Miten saan Adope Photoshopilla naarmut pois. Saisinko siis sen ohjeen. Tosi tarpeen kun itse opiskelen. Kamerani on hieno Digi CanonEOS-1 Ds, mutta ei ole kivaa kun se kuvaa pölynkin.
Kohina ja naarmut
7
1471
Vastaukset
- fani
Tapoja on monia. Mitään filtteriä ei kuitenkaan kannata käyttää, sillä se vie mennessään myös kuvaan kuuluvia yksityiskohtia. Valitse sopiva clone tool ja siinä sopiva brush. Ja muistat varmaan putsata kameran linssin... ;)
- Thule
Hei,
Puhdistan kameran kyllä pumppupuhdistimella ja varovasti liinalla, mutta ei se auta. Canon tarjosi yli 500 euroa maksavaa puhdistuslaitetta pölyherkkyyden vuoksi mutta mielestäni se on kohtuuton hinta ongelmaan, joka sinänsä on Canonin oma moka. Kuvaan normaalisti mieluummin nyt Canon 30 Digillä, koska se on helpompi.
Olen vain harrastaja kuvaaja mutta toiset kuvat ovat aika hienoja. Tosin pystyttelen myös omaa studiota tarkoituksena aloittaa oma yritys siitä, kylläkin taas oman firman tarpeisiin.
Kiitos kamu. - Piu
Thule kirjoitti:
Hei,
Puhdistan kameran kyllä pumppupuhdistimella ja varovasti liinalla, mutta ei se auta. Canon tarjosi yli 500 euroa maksavaa puhdistuslaitetta pölyherkkyyden vuoksi mutta mielestäni se on kohtuuton hinta ongelmaan, joka sinänsä on Canonin oma moka. Kuvaan normaalisti mieluummin nyt Canon 30 Digillä, koska se on helpompi.
Olen vain harrastaja kuvaaja mutta toiset kuvat ovat aika hienoja. Tosin pystyttelen myös omaa studiota tarkoituksena aloittaa oma yritys siitä, kylläkin taas oman firman tarpeisiin.
Kiitos kamu.Kai olet myös puhdistanut kameran kennon?
- Henkka
Usein vastaus löytyy digikamera.net sivuilta erilaisiin ongelmiin.
- Thule
EN TIENNYT OSOITTEESTA, SE TULI TARPEESEEN.
THULE - Henkka
Ole hyvä.
- gigi
Voit tietenkin leikkiä clone tool: lla ja brusheilla vaikka elämäsi loppuun asti jos siltä tuntuu, ja paremman jäljen niillä tosiasiassa saakin aikaan, mutta nopein keino kuitenkin on valita Filter-> sharpen->unsharp mask, ja sieltä kokeilla eri vaihtoehtoja, kunnes tulos on tyydyttävä. Manuaaliseen kuvankorjaukseen menee n. puoli tuntia, ja unsharp maskilla alle 5 min.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064592Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293403No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452390- 411438
- 361353
- 381206
- 141102
- 1591026
- 27998
- 6944