiksulaiset!

On vastuutonta puhua talouden romahtamisesta, mutta ilmeisen paremminkin sen voisi tosiaan toteuttaa.
        Tuleeko vastaus sitten vasemmalta? En usko. Ei ainakaan ennen kuin saatte ryhtiä peliin.

• lasitehtaantien talot
        asiaa puhut kirjoitti:

vai missäpäin tuollaista vuokraa maksat?

• Tienhaaran Antti
        Vähemmän Pessimistinen kirjoitti:

On vastuutonta puhua talouden romahtamisesta, mutta ilmeisen paremminkin sen voisi tosiaan toteuttaa.
        Tuleeko vastaus sitten vasemmalta? En usko. Ei ainakaan ennen kuin saatte ryhtiä peliin.

Riihimäen kaupungin velkataakka kasvaa tänä vuonna uusiin ennätys lukemiin noin 80 miljoonaan euroo ja veroprosentti nousee 19 prentiin tänä. Maksut nousevat säännön mukaisesti. Huolestusta lisää se seikka, että Riihimäen kaupunki velkaantuu kiihtyvällä vauhdilla noususuhdanteen aikana. Velkataakan kavuun vaikuttaa jatkossa myös USA:n talousvaikeudet ja taloustaantuma - pienellä viiveellä meilläkin.
        Nämä seikat viittaavat siihen, että jos kurssia ei muuteta Riihimäki ajautuu valtionholhoukseen lähi vuosina. Tämä on sitä talousrealismia mielestäni, josta on uskallettava puhua avoimesti, sillä me tämän lystin maksamme -vähemmän pessimisti.

• kaatuukin yleensä

Riihimäen kaupungin velkataakka kasvaa tänä vuonna uusiin ennätys lukemiin noin 80 miljoonaan euroo ja veroprosentti nousee 19 prentiin tänä. Maksut nousevat säännön mukaisesti. Huolestusta lisää se seikka, että Riihimäen kaupunki velkaantuu kiihtyvällä vauhdilla noususuhdanteen aikana. Velkataakan kavuun vaikuttaa jatkossa myös USA:n talousvaikeudet ja taloustaantuma - pienellä viiveellä meilläkin.
        Nämä seikat viittaavat siihen, että jos kurssia ei muuteta Riihimäki ajautuu valtionholhoukseen lähi vuosina. Tämä on sitä talousrealismia mielestäni, josta on uskallettava puhua avoimesti, sillä me tämän lystin maksamme -vähemmän pessimisti.

takinkääntäjiin, jotka pahan paikan tullen hylkäävät laivan. Tai tuomionpäivän toitottajiin, jotka puhuvat muut(kin) tekemään niin. Mitähän hekin siitä saavat? Tämä oli kysymys sinulle Antti.
        Olemmehan kuitenkin tällä hetkellä suomen kasvavimpien kuntien joukossa.
        Ja onhan se totta että verot kovenevat, mutta ilman tuota pientä korotusta ei kaupungin olisi mahdollista investoida kasvuun. Lisää tulee tuon taakan maksajia - taakka suhteessa asukkaaseen kevenee - ja taas on mahdollisuus kasvaa. Ei se kasvu mikään itseisarvo ole, mutta miksemme hyötyisi siitä niin kuin suurin osa helsingin "lähikunnista" on tehnyt. Olisi ollut tyhmää jäädä kyhjöttämään siihen takavuosien ankeuteen. Vai mitä sanoo vasemmisto?

Tais mennä hieman ohi tuon alkuperäisen aiheen, mutta ei se mitään.

• lasilla asun
        lasitehtaantien talot kirjoitti:

vai missäpäin tuollaista vuokraa maksat?

Halvat ovat lasin talojen vuokrat

• Tienhaaran Antti
        kaatuukin yleensä kirjoitti:

takinkääntäjiin, jotka pahan paikan tullen hylkäävät laivan. Tai tuomionpäivän toitottajiin, jotka puhuvat muut(kin) tekemään niin. Mitähän hekin siitä saavat? Tämä oli kysymys sinulle Antti.
        Olemmehan kuitenkin tällä hetkellä suomen kasvavimpien kuntien joukossa.
        Ja onhan se totta että verot kovenevat, mutta ilman tuota pientä korotusta ei kaupungin olisi mahdollista investoida kasvuun. Lisää tulee tuon taakan maksajia - taakka suhteessa asukkaaseen kevenee - ja taas on mahdollisuus kasvaa. Ei se kasvu mikään itseisarvo ole, mutta miksemme hyötyisi siitä niin kuin suurin osa helsingin "lähikunnista" on tehnyt. Olisi ollut tyhmää jäädä kyhjöttämään siihen takavuosien ankeuteen. Vai mitä sanoo vasemmisto?

Tais mennä hieman ohi tuon alkuperäisen aiheen, mutta ei se mitään.

Todellista kunnan ja Kuntalaisten eli riihimäkeläisten hyvinvoitia kyseinen kasvukunta mittari ei kuvasta. Ei se ole kovin hääppöistä kasvua jos muutama kauppaketju kilpailee kummalla on suurempi "ostosparatiisi", jonka työntekijät ovat pätkätyöläisiä valtaosaltaan. Kaupunki joka myy vuokra-asuntojasa, ulkoistaa siivouspalvelujaan, on tyly työttömille jne. Lisäksi kaupungin keskusta autioituu väärän politiikan seurauksena, kun samaan aikaan keskustan kehittämiseen on hakattu valtaisa määrä euroja niin kaupungin kuin EU:n toimesta. Tässä muutama esimerkki kasvukunnan vakavasta sairaudesta, jonka pääarkitehtiena ovat toimineet kaikki kaupungin hallituksessa vaikutta puolueet ja tietenkin kaupungin paimen Seppo Keskiruokanen. Kyseinen paimen on viennyt kaupungin hallituksen jäseniä kuin pässejä narussa. (kirjoitusvirheet kait sallitaan)

• infoa....
        lasilla asun kirjoitti:

Halvat ovat lasin talojen vuokrat

Tässä Lasitehtaantien/Lehtolantien nykyiset vuokrien hinnat:

1H KK    35,00    363 €    21
        1H KK    37,00   370 €    16
        2H K    56,00   451-476 €    42
        2H K    56,50   451 €    6
        2H K    58,00   456 €    1
        2H K    58,50   456 €    1
        2H K    59,00   456 €    6
        2H K    61,50   462-487 €    34
        2H KK    53,00   450 €    16
        3H K    71,50   522-525 €    3
        3H K    76,00   565-577 €    3
        3H K    77,50   565-590 €    15
        4H K    95,00   665 €    6

Vuokra on näitä hintoja pienempi, jos on asunut asunnossa pitempään, itselläni on esim. vuokra 56 neliön kaksiosta 440€ ja tuossa listassahan hinta on 451-476€.

Yksi iso etu on myös se vvo:n asunnoissa, ettei takuuvuokraa tarvitse maksaa kuin 250€, kaupungin asunnoissa kun takuuvuokra on koko kuukauden vuokraa vastaava summa. Etuna vielä tämäkin, kun olet asunut vvo:lla kolme vuotta, niin asukkaalle palautetaan tämä takuuvuokra.

• Riihimäellä...

Kirjoitit:
        "veroprosentti nousee 19 prentiin tänä."

Mitä tarkoitat tällä veroprosentin nousulla?

Sillä kunnallisvero oli viime vuonna 19.95 ja tänä vuonna se on jo 20.41.

• paljon vaikuttaa hintaan
        infoa.... kirjoitti:

Tässä Lasitehtaantien/Lehtolantien nykyiset vuokrien hinnat:

1H KK    35,00    363 €    21
        1H KK    37,00   370 €    16
        2H K    56,00   451-476 €    42
        2H K    56,50   451 €    6
        2H K    58,00   456 €    1
        2H K    58,50   456 €    1
        2H K    59,00   456 €    6
        2H K    61,50   462-487 €    34
        2H KK    53,00   450 €    16
        3H K    71,50   522-525 €    3
        3H K    76,00   565-577 €    3
        3H K    77,50   565-590 €    15
        4H K    95,00   665 €    6

Vuokra on näitä hintoja pienempi, jos on asunut asunnossa pitempään, itselläni on esim. vuokra 56 neliön kaksiosta 440€ ja tuossa listassahan hinta on 451-476€.

Yksi iso etu on myös se vvo:n asunnoissa, ettei takuuvuokraa tarvitse maksaa kuin 250€, kaupungin asunnoissa kun takuuvuokra on koko kuukauden vuokraa vastaava summa. Etuna vielä tämäkin, kun olet asunut vvo:lla kolme vuotta, niin asukkaalle palautetaan tämä takuuvuokra.

Ihmettelen vaan sitä kun mulla on toi suurin kolmio eli 77.50 neliöä ja vuokra on autopaikan kanssa 490 €. Listahinta näyttää 565- 590 €.
        Olen tosin asunut nykyisessä kämpässäni jotain 15 vuotta eli ehkäpä juuri sen takia.

• niin pitääkin

Jokainen asukas maksaa kulunsa, asui sitten omassa asunnossa tai vuokralla. Ihan sama on tyhjä asunto omistusasunto tai vuokra-asunto kerrostalossa, ne kiinteistön peruskulut (vesimaksut, kaukolämpö, hissit ja talon yleisien tilojen sähkölaskut) pitää kuitenkin maksaa.
        Kaupungin ei pidä alentaa vuokra-asuntojensa vuokria. Jos se niin tekee, niin muut kaupunkilaiset maksavat niissä kaupungin vuokra-asunnoissa asuvien ihmisten kuluja omien asumiskulujensa lisäksi.

• on nähty
        rempata.. kirjoitti:

Kun katselee sitä erittelyä, mistä vuokra muodostuu, niin huomaa että siellä on sellainenkin erä kuin tyhjillään olevien asuntojen kulut ns. tyhjäkäyntimaksu, joka on n. 50 centtiä neliöltä. Siinä muut vuokralaiset maksavat sen tyhjänkin asunnon kuluja. VVO:lla on kymmeniä tuhansia asuntoja Suomessa, ja se tyhjäkäyntimaksu peritään jokaisesta asunnosta, vaikka talossa ei olisikaan yhtään tyhjää asuntoa.

• muutkin..
        on nähty kirjoitti:

Kun katselee sitä erittelyä, mistä vuokra muodostuu, niin huomaa että siellä on sellainenkin erä kuin tyhjillään olevien asuntojen kulut ns. tyhjäkäyntimaksu, joka on n. 50 centtiä neliöltä. Siinä muut vuokralaiset maksavat sen tyhjänkin asunnon kuluja. VVO:lla on kymmeniä tuhansia asuntoja Suomessa, ja se tyhjäkäyntimaksu peritään jokaisesta asunnosta, vaikka talossa ei olisikaan yhtään tyhjää asuntoa.

kaikki muutkin vakavasti otettavat vuokranantajat laskevat listahintaan todellisia kuluja.
        mahtaa kaupungilla esim luottotappiot olla suuret ja kämpät siksi kalliita. ja jokuhan nekin maksaa kun narkkari laittaa kämpän säpäleiksi.
        tälläisiä ongelma-asujia ei onneksi ole juuri kuin kaupungin kämpissä.

• palkitaan :)
        paljon vaikuttaa hintaan kirjoitti:

Ihmettelen vaan sitä kun mulla on toi suurin kolmio eli 77.50 neliöä ja vuokra on autopaikan kanssa 490 €. Listahinta näyttää 565- 590 €.
        Olen tosin asunut nykyisessä kämpässäni jotain 15 vuotta eli ehkäpä juuri sen takia.

Kyllä se tosiaan niin on, että jos olet asunut pidempään asunnossasi, niin vuokra on edullisempi kuin ns. uudella asukkaalla.

• En ymmärrä

Isännöitsijä laskuttaa asukkaita neliövuokran mukaan. Miten muuten voisi?

• Tienhaaran Antti
        Riihimäellä... kirjoitti:

Kirjoitit:
        "veroprosentti nousee 19 prentiin tänä."

Mitä tarkoitat tällä veroprosentin nousulla?

Sillä kunnallisvero oli viime vuonna 19.95 ja tänä vuonna se on jo 20.41.

Riihimäen kaupungin tuloveroprosentti oli v. 2007 18,50 prosenttia ja tämän vuoden talousarviossa se on 19,00 prosenttia.(kaupunginvaaltuusto päätti v.2007 joulukuun kokouksessa veroprosentin korotuksen)

Tämän tiedon voit tarkistaa Riihimäen kaupunkin talousarvio paperin sivulta 17. Toivottavasti se löytyy Riihimäen kaupungin nettisivulta myös: www.riihimaki.fi

• erittely
        on nähty kirjoitti:

löytyy vvo:lta, olisi ihan mielenkiintoista nähdä sellainen ?

• vois löytyy
        erittely kirjoitti:

löytyy vvo:lta, olisi ihan mielenkiintoista nähdä sellainen ?

VVO:n nettisivuilta löytyy ja kyllä sitä voi sieltä kysellä.

• ja se tekee
        En ymmärrä kirjoitti:

Isännöitsijä kerää tai maksattaa vuokrat juuri siten kun omistaja niitä vaatii. Ei ne vuokrarahat mene isännöitsijän tilille ja hänen käyttöönsä.

• n-i-i-n
        ja se tekee kirjoitti:

Isännöitsijä kerää tai maksattaa vuokrat juuri siten kun omistaja niitä vaatii. Ei ne vuokrarahat mene isännöitsijän tilille ja hänen käyttöönsä.

vaan omistaja kertoo mitä itse haluaa ja isännöitsijä pitää loput!

• n-i-i-n
        En ymmärrä kirjoitti:

Laskuttaa siis asukkailta myös tyhjien kämppien vuokrat. Ei siis pelkästään niiden asukkaan omien neliöiden mukaan.

• se on oikein
        n-i-i-n kirjoitti:

Laskuttaa siis asukkailta myös tyhjien kämppien vuokrat. Ei siis pelkästään niiden asukkaan omien neliöiden mukaan.

Asukas maksaa aina asumisestaan aiheutuneet kulut. Se on fakta, joka pätee niin kaupungin vuokra-asunnossa kuin omassa asunnossa. Kenenkään ei tarvitse maksaa muiden kuluja. Kun talossa on tyhjiä asuntoja, täytyy niitä lämmittää ja maksaa niistäkin peruskulut kuten liittymismaksuosuudet, verot jne. Jos joka kämpässä ei ole asukasta niin silloin maksun maksavat ne jotka siinä talossa asuvat. Kenelläkään ei ole oikeutta asua kaupungin vuokra-asunnossa ilman että maksaisi siitä kulujen mukaisen vuokran. Näin se vaan on, Korkein Oikeus on sen menettelyn päätöksellään hyväksynyt alempien oikeusasteiden tuomioiden valittamisten jälkeenkin.

• VVO Toimikunnan pj
        Näin se menee kirjoitti:

VVO:n remontti tuki on noin 100€ mitä sillä sitten saatkaan ja itse tunaat. Mutta hieman remontti tai laite tukia tulee 5v.(hyvitys esim. 1kk vuokra)/tai pienen remontin ja 10v.(saat vaikka jääkaappipakastimen)/tai vähän suuremman remontin.
        Vuokrat perustuu jyvitysperiaatteeseen, hissitön talo alin huoneisto neliö kallein, ylin halvin. Hissillinen taas ylin kallein. Lisäksi saa asukas alemmukset vuosimäärien mukaan kulta, hopea, pronssi asukkaana. VVO maksaa vuokratakuun takaisin kun sovittu aika raja ylittyy. Eikä näin panttaa sitä loputtomiin kuten muut. VVO pitää asukkaistan paremman huolen kun Kaupungit ja meillä on talotoimintaa jos vain olet aktiivijäsen joukossamme ja liityt mukaan.

• onpatietämätön

Voi hyvänen aika, vähän myöhään tämä tulee. Vaan vastausta tämäkin tollo kaipaa. KAIKKIEN arava- ja vapaarahoitteisten vuokra-asuntojen KAIKKI kustannukset, nupit ja listat ja tyhjät asunnot ja vuokrarästit, maksetaan vain ja ainoastaan vuokrarahoista. Siis asukkaat maksavat kaiken yhtiöistä johtuvat kulut vaikka eivät omistakaan asuntoja. TÄMÄ pätee ympäri Suomen.

• gjni

menisit vuokralle,samalla rahalla minkä maksat vuokraa,maksaisit omaa asuntoa.Pankit suorastaan tyrkyttää rahaa.Ainoa kriteeri on että on töissä,töitähän löytyy jos ei valikoi.

• gaasasasgfasgfasgf

Ja menetät seuraavan laman aikana työsi ja asuntosi.

• jöjköj kjöökjö
        gaasasasgfasgfasgf kirjoitti:

Ja menetät seuraavan laman aikana työsi ja asuntosi.

Sinä vaan lamaa odottelet, ja asut vuokralla sen takia. Sehän se on sitä oikeaa elämistä.

• optotyityiotyioptyio
        jöjköj kjöökjö kirjoitti:

Sinä vaan lamaa odottelet, ja asut vuokralla sen takia. Sehän se on sitä oikeaa elämistä.

Jokainen vähänkin ajatteleva tietää, että olemme laman kynnyksellä ja kohta alkaa asuntosäästäjien päitä putoilemaan ja omaisuus jaetaan taas uudelleen, kuten kävi viime laman aikana. Näin se vain menee.

• kjhlj hjlhlh
        optotyityiotyioptyio kirjoitti:

Jokainen vähänkin ajatteleva tietää, että olemme laman kynnyksellä ja kohta alkaa asuntosäästäjien päitä putoilemaan ja omaisuus jaetaan taas uudelleen, kuten kävi viime laman aikana. Näin se vain menee.

Ei silloinkaan kenenkään asiansa hoitaneen omaisuus mihinkään hävinnyt. Tietysti ne, jotka löivät hanskat tiskiin ja alkoivat voivottelemaan, menettivät kaiken. Älä sinä puutu asioihin joista et mitään ymmärrä, lämmittele vaan siellä sossun ja kelan rahoittamassa vuokrakämpässäsi.

• kaikkea sinäkään
        kjhlj hjlhlh kirjoitti:

Ei silloinkaan kenenkään asiansa hoitaneen omaisuus mihinkään hävinnyt. Tietysti ne, jotka löivät hanskat tiskiin ja alkoivat voivottelemaan, menettivät kaiken. Älä sinä puutu asioihin joista et mitään ymmärrä, lämmittele vaan siellä sossun ja kelan rahoittamassa vuokrakämpässäsi.

Aika ihmeellisiä mielipiteitä sinulla ???

Jos olet sitä mieltä, että vuokralla asuva saa asumistukea ja joutuu turvautumaan lisäksi perusturvan palveluihin (mitä ilmeisesti tarkoitat tuolla tekstilläsi "lämmittele vaan siellä sossun ja kelan rahoittamassa vuokrakämpässäsi"), niin sinulla on iso harhaluulo jos luulet jonkun sellaisessa tilanteessa olevan pystyvän omaa asuntoa maksamaan.

Ota myös sinä hieman asioista selvää. Minimipalkalla tai osa-aikatyötä tekevällä, joka joutuu näitä kyseisiä etuuksia hakemaan, pienen palkkansa vuoksi, ei pankista mitään asuntolainoja heltiä.

kjhlj hjhlh ?

• optotyityiotyioptyio
        kjhlj hjlhlh kirjoitti:

Ensinnäkin en asu sossun ja kelan rahoittamassa vuokrakämpässä, vaan omistamallani maatilalla.

Toiseksi viime laman aikana menetin yritykseni, koska Suomen markan arvo romahti yhdessä yössä ja vakuuksien arvot samalla, minkä seurauksena pankki kilpailijani usuttamana irtisanoi lainat.

Onneksi en menettänyt mitään, sillä olin varautunut tilanteeseen pitämällä lainan verran rahaa pankissa. Yritys meni, koska käyttöomaisuus meni, mutta kilpailijalle kävi huonommin.

• Sossussa töissä
        kjhlj hjlhlh kirjoitti:

Tiedoksi; Sossu ei maksa mitään tukea vuokralla asuville. Katkeruutesi on aiheeton ja perustuu luuloon, eikä tietoon.

• Paremmin tietävä
        kjhlj hjlhlh kirjoitti:

Olet sinä aika typerys, jos olet siinä käsityksessä, että sossu ja kela rahoittaa vuokrakämppiä.

• kjjöökjökj ö
        Sossussa töissä kirjoitti:

Tiedoksi; Sossu ei maksa mitään tukea vuokralla asuville. Katkeruutesi on aiheeton ja perustuu luuloon, eikä tietoon.

sossu maksaa toimeentulotukea, jos ei työmarkkinatuki ja asumistuki riitä elämiseen. Samahan se on millä nimikkeellä se tuki tulee, se menee kuitenkin sen ihmisen asumisen ja elämisen tukemiseen. Aattelepa ite, sossussa kun olet töissä.

• jökj kjökjö
        Paremmin tietävä kirjoitti:

Olet sinä aika typerys, jos olet siinä käsityksessä, että sossu ja kela rahoittaa vuokrakämppiä.

sossusta ja kelasta tukirahoja saavat ihmiset maksavat niillä rahoilla asuntonsa vuokran, vaatteet ja ruuan. Eli kyllä ne osaltaan rahoittavat vuokrakämppiäkin.

• dfasdfasdfasdf
        kjjöökjökj ö kirjoitti:

sossu maksaa toimeentulotukea, jos ei työmarkkinatuki ja asumistuki riitä elämiseen. Samahan se on millä nimikkeellä se tuki tulee, se menee kuitenkin sen ihmisen asumisen ja elämisen tukemiseen. Aattelepa ite, sossussa kun olet töissä.

Sossu ei maksa vuokria.

• qwertyyyyyyyyyyyyyyyy
        jökj kjökjö kirjoitti:

sossusta ja kelasta tukirahoja saavat ihmiset maksavat niillä rahoilla asuntonsa vuokran, vaatteet ja ruuan. Eli kyllä ne osaltaan rahoittavat vuokrakämppiäkin.

Mitä pahaa siinä on jos hädässä oleva ihminen saa apua? Tappaako ne pitäisi? Millainen natsipaska oikein olet?

Olet kyllä uskomaton liero1 Veikkaan, että olet läski 6kymppinen merkonomi, joka ei ole tehnyt päivääkään kunnon töitä. Itse käytät mielialalääkkeidesi kelakorvauksissa yhteiskunnan rahaa päivittäin, mutta muut eivät saisi tehdä samoin kuin sinä.

• ioyioyioyioytio
        kjjöökjökj ö kirjoitti:

Suurin osa vuokralla asuvista on töissä käyviä nuoria perheitä. Miksi olet heille katkera? Eikö oikein ota eteen naisten kanssa vai oletko niin vitun ruma, ettet ole saanut pimpsaa eläessäsi?

• Väärässä olet
        jökj kjökjö kirjoitti:

Etkö sinä todellakaan tiedä, mitä sana RAHOITTAA tarkoittaa.
        Verbi "rahoittaa" tarkoittaa varojen järjestämistä yrityksille.

Olet sinä melkoinen järjen jättiläinen, huh, huh.

• jökj köjökjö
        qwertyyyyyyyyyyyyyyyy kirjoitti:

Mitä pahaa siinä on jos hädässä oleva ihminen saa apua? Tappaako ne pitäisi? Millainen natsipaska oikein olet?

Olet kyllä uskomaton liero1 Veikkaan, että olet läski 6kymppinen merkonomi, joka ei ole tehnyt päivääkään kunnon töitä. Itse käytät mielialalääkkeidesi kelakorvauksissa yhteiskunnan rahaa päivittäin, mutta muut eivät saisi tehdä samoin kuin sinä.

Sinä se natsi olet. ylipainoinen, laiska, kierosilmäinen liero.

• jlökj kjkö
        Väärässä olet kirjoitti:

Etkö sinä todellakaan tiedä, mitä sana RAHOITTAA tarkoittaa.
        Verbi "rahoittaa" tarkoittaa varojen järjestämistä yrityksille.

Olet sinä melkoinen järjen jättiläinen, huh, huh.

Rahoittaa tarkoittaa lainaa tai tukea yrityksille ja ihmisille. Ei siinä mitään erotella.
        Olet todella jälkeenjäänyt, huh huh huh.

• jökj kkö klö
        ioyioyioyioytio kirjoitti:

Suurin osa vuokralla asuvista on töissä käyviä nuoria perheitä. Miksi olet heille katkera? Eikö oikein ota eteen naisten kanssa vai oletko niin vitun ruma, ettet ole saanut pimpsaa eläessäsi?

Ihan sama mihin se sossun ja kelan raha menee. Ei sitä erotella kun maksetaan vuokria ja muita kuluja. Tietysti ihmiset saavat asua vuokralla, ei sitä kukaan ole kieltämässä eikä ole siitä katkera. Ja jos tulot ovat liian pieniä, on heillä oikeus saada tukea asumiseen ja toimeentuloon kelasta ja sossusta. Eikö niin?

• Niinpä niin
        jlökj kjkö kirjoitti:

Rahoittaa tarkoittaa lainaa tai tukea yrityksille ja ihmisille. Ei siinä mitään erotella.

Olet näköjään ihan oikeasti MIELIPUOLI.

• trituituituiitr
        jökj köjökjö kirjoitti:

Sinä se natsi olet. ylipainoinen, laiska, kierosilmäinen liero.

ONKO JÄNEET TAAS LÄÄKKEET OTTAMATTA? VAI VITUTTAAKO OLLA HOMO, JOLLE JOPA RUMA HOMO OKESENTAA?

• Äidinkielen taitoinen
        jlökj kjkö kirjoitti:

Rahoitus ja toimeentulotuki ovat kaksi aivan eri asiaa, niillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Rahoitus

http://fi.wikipedia.org/wiki/Toimeentulotuki

Olisikohan sinun syytä käydä edes peruskoulun oppimäärä läpi, niin että oppisit äidinkielen ja ehkä käyttämään myös googlea.

• jköj klöjköö
        trituituituiitr kirjoitti:

ONKO JÄNEET TAAS LÄÄKKEET OTTAMATTA? VAI VITUTTAAKO OLLA HOMO, JOLLE JOPA RUMA HOMO OKESENTAA?

kerrotko nyt taas itsestäsi ja omasta elämästäsi?

• jkj öjköljköjlö
        Äidinkielen taitoinen kirjoitti:

Rahoitus ja toimeentulotuki ovat kaksi aivan eri asiaa, niillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Rahoitus

http://fi.wikipedia.org/wiki/Toimeentulotuki

Olisikohan sinun syytä käydä edes peruskoulun oppimäärä läpi, niin että oppisit äidinkielen ja ehkä käyttämään myös googlea.

Kerropa sitten miksi Kansaneläkelaitos aivan avoimesti kertoo julkaisuissaan RAHOITTAVANSA ihmisten asumistukea?

• Unelmapiha
    • on

varpaatkin jäätyy

• Sinne siis

Peltsissä on ja muutaman vuoden päästä asuintasokin paranee huomattavasti.

• Poispoispois

Kaupungin vuokrataloyhtiön kämpissä puleja, manneja ja linnakundeja. Muutan yksityiselle ei jaksa enää yöhäiriöitä kuunnella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      80
      4143
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      30
      3161
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      160
      2550
    4. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      14
      1875
    5. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1482
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1366
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1140
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      1009
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      38
      960
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      852
    Aihe