pääaineena japani (kieli) tai Japanin kulttuuri?

mietin opintojani..........

Hei! Opiskeleeko täällä joku pääaineenaan japanin kieli (tai Japanin kulttuuri yleensä), sillä olen kuullut, että joissakin yliopistoissa voisi? Missä yliopistossa opiskelette ja mitä teillä on sivuaineina? Onko opiskelu helppoa vai vaikeaa? Onko mahdollista suorittaa osa opiskelusta ulkomailla? Kiitos vastauksistanne etukäteen! :)

15

4719

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täältä:
    • erfsse

Toivottavasti et. Sori, mutta aina pitää tarkistaa kun joku haluaa opiskella jotain Japaniin liittyvää. Tänne ei kaivata NIITÄ.

• mullekin tuli

ensiksi mieleen....

• ?????
        mullekin tuli kirjoitti:

ensiksi mieleen....

anteeksi vaan mutta mitä väliä vaikka se oliskin niitä "mangamuksuja"?? Estääkö se jotain jos herranjumala Japani ja japanin opiskelu kiinnostaa..............................

• jossuliini

hei täältä mulla tuli vaan joku vitsin virhehomma siinä linkissä saisko helppiä keltää

• Kielten maisteri

Helsingin yliopistossa voi, mutta kannattaa miettiä sitten tarkkaan niitä sivuaineita. Eräänkin juuri tapasin, joka on ollu kohta vuoden työttömänä... Yritysmaailmassa tosin luulisi löytyvän tarvetta japanin kielen osaajille, samoin matkailualalla.

• asia nyt vaan on näi

Opiskele kaupallinen/teknillinen yliopistotutkinto. Japania, sen kieltä ja kulttuuria voit pitää harrastuksena.

Ehket nyt tätä neuvoa arvosta, kahdenkymmenen vuoden päästä kyllä.

• Jierdan

Oulun Yliopistossa on mahdollista lukea Japanin kieltä, Itä-Aasian tutkimusta ja erikseen järjestettäviä Japani-opintoja, joista vastaa mm. Euroopan arvostetuin Japanin historian tutkija professori Olavi K. Fält. Voit tulla lukemaan lähes tulkoon mitä tahansa pääainetta ja ottaa täysin pääsykokeettomasti sivuaineeksi Japani-opinnot, jotka voit koostaa erilaisista kieli-, kulttuuri- ja historiaopinnoista, jotka liittyvät Japaniin. Japanin kielen opettajana toimii Yonko Supo. Oulun Yliopistossa on myös mahdollista suorittaa kattavammin Japani- ja Itä-Aasiaopintoja omien valintojen ja mielenkiinnon perusteella. Pääasiassa opetuskielenä toimii englanti, mutta etenkin Japanin historiaa käsittelevät luennot (kuten Länsimaalaisen kulttuurin vaikutus Japanissa 1500-1800-luvuilla ja Japani maailmantaloudessa 1868-2011 syks. 2011) järjestetään Suomeksi ja ne antavat hyvän pohjan Japanin kulttuurin ymmärtämiselle historiallisesta näkökulmasta.

• työllistymiskysymys

Onko kenelläkään tietoa miten esimerkiksi Helsingin yliopiston Aasian tutkimuksen opiskelijat yleensä työllistyvät? Luulisin, että esimerkiksi työllistyäkseen Japanissa tarvitaan myös jotain muita taitoja kuten pelkkää hyvää japanin kielitaitoa. Ovatko nämä valmistuneet sitten työllistyneet Suomessa vai ulkomailla?

• bumppaan vanhaatopic

Kysyisin itsekin tätä juuri, koska aion ehkä hakea aasian tutkimukseen ja haluaisin tietää mihin nämä henkilöt, jotka valmistuvat, oikein menevät töihin? Yliopiston sivuilla lukee vain, että "Aasian asiantuntijaksi" O_O

• työmarkkinatukea

Työkkärin harjoitteluun voi päästä Aasian tutkimuksen papereilla.

• ggg66
      • bumppaan vanhaatopic

Kiitos :)

• ggg66

Olen muuten lukemassa kyseiseen pääsykokeeseen, joten jos päätät hakea ja kaipaat keskusteluseuraa kirjoihin liittyen, pistä viestiä!

• ei kannata!

En suosittele mitään sivuaineita. Turhaan ajanhaaskausta muuhun. Kannattaa keskittyä pelkästään japanin opiskeluun! Kyllä hyväpalkattua työtä löytää yritysmaailmasta sen jälkeen.

Opiskelin itsekin, mutta pelkäsin myös tulevaisuuden näkymiä ja hypiskelin liian sivuaineesta toiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4373
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      3005
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      46
      2908
    4. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2703
    5. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      340
      2651
    6. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2595
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      2269
    8. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2025
    9. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1693
    10. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      2
      1623
    Aihe