kiusallinen tiedosto

edelleen huolestunut

Tossa muutama kommentti aikaisemmin kerroin omasta Bugbear-ongelmastani. Virus lähti karanteeniin saman tien, kun se havaittiin. Poistin Safe Mode-tilassa kaikki Bugbear-nimiset tiedostot ja skannasin vielä pariin otteeseen kaikki asemat. Norton ei löydä yhtään virusta koneelta, mutta siellä kummittelee edelleen yksi tiedosto nimeltä "ntuser", jota en saa poistettua. Käyttö on estetty tai tiedosto on käytössä. Siellä se viruskin alunperin oli, mutta onko vieläkin syytä huoleen, vaikka Norton ei löydäkään enää vikaa koneelta. Mitään onkelmia ei ole ollut.
Miten pääsisin tästä mystisestä tiedostosta eroon?

5

720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedosto..

ntuser niminen tiedosto kuuluu XP käyttöjärjestelmään ja sijaitsee:
      C:WINDOWSsystem32configsystemprofile
      joten älä poista ainakaan tuota mainittua tiedostoa.

• kun

...tämä ntuser ei ainakaan sijaitse tuollaisessa kansiossa, vaan ihan jossain itse luodussa kansiossa c-asemalla, jossa tosin on paljon muutakin hyödyllistä käyttöjärjestelmään liittyvää dataa. Tiedosto on mallia .dat muistaakseni ja tosiaan ihmettelen sitä, miksei sitä voi poistaa, sillä minun mielestä se on ylimääräinen eikä ole ollut siellä ennen. Onko siis syytä olla vielä huolestunut vai ei?

• tiedosto
        kun kirjoitti:

...tämä ntuser ei ainakaan sijaitse tuollaisessa kansiossa, vaan ihan jossain itse luodussa kansiossa c-asemalla, jossa tosin on paljon muutakin hyödyllistä käyttöjärjestelmään liittyvää dataa. Tiedosto on mallia .dat muistaakseni ja tosiaan ihmettelen sitä, miksei sitä voi poistaa, sillä minun mielestä se on ylimääräinen eikä ole ollut siellä ennen. Onko siis syytä olla vielä huolestunut vai ei?

Niitä NTUSER-tiedostoja onkin kaksi:
        Toinen=C:WINDOWSsystem32configsystemprofile-kansiossa 264kt DAT-tiedosto.
        Toinen=C:Documenst and Settings.... kansiossa on 2716kt DAT-tiedosto.

Molemmat kuuluu XP käyttöjärjestelmään.

• siis
        tiedosto kirjoitti:

Niitä NTUSER-tiedostoja onkin kaksi:
        Toinen=C:WINDOWSsystem32configsystemprofile-kansiossa 264kt DAT-tiedosto.
        Toinen=C:Documenst and Settings.... kansiossa on 2716kt DAT-tiedosto.

Molemmat kuuluu XP käyttöjärjestelmään.

...sitä ei edes ilmeisesti pysty poistamaan, vaikka yrittäisikin. Olen kyllä melko varma, että se oli juuri se tarttunut tiedosto, mutta saatan myös olla väärässä. Ilmeisestikään, jos Norton ei löydä mitään, niin voi kai luottaa siihen, että tartunnan saaneita tiedostoja ei myöskään ole!!??

• tiedosto
        siis kirjoitti:

...sitä ei edes ilmeisesti pysty poistamaan, vaikka yrittäisikin. Olen kyllä melko varma, että se oli juuri se tarttunut tiedosto, mutta saatan myös olla väärässä. Ilmeisestikään, jos Norton ei löydä mitään, niin voi kai luottaa siihen, että tartunnan saaneita tiedostoja ei myöskään ole!!??

Jos Norton ei enää sitä löydä niin sitä ei enää ole joten ole huoleti sen örkin suhteen.

Joskus tosiaan rupeaa epäilemään virustentorjuntaohjelman toimivuuttaa eli tapahtuu sama ilmiö kuin sumussa merellä liikkuessa, epäilee jopa kompassin näyttävän väärin kun itse ajaisi aivan eri ilmansuuntaan kuin mihin komapssi näyttää ja lopulta aina selviää jotta kompassi oli tietenkin oikeassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3067
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe