Tahtoisin saada asiallista tietoa kyseisistä autoista.Ovat vaihtoehtoja autoni hankintaa ajatellen.
Skoda Octavia Combi TDi vai Kia Ceed CRDi
29
8463
Vastaukset
- molemmat ajanut
Ocussa parempi ohjaus, siihen saa DPF:n, arvokkaampi sisustus paljon enemmän varustelumahdollisuuksia ja suomen oloissa toimiva automaatti-ilmastointi. Ja siitä sitten joutuu maksamaan enemmän.
Molemmat hyviä,ocu hintaeron verran parempi. itse valitsin sen kolmannen vaihtoehdon, eli Golf variant TDI:n.- rahamies ei pihtaa
Mercedes Benz 200 CDI farkun!
- paha kurki
rahamies ei pihtaa kirjoitti:
Mercedes Benz 200 CDI farkun!
Eiko rahat riittäny isompaan?
- ghfrtu
rahamies ei pihtaa kirjoitti:
Mercedes Benz 200 CDI farkun!
Se on silloin kuulema huoltoon menossa.
- superi
rahamies ei pihtaa kirjoitti:
Mercedes Benz 200 CDI farkun!
Äläkä kehu omaasi.
- TAAVITINTÄHTI
rahamies ei pihtaa kirjoitti:
Mercedes Benz 200 CDI farkun!
Voi hyvä mies vieläkö sillä mersulla viittii joku ajaa,on jo niin huonossa maineessa. Itselläni oli 2 mersua peräkkäin luulin ensimmäisessä olevan jotain vikaa,aivan surkea ajettavuus,sivutuuli liukas tie pitää ohjata jatkuvasti.Ostin toisen aivan sama vika,ja valkea mersu rupes lahomaan 4vuotta autolla ikää.Arvaa hävettikö?.Äkkiä maalia päälle ja vaihtoon.Paljon parempi ajettavuus on jo ns.Golfin kokoluokan etuvetoautoissa.
- paha kurki
mikäli olisin tällä hetkellä vaihtamassa autoa, skoda sais jäädä ja kia tulisi tilalle.
Jotenki alkanu vaan tuntua sille.- paha kurki
Täytynee vaihtaa nimimerkkiä. Minusta voisit kyllä hiihtää avantoon.tai edes häpeä että pyörryt.
- paha kurki
paha kurki kirjoitti:
Täytynee vaihtaa nimimerkkiä. Minusta voisit kyllä hiihtää avantoon.tai edes häpeä että pyörryt.
Tää on vaa nii kliffaa inttää vaikka ittensä kaa, kun tääl on tosi hiljasta, taidan lähtee vetää kännyyn.
- !!!...+
paha kurki kirjoitti:
Tää on vaa nii kliffaa inttää vaikka ittensä kaa, kun tääl on tosi hiljasta, taidan lähtee vetää kännyyn.
onks se nii lyhyt et pitää ensin vetää>>>>>
- tänne
!!!...+ kirjoitti:
onks se nii lyhyt et pitää ensin vetää>>>>>
Niin että ei kai tämä nyt tänne kuulu mutta lienee paha kurki lyönyt aika pahasti jotain provopelleä kun on jäänyt hampaankoloon muutakin kuin anuspastilli.
- ihan seko
inttää ja riitelee ittensä kaa, vetääkse jotai?
Siis muutaki kuin käteen. - Tielle jäänyt
Skodasta on mitään tiedä, mutta totisesti voisit valita muun kuin Kian. Paljonko on pitkästä ns. takuusta iloa, kun polttoainepumpun piuha irtoaa, ajonesto menee päälle liikenteessä yms pikkuvikaa tulee vastaan. Mulla on CRDi työsuhdehaittana, mutta ei varmasti joulukuun jälkeen!
- nokkelanorsu
Minulla on Skoda Combi Ambiente TDi jo tilauksessa. Saanen sen ehkä toukokuussa, koska niillä on kova kysyntä. Mahtaako johtua hyvästä laadusta ja sopivasta hinnoittelusta.
- Skoda-kuski,
mutta en tiedä Kiasta muuta kuin sen, että kannattaa olla varovainen takuuasioiden suhteen. Luvataan 5 v., mutta mitä se maksaa, ota selvää kaikki pykälät ja koukerot. Ei 5 v.n takuu ole ilmainen, niin kuin ei ilmaista ole bisnes-maailmassa mikään muukaan, vaikka niin sanotaankin. On eri juttu, jos takuuta ei tarvitse tuona aikana, mikä tuskin on realismia ja silloinhan takuuajalla ei ole merkitystä.
- uudempi...
Itse ostaisin Kian, tosin tasaväkisiä ovat ominaisuuksiltaan...jos nyt jotain ceedin vahvuuksia mainitsisin:
-Ceed on turvallisempi (euroncap 5 tähteä, Octavia 4, älkääkä alkako taas höpisemään mistään turvaverhoista)
-Ceedissä on uudenaikaisemmat diesel-moottorit joiden käyntiääni on paljon sivistyneempi kuin Octaviassa. Erityisesti 1.6 crdi kepittää kaikki vastaavat kilpailijoiden koneet suorituskyvyssä, jos ei mennä yli 30000e:n autoihin.
-TEHTAAN (ei deltan) takuu on 7-vuotta 150 000km, 5-vuotta pidempi kuin Skodassa, huollot kalliimpia mutta ero ei ole läheskään niin suuri kuin suomi24-palstalla väitetään.
-Ceed on uusi malli, joka ei tule vähään aikaan ulkonäöltään muuttumaan, octavia on jo elinkaarensa puolessa välissä- octavia ehdottomasti
Ajoin monta autoa ennen kuin ostin octavian. Eikä valinta ollut kovinkaan vaikea. Miksi valitsin octavian, jos verrataan kiaan, niin syitä olivat muun muassa:
- octaviassa laadukkaampi sisustus ja paljon paremmat penkit (ainakin itselleni)
- paljon paremmat valot
- ainoastaan kuljettajalla turvavyönmuistutin (ärsyttäviä kaikki ylimääräiset piipittimet)
- etenkin ohjaus parempi ja ajettavuus muutenkin tukevampi octaviassa
- ajovalonpesimet
- huoltohinnat
- vaimon mielipide
Miksi ei sitten golf tai passat
- passat kalliimpi ja ainakin koeajettu 1.9tdi oli äänekkäämpi kuin 2.0tdi octavia (tämä oli yllätys)
- passatissa huonommat penkit ellei ole varaa laittaa sitä rahaa lisää
- passatin valot huonommat vaikka olisikin ollut rahaa laittaa xenoneihin
- eli passatin osalta suurin syy sen hinta (toki kyseessä eri kokoluokan auto)
MIksi ei golf:
- ei niin mielyttävä ulkonäkö
- varusteluvaihtoehdot/lisävarusteet eivät oikein osuneet kohdalleen
- yllättäen äänekkäämpi vaikka periaatteessa samanrakenne kuin octaviassa
- auton odotus
- palvelu autoliikkeessä oli volkkareiden kohdalla paljon huonompaa
miksi ei esim. astra
- pienemmät tilat
- hiljainen auto, mutta jostakin kumman syystä ei tuntunut niin mukavalta, vaikka octaviassa sport-alusta
- ulkonäkö niin sisältä kuin ulkoa
- ajettavuus
- hinta/laatuvaikutelma
miksi ei toyota
- jostain syystä toyota ei iskenyt, ei avensis eikä mikään muukaan.
- avensiksessa lyhyet takaturvavyöt, lasten istuimen kanssa hirveä tappelu, jotta sai kiinni
- hinta/olemus
- ajettavuus
- sisustus
- ulkonäkö liian "tavallinen"
ford focus
- äänekäs
- kehuttu ohjaus, mutta muuten ajettavuus ihan tavallinen
- huonot valot, jos ei ainakaan xenoneita
- moottorivaihtoehdot
miksei esim. peugeot
- liikaa piipittimiä
- ei löytynyt hyvää vaihtoehtoa
- ajettavuus hieman etäinen - pomppasi..
octavia ehdottomasti kirjoitti:
Ajoin monta autoa ennen kuin ostin octavian. Eikä valinta ollut kovinkaan vaikea. Miksi valitsin octavian, jos verrataan kiaan, niin syitä olivat muun muassa:
- octaviassa laadukkaampi sisustus ja paljon paremmat penkit (ainakin itselleni)
- paljon paremmat valot
- ainoastaan kuljettajalla turvavyönmuistutin (ärsyttäviä kaikki ylimääräiset piipittimet)
- etenkin ohjaus parempi ja ajettavuus muutenkin tukevampi octaviassa
- ajovalonpesimet
- huoltohinnat
- vaimon mielipide
Miksi ei sitten golf tai passat
- passat kalliimpi ja ainakin koeajettu 1.9tdi oli äänekkäämpi kuin 2.0tdi octavia (tämä oli yllätys)
- passatissa huonommat penkit ellei ole varaa laittaa sitä rahaa lisää
- passatin valot huonommat vaikka olisikin ollut rahaa laittaa xenoneihin
- eli passatin osalta suurin syy sen hinta (toki kyseessä eri kokoluokan auto)
MIksi ei golf:
- ei niin mielyttävä ulkonäkö
- varusteluvaihtoehdot/lisävarusteet eivät oikein osuneet kohdalleen
- yllättäen äänekkäämpi vaikka periaatteessa samanrakenne kuin octaviassa
- auton odotus
- palvelu autoliikkeessä oli volkkareiden kohdalla paljon huonompaa
miksi ei esim. astra
- pienemmät tilat
- hiljainen auto, mutta jostakin kumman syystä ei tuntunut niin mukavalta, vaikka octaviassa sport-alusta
- ulkonäkö niin sisältä kuin ulkoa
- ajettavuus
- hinta/laatuvaikutelma
miksi ei toyota
- jostain syystä toyota ei iskenyt, ei avensis eikä mikään muukaan.
- avensiksessa lyhyet takaturvavyöt, lasten istuimen kanssa hirveä tappelu, jotta sai kiinni
- hinta/olemus
- ajettavuus
- sisustus
- ulkonäkö liian "tavallinen"
ford focus
- äänekäs
- kehuttu ohjaus, mutta muuten ajettavuus ihan tavallinen
- huonot valot, jos ei ainakaan xenoneita
- moottorivaihtoehdot
miksei esim. peugeot
- liikaa piipittimiä
- ei löytynyt hyvää vaihtoehtoa
- ajettavuus hieman etäinenMeinaan tuon Astran kohdalla. Ulkonäkö sun muut ovat mielipide asioita (en minäkään pidä yhdestäkään Skodasta, kaikki mallit ovat mielestäni paisutettu joka suuntaan) mutta sen tiedän, että uusi Astra, samoin kuin edellinen, ovat aivan helevetin hyviä autoja ajaa. Ei reagoi uriin eikä sivutuuleen. Kotipihasta löytyy suurehko VAGgilainen ja Astra ja kyllä se on tuo Astra joka noista on huomattavasti parempi ajaa.
Vikoja noissa Poppeleissa on kyllä ja paljon... - 1.6CRDi:n tehoa
>Erityisesti 1.6 crdi kepittää kaikki vastaavat kilpailijoiden koneet suorituskyvyssä, jos ei mennä yli 30000e:n autoihin.
Golf Variant 2.0TDI comfortline maksaa 26600 ja on ihan varmasti eri teholuokan kone. Samoin octavia 2.0TDI tai vaikka Kian oma 2.0CRDi on toki 1.6:sta tehokkaampi ja maksaa alle 30000e. - vertaillut
octavia ehdottomasti kirjoitti:
Ajoin monta autoa ennen kuin ostin octavian. Eikä valinta ollut kovinkaan vaikea. Miksi valitsin octavian, jos verrataan kiaan, niin syitä olivat muun muassa:
- octaviassa laadukkaampi sisustus ja paljon paremmat penkit (ainakin itselleni)
- paljon paremmat valot
- ainoastaan kuljettajalla turvavyönmuistutin (ärsyttäviä kaikki ylimääräiset piipittimet)
- etenkin ohjaus parempi ja ajettavuus muutenkin tukevampi octaviassa
- ajovalonpesimet
- huoltohinnat
- vaimon mielipide
Miksi ei sitten golf tai passat
- passat kalliimpi ja ainakin koeajettu 1.9tdi oli äänekkäämpi kuin 2.0tdi octavia (tämä oli yllätys)
- passatissa huonommat penkit ellei ole varaa laittaa sitä rahaa lisää
- passatin valot huonommat vaikka olisikin ollut rahaa laittaa xenoneihin
- eli passatin osalta suurin syy sen hinta (toki kyseessä eri kokoluokan auto)
MIksi ei golf:
- ei niin mielyttävä ulkonäkö
- varusteluvaihtoehdot/lisävarusteet eivät oikein osuneet kohdalleen
- yllättäen äänekkäämpi vaikka periaatteessa samanrakenne kuin octaviassa
- auton odotus
- palvelu autoliikkeessä oli volkkareiden kohdalla paljon huonompaa
miksi ei esim. astra
- pienemmät tilat
- hiljainen auto, mutta jostakin kumman syystä ei tuntunut niin mukavalta, vaikka octaviassa sport-alusta
- ulkonäkö niin sisältä kuin ulkoa
- ajettavuus
- hinta/laatuvaikutelma
miksi ei toyota
- jostain syystä toyota ei iskenyt, ei avensis eikä mikään muukaan.
- avensiksessa lyhyet takaturvavyöt, lasten istuimen kanssa hirveä tappelu, jotta sai kiinni
- hinta/olemus
- ajettavuus
- sisustus
- ulkonäkö liian "tavallinen"
ford focus
- äänekäs
- kehuttu ohjaus, mutta muuten ajettavuus ihan tavallinen
- huonot valot, jos ei ainakaan xenoneita
- moottorivaihtoehdot
miksei esim. peugeot
- liikaa piipittimiä
- ei löytynyt hyvää vaihtoehtoa
- ajettavuus hieman etäinenMiksi ei Toyota Ave diesel. oli vertailussa ylivoimaisesti kallein hyvä ja tukeva auto. VW Golf ja Passat hinta niissäkin kova ja paljon ajettuja. Toyo Yaris verso 1,4 di tilava värkki, mutta vähän räpsän tuntuinen ja niin pienellä moottorilla yllätys yllätys pirskatin kallis. Sitten löytö 2002 Oc diesel ajettu alle 160000 ja ylivoimaisesti testatuista halvin. Hinta ratkaisi Vastaavilla kilsoilla Ave olisi maksanut tuplasti Golf n.3000€ Passat n. 5000€. Yaris olisi ollut suurin piirtein sopiva, mutta moottoritiellä valinta oli täysin selviö. Ajokilometrit ja hinta ratkaisi. Hyvin kulkee Oc ilman aatetta ja ennakkoluuloja.
- vastaava....
1.6CRDi:n tehoa kirjoitti:
>Erityisesti 1.6 crdi kepittää kaikki vastaavat kilpailijoiden koneet suorituskyvyssä, jos ei mennä yli 30000e:n autoihin.
Golf Variant 2.0TDI comfortline maksaa 26600 ja on ihan varmasti eri teholuokan kone. Samoin octavia 2.0TDI tai vaikka Kian oma 2.0CRDi on toki 1.6:sta tehokkaampi ja maksaa alle 30000e.Onko 2.0 TDI vastaava kone kuin 1.6 crdi..? Ei todellakaan, isompi selkeästi. Mutta vertaappa valmistajien pikkudieseleitä, esim. VAGIN 1.9 yms. Kia/hyundain 1.6 crdi:hin ja huomaat että aika kova kone tuo 1.6 pikkudiesel on. Kokeilkaa i30:ntä tai Ceediä jos ette usko...
- jokin plussa?
vastaava.... kirjoitti:
Onko 2.0 TDI vastaava kone kuin 1.6 crdi..? Ei todellakaan, isompi selkeästi. Mutta vertaappa valmistajien pikkudieseleitä, esim. VAGIN 1.9 yms. Kia/hyundain 1.6 crdi:hin ja huomaat että aika kova kone tuo 1.6 pikkudiesel on. Kokeilkaa i30:ntä tai Ceediä jos ette usko...
Ainakin omasta mielestäni isompi kone on parempi, jos sen lähes samalla hinnalla saa eikä kulutus kasva kohtuuttomasti. Ei ainakaan tule ikävä edellisiä 1.6 litran bensamopoja kun ajelee nyt 2.0TDI Elegance Oculla. Riittää vääntö isommankin kärryn vetämiseen eikä tarvitse jäädä tulpaksi motarin kiihdytyskaistoille tai odottamaan kahden kilometrin suoraa ohitusta varten.
Ja jos dieseleistä puhutaan, ei näytä ainakaan kulutuksessa juurikaan eroa olevan mutta tehoissa kylläkin jos vertaa näitä pikkudieseleitä vaikka tuohon Ocun 2.0TDI malliin manuaalilaatikolla. Omassa kulutus 5,23 litraa sadalla tankkauksista mitaten reilun 120 000 km matkalla. Mukana kärryn vetoa ja suurin osa ajosta moottoritienopeuksilla.
- DSG 06
Mulla itsellä TDI Combi vuosimallia -06.DSG laatikolla. Ei ole kokemuksia KIAsta mutta sanompa että millään en voi uskoa että KIA olisi parempi! Skoda on varmatoiminen ja hemmetin hyvä ajaa!
- hyviä kilometrejä
ilman ongelmia?
Oletko huollattanut 30.000km huollon ,mitä maksoi?
- niko...
Entisenä Volvo- ja Saab-kuskina, valitsin Skodan. Mutta en dieseliä vaan 1,6 MPI'n. Miksikö? No siksi, että halusin sellaisen auton, jossa ensinnäkin on hyvien ajo-ominaisuuksien ja varustelun lisäksi riittävä tavaroiden kuljetustila. Se löytyi Skodasta. Toiseksi ajelen suurimmaksi osaksi yksinäni autossa ja hyviä teitä pitkin vakionopeussäätimellä. Kulutus on nyt pyörinyt siinä 6,5...7 litran paikkeilla. Kulutuksen ero dieseliin on mitättömän pieni. Nyt en tarvitse pakkasillakaan mitään lisälämmitintä, auto lämpiää noin 5 kilsan ajon aikana, enkä myöskään tarvitse miettiä dieselin hiukkassuotimen olemassaoloa tai toimivuutta ja ennenkaikkea ei tarvitse maksaa sitä älytöntä diesel-veroa. Ja lopuksi en halua maksaa autoilusta yhtään sen enempää kuin on pakko (vaikka voisi olla varaakin), laitan rahani mieluummin muihin kohteisiin. Yhtään huoltoa ei ole vielä tehty, joten siltä osin ei ole kokemuksia.
Niin, kävin ajamassa Focuksen, ja Kia'n - ja päädyin Skodaan.- tekstiä
Tuossa oli muuten pähkinänkuoressa monta hyvää perustelua MPI:n valinnalle. Lämpeneminen, dieselveron puuttuminen ja kuitenkin kohtuupieni kulutus. Ja tuo hiukkassuodin dieseleissä tulee aiheuttamaan autoilijoille yllätyskulut tulevina vuosina - kannattaa kysyä jo dieseliä ostaessa DPF:n huoltoväli ja huoltokustannus ...
- Sellaasen hankkinut
tekstiä kirjoitti:
Tuossa oli muuten pähkinänkuoressa monta hyvää perustelua MPI:n valinnalle. Lämpeneminen, dieselveron puuttuminen ja kuitenkin kohtuupieni kulutus. Ja tuo hiukkassuodin dieseleissä tulee aiheuttamaan autoilijoille yllätyskulut tulevina vuosina - kannattaa kysyä jo dieseliä ostaessa DPF:n huoltoväli ja huoltokustannus ...
On kerrottu DPF:n olevan täysin huoltovapaa. Eikö sitten muka ole?
- Danne
Sellaasen hankkinut kirjoitti:
On kerrottu DPF:n olevan täysin huoltovapaa. Eikö sitten muka ole?
Passat(125kW DSG) ajettu 220tkm. Hiukkassuodattimen vaiho maksoi Laakkosella 2067,60e.
Aika Älytöntä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15984Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm81898- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829