Pääsiäinen

kuten

muutkin pakkopyhät...esim.joulu yms..

Yhtä tyhjän kanssa,paree ko ei ois ollenkaa=(
Ainoo positiivinen asia on vapaata ja saa nukkuu.He..

146

19251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin tykkään hyvistä

      filmeistä, joita tulee näinä suurempina päivinä.
      Lisäksi jalkakylpyä, vaikka kaakaota ja joku piirakka, niin mä olisin ihan tyytyväinen. Ei sitä kaikkea rojua tarvitsekaan.

      • rane

        just niih


      • .....

        pitää valittaa siitä ettei pidä PÄÄSIÄISESTÄ? Miksi siitä pitäisi pitää? Itse ainakin otan tämän lepäilemisen ja suklaan syömisen kannalta. Loma on aina mukava, eikä minulla tulisi mieleenikään valittaa siitä!


      • valittaaaa
        ..... kirjoitti:

        pitää valittaa siitä ettei pidä PÄÄSIÄISESTÄ? Miksi siitä pitäisi pitää? Itse ainakin otan tämän lepäilemisen ja suklaan syömisen kannalta. Loma on aina mukava, eikä minulla tulisi mieleenikään valittaa siitä!

        kun tämäkin on kristinuskon pakko syöttöä ja ihmisten typeryyttä jotka uskovat satukirjaan


      • ???
        valittaaaa kirjoitti:

        kun tämäkin on kristinuskon pakko syöttöä ja ihmisten typeryyttä jotka uskovat satukirjaan

        Niinkö todella? Kyllä ateistitkin tarvitsevat sielunsa turvaamiseksi iankaikkisen elämän Jeesuksen luona taivaassa. Miksi heittäytyisit väenvängällä helvettiin? Se vasta olisi typeryyden huippu. Ihana kanava: www.radiodei.fi Sieltä löydät lisää pääsiäisestä. Mm. monet ateistit ovat myös huomanneet tulleensa petetyiksi, kun ovat vuosia uskoneet ateismin autuuteen. No, he ovatkin nyt sitten saaneet kokea todella Jeesuksen tuomaa siunausta ja Jumalan johdatusta elämäänsä ja voittavat toisia Kristukselle ympäri maailmaa. Ihmiset ovat silloin päässeet ateismin keskiaikaisesta pimeydestä ihmeelliseen valoon, jonka vain Jeesus antaa syntien anteeksiantamuksen kautta. Myöskin monet muslimit ovat nähneet esim. unessa Jeesuksen. Eivät ole tienneet, kuka Hän on ja ovat kysyneet: 'Kuka olet?' Ja siihen on Jeesus vastannut: 'Minä olen Jeesus'. - Mutta, kuten sanottu, pakottaahan ei tietenkään voi. Jos haluaa valita kadotuksen, niin siitä vaan.


      • Hannu!!
        ..... kirjoitti:

        pitää valittaa siitä ettei pidä PÄÄSIÄISESTÄ? Miksi siitä pitäisi pitää? Itse ainakin otan tämän lepäilemisen ja suklaan syömisen kannalta. Loma on aina mukava, eikä minulla tulisi mieleenikään valittaa siitä!

        Olen tuntenut ateisteja jotka toiset aiemmin toiset viime hetkillä ovat ottaneet jeesuksen
        vastaan ja saaneet rauhan sielulleen ja sydämelleen.Kannattaa miettiä tarkkaan ennen kuin
        arkku laskeutuu hautaan voi ratkaisunsa tehdä mutta sen jälkeen se on myöhäistä.Kyllä taivas ja kadotus tosiaan on olemassa ja kun tutustuu raamattuun ja sanaan aukeaa silmät kaikiin näihin asioihin.Vielä ei ole Rane myöhäistä tehdä ratkaisua oikeaan.


      • piuftan
        ..... kirjoitti:

        pitää valittaa siitä ettei pidä PÄÄSIÄISESTÄ? Miksi siitä pitäisi pitää? Itse ainakin otan tämän lepäilemisen ja suklaan syömisen kannalta. Loma on aina mukava, eikä minulla tulisi mieleenikään valittaa siitä!

        Olen samaa mieltä. Kyllä pääsiäinen tulee ottaa lepäämisen taholta. samaten muut pyhät. itse otan mieluusti vastaan kaikki mahdolliset vapaat mitä vain voi että saa töistä taas levätä.


      • mitä ihmettä
        valittaaaa kirjoitti:

        kun tämäkin on kristinuskon pakko syöttöä ja ihmisten typeryyttä jotka uskovat satukirjaan

        vai kuka sinua syöttää, vaimoko? kaikesta sitä ihminen ottaa stressiä, pyydä päästä työhön tai tee kotonasi jotain hyödyllistä.
        Kristinusko ei sinua pakota mihinkään, ne ajat ovat jo kaukana, tosi kaukana. Huono omatuntosi vain sanoo sinulle noita asioita ja sitten syytät siitä ihmisiä, jotka haluavat viettää pääsiäistä.
        Hengitä syvään ja rentoudu. Kukaan ei sinua kiertele, saatikka pakota. Anna meidän kristittyjen iloita pääsiäisestä!


      • -jemmanananna-

        Näin tekee. viime torstaina kaupassa käytiin nopskakkaan vauhtiin pitkäperjantain takia. Yksi päivä kauppa kiinni ja kamala hoppu kaikilla ostamaan ruokaa. Lauantaihan on normaali päivä.


      • Nimetön
        ??? kirjoitti:

        Niinkö todella? Kyllä ateistitkin tarvitsevat sielunsa turvaamiseksi iankaikkisen elämän Jeesuksen luona taivaassa. Miksi heittäytyisit väenvängällä helvettiin? Se vasta olisi typeryyden huippu. Ihana kanava: www.radiodei.fi Sieltä löydät lisää pääsiäisestä. Mm. monet ateistit ovat myös huomanneet tulleensa petetyiksi, kun ovat vuosia uskoneet ateismin autuuteen. No, he ovatkin nyt sitten saaneet kokea todella Jeesuksen tuomaa siunausta ja Jumalan johdatusta elämäänsä ja voittavat toisia Kristukselle ympäri maailmaa. Ihmiset ovat silloin päässeet ateismin keskiaikaisesta pimeydestä ihmeelliseen valoon, jonka vain Jeesus antaa syntien anteeksiantamuksen kautta. Myöskin monet muslimit ovat nähneet esim. unessa Jeesuksen. Eivät ole tienneet, kuka Hän on ja ovat kysyneet: 'Kuka olet?' Ja siihen on Jeesus vastannut: 'Minä olen Jeesus'. - Mutta, kuten sanottu, pakottaahan ei tietenkään voi. Jos haluaa valita kadotuksen, niin siitä vaan.

        Minulla on tuttavia,jotka ovat ateisteja ja
        silti viettävät joulua,eikö se ole varsinaista
        kaksinaamaisuutta.
        Sanovat uskosta puhumisen "löpinäksi".Miten
        naurettavaa eivät itse huomaa mitä tekevät.


      • sanoinko
        ??? kirjoitti:

        Niinkö todella? Kyllä ateistitkin tarvitsevat sielunsa turvaamiseksi iankaikkisen elämän Jeesuksen luona taivaassa. Miksi heittäytyisit väenvängällä helvettiin? Se vasta olisi typeryyden huippu. Ihana kanava: www.radiodei.fi Sieltä löydät lisää pääsiäisestä. Mm. monet ateistit ovat myös huomanneet tulleensa petetyiksi, kun ovat vuosia uskoneet ateismin autuuteen. No, he ovatkin nyt sitten saaneet kokea todella Jeesuksen tuomaa siunausta ja Jumalan johdatusta elämäänsä ja voittavat toisia Kristukselle ympäri maailmaa. Ihmiset ovat silloin päässeet ateismin keskiaikaisesta pimeydestä ihmeelliseen valoon, jonka vain Jeesus antaa syntien anteeksiantamuksen kautta. Myöskin monet muslimit ovat nähneet esim. unessa Jeesuksen. Eivät ole tienneet, kuka Hän on ja ovat kysyneet: 'Kuka olet?' Ja siihen on Jeesus vastannut: 'Minä olen Jeesus'. - Mutta, kuten sanottu, pakottaahan ei tietenkään voi. Jos haluaa valita kadotuksen, niin siitä vaan.

        siis mainitsinko olevani ateisti ehkä minä uskon johonkin järkevämpään entä johonki jesukseen


      • Ateisti91
        ??? kirjoitti:

        Niinkö todella? Kyllä ateistitkin tarvitsevat sielunsa turvaamiseksi iankaikkisen elämän Jeesuksen luona taivaassa. Miksi heittäytyisit väenvängällä helvettiin? Se vasta olisi typeryyden huippu. Ihana kanava: www.radiodei.fi Sieltä löydät lisää pääsiäisestä. Mm. monet ateistit ovat myös huomanneet tulleensa petetyiksi, kun ovat vuosia uskoneet ateismin autuuteen. No, he ovatkin nyt sitten saaneet kokea todella Jeesuksen tuomaa siunausta ja Jumalan johdatusta elämäänsä ja voittavat toisia Kristukselle ympäri maailmaa. Ihmiset ovat silloin päässeet ateismin keskiaikaisesta pimeydestä ihmeelliseen valoon, jonka vain Jeesus antaa syntien anteeksiantamuksen kautta. Myöskin monet muslimit ovat nähneet esim. unessa Jeesuksen. Eivät ole tienneet, kuka Hän on ja ovat kysyneet: 'Kuka olet?' Ja siihen on Jeesus vastannut: 'Minä olen Jeesus'. - Mutta, kuten sanottu, pakottaahan ei tietenkään voi. Jos haluaa valita kadotuksen, niin siitä vaan.

        Hei. Uskooko kukaan tosissaan, että uskomalla 2000-vuotta sitten eläneeseen taikuriin elämä muka voisi jatkua.
        Omakin mielipiteeni on se, että lomia pitää olla jne. Mutta niiden ei tarvitsisi löytyä kalenterista kristillisillä nimillä, kuten esim. joululoma, pääsiäisloma. Vaan voisi olla Vuodenvaihdeloma tai vastaava. Ylipäätänsä jo mainitun satukirja uskonnon tyrkyttäminen nyky-yhteiskunnassa on lähes naurettavaa/törkeää.
        Eräs idioottimaisimmista asioista suomessa on mielestäni se, että ministerit vannovat ministerivalansa käsiraamatulla.
        Mutta asia oli tosissaan nimimerkki "???" viestiin vastaaminen. Eli voitko todella uskoa, että satukirjaa lukemalla ja kirjan henkilöihin uskomalla saavutat jotain, muuta kuin mielenvikaisuutta. Itse toki nautin kun katson tv:stä joskus David Copperfieldin silmänkääntötemppuja, mutta en kuitenkaan usko että temppu on tosi, vaan tietenkin siinä on kyseessä juuri silmänkääntötemppu.


      • ateisti1991..
        ??? kirjoitti:

        Niinkö todella? Kyllä ateistitkin tarvitsevat sielunsa turvaamiseksi iankaikkisen elämän Jeesuksen luona taivaassa. Miksi heittäytyisit väenvängällä helvettiin? Se vasta olisi typeryyden huippu. Ihana kanava: www.radiodei.fi Sieltä löydät lisää pääsiäisestä. Mm. monet ateistit ovat myös huomanneet tulleensa petetyiksi, kun ovat vuosia uskoneet ateismin autuuteen. No, he ovatkin nyt sitten saaneet kokea todella Jeesuksen tuomaa siunausta ja Jumalan johdatusta elämäänsä ja voittavat toisia Kristukselle ympäri maailmaa. Ihmiset ovat silloin päässeet ateismin keskiaikaisesta pimeydestä ihmeelliseen valoon, jonka vain Jeesus antaa syntien anteeksiantamuksen kautta. Myöskin monet muslimit ovat nähneet esim. unessa Jeesuksen. Eivät ole tienneet, kuka Hän on ja ovat kysyneet: 'Kuka olet?' Ja siihen on Jeesus vastannut: 'Minä olen Jeesus'. - Mutta, kuten sanottu, pakottaahan ei tietenkään voi. Jos haluaa valita kadotuksen, niin siitä vaan.

        Hei. Uskooko kukaan tosissaan, että uskomalla 2000-vuotta sitten eläneeseen taikuriin elämä muka voisi jatkua.
        Omakin mielipiteeni on se, että lomia pitää olla jne. Mutta niiden ei tarvitsisi löytyä kalenterista kristillisillä nimillä, kuten esim. joululoma, pääsiäisloma. Vaan voisi olla Vuodenvaihdeloma tai vastaava. Ylipäätänsä jo mainitun satukirja uskonnon tyrkyttäminen nyky-yhteiskunnassa on lähes naurettavaa/törkeää.
        Eräs idioottimaisimmista asioista suomessa on mielestäni se, että ministerit vannovat ministerivalansa käsiraamatulla.
        Mutta asia oli tosissaan nimimerkki "???" viestiin vastaaminen. Eli voitko todella uskoa, että satukirjaa lukemalla ja kirjan henkilöihin uskomalla saavutat jotain, muuta kuin mielenvikaisuutta. Itse toki nautin kun katson tv:stä joskus David Copperfieldin silmänkääntötemppuja, mutta en kuitenkaan usko että temppu on tosi, vaan tietenkin siinä on kyseessä juuri silmänkääntötemppu.


      • Nimetön
        Hannu!! kirjoitti:

        Olen tuntenut ateisteja jotka toiset aiemmin toiset viime hetkillä ovat ottaneet jeesuksen
        vastaan ja saaneet rauhan sielulleen ja sydämelleen.Kannattaa miettiä tarkkaan ennen kuin
        arkku laskeutuu hautaan voi ratkaisunsa tehdä mutta sen jälkeen se on myöhäistä.Kyllä taivas ja kadotus tosiaan on olemassa ja kun tutustuu raamattuun ja sanaan aukeaa silmät kaikiin näihin asioihin.Vielä ei ole Rane myöhäistä tehdä ratkaisua oikeaan.

        "Kannattaa miettiä tarkkaan ennen kuin
        arkku laskeutuu hautaan"...on sullakin piristävä elämänohje:)))) mut luterilaisuus onkin just tollasta nihilismintäyteistä uhkailua ja kieltolakeja.
        mä kuule mietin todella tarkkaan ihan muita asioita kuin arkun laskeutumista, mulla on vakava sairaus ja mä olen löytänyt sielulleni rauhaa ihan jostain muualta kuin tollasista syyllistämisopeista!


      • Ajatuksellakin
        Hannu!! kirjoitti:

        Olen tuntenut ateisteja jotka toiset aiemmin toiset viime hetkillä ovat ottaneet jeesuksen
        vastaan ja saaneet rauhan sielulleen ja sydämelleen.Kannattaa miettiä tarkkaan ennen kuin
        arkku laskeutuu hautaan voi ratkaisunsa tehdä mutta sen jälkeen se on myöhäistä.Kyllä taivas ja kadotus tosiaan on olemassa ja kun tutustuu raamattuun ja sanaan aukeaa silmät kaikiin näihin asioihin.Vielä ei ole Rane myöhäistä tehdä ratkaisua oikeaan.

        Eiköhän se ole niin että ihminen kuolee kuollessaan, elikkä silloin kun henki lähtee ruumiista :))
        Hautaan laitetaan vaan se tyhjä kuori,kun nuo hautajaisetkin tuppaavat täällä pohjolassa olevan 1-2 viikon kuluttua kuolemasta.
        Mut se siitä.
        Kyllä se nyt vain niin on että kaikki sosiaalityö ja Suomen lait on pohjannu Raamattuun, tutkikaa niiden historiaa.
        Se on ollut kansan hyvinvoinnin perusta ja miettikää mikä on tilanne nyt!!! Kun ei enää arvosteta sitä kulmakivenä niin mikä on tulos; pahoinvointiyhteiskunta!!
        Ja pahemmaksi tulee menemään kun Raamatun Jumala ja Hänen ilmoituksensa menettää merkityksensä ja työnnetään syrjään.


      • viettävät
        Nimetön kirjoitti:

        Minulla on tuttavia,jotka ovat ateisteja ja
        silti viettävät joulua,eikö se ole varsinaista
        kaksinaamaisuutta.
        Sanovat uskosta puhumisen "löpinäksi".Miten
        naurettavaa eivät itse huomaa mitä tekevät.

        joulua, vaikka olisivatkin ateisteja. Meidän suvusta ei kovinkaan moni ole ollut kautta historian uskossa, mutta silti on aina joulun viettoon keräännytty.

        Joillekin joulu ei merkitse jeesuksen syntymäjuhlaa vaan rauhaisaa aikaa, lomaa töistä ja koulusta, sukulaisia, ystäviä ja mukavaa yhdessä oloa.


      • juudas iskee

        mikään ei ole hyvin..saanpa antaa tutuille naisille kovan pääsiäis-munan..


      • lasten puolesta
        Nimetön kirjoitti:

        Minulla on tuttavia,jotka ovat ateisteja ja
        silti viettävät joulua,eikö se ole varsinaista
        kaksinaamaisuutta.
        Sanovat uskosta puhumisen "löpinäksi".Miten
        naurettavaa eivät itse huomaa mitä tekevät.

        Näin äkkipäätä voisi sanoa: on, ihan kaksinaamaista, vaan en sittenkään sanoisi niin, sillä jouluna toteutamme jotain sellaista, mikä on meissä syvintä ja oleellisinta. Joku ateisti voi toimia näin, koska hänellä on halua antaa esim. lahjoja lapsilleen ja suvulleen. Kyllä ihminen tajuaa, mitä on aito antamisen ilo ja mitä on antamisen näyttäminen. Se, mitä puhutaan, ei ole niin tärkeää kuin se, miten toimitaan.
        Älkäämme tuomitko.


      • lasten puolesta
        Ateisti91 kirjoitti:

        Hei. Uskooko kukaan tosissaan, että uskomalla 2000-vuotta sitten eläneeseen taikuriin elämä muka voisi jatkua.
        Omakin mielipiteeni on se, että lomia pitää olla jne. Mutta niiden ei tarvitsisi löytyä kalenterista kristillisillä nimillä, kuten esim. joululoma, pääsiäisloma. Vaan voisi olla Vuodenvaihdeloma tai vastaava. Ylipäätänsä jo mainitun satukirja uskonnon tyrkyttäminen nyky-yhteiskunnassa on lähes naurettavaa/törkeää.
        Eräs idioottimaisimmista asioista suomessa on mielestäni se, että ministerit vannovat ministerivalansa käsiraamatulla.
        Mutta asia oli tosissaan nimimerkki "???" viestiin vastaaminen. Eli voitko todella uskoa, että satukirjaa lukemalla ja kirjan henkilöihin uskomalla saavutat jotain, muuta kuin mielenvikaisuutta. Itse toki nautin kun katson tv:stä joskus David Copperfieldin silmänkääntötemppuja, mutta en kuitenkaan usko että temppu on tosi, vaan tietenkin siinä on kyseessä juuri silmänkääntötemppu.

        Kyllä meitä Kristukseen uskovia ihmisiä löytyy Suomesta melkoisesti.
        Näyttää löytyvän myös sinunlaisiasi, (mielestäni olet nuori, vihainen mies/nainen), joka puhelee Raamatusta satukirjana, taikuudesta, tyrkytyksestä, törkeydestä ja naurettavuudesta. Kukakohan sinua on viekoitellut noiden sanojesi taakse?

        Itselläsikin voi olla ihan "kristillinen nimi", lähinnä etunimi, sillä monet nimet juontavat kaukaa historiasta ja ovat yli maailman levinneitä. Jos satut olemaan Jussi tai Tuomas ja naisista vaikkapa Anna tai Maria, niin ihan uteliaisuudesta katso, mitä nimesi alkuperältään tarkoittaa. Tässä vain yksi homma, joka on paljon hauskempi tehtävä itsellesi, kuin olla manipulaation kohteena. Otsikkosi KADOTUS, miksi sellainen sana, elätkö kadotusta varten?


      • ichigo-79
        ..... kirjoitti:

        pitää valittaa siitä ettei pidä PÄÄSIÄISESTÄ? Miksi siitä pitäisi pitää? Itse ainakin otan tämän lepäilemisen ja suklaan syömisen kannalta. Loma on aina mukava, eikä minulla tulisi mieleenikään valittaa siitä!

        en itsekään vietä pääsiäistä sen kummemmemmin kuin tv-annista nauttien ja lepäilyn kannalta :)

        varsinkin kun vasta olen työpaikallani aloittanut ei minulla muita lomia pahemmin olekaan kuin nämä "pakko" lomat ^^

        ei tapeta itseämme työllä,
        Ei niitä lomia todellakaan ole liikaa,

        JOTEN NAUTITAAN NYT NÄISTÄ IHANISTA LOMAPÄIVISTÄ ;) !!


      • sssssounnkhpnj
        lasten puolesta kirjoitti:

        Kyllä meitä Kristukseen uskovia ihmisiä löytyy Suomesta melkoisesti.
        Näyttää löytyvän myös sinunlaisiasi, (mielestäni olet nuori, vihainen mies/nainen), joka puhelee Raamatusta satukirjana, taikuudesta, tyrkytyksestä, törkeydestä ja naurettavuudesta. Kukakohan sinua on viekoitellut noiden sanojesi taakse?

        Itselläsikin voi olla ihan "kristillinen nimi", lähinnä etunimi, sillä monet nimet juontavat kaukaa historiasta ja ovat yli maailman levinneitä. Jos satut olemaan Jussi tai Tuomas ja naisista vaikkapa Anna tai Maria, niin ihan uteliaisuudesta katso, mitä nimesi alkuperältään tarkoittaa. Tässä vain yksi homma, joka on paljon hauskempi tehtävä itsellesi, kuin olla manipulaation kohteena. Otsikkosi KADOTUS, miksi sellainen sana, elätkö kadotusta varten?

        otsikoin viestin sanalla kadotus, koska henkilö jolle vastasin oli puhunut viestissään ikuisesta "kadotuksesta"

        nimeni voi toki olla alunperin kristillinen.

        asia vain nyt saattaa hieman kyrsiä ihmisiä jotka eivät usko tuohon kyseiseen satukokoelmaan, koska tarinaa tyrkytetään jokapuolella. Kouluissa käydään pääsiäisikirkoissa, kirkolla on oikeusperiä veroja (pitäisi olla jäsenmaksu ja jokaisen oma asia liittyykö, ei niin että ristiäisissä liitetään kirkon jäseneksi ja on näin tuomittu maksamaan veroja, ellei itse käy vanhempien kanssa eroamassa. Kun yksin tuota ei saa tehdä.)

        Tarkentaakseni omaa kantaani, jokainen uskokoon mihin vaan, vaikkapa nyt sitten jeesukseen, joulupukkiin tai korkeampiin voimiin, mutta uskomuksia ei tarvitse tyrkyttää valtion tai kouluntoimestakin.


      • asdfgklölkjhgfd
        Ajatuksellakin kirjoitti:

        Eiköhän se ole niin että ihminen kuolee kuollessaan, elikkä silloin kun henki lähtee ruumiista :))
        Hautaan laitetaan vaan se tyhjä kuori,kun nuo hautajaisetkin tuppaavat täällä pohjolassa olevan 1-2 viikon kuluttua kuolemasta.
        Mut se siitä.
        Kyllä se nyt vain niin on että kaikki sosiaalityö ja Suomen lait on pohjannu Raamattuun, tutkikaa niiden historiaa.
        Se on ollut kansan hyvinvoinnin perusta ja miettikää mikä on tilanne nyt!!! Kun ei enää arvosteta sitä kulmakivenä niin mikä on tulos; pahoinvointiyhteiskunta!!
        Ja pahemmaksi tulee menemään kun Raamatun Jumala ja Hänen ilmoituksensa menettää merkityksensä ja työnnetään syrjään.

        Millä tavalla suomessa on voimassa pahoinvointi yhteiskunta? Suurimmalla osalla menee kohtuullisen hyvin, eikä kukaan kuole nälkään. Nyt kun hallitus vielä muuttui paremmaksi (SDP pois Kokoomus tilalle) tulee hyvinvointi Suomessa lisääntmään, ellei nytten, ellei sitten USA:n laskusuhdanne/lama tule vaikuttamaan (luultavasti tulee) myöskin suomessa.


      • Totuuden lorvi
        lasten puolesta kirjoitti:

        Kyllä meitä Kristukseen uskovia ihmisiä löytyy Suomesta melkoisesti.
        Näyttää löytyvän myös sinunlaisiasi, (mielestäni olet nuori, vihainen mies/nainen), joka puhelee Raamatusta satukirjana, taikuudesta, tyrkytyksestä, törkeydestä ja naurettavuudesta. Kukakohan sinua on viekoitellut noiden sanojesi taakse?

        Itselläsikin voi olla ihan "kristillinen nimi", lähinnä etunimi, sillä monet nimet juontavat kaukaa historiasta ja ovat yli maailman levinneitä. Jos satut olemaan Jussi tai Tuomas ja naisista vaikkapa Anna tai Maria, niin ihan uteliaisuudesta katso, mitä nimesi alkuperältään tarkoittaa. Tässä vain yksi homma, joka on paljon hauskempi tehtävä itsellesi, kuin olla manipulaation kohteena. Otsikkosi KADOTUS, miksi sellainen sana, elätkö kadotusta varten?

        Ateisti1991 on itse omaksunut ateismin, eikä häntä olisi "viekoiteltu" tahi muuten aivopesty? Ehkäpä hän on vain käyttänyt omaa JÄRKEÄNSÄ ja huomannut, että satukirjahan tuo Raamattu on.


      • Ajatuksellakin
        asdfgklölkjhgfd kirjoitti:

        Millä tavalla suomessa on voimassa pahoinvointi yhteiskunta? Suurimmalla osalla menee kohtuullisen hyvin, eikä kukaan kuole nälkään. Nyt kun hallitus vielä muuttui paremmaksi (SDP pois Kokoomus tilalle) tulee hyvinvointi Suomessa lisääntmään, ellei nytten, ellei sitten USA:n laskusuhdanne/lama tule vaikuttamaan (luultavasti tulee) myöskin suomessa.

        Jos mielestäsi hyvinvointivaltio, et kenties ole ollut n.s kentällä.
        Siellä näkee todellisuuden niin lasten-, vanhusten, nuorten-, päihdeongelmasta kamppailevien ja mielenterveys palveluiden parissa.
        Myös työttömyys ja köyhyys on tämän päivän todellisuutta.
        Hyvinvointiyhteiskunnan yksi tärkeimmistä määreistä kuuluu näin: " Hyvinvointiyhteiskunnan tunnistaa siitä että se pitää huolen heikoistaan"!
        Kyllä, kyllä, olen samaa mieltä että jossain määrin täällä paremmin kuin monessa muussa valtiossa.
        Ja jos pohjamutia käydään ja ajatellaan, niin jokaisessa valtiossa jossa on Jumala/ Jumalan Sana Raamattu ollut lakeja ja muita elämän perusasioita luotaessa opasteena edes jossain määrin, on myös demokratia ja tasa-arvoinen kohtelu pelannut suunnilleen.
        Ei karmeita diktaattoreja ei massamurhia valtion johtomiesten taholta ym ym. Ne valtiot jossa näitä harrastetaan tunnustavat jotain muuta kuin nk. kristinuskoa, tai ei uskontoja lainkaan.
        Vaan mitäpä minä tässä vaahtoamaan, jokainen älykäs ihminen sen näkee ja kuulee omilla silmillään ja korvillaan, jos vähänkin seuraa mitä maailmalla tapahtuu.
        Historia ja tämä päiväkin valitettavasti kertoo myös asioista joita on tehty nk. kristillisyyden nimissä, en sitä kiellä, mutta kokonaisuus ajatellen asiat ovat kuten edellä ylempänä kerroin.


    • Kuka keksii aiheen?

      Meillä luusereilla ei oo kivaa. Kavereita ei oo tai ne on keljuja. Työ on tylsää ja palkka on pieni, ruoka on kallista, ilma on kylmä ja kaiken lisäksi tulee tällaisia pyhiäkin. Ne on aivan paskaa.... Kirjoitellaan me siis tällä palstalla. Kun nyt joku poliitikko tai muu julkkis tekis jotakin repäsevää...

      • hghff

        äläs viitsi hei, monilla monilla on ihan oikeasti vaikeaa juuri tuollaisten syiden takia ja todellakin tuntee itsensä luuseriksi. Ei saa lietsoa, se vain pahentaa.


      • Kuka keksii...
        hghff kirjoitti:

        äläs viitsi hei, monilla monilla on ihan oikeasti vaikeaa juuri tuollaisten syiden takia ja todellakin tuntee itsensä luuseriksi. Ei saa lietsoa, se vain pahentaa.

        Olet oikeassa. Varmasti on ihmisiä, joille juhlapyhät ovat eri syistä vaikeata aikaa. En vain aina jaksa ymmärtää, miksi pitää valittaa kaikesta mahdollisesta. Jos kuitenkin asianomainen saa kirjoittelusta helpotusta ja ymmärtämystä osakseen, suon sen sydämestäni hänelle. Hyvää pääsiäistä sinulle, olet fiksu ihminen.


    • Outolin_tu

      No tämähän on ihan oma mielipiteesi. Minulla ei ole pääsiäistä eikä mitään muita juhlia vastaan mitään... Pääsiäisenä pitää syödä paljon suklaata. Jos herkut olisivat se positiivinen asia? :)

    • mermark

      Suomeen pitäisi saada uskonnon vapaus,pakkopyhät pois,jokainen uskontokunta saisi harjoittaa uskontoaan miten lystää,miksi siitä pitäisi koko kansan kärsiä.

      • sitten varmaan moni alkaisi liittyä uudelleen kirkkoon, jos vain kristityt saisivat viettää kirkollisia vapaita ;-) muut joutuisivat töihin..tää ei tietysti koske vuorotyöläisiä eikä työttömiä..tai saahan ne vuorotyöläisetkin ylim. pyhistä korvauksen.


      • Suomessa

        uskonnonvapaus! Mutta ei uskonto ole ongelma, vaan ihmisten tyhjyys siellä oman pään sisällä. Jos henkilöllä on esim. alaikäisiä lapsia, ovat tällaiset pitemmät vapaat työelämästä iloinen asia, voi kerrankin antaa sitä aikaa perheelleen ja nauttia lapsistaan ja huomata, kuinka ovat taas kasvaneet,kun arjen kiireiltä "ei ole ollut aikaa" seurata jälkikasvuaan. Yksinäisille ihmisille saattaa olla raskasta, kun/jos kukaan ei ota yhteyttä, eikä ole edes sitä mahdollista työelämän tuomaa sosiaalista elämää.Saattaa tuntua, että jos itse ottaa johonkuhun yhteyttä, häiritsee toisten juhlaa.
        Aurinkoista Pääsiäistä ja hyvää mieltä kaikille!


      • ter59

        on jokaisella ihan oma vapaus viettää uskonnollinen pyhä kuten haluaa, ei se velvoita meitä.....iät ajat on olleet erilaiset juhlapyhät kalenterissa, annetaan niiden ollakin ja nautitaan omalla tavallamme....


      • kun.........
        Jeesus-tiellä kirjoitti:

        sitten varmaan moni alkaisi liittyä uudelleen kirkkoon, jos vain kristityt saisivat viettää kirkollisia vapaita ;-) muut joutuisivat töihin..tää ei tietysti koske vuorotyöläisiä eikä työttömiä..tai saahan ne vuorotyöläisetkin ylim. pyhistä korvauksen.

        niin eikö muihin uskontoihin kuulu sit pyhät ovatko ne vain kristinuskon yksinoikeutta..mieti nyt mitä päästät suustas


      • Hämmästyttävää

        pimeyttä! Vai että koko kansa kärsii siitä. No, voivathan nämä kärsivät lähteä vaikka töihin pääsiäiseksi. Mitä valitat? Painu siis töihin ja muut kaltaisesi valivalivalittajat! Kyllä meitä kristittyjä on satoja, jotka olemme onnellisia, että meillä on Jeesus Kristus, suuri toivon tuoja tähän yhä synkentyvään maailmaan. Voithan tietenkin jäädä valittamaan, kun Jeesus tulee meidät, Hänen omansa noutamaan pois maailmasta, eikä siihen kestä enää todennäköisesti kymmeniä vuosia enää edes. Silloin me kristityt olemme täältä pois häiritsemästä teitä ateisteja, voitte pitää sitä omaa elämäänne, kuten lystäätte. Tosin silloin sielunvihollinen, saatana, päästetty Raamatun mukaan irti ja todennäköisesti se/hän käskyttää teitä silloin. Ettekä enää löydä rauhaa sieluillenne, sillä rauhaa ei ole, on vain sotia, kuolemaa, kärsimystä ja - kadotus lopuksi. - No, siis toinen vaihtoehto on jättää elämänsä Jeesukselle. Hän voi pelastaa kaikki, jotka haluavat antaa elämänsä Hänen käsiinsä. Se on totisesti turvallisinta.


      • tuhatsatakolmekymppinen

        Jokainen liittyisi johonkin uskontokuntaan, mutta yksikään uskontokunta ei saisi viettää samaan aikaan pyhiään, vaan kukin ryhmittymä vuorollaan. Sellainen toisi enemmän pyhiä, jotka voisi viettää maanantaisin.

        Noin tapahduttua saisimme yhden syyn lisää vihata maanantaita, mutta sentään kolme vapaata viikoittain ja työviikko lyhenisi neljään arkipäivään.

        Rakastaisin sitä : ) Ja itse asiassa perjantaikin voisi olla aina pyhä... olisi sitten kolme pyhäpäivää viikossa lauantai, kyllä meidän sitten kelpaisi elellä ; )


      • Pakana.

        Kyllä kirkko on sotia ja muuta piinausta tarpeeksi jo saanut aikaan. Olisi aika saada vapaus myös tähän pakkohiljentymiseen. 50 vuotta sitten oli tosin vielä paljon nurjenpaa. Kaikenlaiset lahkot sen lisäksi vielä ahdistelevat ihmisiä, niitä pitäisi myös jotenkin käsitellä parempaan malliin.


      • Lahkolaiset..

        Enpä tiedä parempaa sanamuotoa, näistä uskon hihhuleista. En ole ateisti. Mutta näitä uskon varjolla olevia hihhuleita, niitä alkaa olla jo riittämiin. Eivät he ole terveitä mieleltään-ei!
        Mutta pönkittävät sitä sairasta ekoaan näillä huuhaa-jutuilla. Psykiatrille vaan aikaa tilaamaan.


      • isoäiti, mummi
        tuhatsatakolmekymppinen kirjoitti:

        Jokainen liittyisi johonkin uskontokuntaan, mutta yksikään uskontokunta ei saisi viettää samaan aikaan pyhiään, vaan kukin ryhmittymä vuorollaan. Sellainen toisi enemmän pyhiä, jotka voisi viettää maanantaisin.

        Noin tapahduttua saisimme yhden syyn lisää vihata maanantaita, mutta sentään kolme vapaata viikoittain ja työviikko lyhenisi neljään arkipäivään.

        Rakastaisin sitä : ) Ja itse asiassa perjantaikin voisi olla aina pyhä... olisi sitten kolme pyhäpäivää viikossa lauantai, kyllä meidän sitten kelpaisi elellä ; )

        miten hyvin kaikki onkaan, kun ARKI taas saa mihin otteensa. Kaikki ruikutus jää pois, ei ole ongelman ongelmaa ja olemme tyytyväisiä.


    • ulkoilua.....

      Minä en vietä pääsiäistä siis sellaisena että koristelisin kotini jotenkin perinteisiin pääsiäiskoristeisiin.Enkä syö lammasta vaan ihan tavallisia ruokia esim. eilen oli risottoa.Tänään en ole vielä kaupassa käynyt.Neljä ihanaa vapaapäivää saa levätä ja ulkoilla koiran kanssa. Muutaman suklaamunan olen saanut lahjaksi ja jo syönytkin ne, munien suklaa on mielestäni pahaa, mieluimmin ostaisin suklaalevyn.Hyviä vapaapäiviä niille keillä niitä nyt on.

      • mulle

        ...oikein hyvin tällaset vapaat.Saa raataa palkkansa eteen muutenkin ihan liikaa. Pe ja ma vielä arkipyhäkorvaukset.Laitan musaa soimaan ja istuksin villasukat jalassa tai menen ulos kattelemaan kevättä.Vapaitten nimistä viis.


    • jippii

      pääsiäisestä.Koska se on kevät!Kevät!Kevääääät!!!!Hyvää pääsiäistä kaikille hyville ihmisille!

      • Päivi Kaa

        Kiitos pääsiäisen toivotuksesta. Hyvää pääsiäistä sinulle ja kaikille jotka tämän luette.


      • ...,,
        Päivi Kaa kirjoitti:

        Kiitos pääsiäisen toivotuksesta. Hyvää pääsiäistä sinulle ja kaikille jotka tämän luette.

        Kaikille lukijoille hyvää ja siunattua pääsiäistä. Jeesus on ylösnoussut kuolleista! Hän on voittanut sielunvihollisen. Jeesus on Voittaja. On ihanaa elää Voittajan puolella.


    • ötsi

      Oletko koskaan ajatellut miltä kalenteri näyttäisi ilman pyhiä? Ei joulua, ei pääsiäistä, ei helatorstaita? Monta pitkää arkiviikkoa lisää. Minä en haluaisi elää niin maalistuneessa yhteiskunnassa, jossa juhlat eivät rikkoisi arkista vuodenkiertoa.

      Itsehän jokainen saa lopulta keksiä sisällön eri juhlille. Ei kaikkien tarvitse laittaa rairuohoa kasvamaan ja syödä mämmiä. Voi ottaa pääsiäisen ulkoilun ja kevään juhlana. Voi sulkeutua kotiteatterin ääreen ja katsella elokuvia 24/7.

      • lasten puolesta

        sanelet vapaapäiviksesi. Sitten on vielä vapaus kuulua kirkkoon tai olla kuulumatta, mennä kuuntelemaan hyvää ohjelmaa Pääsiäisen Sanomasta ja voi olla menemättä. Mikä vapaus valintoihin!
        Kohta alkaa telkkarista ortodoksinen vigilia. Se kuuluu minun pääsiäiseeni, vaikka olen luterilainen.
        Kannattaa ottaa elämältä monia kokemuksia, olla kiitollinen vähästä ja silloin tällöin pyyhkäistä mämmiä poskeltaan pois.


    • rahakas

      vai että saa nukkua. Minä onnellinen saan olla töissä ja tienata hyvät pyhälisät. Kyllä on hyvä että on näitä juhlapyhiä, heh :-)!Kyllä elämässä juhlaa täytyy olla ja töissäkin on erilaista juhlapyhinä.

    • -suske-

      Minusta pääsiäinen on mukava asia mutta en itse ajattele sitä kristillisesti kovinkaan paljon. Pääsiäisenä saa syödä mämmiä ja suklaaa munia...

    • blondi-72hki

      kaikki juhlapyhät meillä ihan tavallisia päiviä eli ei ihmeemmin juhlita.

      Nautitaan vaan vapaista ja tietty herkutellaan mutta ei stressata mitenkään.

    • vietä pääsiäistä..

      jos siltä tuntuu, pakkokos sitä täällä valittaa.

    • hölmö?

      pääsiäinen on mukava juhla, älä ruikuta

      • pieeni

        Nii pääsiäinen on mukava juttu, jossei kiinnosta , älä juhli sitä vaan sulkeudu omaan sammioos jos oot nii ahdistunu.


    • pois kalenterista

      Uskonnolliset juhlapyhät ovat täysin turhia ja niiden pakkoviettämisestä pitäisi luopua. Eilen oli pitkäperjantai jota joutui pakolla viettämään, koska en päässyt töihin ja kauppaan kuten normaalisti perjantaina on tapana ollut. Sama kärsimys jatkuu vielä maanantaina. Toivottavasti juhlapyhistä luovutaan pian. Ne jotka välttämättä haluavat uskonnollisia juhlapyhiä viettää saavat tehdä niin, mutta ne joita ei kiinnosta, voisivat viettää normaalia elämää.

      • grh....

        se on totta,ja valtio ja kirkko eroon toisitaan.mites tuo suomenlippu se risti onko sekään oikein nykyään...ja kuka ne todistaa ne uskon jutut,sillä on ollut vaan pelotella ihmisiä ja hallita,ja tyhmä kansa uskoo jopa vuonna 2008 hei haloo..


      • sisällä.

        Kristillisistä juhlapyhistä tullaan luopumaan 20 vuoden sisällä, tai ainakin pyhien merkitys tulee muuttumaan.
        Kristilliset pyhät loukkaavat muslimeja, joten Suomenkin pikkuhiljaa islamisoituessa pyhätkin tulevat noudattamaan enemmän islamilaista kaavaa.
        Sharia-laissa ei ole yhtään kristillistä pyhää.


      • voisuaraukkaa

        Uskonnollisista juhlapyhistä ei olla luopumassa. Yli 70 % auomwn kansasta puhuu niiden puolesta ja vapaa piristää kaikkia jos ne poistaisi suomesta ne joutuisi poistamaan koko maailmasta. Juhlapyhien poistajat voivat painua lappiin jäystämään jäkälää porojen kanssa.


      • tärkein

        juhlamme. Pääsäisenä Jeesus Kristus antoi henkensä meidän ihmisten syntien tähden, jotta saisimme elää iänkakkisesti yhteydessä Jumalaan! Mutta Jeesus on otettava vastaan henkilökohtaisena Vapahtajana. Jeesus ELÄÄ!!!!!


      • jippii
        tärkein kirjoitti:

        juhlamme. Pääsäisenä Jeesus Kristus antoi henkensä meidän ihmisten syntien tähden, jotta saisimme elää iänkakkisesti yhteydessä Jumalaan! Mutta Jeesus on otettava vastaan henkilökohtaisena Vapahtajana. Jeesus ELÄÄ!!!!!

        mutta pääsiäinen niin lämpöinen juhla.Rairuoholla on ihana vaaleavihreä väri...Karitsanlihaa ja mämmiä maistuu hyvältä.Ihmiset, rakastakaa toisia!!!Elamä on niin lyhyt! 48 vuotias nainen.


      • mutta eihän kukaan
        jippii kirjoitti:

        mutta pääsiäinen niin lämpöinen juhla.Rairuoholla on ihana vaaleavihreä väri...Karitsanlihaa ja mämmiä maistuu hyvältä.Ihmiset, rakastakaa toisia!!!Elamä on niin lyhyt! 48 vuotias nainen.

        pakota juhlimaan pääsiäistä minään kristinuskoon liittyvänä. Itselleni pääsiäinen on lähinnä suklaamunia, rairuohoa ja tipuja, noidiksi ja kissoiksi pukeutuneita virpovia lapsia ja VAPAATA. Pääsiäinen on minulle kevään lähestymisen aikaa, ei mitään kristinuskohömpötystä (kuten itseasiassa suurimmalle osalle suomalaisista muutenkin). Ja se joka valittaa ettei voi olla oikea ateisti jos suostuu juhlimaan mitään minkä juuret liittyvät kristinuskoon, niin hypätköön järveen.


      • Nimetön

        hyvänen aika,nykyään pitkänäperjantaina on
        ihan erilaista,kuin esim.40:entä vuotta sitten
        silloinei ollut mitkään paikat auki ei kioskit
        ei ravintolat, radiosta tuli oikein harrasta musiikkia se oli tosi "pitkäperjantai"varsinkin
        nuorille.älkää valittako.


      • hinkuat

        lisätöitä, niin kyllä niitä varmasti sinulle löytyy. Pakkohan ei ole viettää mitään pyhiä. Mene töihin. Sitä kauttahan pääset hengestäsi nopeimmin. Ei ole siis pakko elää kovinkaan kauan. Pääsiäinen on miljoonille ympäri maailmaa kuitenkin suurinpiirtein se ykkönen: Jeesus elää ja tulee takaisin. Silloin tänne maailmaan jäävät uskovien siivillä eläjät, koska oli niiiiiin pakkopullaa viettää pyhiä heidän rinnallaan. Silloin, kun uskovat ovat pois maailmasta Jeesuksen luona, niin teidän käskettäjännekin onkin sitten se: 666. Sitä tottelette, vaikka ette haluaisi ettekä jaksaisi. Siitä paholaisesta ette pääsekään sitten enää koskaan eroon. Se riippuu teissä kuin terva. - No, vielä on siis aikaa kääntyä Jeesuksen puoleen. Hän voi teidän pelastaa ikuisesta tulesta. Hän nimittäin nousi pääsiäisenä ylös kuolleista.


      • lapsukaiset..
        grh.... kirjoitti:

        se on totta,ja valtio ja kirkko eroon toisitaan.mites tuo suomenlippu se risti onko sekään oikein nykyään...ja kuka ne todistaa ne uskon jutut,sillä on ollut vaan pelotella ihmisiä ja hallita,ja tyhmä kansa uskoo jopa vuonna 2008 hei haloo..

        ovat pitkästyneet viettämään lomia. Kunhan, kuules, mahdollisesti sota tulee vielä, kuten vaikuttaa siltä, niin eiköhän sullekin tule mieleen jotain todella tärkeää. Kuten esim. siniristilippumme. Se ei ole ihan itsestään selvä asia, että se on meillä. Ja jos sota tulee, todennäköisesti tajuat sinä ja muut kaltaisesi pikkuateistit, että ainut turva on silloin kansallemme tärkeässä Jumalassa, kuten on aina historiassa ollut. Kertaahan vähän kansamme historiaa siltä kantilta, mihin on turvauduttu. Sota-aikoina on kirkot täyttyneet ihmisistä, kun on oltu ahdistuksessa. On käsitetty, mistä se apu lähtee. Odota vain, tilanne ajautuu samaan pisteeseen vielä, siitä on moni ihminen nähnyt unia. Katso vaikka kohdasta profetiat (uskontopalstoilla).


      • kuitenkin
        jippii kirjoitti:

        mutta pääsiäinen niin lämpöinen juhla.Rairuoholla on ihana vaaleavihreä väri...Karitsanlihaa ja mämmiä maistuu hyvältä.Ihmiset, rakastakaa toisia!!!Elamä on niin lyhyt! 48 vuotias nainen.

        ateistipalstoilta tänne muiden mukana. Hyvä niin. Voit nyt sitten tässä jo monen 'suusta' saadakin hyvän pääsiäisen toivotukset ja siunauksen toivotukset. Niitähän ei koskaan tule varmaan sinullekaan liikaa. Suorastaan tarvitset/kaikki tarvitsemme niitä. Siunausta sinulle ja todella pääsiäisiloa, sitä, joka lähtee Jeesuksen tuntemisesta.


      • Kehoitankin
        sisällä. kirjoitti:

        Kristillisistä juhlapyhistä tullaan luopumaan 20 vuoden sisällä, tai ainakin pyhien merkitys tulee muuttumaan.
        Kristilliset pyhät loukkaavat muslimeja, joten Suomenkin pikkuhiljaa islamisoituessa pyhätkin tulevat noudattamaan enemmän islamilaista kaavaa.
        Sharia-laissa ei ole yhtään kristillistä pyhää.

        sinua painumaan sinne, mistä olet tullutkaan niine ihannoiminesi sharialakineinesi! Kaikkea hulluutta sitä kuuleekaan! Voit olla pikkupäässäsi nyt olla varma tästä asiasta: Suomeen e i i k i n ä t u l e s h a r i a -lakia. Sharia-lain tuotantoa: www.aikapommi.wordpress.com - Sinun on nyt vain siis tyytyminen Suomen lakeihin. Me emme tarvitse väkivaltalakeja. Ja tässä muuten sanon lisäksi, että jos sinusta nyt tuntuu, että kansamme on jo jättämässä kristinuskon, kun palstalla riehuvat paikalliset ateistit, niin se on pelkkää pintakiiltoa. Kyllä totuus on se, että maassamme on ollut, on ja tulee olemaan aina kristittyjä. Eikä ainoastaan yhtä, kahta, eikä satoja, vaan on satoja, satoja, tuhansia ja tuhansia. Ja lisää tulee päivittäin, koska ihmisiä kiinnostaa Jeesukseen tutustuminen. Maailman myllerrykset ja myös mm. muslimien agressiivinen ja väkivaltainen uskonto, islam, saa ihmiset kääntymään islamia vastaan ja kääntymään Raamatun Jumalan ja Jeesuksen puoleen. - Joten siis jos ei maamme lait miellytä, voit tosiaan painua sinne, mistä tulit. Tässä nyt toivon sinulle ja muille muslimeille kuitenkin ihanaa, kristillistä, rakkaudellista pääsiäistä.


      • ....
        tärkein kirjoitti:

        juhlamme. Pääsäisenä Jeesus Kristus antoi henkensä meidän ihmisten syntien tähden, jotta saisimme elää iänkakkisesti yhteydessä Jumalaan! Mutta Jeesus on otettava vastaan henkilökohtaisena Vapahtajana. Jeesus ELÄÄ!!!!!

        Olipa todella ihana viesti. Kiitos Herralle siitä, että laitoit noin selkeän tekstin. Se onkin kaikki, mitä ihminen lähinnä tarvitsee: Jeesus elää ja pelastaa sen, joka Hänen luokseen tulee syntejään anteeksi pyytämään. Ihminen saa silloin iankaikkisen elämän Hänen luonaan. Siunattua pääsiäistä sinulle ja muille palstalaisille!


      • toimintaan!

        hoh, hoijaa, et siis päässyt kauppaan eilen, sehän on selvää addiktiota sinulta. arki tulee aika nopeasti, jaksa nyt odotella. Ilmeisesti elät aika stressatusti, sillä tuollaiset pakko-oireet tulevat näkyviin heti, kun asiat vähänkin muuttavat muotoaan.

        Mene juhlivien mukaan! Kokisit uutta ja puhdistavaa mielellesi. Ihminen on niin tapojensa orja, ainakin minä tunnen tämän kohdallani. Se tuo turvaa, kun tekee aina samalla tavalla, mutta se myös turruttaa. Pyri sinä siitä pois.

        Ulkoilu helpottaa huomattavasti pahaa oloa, ellei nyt asu aivan kivierämaassa, josta on pitkä matka varsinaiseen luontoon. Vapaapäivät ovat muutakin varten kuin nukkumista. Tulevaisuudessa, kun vanhusten lukumäärä lisääntyy huimasti, on tarvetta saada vapaaehtoistyöntekijöitä heitä varten. Opettele jo nyt sellainen asenne, että lähdet muita ihmisiä kohti ja tulet varmasti tajuamaan, miten tärkeitä vapaapäivät ovat.


      • tarkasti luettu
        mutta eihän kukaan kirjoitti:

        pakota juhlimaan pääsiäistä minään kristinuskoon liittyvänä. Itselleni pääsiäinen on lähinnä suklaamunia, rairuohoa ja tipuja, noidiksi ja kissoiksi pukeutuneita virpovia lapsia ja VAPAATA. Pääsiäinen on minulle kevään lähestymisen aikaa, ei mitään kristinuskohömpötystä (kuten itseasiassa suurimmalle osalle suomalaisista muutenkin). Ja se joka valittaa ettei voi olla oikea ateisti jos suostuu juhlimaan mitään minkä juuret liittyvät kristinuskoon, niin hypätköön järveen.

        mutta eräs sana sai sinut näyttämään aika sivistymättömältä. Katsele hieman, kuinka asioitasi esität, että voit sanoa olevasi "älykäs ateisti".

        Ei, siellä oli kaksi asiaa, joita sinun kannattaisi miettiä.


    • yx vaan

      täällä mene siitä nukkumaan.
      Ihminen kitisee ja valittaa juuri niistä pikkuasioista, silloin kun sillä ei ole isoja asioita, mm. -läheisen kuolema - parantumaton sairaus jne. Mietippä sitä, kun alat "tyhjästä" kitistä!

    • kaivaraani

      En minäkään pidä näistä juhlapyhistä. Varsinkaan niihin liittyvistä materiaalisista ilmiöistä. Elän kyllä ajatuksissani sen pyhän perimmäisen ajatuksen rinnalla, mutta sen pirun kaupallisuuden poisjättämällä. En koristele erityisesti asuntoani, jotain pientä jossain. Minusta hyvä näin, parempi kuin ei tämä juhlistaminen tulisi pakolliseksi tässä holhousyhteiskunnassa.

    • se on paras juttu

      jos ei olis näitä pyhii päivii ni meillä olis koko elämä vaan töissä käymistä ja siinä menis kyl tosi monella hermot !!!!!!koita nyt jaksaa ja nauti et sait vapaata ja saat nukkuu!!!:)

    • Pääsiäisen viettäjä

      Oletko ajatellut muuttaa Pohjois-Koreaan?
      Siellä kaikki kristilliset pyhät ovat kiellettyjä, eikö kuulostakin hyväältä?
      Myös islamilaisista valtioista löytyisi varmaan sopiva vaihtoehto -eikö?

      • oikeassa!

        Palstan aloittajan viestin aiheesta johtuen vastaajina ovat ilmeisesti ajautuneet ateistit palstoiltaan. No, sehän meidän iloamme Jeesuksessa muuta mihinkään. Itselleen aiheuttavat lähinnä hallaa ja tuskaa sieluillensa, kun kuolonhetki koittaa. Siis siitä heidän kohdallaan tulee sääli. Todellakin olet oikeassa, jos ei maamme perusasiat, kuten kristillinen usko, joka on kansaamme pitänyt pystyssä, enää kelpaa, ei ateistien auta muu kuin muuttaa johonkin tosi ateistiseen maahan, kuten Pohjois-Korea tai Saudi-Arabia tai muut muslimimaat, jossa toisuskoiset pääsevät pikapikaa hirtettäviksi tai muuta vastaavaa. Taitaisi tulla pikkuisen ikävä kristittyyn maahan silloin, koska samaa tukea eivät saa ihannoimistaan maista. Ainut tuki tulee tosiaan siitä, kun ihminen voi turvautua Jumalaan ja Hänen Poikaansa Jeesukseen Kristukseen. Se vielä tullaan, valitettavasti, Suomessakin näkemään. Muslimit ovat saaneet aivan liikaa täällä jalansijaa, moskeijoita syntyy vaivihkaa sinnetänne ja sharia-lakia jotkut kaipaavat tännekin. Myös sekä muslimit että venäläiset ostelevat maitamme palapalta. Että silleen. - Siunausta sinulle ja hyvää pääsiäistä sekä myös palstalaisille samoin.


    • Tiia...

      Pidän pääsiäisestä..saa nukkua pitkään mutta en voi syödä maitosuklaata:/

    • vapaasta onnellinen

      Se, että on vapaata ja saa nukkua, on minusta ISO ASIA tykkään siitä kovasti, olkoon nimenä joulu tai pääsiäine tai juhannus!

      • Jouluna ehkä..

        nukutaan mutta nytkin on ulkona niin hieno keli että pihalle ja äkkiä. Niin ja Jussina taas jouda nukkumaan, paitsi sade-juhannuksena


    • er äs

      Toiset tykkää, toiset ei, mutta tarviiko siitä tehdä numeroa ja valittaa....jos ei pidä niin ei pidä. Nolo niitä kohtaan jotka pitää juhlapyhistä; esim.lapsiperheet. Taidat olla tosi yksinäinen.

      • _Lapseton_

        Onhan se varmaan lapsiperheissä kiva se pääsiäinen. Lapset kun pääsevät virpomaan ja kaikkea. Ravaavat ovelta ovelle ja odottavat jotain saavansa. Minä stressaan niistä virpojista. Ei ole varaa ostaa mitään niille. (Ihan oikeasti ei ole edes sitä pari euroa, millä jotain voisi ostaa.Kaikki menee samantien kun tulee!)Unohdan myös aina koko virpomispäivän omien ongelmien keskellä. Haluaisin kyllä olla se mukava naapurin täti, joka lahjoittaa muutaman euron tai karkkia, mutta kun ei ole rahaa eikä muista... Tuntuu myös pahalta olla avaamatta ovea pikkuvirpojille, kun muistaa millaista oli pienenä kun kävi virpomassa. Ei haluaisi että lapset pettyvät.

        Minut pääsiäinen masentaa tuon virpomistouhun takia. Olisi parempi, että vanhemmat ostaisi ne karkit ja muut.


      • Vihane akka
        _Lapseton_ kirjoitti:

        Onhan se varmaan lapsiperheissä kiva se pääsiäinen. Lapset kun pääsevät virpomaan ja kaikkea. Ravaavat ovelta ovelle ja odottavat jotain saavansa. Minä stressaan niistä virpojista. Ei ole varaa ostaa mitään niille. (Ihan oikeasti ei ole edes sitä pari euroa, millä jotain voisi ostaa.Kaikki menee samantien kun tulee!)Unohdan myös aina koko virpomispäivän omien ongelmien keskellä. Haluaisin kyllä olla se mukava naapurin täti, joka lahjoittaa muutaman euron tai karkkia, mutta kun ei ole rahaa eikä muista... Tuntuu myös pahalta olla avaamatta ovea pikkuvirpojille, kun muistaa millaista oli pienenä kun kävi virpomassa. Ei haluaisi että lapset pettyvät.

        Minut pääsiäinen masentaa tuon virpomistouhun takia. Olisi parempi, että vanhemmat ostaisi ne karkit ja muut.

        Ne virpojat on einakin meillä päin todella ahneita! Täällä 12-15v. tytöt ja pojat kulkevat ovelta ovelle. Ja kelpaako karkit? EI! Rahaa ollaan mankumassa, ja jos ei saa, niin sanotaan vaan myrtynyt kiitos ja häivytään.

        Tämä pitäisi mieltää kotirauhan rikkomiseksi!!!


      • täti myöskin
        _Lapseton_ kirjoitti:

        Onhan se varmaan lapsiperheissä kiva se pääsiäinen. Lapset kun pääsevät virpomaan ja kaikkea. Ravaavat ovelta ovelle ja odottavat jotain saavansa. Minä stressaan niistä virpojista. Ei ole varaa ostaa mitään niille. (Ihan oikeasti ei ole edes sitä pari euroa, millä jotain voisi ostaa.Kaikki menee samantien kun tulee!)Unohdan myös aina koko virpomispäivän omien ongelmien keskellä. Haluaisin kyllä olla se mukava naapurin täti, joka lahjoittaa muutaman euron tai karkkia, mutta kun ei ole rahaa eikä muista... Tuntuu myös pahalta olla avaamatta ovea pikkuvirpojille, kun muistaa millaista oli pienenä kun kävi virpomassa. Ei haluaisi että lapset pettyvät.

        Minut pääsiäinen masentaa tuon virpomistouhun takia. Olisi parempi, että vanhemmat ostaisi ne karkit ja muut.

        Ne virpojat on einakin meillä päin todella ahneita! Täällä 12-15v. tytöt ja pojat kulkevat ovelta ovelle. Ja kelpaako karkit? EI! Rahaa ollaan mankumassa, ja jos ei saa, niin sanotaan vaan myrtynyt kiitos ja häivytään.

        Tämä pitäisi mieltää kotirauhan rikkomiseksi!!!


    • juttu täällä

      Lapsena sitä osasi nauttia juhlapäivistä, kun niihin liittyi kaikkia kivoja perinteitä. Mitäpä sitä aikuisille on? Pääsiäisenä ei edes ruoka ole meillä mitenkään erilaista kuin muulloin. Ja mämmiin en koske. Hyh!

      Noh onpahan tässä pitkät vapaat niin voi rentoutua. Muuta hyvää en tässä pääsiäisessä sitten näekään.

      • arki

        Kun olit lapsi varmaan aikuiset pitivat ylla perinteita, joihin saatoit osallistua ja niista iloita. Nyt olet ehka itse aikuinen ja vastuu olisi sinun, nyt on sinun vuorosi. Ota vastuu itsestasi, hyvinvoinnistasi, levosta ja ilosta. Pida huolta myos laheisistasi, vaali perinteita ja tapoja. Pida huoli tavasta, tapa pitaa huolta sinusta.


    • Puutetta???

      Minusta on ihmisen mielikuvituksen puutetta jos ei saa vapaa aikaansa kulumaan ja pyhiä menemään ilman tuskailua :) itse otan loman kannalta ja nukun pitkään kun ei tarvii konttorille nousta ja keitän perheen kanssa kahvit rauhassa ja katsomme elokuvia ja telkkaria olemme muutenkin irti arjesta...MUKAVAA KAIKEN KAIKKIAAN NÄIN KEVÄÄLLÄ HUILATA!

      • ghfh

        Lomat on ihan parhaita !


      • kun...

        ei ole perhettä, ei telkkaria tai leffoja...? Ei sitä nyt nukkumaankaan pysty useampaa vuorokautta putkeen.


    • tarpeessa oot

      selvästi ihminen etkä ymmärrä, että nuo juhlapäivät ovat Sinulle tuohon tarkoitettu - elääksesi virkeänä ja onnellisena.

      Jos et jaksa kiittää Jeesusta elämän lahjasta, teet sitä tietämättäsi lepäämällä ja vapauden kautta ja se onkin paras kiitos.

      Vastustamalla tuet vastustettavaa, päästä irti ja nauti elämästä. Sitä varten me ollan täällä.

    • pääsiäinen!

      Kiitos Herrallemme, Jeesukselle Kristukselle Hänen ristinkuolemastaan meidän syntiemme tähden ja kiitos Hänelle Hänen ylösnousemuksensa tähden. Tietenkään ketään ei voi pakottaa taivaaseen. Voithan tietenkin valita sielusi tulevaisuuden kahden väliltä. Siunattua pääsiäistä sinulle ja muille palstalaisille. Jeesus elää ja Hänen puoleensa voi kääntyä nyt.

    • suljettu suomi

      Tympii myös nämä massalomat, kansa vaeltaa maalle..on taas uutisissa. Sopulihommiin en ota yleensä osaa, moni muukin kaverini tekee työtä nämä pyhät, vaikkakin hieman lyhyemmin päivin. Nukutaan vain hieman pidempään.

    • m.a.r.u.

      kun olet ahdistunut ennen pääsiäistä. Pitkäperjantai on kirkkovuoden ainoa surujuhla ja silloin kuuluu ajatella Jeesuksen kärsimyksiä ristillä. Vasta pääsiäispäivänä on ilon vuoro. Mikäli olet Suomessa syntynyt ja kasvanut et ole voinut välttyä kristinuskon vaikutukselta elämääsi. Esim. monet lakimme pohjaavat kristilliseen käsitykseen kaikkien tasavertaisuudesta. Pääsiäistä ei ole pakko viettää mitenkään, varmasti löydät halutessasi näille päiville töitä. Mene ulos pitkälle kävelylle ja tarkkaile kevään edistymistä tai kirjoita paperille omia tuntojasi.Tai mene baariin ja vedä lärvit!

    • vaalija

      Voihan kakarat, katulapset, sixpäkki- ja mäyräkoiranuoret mihin mustaan aukkoon olette pudonneet!
      Perinteiden vaalimiminen, arvojen kunnioittaminen ja niiden ymmärtäminen kuuluu suomalaisen itsenäisyyden ja identiteetin peruskiviin.
      Opetelkaa ymmärtämään elämän ja kulttuurin arvoja!

      • Sepäs

        olikin ykskantaan ja selkeästi sanottu. Näkee, että palsta on pullollaan noita pikkulomalaisia, joille ei kelpaa mikään, mikään ei ole mikään, elämä on tylsää ja ties mitä muuta valivalivalitusta... No, tietty se heidän elämänsä kannalta on ikävää, että elämän kalleimmista ja turvallisemmistakaan asioista, kuten mitä on usko Jeesukseen, ei ole tietoakaan. Sitä se teettää tämä kaikenlainen pinnallisuus ja rahanpalvonta. Usko Jumalaan on monelle kääntynyt usko rahaan ja muuhun mammonaan. Toivon mukaan Jumalan vielä armahtaa kansaamme, olemmehan Häneltä saaneet avun mm. sota-aikoina. Toivottavasti ei mitään samaa tarvitse kestää enää... monet ovat tosin mm. unissa nähneet tummia pilviä taivaallamme... kuten varmaan tiedätkin.


    • Vapaat aina tervetulleita

      Uskonnot perustuvat ikivanhaan auringonpalvontaan. Jeesuskin on suora kopio Horuksesta. Kannattaa kiinnittää huomiota pyhien ajankohtaan suhteessa auringonkiertoon.

      • huhuh!

        Mitä löpinää ja taikauskoa sinulta. Voit pitää omat mielipiteesi, mutta älä nyt tosissasi kuitenkaan tule naurattamaan tänne. Jos olet niihin taruihisi uppoutunut, niin et tietenkään saa meitä kristittyjä toisiin käsityksiin. Meillehän Jeesus on elävä Henkilö. Valitettavaa on sinulle, jos jäät Hänen tuntemisestaan paitsi. Surullistahan se on paljon jää elämästäsi silloin puuttumaan. Uskovana voimme kokea, että me saamme voimaa esim. surun keskellä Jeesukselta ja ilon keskellä koemme myös ihmeellistä johdatusta. Monet ovat kokeneet, että Jeesus on heidät parantanut jne.jne. Katsohan esim. www.nokiamissio.fi ja seuraa sen suoria ohjelmia tai arkisto-ohjelmia. Monet kertovat kokemuksiaan. Hyvää pääsiäistä.


    • Älä stressaa juhlapyhistä!

      Kuolemallaan kuoleman voitti ja haudoissa oleville elämän antoi. Siinä on toivo, rauha ja lepo kaikille pakkopullasukulaisjuhlista ahdistuneille - sinulle ja minullekin! Jokainen saa viettää pääsiäistä tavallaan tai olla viettämättä.

      • !!!

        Totisesti nousi Kristus kuolleista. Hän elää, aina ja ikuisesti!


    • heah

      Noh pääsiäisenähän juhlitaan jeesuksen ylösnousemusta ja takaisin tulemista jäniksenä joka piilottelee maalattuja munia.

    • n24

      En minäkään pidä pääsiäisest
      enkä vietä edes.

    • Pikku Myy

      Mä en välitä mistään pyhistä. Olisin arkisin mieluummin vapaalla, ja aina sunnuntait, ja kaikki juhlapyhät duunissa. En ole yksinäinen, vaan minulla on lapsia, enkä rahan takia. Itse en välittänyt pyhistä lapsenakaan. Ne on jotenkin sellaista "hiljaista" oleskelua. Joulu on ihan ällöttävintä, sitten pääsiäinen, sitten vappu, sitten juhannus ja viimeiseksi kaikki pyhät.

      • Vuorotöihin

        Valitse sellainen ammatti, jossa saa olla töissä pyhinäkin. Tehtaaseen tai sairaalaan tai muuhun vastaavaan paikkaan, joka on jatkuvasti toiminnassa.


      • onnellinen ihminen

        on sisäinen ILO sydämessä, ja se rauha ja ilo löytyy vain Jeesuksessa Kristuksessa meidän Vapahtajassamme. Tiedän kokemuksesta mitä oli olla ahdistunut ja onneton. En vaihtaisi mihinkään maailmassa pelastuksen ihmettä. Siunattua kevättä sinulle hyvä keskustelija.


    • repair kit

      kaikista eniten minua pännii vapunpäivä, kevätkiireet parhaimmillaan ja kaupat kiinni!

    • Miksi ruikutat?

    • .................

      Pakkojuhlia on Vappu, Juhannus, uusivuosi, ei Joulu ja Pääsiäinen, ne on ihania.

      Voi kamalaa, kun on muutaman päivän kaupat kiinni.Sekin on joidenkin mielestä kamalaa, kun Pääsiäinen ja Jouluhan viittaa kristinuskoon, sehän ei ole nyt mitenkään muodikasta vaan nyt on muodikasta valittaa pyhistä ja erota kirkosta.

      • mitään vikaa

        Minua harmittaa se, että nykyään ei juhlita enää itse juhlan takia, vaan kaiken krääsän takia. Lapsille opetetaan pienestä pitäen, että jouluna saa kauheasti lahjoja ja pääsiäisenä pitää lähteä virpomaan jne. Ei niiden juhlapäivien perimmäistä tarkoitusta enää muista kukaan.


    • mee hautaan

      tartte itkee.. nukkusit nytkin etkä kirjottelis tänne...

      • Ahistunumiäs

        Ku kaikki kuitenki juhlii. Ja mä istun kotona.


      • l33t lolox

        lol samaa mieltä


      • siis juhlii
        Ahistunumiäs kirjoitti:

        Ku kaikki kuitenki juhlii. Ja mä istun kotona.

        Kotona voi tehdä muutakin kuin istua. Voin lukea lukemattomat kirjat hyllystä tai lehdet pöydältä, voin laittaa ruokaa ihan alkutekijöistään pitkän kaavan mukaan ja sitten nauttia muistaen, ettei sekään ole itsestään selvää. Voin olla kiitollinen siitä mikä nyt on hyvin, monella on huonomminkin. Pitään lähteä omista lähtökohdista. Siihen mitä ei voi muuttaa voi suhtautua uudella tavalla. Tämä viestintä taitaa tehdä ihmiset tyytymättömiksi. Kuvitellaan, miten on hienoa tehdä kuten kaikki muutkin trendikkään ihmiset. Kenenkään toisen elämä ei tasan tarkkaan ole parempaa tai arvokkaampaa kuin juuri Sinun. Viestimet antavat vain sen kuvan, että nyt on aika tehdä näin ja näin ja että me kaikki teemme näin. Palvelee ainakin markkinataloutta. Kaikille meille tulee kyllä todellisiakin murheita aikanaan. Arvosta elämäsi hyviä asioita. Juhliminen voi olla monentasoista. Jos on paljon viinaa ja ihmisiä läträämässä, lopputulos ei välttämättä ole kenenkään onni. Hyvää Pääsiäistä!


      • ???

        Ihan kuin kuuluisi tyhjien tynnyreiden kolinaa jostain. - Kuten varmaan itsekin tunnet olevasi tyhjän päällä ja ilman toivoa maailmassa. Jeesus antaa sinullekin pääsiäisilon, älä siis ole toivoton.


      • ....
        Ahistunumiäs kirjoitti:

        Ku kaikki kuitenki juhlii. Ja mä istun kotona.

        yksin. Jeesus tahtoo olla Ystäväsi. Hyvää pääsiäistä sinulle!


    • gasga

      Tää on kyllä niin helvetin suomalaista. Joka asiasta täytyy valittaa :D Repesin jo tälle otsikolle, "vihaan pääsiäistä". Aivan naurettavia asioita vihataan, ehkäpä tää on tätä suomalaisuutta parhaimillaan.

      • Teppo

        Repesin, loistava kommentti >D ja ihan totta. Olikohan nää samat tyypit jotka sillon vuoden alussa narisi siitä kun kalenterissä on tänä vuonna enemmän työpäiviä kuin viimeksi.


    • Tapiiri

      "Ainoo positiivinen asia on vapaata ja saa nukkuu."

      Ni mitkä ne huonot puolet oli? Kyllä muakin kauheesti harmittas jo täytys jäädä kotiin eikä pääsis töihin, mut se on vaan ammatinvalintakysymys. Kannattaa opiskella vaikka sairaanhoitajaksi, silloin saa olla töissä joulut ja juhannukset. Ja se on kans tosi paha juttu kun kaupat on kiinni pari ylimäärästä päivää, viime vuonnakin meinasin kuolla nälkään koska en osaa ostaa kaupasta ruokaa kuin yhdeksi päiväksi. ABC oli kyllä auki mutta ei sinne voi mennä kun matkaa on ainakin kilometri.

      Edellinen oli siis provoa, kaiken lisäksi huonoa sellaista.

      Ei kai pääsiäsitä ole pakko mitenkään erityisesti "viettää". Tee sitä mitä normaalisti vapaapäivinäsi, ei se ole sen ihmeellisempää. Ei ole pakko kasvattaa rairuohoa, syödä lammasta ja sirotella pieniä keltaisia tipuja ympäriinsä. En minäkään tee mitään niistä. Käytän vapaan käydäkseni vanhempien ja muiden sukulaisten luona. Luen myös raamattua ja muistan Jeesusta, kuinka hän voitti pelkonsa ja vei loppuun tehtävänsä, vain silkasta rakkaudesta kanssaihmisiä kohtaan.

      Vaikka uskonasiat eivät kiinnostaisikaan, on silti hyvä joskus pysähtyä miettimään elämää, ihmissuhteita ja maailmaa. Eikä vain painaa aina tukka putkella, "elää hetkessä" ja touhottaa taas eteenpäin.

    • ...

      En pidä minäkään. Itseasiassa inhoan pääsiäistä yli kaiken!!! Se olkoon iki ihanan poikaystäväni ansiota.

    • työnorja............

      Henkeen ja vereen, haluaisitko tehdä vaan duunia työtä päivää. Pyhät pilaavat sun elämän.

    • PARHAAN

      Vaihtoehdon pyhiksi, käykää huorissa sellaisissa jotka eivät kumia vaadi, kyllä tekee kutaa ja kutittaa toisinaan jälkeenkin päin. Minä olen käynyt jo 8 eri naisen luona viddu et oon kova kundi!!!

    • muikkumies

      voi lukea ,kävellä luonnossa,käydä moikkaamassa ystäviä.Lue vaikka Anthony de mellon kirja havahtuminen tai Eckhart Tolle Läsnäolon voima ja ehkä voit herätä todellisuuteen.Sillä uskovaiset ovat vain unessa ja kuvittelevat tietävänsä todellisuutta.

    • Heippa

      Mukavahan sitä on, että saa välillä vähän juhlia. Äläpä unohda sitä, että nämä juhlat ovat uskonnollisia juhlia.

    • KUIVIS 2

      EI misään nimessä uskonolisia pyhiä pois! jos ei ois uskovaisia niin niin ois asiat ois hullumin! mietikää ja rukoilkaa et tästä suomesta tulis paremppi paikka asua! Hyvä se on välillä huilata eikä mennnä pää kolmantena jaljana! Ahnella on yleensa p____n loppu:)

      • n24

        Paras on ilmanmuuta uusivuosi


      • Gertundula

        Juuri aamuvuorosta kotiuduin ja huomen aamulla taas töihin.
        Ahne saa sitten ostaa voita leivän päälle,
        kun pyhätyöstä palkkaa maksetaan.

        Yleinen vitsi hoitoalalla: "mitähän syntiä on tullut tehtyä entisessä elämässä?"
        Eipähän yksinäisyys vaivaa juhlapyhinä ;)


      • pelkästään
        Gertundula kirjoitti:

        Juuri aamuvuorosta kotiuduin ja huomen aamulla taas töihin.
        Ahne saa sitten ostaa voita leivän päälle,
        kun pyhätyöstä palkkaa maksetaan.

        Yleinen vitsi hoitoalalla: "mitähän syntiä on tullut tehtyä entisessä elämässä?"
        Eipähän yksinäisyys vaivaa juhlapyhinä ;)

        ottaa ahneuden ja rahan kannalta, niin kyllä se näkyy myös potilaiden kohtelussa. Eivät he tyhmiä ole, jos näkevät, että heitä autetaan pelkästään rahan tähden. Kyllä kasvot paljastavat paljon sekä ote työhön. Se ei ole pelkkää potilaiden pyörittelyä sängyissään ja rupattelua kahvitauoilla. Varmaan käsität, mistä on kyse. Hyvää pääsiäistä kuitenkin myös sinulle.


    • oikeaa tietoa uskonnosta
      • nakkisämpylä

        Tämä oli ihan uskottavaa julistusta siihen asti
        kunnes todettiin, että "Kristus oli TODELLISUUDESSA gnostilaisen uskonnon jumala."

        - Hämäräksi jäi, millä tavoin meillä on syytä epäillä Jeesuksen historiallisuutta?

        - Toiseksi, miten Jeesuksen Kristuksen jumalallisuudella on tekemistä historian kanssa?

        Pisteet vaivannäöstä. Jos joku näkee näin valtavan vaivan asioiden kiistämiseen, niin täytyyhän se vaatia jo jonkinlaista uskoa yhteen asiaan. Uskontoa sekin.


    • onlykiss

      Pääsiäinen on paras kun saa syyä suklaata!!!!

      • aeohy

        onlykiss kukas sua kieltää syömästä suklaataa muina päivinä... Mua ei ainakaan kiellä kukaan, eli syön suklaataa silloin ku huvittaa...

        Mutta asiasta moottorisahaan. Virpojille ei ole pakko avata ovea vaan kuuntelee vaan kun ne plimpottelee. Mitään pässiäis hömpötyksiä ei tarvi esille iskeä ja mikä parasta sen mämmin voi jättää sinne kauppaan.

        ps. Mitäs jos lähettäis baariin ihan mämmissä metsästään tipuja, herättäis aamulla noita-akan vierestä ja ihmeteltäis mikähän yllätys munassa on?


      • Nimetön
        aeohy kirjoitti:

        onlykiss kukas sua kieltää syömästä suklaataa muina päivinä... Mua ei ainakaan kiellä kukaan, eli syön suklaataa silloin ku huvittaa...

        Mutta asiasta moottorisahaan. Virpojille ei ole pakko avata ovea vaan kuuntelee vaan kun ne plimpottelee. Mitään pässiäis hömpötyksiä ei tarvi esille iskeä ja mikä parasta sen mämmin voi jättää sinne kauppaan.

        ps. Mitäs jos lähettäis baariin ihan mämmissä metsästään tipuja, herättäis aamulla noita-akan vierestä ja ihmeteltäis mikähän yllätys munassa on?

        Siis, et oo tosissas. No, kyl mäki inhoon mämmii ja suklaataki saa syyä mut se pääsiäinen on kiva! Sulla on sellanen mielipide että pääsiäinen sucks mut mä pidän pääsiäisestä. Ei voi mitää!


    • katshu

      Kyllä minusta pääsiäinen ainakin on ihan mukavaa aikaa. Tästä alkaa kevät ja onpa vapaata kerrankin.

    • mitä turhia

      Vapun vietto, juhannus, uusi vuosi. Kaikki turhia kännäysvapaita. Niiden viettokin voi loukata...
      Ja säästyis työnantajalle työaikaa, hukkumisia oisi ehkä vähemmän, perheväkivaltaa...
      Oiskohan muissa kulttuureissa juhlia joita voisimme ottaa tilalle. Olis varmaan jotenkin parempia. :)
      Eiköhän ois hyvä antaa jokaisen viettää pääsiäistä, joulua ja muita pyhiä tavallaan.

    • hoaah

      Sillä kun ainoa sosiaalinen elämä on duuni, tällaiset pitkät vapaat ovat yhtä pitkää haukotusta.

    • miten suomalaiset ei nauti ...

      Tässä taas nähdään miten suomalaiset ei osaa nauttia mistään mikä poikkeaa vähänkään arjesta.Aina pitää jonkun oikein keksimällä keksiä joku valittamisen aihe,mikään ei ole ikinä hyvä.
      Yrittäkää nauttia ylimääräisistä vapaista,valosta,kevään tulosta tai ihan vaan olemisesta,ei näitä ylimääräisiä vapaita nyt niin paljon vuodessa ole.

    • Nimetön

      ja pöh pääsiäinen on melkein kivoin vuodessa miun lapset tykkäävät ainakin eniten pääsiäisestä

      • etsiä kaikki

        pääsispupun piilottamia munia:-)


    • tykkään

      ...mukava rauhoittumisen ja hiljentymisen hetki kevään portilla.

    • VUODEN KITUPYHÄ

      Siihen sekoaa jo heti alkumetreillä

    • Hyvä!

      Pääsiäisellä ei oo muuta merkitystä, kuin että se tuplaa pienen yritykseni myynnin tavalliseen viikonloppuun verrattuna.
      Hyvää pässiä kaikille!!

      • toivotuksestasi!

        Siunatkoon Jeesus sinun elämääsi ja työtäsi Hänen kunniakseen. Oikein hyvää pääsiäistä myös sinulle!


    • byebyebye

      On tämä yhtä helvettiä kanssa kun joutuu viettämään pakosti jotain helvetin pääsiäistä tämä on loputtava ja pian ! ei ihme että kirkkoja palaa ne kuuluu typerille ihmisille jotka ei käsitä oikeellisuutta, tämä on oikeudenmukatonta pakko pyhän viettoa liikkeeni on kiinni vaikka kauppa käy ! erotkaa kirkosta niin loppuu tämä typeryys, tosihan se on että kaikki sodat on kirkko järjestänyt, sekä murhannut ateisteja jotka on viisaampana ollut käymättä kirkoissa ja nämä piruparat poltettiin elävänä roviolla ! voitaisiko nyt polttaa koko piispakunta ja papit samanlaisina noitina jotka täällä jakaa lapsille väärää tietoa jostain satukirjasta, lukisivat opettajat mielummin lakikirjaa siinä se viisaus on eikä missään kirkon kirjoissa, KIRKKOA EI TARVITA USKOKAA SE JO PIKKU HILJAA JA TEHKÄÄ VOITAVANNE KOKO LAHKON PYSÄYTTÄMISEKSI !!!

      • heräsi

        viimein! Antoi ainakin täydeltä laidalta. Ohohoh... Jeesuksen Kristuksen nimessä ja sovintoveressä: väisty tästä ihmisestä. Paranna Jeesus hänen mielensä ja vihansa kristittyjä ja kirkkoja kohtaan. Kiitos, että Sinä, Jeesus Kristus, olet hänenkin puolestaan kuollut ja ylösnoussut. Voit tämänkin ihmisen pelastaa, ennenkuin hän kokee viimeisen henkäyksensä. Ylistys Sinulle, rakas Jeesus, että voit tämän ihmisen vielä pelastaa. Tee ihmeesi hänessä, sinun nimessäsi ja siunaa tätä ihmistä. Jeesuksen nimessä. Aamen.


      • NoItA ja luuta

        ...Pääsiäistä, jos ei halua.
        Aina on ihmisiä, jotka maksavat kirkollisverot niiden puolesta, jotka eivät halua kuulua kirkkoon.
        Ne, jotka eivät kuulu, eivät ole oikeutettuja vapaapäiviin Jouluaattona ja - päivänä, pääsiäisenä näihin kahteen päivään, Juhannukseen...
        Pitäkää loiset suut nätisti suklaamunan ympärillä.
        Ei kannata meitä, kirkollisveroa koko elämänsä maksaneita, halveksia. Ei yhteiskunnastakaan voi erota. Avioliitosta voi ja sitten menee kaikki päin... ainakin teillä miehillä.
        Hauskaa ja iloista Pääsiäistä, menkää töihin tai olkaa edes pikkuisen uskovinanne. (Ja opetelkaa yhdyssanat) Ei uskova, mutta toivova


      • lukeaw

        tekstiä. Kyllä tämä kansa saa todella vielä kärsiä ja rangaistuksensa Jumalan lakien maahanpolkemisesta. Jumala hylkää tämän kansan, koska se (suurinosa) on hylännyt Jumalan ja hänen käskyjensä kunnioittamisen. Me saamme niittää sitä mitä olemme kylväneet. Jumala ei jätä rankaisematta tätä kansaa, se on ikävä kyllä sanottava, eikä siihen auta ateistien ym jumalattomien kiroukset. Siunatkaa älkää kirotko. Hyvää Pääsiäistä, Jeesuksen ylösnousemusjuhlaa.


      • hyvä ihminen

        Kannattaa rauhoittua: pääsiäinen ei ole kirkkopyhä niin kuin ei muutkaan pyhät. Alunalkaen juhlapäivät ovat olleet muinaisista ajoista lähtöisin olevia erilaisia luontoon tai avaruudellsiin ilmiöihin perustuvia juhlia, ja kirkonmiehet ovat "omineet" juhlat omaan uskontoonsa kuuluviksi.


      • olla...

        totta, että uskonnon takia sinulla on noin PAHA OLLA?? Itse en ole "uskovainen", mutta on lohdullista ajatella olevan jotain suurempaa maailmankaikkeudessa - kuin me ihmiset.
        Rauhallista mieltä sinulle ja kokeile kerran, miltä tuntuu ristiä kädet, kun menet nukkumaan:)


    • eronnu sydeemistä

      pelkääkö uskovaiset kuolemaa vai mitä ne jauhaa samaa pas?aa ylösnousemuksesta. tais jeesuksellekin tulla aika "krapula " siitä. no aikuiset ymmärtäkää, ette taivaaseen mee vaan madonruokaa ootte. aine ei katoa maailmasta mihinkään. ihmisesesä on niin paljon esimerkiksi hiiltä että taivas ei kestäis sitä saastemäärää. odatan vastauksianne ja siunauksinne aaaaaaaaammmmmmmmmmmeeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnn.

      • ei ymmärrä...

        Ainakin meikäläiselle kelpaa mikä tahansa "juhlapäivä" jonka ansiosta kertyy ylimääräisiä lomapäiviä...

        Ja jos vielä tarkemmin ajatellaan, niin tälläisiä vapaita voisi olla vielä useamminkin...

        Ja löytyyhän pääsiäsestä sentään jotain hienoa ja perinteistäkin, nimittäin American car show... Mutta valitettavasti tämäkin tapahtuma on nykyään pilattu niillä "arvaa kummassa on enemmän pakkelia, muijassani vaiko autossani" virityksillä...


    • WasteWhiner

      Turhaa valitusta, onko kukaan pakottanut viettämään. Voithan palvoa vaikka pirua...
      Tee siitä omanlaisensa.

      Pakottaako kukaan syömään mämmiä?

      Kirjoituksesi lanka kadoksissa, turha koko keskustelu. Kuten käyttöjärjestelmistä tämä keskustelu, vastaan ja ei. Oikeata ei ole.

    • ÄrriPurriPurija
    • Realistinen näkemys

      Mee duuniin siitä marisemasta.

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      784
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe