minkälainen lemmikki sopisi mulle ??

-minä vaan-

haluaisin jonkunlaisen jyrsijän, joka

a)ei pitäs yöllä hirveesti meteliä
b)ei olis hirveen iso
c)sitä vois pitää kädessä, ilman et se ei puris mua

33

726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Thule

      Hei, jos mielesi tekee jyrsijää, niin älä ota. Ne ovat tosi suloisia katsella mutta ne kuovevat pian, eikä ne ole kauppiaan vakuutteluista huolimatta lainkaan niin ihmisystävällisiä kuin annetaan ymmärtää. Sydäntäsi särkee, jos et ota mutta saattaa olla, että särkee vielä enemmän kun otat. Mietipä akvaariota, se on ihan hauska, kun viitsii hoitaa sitä kunnolla. Ei puremia eikä rapinaa. Ja etsi se rakas pehmolelusi jostakin Ystävyydellä Thule

      • Marzu

        Thule. Jossei hamsterit kiinnosta, mene sellaselle palstalle keskustelemaan missä on aihe missä sua kiinnostaa. Toi hamsujen kritisointi yhden päivän huonon kokemuksen perusteella alkaa riittää jo.

        Ystävyydellä Marzu


      • -mina vaan-

        mut eiks hamsterit elä 1,5-3 vuotiaiks ja gerbiilit yleensä yli 3 vuotta...?? nii...onhan se luopuminen hankalaa, mut oon mä oon sen jo kokenu ku meidän edellinen koira kuoli...nii...ja meil on jo akvaario... :) ja ihana koira...ja pehmoleluja...mut kyl mulla aikaa riittäis esim. jonkuu gerbiilinkii hoitoo...


      • Thule
        Marzu kirjoitti:

        Thule. Jossei hamsterit kiinnosta, mene sellaselle palstalle keskustelemaan missä on aihe missä sua kiinnostaa. Toi hamsujen kritisointi yhden päivän huonon kokemuksen perusteella alkaa riittää jo.

        Ystävyydellä Marzu

        Vika on siinä, että hamsteri kiinnostaa ja varsinkin sen ja yleensä lemmikkienn hyvinvointi. Ei ne ole mitä tahansa leikkikaluja, ne on otettava tosissaan. Jos et siedä kritiikkiä, olet ilmeisen huonohermoinen tyyppi. Älähän äksyile hamsuille. t. Thule


      • jooookei

        Thule, ystäväni hamsteri eli 4 vuotiaaksi, ja hamsterit elävät 1,5-3,5 vuotiaiksi oman arvioni mukaan :) ja kun sitten saa sen hamsterin, aika kuluu hitaasti koska se nyt kumminkin on YLI VUOSI joka on toodella pitkä aika :) että ei kannata haukkua jos itsellä ei ole ollut paljoa hamstereita -.-''


      • jaali
        -mina vaan- kirjoitti:

        mut eiks hamsterit elä 1,5-3 vuotiaiks ja gerbiilit yleensä yli 3 vuotta...?? nii...onhan se luopuminen hankalaa, mut oon mä oon sen jo kokenu ku meidän edellinen koira kuoli...nii...ja meil on jo akvaario... :) ja ihana koira...ja pehmoleluja...mut kyl mulla aikaa riittäis esim. jonkuu gerbiilinkii hoitoo...

        hamsteri elää 2-3,5 VUOTTA


      • fyge
        Marzu kirjoitti:

        Thule. Jossei hamsterit kiinnosta, mene sellaselle palstalle keskustelemaan missä on aihe missä sua kiinnostaa. Toi hamsujen kritisointi yhden päivän huonon kokemuksen perusteella alkaa riittää jo.

        Ystävyydellä Marzu

        sitä samaa muute kysyn ny vaa et voidaaks ol kirje kamui
        t. oskari jolla on marsu roborovski ja 3 koiraa


      • Anonyymi

        Sä valehtelet 😡😡


      • Anonyymi
        Thule kirjoitti:

        Vika on siinä, että hamsteri kiinnostaa ja varsinkin sen ja yleensä lemmikkienn hyvinvointi. Ei ne ole mitä tahansa leikkikaluja, ne on otettava tosissaan. Jos et siedä kritiikkiä, olet ilmeisen huonohermoinen tyyppi. Älähän äksyile hamsuille. t. Thule

        Hamsteri on yö elän niin se ei ole kiva ja jos otat sen piilo paikasta poissa puree ja ei kesyynny helposti itsellä on koke mus ja kavereilla mutta jos jyrsijä kiinnostaa niin gerpiili se ei haise ja on utelias kesyyntyy helposti toivottavasti tää auttoi sua🥰💙💜♥️❤️


    • Sari

      Sinun kannattaa käydä esittämässä tämä sama kysymys tuolla "yleistä jyrsijöistä"-palstalla, koska täällä keskustelu on hamsteri-painotteista.

      Hamsterista kerrottakoon, että se on pääsääntöisesti yöeläin, jotkut kääpiöhamsterit saattavat touhottaa enemmän myös päivällä.

      Hamsteri ei varsinaisesti pidä meteliä, mutta se osaa äännellä, se peuhaa puruissa, louskuttaa juomapulloa ja juoksee juoksupyörässä. Kaikesta elämisestä tulee ääntä (koskee myös ihmistä!), meteliä se ei kuitenkaan hamsterin kohdalla ole.

      Hamsteri ei ole hirveän iso, paino aikuisena n. alle 200g.

      Hamsteria voi pitää kädessä ilman, että se puree, hamsterit ovat pääsääntöisesti hyvin kilttejä lemmikkejä. Ja jopa helppohoitoisia verrattuna esim. frettiin, koiraan yms.

      Jos hamsteria on kesytetty, pidetty kädessä ja hellitty pienestä pitäen, siitä saa oivan lemmikin. Jos sitä ei ole paijailtu pienenä, se saattaa uuteen kotiin muuttaessaan olla arka tai pelokas, mutta kesyyntyy kyllä nopeasti jos sitä vaan käsittelee päivittäin. Se, että hamsteri on arka, ei kuitenkaan tarkoita sitä että se puree, hamsteri puree oikeastaan silloin kun se suorastaan pelästyy tai sitä uhataan. Kukapa ei toimisi samoin samassa tilanteessa?

      Osaan kyllä pitää palopuheen siitä miten ihaan hamsteri on lemmikkinä, mutta kuten jo alussa totesin, käy vielä kyselemässä tuolla yleisellä palstalla, niin sieltä saat paljon hyviä ehdotuksia!

      Kannattaa myös vierailla osoitteessa:
      www.skjl.net

      • -minä vaan-

        mä huomasin et laitoin tän väärälle palstalle, mut en jaksanu enää kirjottaa tonne "yleistä lemmikeihi" palstalle... :) haluisin kyl hamsterin, mut oon kuullu ja lukenu ja kokenu et ne pitää hirveetä metelii yöllä...mut sehän on ihan yksilöstä kiinni...


      • Forever
        -minä vaan- kirjoitti:

        mä huomasin et laitoin tän väärälle palstalle, mut en jaksanu enää kirjottaa tonne "yleistä lemmikeihi" palstalle... :) haluisin kyl hamsterin, mut oon kuullu ja lukenu ja kokenu et ne pitää hirveetä metelii yöllä...mut sehän on ihan yksilöstä kiinni...

        mutta.. Gerbiilit ovat "meluisia" niitä pitää olla kaksi,terraariossa mielellään ja ne rummuttavat takajaloillaan,mutta isäni kaverilla tai siis isäni kaverin lapsilla on kotona 5 gerbiiliä ja pitävät kuulema kauheaa "meteliä" että jos aijot nukkua yöllä,eikä sinua häiritse jos joku alkaa rummuttelemaan,niin :D No en tullut kritisoimaan. Entäs jos keskittyisit vaikka koiraan tai niihin kaloihin :)


      • Anonyymi
        Forever kirjoitti:

        mutta.. Gerbiilit ovat "meluisia" niitä pitää olla kaksi,terraariossa mielellään ja ne rummuttavat takajaloillaan,mutta isäni kaverilla tai siis isäni kaverin lapsilla on kotona 5 gerbiiliä ja pitävät kuulema kauheaa "meteliä" että jos aijot nukkua yöllä,eikä sinua häiritse jos joku alkaa rummuttelemaan,niin :D No en tullut kritisoimaan. Entäs jos keskittyisit vaikka koiraan tai niihin kaloihin :)

        Ei Ne piä ääntä uskojo oon omistanu10 gerpiilijä ja yks KÄÄN niistä ei koskaan metelöinyt yöllä 🤬


      • Anonyymi
        Forever kirjoitti:

        mutta.. Gerbiilit ovat "meluisia" niitä pitää olla kaksi,terraariossa mielellään ja ne rummuttavat takajaloillaan,mutta isäni kaverilla tai siis isäni kaverin lapsilla on kotona 5 gerbiiliä ja pitävät kuulema kauheaa "meteliä" että jos aijot nukkua yöllä,eikä sinua häiritse jos joku alkaa rummuttelemaan,niin :D No en tullut kritisoimaan. Entäs jos keskittyisit vaikka koiraan tai niihin kaloihin :)

        Ihan paska kalat gerpiilit voittaa ja jos jotku tykkää kaloista niin mitä eri tyistä niissä on niitä eisää käteen eikä koiria joten älä kuuntele sitä!


    • gerbu

      Mulla on gerbiilit mun omas huonees niitä on kaks eikä ne mölyä yhtään. Jos gerbiileitä on 5 (niinku Forever kirjotti jostai sen tutusta jolla on 5 gerbuu ja ne pitää hirveetä mölyy) niin saattaa ehkä kuulua jotain ääntä, mut ei mun gerbuliinit ainakaan yhtään mölyä koska ne yleensä alkaa nukkuun samoihin aikoihin ku mäki eikä niitten tassujen rummutus häiri yhtään. Mun mielestä gerbiilit on tosi "vähä äänisiä", mulla oli ennen kultahamsteri joka piti ärsyttävää melua öisin.

      • Tiina

        Mul on mun huonees 6 gerbsuu ja hamsu 2rottaa...kolinaa riittä yöllä mutku on tottunu nii..:) Eli jyrsijät eivät minusta sovi ihmsiselle joka haluaa nukkua hiljaisuudessa..=)


      • kit
        Tiina kirjoitti:

        Mul on mun huonees 6 gerbsuu ja hamsu 2rottaa...kolinaa riittä yöllä mutku on tottunu nii..:) Eli jyrsijät eivät minusta sovi ihmsiselle joka haluaa nukkua hiljaisuudessa..=)

        Kaikkeen tottuu... Ite luulin että en pystysi nukkumaan jos joku ääntelee/pitää ääntä samassa huoneessa, nyt en pysty nukahtamaan ennen kun kuulen hamsterini rupeavan juoksemaan juoksupyörässään...


      • emt:o
        Tiina kirjoitti:

        Mul on mun huonees 6 gerbsuu ja hamsu 2rottaa...kolinaa riittä yöllä mutku on tottunu nii..:) Eli jyrsijät eivät minusta sovi ihmsiselle joka haluaa nukkua hiljaisuudessa..=)

        Itse joudun pitämään tv:tä koko yön päällä jotta saisin unta :DD mutta kun saan lähi-aikoina sen hamsterin, niin saan luultavasti paremmin unta koska oon tottunu isän kuorsaamiseen (huoneeni oli silloin juuri vieressä) mutta nytkun huoneeni siirrettiin niin hamsteri kait auttaa siinä kun oon tottunu siihen meluun :DD ja hei -minä vaan- , jos tahdot välttämättä jyrsijän, hamstereista talvikko olisi ehkä sopivin , nimittäin se on kääpiöhamsteri, ja siis todella pieni, hyvin söpö, eikä niin kamalan meluisa. Ja ääntely riippuu, jos otat hamsterisi häkkiin (en kannata, mutta voihan sitä kokeilla) niin se saattaa järsiä karteleita josta kuuluu ärsyttävä ääni tms. mutta jos luovut kaloista, hamsterin voi laittaa akvaarioon tai tosiaan myös dunaan!


      • Anonyymi

        Jep mukaan gerpiilit ei meteloi🥰


      • Anonyymi
        Tiina kirjoitti:

        Mul on mun huonees 6 gerbsuu ja hamsu 2rottaa...kolinaa riittä yöllä mutku on tottunu nii..:) Eli jyrsijät eivät minusta sovi ihmsiselle joka haluaa nukkua hiljaisuudessa..=)

        Jep oot oikeassa💙


      • Anonyymi
        emt:o kirjoitti:

        Itse joudun pitämään tv:tä koko yön päällä jotta saisin unta :DD mutta kun saan lähi-aikoina sen hamsterin, niin saan luultavasti paremmin unta koska oon tottunu isän kuorsaamiseen (huoneeni oli silloin juuri vieressä) mutta nytkun huoneeni siirrettiin niin hamsteri kait auttaa siinä kun oon tottunu siihen meluun :DD ja hei -minä vaan- , jos tahdot välttämättä jyrsijän, hamstereista talvikko olisi ehkä sopivin , nimittäin se on kääpiöhamsteri, ja siis todella pieni, hyvin söpö, eikä niin kamalan meluisa. Ja ääntely riippuu, jos otat hamsterisi häkkiin (en kannata, mutta voihan sitä kokeilla) niin se saattaa järsiä karteleita josta kuuluu ärsyttävä ääni tms. mutta jos luovut kaloista, hamsterin voi laittaa akvaarioon tai tosiaan myös dunaan!

        Mulla on ihanaa mä mullaki isi kuorsaa ja saanko kysyy ootteköte kaikki tyttöjä jos vastaisette ei ole tietenkään pakko🥰


    • jokujännämaybe

      Niin ja Chinchilla elää 15-25 vuotiaaksi :)kokoa sillä on, mutta se ei haittaa, ja se ei pure. Eikä pidä kauheesti meteliä :) Itellä ei oo kokemusta, joten kopsaan nettsivuilta:Chinchillan ominaispiirteitä

      Chinchilla on Andeilta kotoisin oleva jyrsijä. Chinchilla on eloisa ja utelias eläin, joka kesyyntyy rauhallisella ja kärsivällisellä käsittelyllä luottavaiseksi lemmikiksi. Chinchillat painavat 400-800 grammaa. Chinchilla elää 10-15 vuotta, hyvässä hoidossa jopa kaksikymmentävuotiaaksi. Chinchillaa ei voi pitää ulkona. Uroksen ja naaraan välillä ei ole luonne-eroja.

      Chinchillan hoito on helppoa. Häkki siivotaan kerran viikossa. Chinchilla on erittäin hajuton eläin eikä sen virtsa haise.

      Chinchilla on hämäräeläin, joka torkkuu päivisin ja vilkastuu alkuillasta. Tällöin on myös otollisinta aikaa seurustella sen kanssa, joten chinchillalle tulisi antaa nukkumisrauha päivisin.





      Häkki ja muut varusteet

      Chinchillan häkin on oltava tilava, viettäähän se siellä suurimman osan elämästään. Siinä tulisi olla lattiapinta-alaa reilusti ja korkeutta niin, että sinne voi asettaa pari hyllytasoa. Häkin pohjalla käytetään purua.

      Ruokakupit voivat olla metallia tai keramiikkaa, jotka eivät rikkoonnu nakertelusta tai kolhuista. Häkin ulkopuolelle sijoitettavan juomapullon kannattaa olla muovinen, silloin se ei rikkoudu, jos eläin saa pudotettua sen lattialle.

      Häkki tulisi sijoittaa vedottomaan paikkaan, johon aurinko ei pääse paistamaan. Patterin viereen ei häkkiä myöskään saa sijoittaa. Paras lämpötila olisi 15°C- 25°C. Ilmankosteuden tulisi pysyä 40 %:ssa tai alle. Häkkiin on hyvä sijoittaa pala Siporexia. Sitä järsimällä eläin pitää etuhampaansa sopivan mittaisina, sillä sen hampaat kasvavat koko elämän ajan. Myös kuumalla vedellä pesty, kuivattu ja kuorittu omenapuun oksa käy tähän tarkoitukseen.

      Chinchillan hoito

      Chinchillan ruokinta on yksinkertaista: Chinchillapellettiä, heinää ja vettä. Jyrsijöiden jyväseokset eivät ole chinchillan ruokaa! Pellettiä ostaessa on katsottava, että kyseessä on todellakin chinchillalle tarkoitettu pelletti, sillä siinä on nimenomaan chinchillan tarvitsemat mineraalit ja hivenaineet sekä vitamiinit. Heinän tulee olla kuivaa, hyväntuoksuista ja homeetonta. Vesi vaihdetaan päivittäin. Vesipullo puhdistetaan pulloharjalla ja pilli esimerkiksi piippustrassilla ainakin kerran kuukaudessa. Näin levää ei pääse muodostumaan. Chinchilla tulisi ruokkia mieluiten illalla, kun se on pirteä. Tuoreet ruoat (esim. vihannekset, hedelmät) kuuluvat kiellettyjen ruokien listalle.

      Turkin hoito

      Chinchilla hoitaa turkkiaan pyörimällä chinchillahiekassa. Hiekkaa saa eläinkaupasta ja sitä laitetaan kylpyastiaan 5 sentin kerros. Eläintä kylvetetään 4-5 kertaa viikossa, 10-15 minuuttia kerrallaan. Hiekka poistaa turkista rasvan ja lian, joita tarttuu turkkiin esimerkiksi ihmisen kädestä. Hiekka pitää turkin myös ilmavana.

      Chinchillaa ei saa pestä vedellä! Jos eläin vahingossa kastuu, kuivaa se esim. hiustenkuivaajalla, mutta pidä kuivain kaukana eläimestä, jottei se polta ihoa. Chinchillan kynsiä ei leikata.

      Chinchillan käsittely

      Käsittele chinchillaa aina rauhallisesti ja hellästi, mutta varmasti. Chinchillan puolustautumiskeinoihin kuuluu karvatuppojen pudottaminen, joten kovakourainen käsittely huonontaa turkkia. Chinchillaa nostetaan niin, että eläin on toisella kämmenellä ja toisella pidetään hännän tyvestä kiinni. Pidä hännästä ainoastaan tyvestä kiinni, sillä häntä voi vahingoittua muualta pidettäessä! Toinen keino nostaa chinchillaa on asettaa kämmenet eläimen kyljille ja nostaa. Jokainen löytää parhaan tavan käsitellä omaa chinchillaansa, kunhan vain pitää mielessä nuo alussa mainitut seikat ja sen, että edetään chinchillan ehdoin.

      Lisääntyminen

      Chinchilla tulee sukukypsäksi 5-7 kk ikäisenä. Naaraan aikaisin astutusikä on 10 kk ja kiima-aika on 30-50 päivän välein. Chinchillan kantoaika on noin 111 vrk ja se synnyttää 1-4 poikasta kerralla. Poikasten syntymäpaino on 30-60 grammaa. Poikasten vierotusikä on 60 vrk ja myynti-ikä 3kk.

      Sairaudet

      Chinchillan tavallisimpia sairauksia ovat hammasviat, suoansulatuselimistön sairaudet, ihon ja turkin sairaudet, silmätulehdukset sekä loukkaantumiset.

      • mitroc

        hamsterit- yö eläimiä- nuoremmista lapsista voip olla tylsiä (ei saa herätellä turhaan pv saap pidemmän päälle
        vihaisen eläimen)
        - syyrialaiset helpompia käsitellä kuin pienemmät/vilkkaammat kääpiöt
        - melko helppo hoitoisia (pärjäävät pari pv itekseenkin) ja aika helppoja saaha käsikesyiksi
        - ikä n. 1 1/2 - 3v
        - saattavat häiritä herkkä unisia duna asuntona ja ruokaöljyllä käsitelty juoksupyörä auttaa osittain
        ellei hamsua pysty sijottamaan toiseen huoneeseen
        - yksin eläjä poikkeuksena käppärit (varauduttava sijottamaan eri asumuksiin)
        - ravinto monipuolinen ei pelkkä siemenseos tarvitsee myös lihaa kasviksia hedelmiä ja kovaa
        jyrsittävää ja hapanmaito tuotteita ja raikas vesi
        - vanhemmilla hamsuilla kasvaimet yleisiä

        rotta- seurallisempi kuin hamsteri vaatii lajitoverin ja omistajan aikaa
        - monipuolinen ruokavalio siemenseoksen- rottapellettien lisäksi vaihdellen hedelmiä
        kasviksia lihaa kananmunaa viiliä kovaa jyrsittävää raikas vesi
        - tarvitsee suuren häkin ja vapaana oloa
        - ikä n. 1 1/2 - 3v
        - pärjää riittävän ruuan juoman häkki kaverin kanssa pari pv itekseenkin
        - kesyntyessään todella symppis eläin
        - kasvaimet vanhemmiten melko yleisiä


        gerbiili- tarvitsee lajiseuraa
        - asumuksena parempa akvaario saap kaiveltua runsaissa puruissa
        - kova nakertelemaan kaikkea huomioitava sisustuksessa
        - ikä n.3v
        - päivä aktiivinen
        - hajuton kuhan häkki pdetään puhtaana
        - ruokana laadukas siemenseos niukasti tuoreruokaa sisältävä ruokavalio
        - vilkas liikkumaan voip olla haastava käsitellä
        - kylpyhiekka-astia (chinchilla hiekkaa)


        degu- siisti/hajuton kun häkki siivotaan tarvittaessa
        - ikä n.5v
        - ei tuoreruokaa degun omat pelletit ja kuiva heinä raikasta vettä
        - tarvitsee suuren häkin ja lajiseuraa
        - kylpyhiekka(eläinkaupasta)


        kani- tarvitsee suuren häkin ja lisäksi vapaana jaloittelua päivittäin väh.1h
        - laji seura suotavaa mutta pärjää yksinkin kunhan omistaja viettää aikaa
        - ikä n. 6-8v
        - saattaa ikävöidä loma-aikoina omistajaansa, hoitaja ellei mukaan pysty ottaa
        - pääruokana laadukas kuivaheinä hyvä siemenseos raikas vesi lisänä tuoreruokaa kovaa
        jyrsittävää
        - voip kesäisin pitää ulkona katollisessa tarhassa (hyvällä ilmalla, lisäksi tarvitsee kopin
        suojaksi
        - päivä eläin


        Marsu- laji seura toivottavaa pärjää kaninkin kanssa useimmiten myös voip pitää yksikseen
        kunhan omistaja pitää seuraa
        - ikä n.6v
        - ruokana laadukas siemenseos myös kuivaa heinää voip antaa vaatii c-vitamiini lisän
        lisäksi vaihtelevia kasviksia ja hedelmiä ja kovaa jyrsittävää raikas vesi
        - aluksi saattaa olla arka rauhallisella totuttelulla saat ystävän joka "juttelee" kanssasi hauskalla ääntelyllään
        - - päivä eläin


    • 1+1=3

      Hiiri voisi olla hyvä,se on pieni ja sitä voi pitää kädessä jos se on kesy. Hamsterikin voisi olla hyvä mutta ne ovat yöeläimiä ja _saattavat_ pitää enemmän ääntä kuin hiiret jotka liikkuvat enemmän hämärässä.

      Mutta a) ja c) ovat lähinnä yksilökohtaisia,KAIKKI lemmikki jyrsijät voivat purra jos ne eivät ole kesyjä tai jos niillä on kipuja.Ja jotkut jyrsijät vain tykkäävät riehua öisin.

      Mutta muista että nämä ohjeet jotka tulevat ovat VAIN suuntaa antavia ja voit itse mennä katselemaan netistä eri jyrsijöiden luonnekuvauksia ja kuluja ja löytää "se oikea"

      Ja hamsteri ei ole sylittelylemmikki,ne eivät yksinkertaisesti jaksa pysyä sylissä vaan haluavat mennä tutkimaan kaikkea.

      • mitroc

        suosittelen silti ottamaan eri eläimistä ennen hankintaa tietoa ja valittuaan parhaiten sopivan/mieleisen perehtymään tarkemmin eläimen omilla yhdistyksen sivuilla


      • jaali
        mitroc kirjoitti:

        suosittelen silti ottamaan eri eläimistä ennen hankintaa tietoa ja valittuaan parhaiten sopivan/mieleisen perehtymään tarkemmin eläimen omilla yhdistyksen sivuilla

        miten hamsterit kesyyntyy ja mitä tehään kun se on tullu????????????????????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        jaali kirjoitti:

        miten hamsterit kesyyntyy ja mitä tehään kun se on tullu????????????????????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        No mulla on ollut kaks hamsteri ja no käsitellä tosi paljon ja herkut ja sen kanssa oleminen no sen pitää saada tutustua kotiin en sim mäisenä päivänä🥰


    • Helper

      Hamsterit kesyyntyvät kun vain jaksat käsitellä sitä kärsivällisesti. Voi viedä aikaa. Kun Hamsteri on tullut talon (olettaen nyt että asumuksessa on kaikki tarvittava) niin annat sen tutustua asumukseensa ihan rauhassa ainakin sen päivän. Ehkä jopa seuraavana päivänä voit alkaa laittaa kättä asumukseen, ja annat hamsterin haistella sitä. Jos se tuntuu rauhalliselta, ja uteliaalta, voit alkaa käsittelemään sitä. Istu silti lattialle, jos hamsteri hyppää sylistäsi, ei pudotus ole korkea.

    • fghjtrffghhfghjk

      hamsgtri sopii sinulle kaikki sanivat että ne pitää kovaa ääntä yöllä ei ole tottamulla on 2 hamsteria ostat hamsterillesi sellasen juoksu pyörän joka ei kitisi eikkä natise ja ei suakaan voi haitata pinen käpälän tallustus purussa tai paöerin rapistelu tai sijoita häkki sellaseen paikkaan missää kukaan ei nuku

    • jotain vaan

      Hamsterit ovat yleisesti yöeläimiä ja jokainen saattaa purra joskus et ikinä läydä täysin purematonta hamsteria; /

    • nöpsö<3

      hei! sain päähäni yhden eläimen se on gerbiili minun gerbiilini eli 4 vuotta ja ne ovat lisäksi pieniä ja yleensä kilttejä

    • Anonyymi

      .ä tiedän just sopivan sille gerpiili se ei haise ei pure on utelias ja pikkuinen ja pitkä häntä ruoke ei houku tasitä se on saalis eläin ja sen takia sitä eisää ottaa yhtäkkiä se on terraario eläin ja se kesyyn tyy mitä enemmän sitä käsittelee se tarvii jotain eläin Valko jaista mulla itsellä on kaks tyttö gerpiili🥰🥰

    • Anonyymi

      Ja hei se on lauma eläin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10792
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      208
      2882
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1686
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1536
    Aihe