onko kaikki teräväkärkiset poranterät aina 120 astetta?
onko poranterä aina 120 astetta
17
7241
Vastaukset
- Nimetön
Oppikirjani mukaan poran kärkikulma on tavallisesti 116 (118) astetta, kaksi eri tietoa. Tämän lisäksi kuparille, alumiinille, muoville jne. kärkikulman pitäisi olla 140 ja kovakumille 80 astetta. Ainakin tällaisia teriä on olemassa, lisäksi vielä puuporanterät ihan oma lukunsa.
- siisus
entäs tylsät sitten? kaikkee hömppää täällä kyselläänkin..
- Anonyymi
Ei niillä kulmilla oo mitään väliä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niillä kulmilla oo mitään väliä
On jos risteävä kanava menee 3 millin päässä reiän pohjasta, niin ei tuskinpa saa porata läpi ja yhdistää 2 erillistä kanavaa...
- Jyrgen the taxidriver from ...
Vesi 90,suorakulma 100 ja pora aina ollut 118,jotakin yksikköä...
- elliotti
Kokemus opettaa teroittamaan terän ilman astemittaa. Löytyy metallimiehiä, jotka ovat paremmin kynänteroittajia.
- metalli77
teroituspalvelua löytyy, turha on ainakaan cnc koneen käyttöön itse mitään täyskovamet.poraa teroittaa..
- Anonyymi
Poran terä tuppaa aina vapallakädellä liin piikkipäiseksi. Sen voi vetää90 asteesta poikki ja alottaa uudestaan. Mulla on kyllä ollut ihan paska mirkeli. Faija osti kiinan ihmeen se niin pieni en oo pienempää nähny. Kun on 20 mm terä tai isompi rupee menee työlääksi. Pora ei tietysti pääse lämpene. Kun kone jo hyytyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poran terä tuppaa aina vapallakädellä liin piikkipäiseksi. Sen voi vetää90 asteesta poikki ja alottaa uudestaan. Mulla on kyllä ollut ihan paska mirkeli. Faija osti kiinan ihmeen se niin pieni en oo pienempää nähny. Kun on 20 mm terä tai isompi rupee menee työlääksi. Pora ei tietysti pääse lämpene. Kun kone jo hyytyy.
Muista aina myös suojalasit kun terottelet niitä. se lähtee kuin kranaatinsirpale kun kirpoaa sormista poikittain mirgeliin. Menee silmästä kuin lintu ilmasta.
- Jyrrsin
Entäs u-pora?
täyskovametalliporatkin tuppaa olen 140asteisia- Anonyymi
Kuka tuonkin u-pora sanan on keskinyt? Mikä hiton u-pora? Vaihtopalapora!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka tuonkin u-pora sanan on keskinyt? Mikä hiton u-pora? Vaihtopalapora!
Vaihtopalapora voi olla hyvin monenlainen. Niitä on 140, 90 ja 180 asteen kärkikulmalla. Nuo ovat useimmiten kovametalli kärkiä on myös saatavana muunlaisiakin. U-poria on myös monenlaisia.
- Anonyymi
Hehkuvaksi kuumennettuna voivat olla yli tuhatkin astetta.
- Anonyymi
HAHHAH kylläpä nauratti kun luin kommenttisi! Oiva kasku kuomaseni.
- Anonyymi
Ei aavistustakaan en ol poranterän kärjen kulmaa mittaillu sen tiedän et niitä on erilaisia kun on erilaisia materiaaleja joihin johon niillä on tarkoitus porata
- Anonyymi
Molemmin puolin.
- Anonyymi
Poraan muijaa aina nahkaporalla jo kaksi valmista reikää....outoa että porakin lopuksi sylkee kun kuumenee liikaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606144- 1003172
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252456- 212118
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3511772Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271646
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691541Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231384